2.978 visninger
|
Oprettet:
Nye regler for kontanthjælpsmodtagere!! {{forumTopicSubject}}
Haha, sådan! så kan det være vi får færre mennesker der nasser fra staten!
http://www.tv2east.dk/artikler/kontanthjaelpsmodtager-ydmygende-samle-hundelorte-op
jul 2012
Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 287
Det må da være både mere motiverende, samt sjovere at have noget at lave i sin hverdag.
Dog syntes jeg ALLE skal samle deres egen hundelorte op, ellers skal der bare en stor bøde til dem, så de samler op.
aug 2009
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 10 Emner: 155 Svar: 1.670
okt 2006
Følger: 64 Følgere: 63 Biler: 12 Emner: 381 Svar: 679
Ikke sættes til arbejde som kommunen kunne ansætte folk til og dermed skaffe arbejdspladser!!!
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
Vil man nasse på naboens penge så må man yde... Uanset hvor træls et job det er, og uanset hvor gerne man vil have sit eget job.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 155 Svar: 2.511
Der sidder jo så mange der ødelægger det for dem, der virkeligt har brug for det når lokummet brænder på. Som så gør det sværere for de ramte, at få kommunernes tillid når deres sag skal behandles.
De fortalte i radioen i sommers at der i Esbjerg kommune sidder ca. 3.000 på kontanthjælp og der var kun en meget lille procent del af dem, der ville lave noget for sine penge.
Hvis de 3.000 får 5.500 hver, så bruger de 16,5mio hver måned på dem. De fleste får jo så også mere end de 5.500.
Så det mindste de kan gøre er at rydde op på gaderne eller andre opgaver som mangler bemanding, uden at det selvfølgelig skader andres arbejdspladser. =)
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 239 Svar: 1.845
aug 2009
aug 2007
Er man kommet galt af sted i kampen om at betale til fællesskabet, skal man fandme osse have et anstændigt liv.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 1.309
maj 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 3.990
aug 2007
Men de som er syge, skal stadig huske at dem som går på arbejde, stadig er dem som tjener det de skal leve for... De som arbejder (og nogle af os hårdt) er ved at være træt af at blive ramt af afgiftshelvedet... det er trods alt os der trækker læsset!
Og når der så skal skæres ned, så synes vi faktisk at det er OK at det rammer nogle af dem som ikke yder og betaler noget til samfundet. De FÅR trods alt deres mad og bolig forærende! Selv valgt eller ej... Så FÅR den det! Det gør vi andre ikke.
Når det så er sagt, så HÅBER jeg at de tænker over hvem de stemmer på... At de ikke bare stemmer på dem som vil give dem mest muligt, men at de faktisk tænker på hvor pengene rent faktisk bliver af... F.eks u-landsbistand, eu o.s.v....
For en ting er sikkert... Jo mere skat vi arbejdende betaler... Jo færre af os bliver her i landet... = Jo mindre til de som ikke vil/kan arbejde.
Og det kommer fra en som betaler topskat i December trods en lav timeløn.
jul 2007
Det er da heller ikke meningen du skal have ondt af folk på kontanthjælp, det hjælper sQ da ikke noget din klovn...
aug 2009
Uddannet inden for IT men kan ikke få job som omhandler dette? Smut ned i Føtex, det er sgu bedre at sidde i kassen for 12.000 om måneden end det er at være på bistand.
maj 2005
Præcis... I stedet for at fokusere på hvordan vi får firmaerne til at åbne op for ansættelser igen, kigger staten på hvordan de kan spare penge..
jul 2007
det var nu ikke for at dele din mening troede det var det K'et i Miss K stod for, gav god mening efter du gjorde udtryk for at største delen af det arbejdende folk havde ondt af kontanthjælps modtagere...
maj 2005
Og du tror det VÆLTER ind med stillinger i Føtex/Bilka osv? De er jo ikke dumme, og hvis de kan få en 16 årig til at sidde bag kassen til mindsteløn eller en 40 årig til mindsteløn så er valget nok ikke svært for dem.
Min kæreste er snart udlært pædagog, og lige pt. er der i Næstved og Slagelse kommune 7 jobs at hente, men der bliver uddannet cirka 60 her til Januar bare i Slagelse
Jeg giver dig dog ret i at jeg hellere ville arbejde for 12.000 om måneden end at sidde derhjemme og få det samme. Der er trods alt noget der hedder Socialliv som skal holdes ved lige.
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.702
"jamen der er ikke noget job at hente inden for mit fag"
Jamen så må du skifte fag !
"Jamen der er kun fabrikken her i byen og de søger ikke"
Nej, men så må du sgu flytte til et sted hvor der faktisk er arbejde! ...
og så er jeg ligeglad med om en tidligere direktør skal stå og vende pølser på shell ... et arbejde er sgu et arbejde og et arbejde er bedre end at sidde og pille sig i navlen og have ondt af sig selv ...
Selvfølgelig er der nogle omkostninger ved det her aktiveringsprojekt, men dels, vil det skabe arbejdspladser i form af, at der bliver lidt flere opgave at varetage men endnu vigtigere er det, at dem der dovner den på kontanthjælp, måske revurdere det hele, når de alligevel skal ud at samle lort op hvilket er en gevinst i sig selv .
Sidst men ikke mindst, så ser jeg det ikke som kommunen ansvar at sørger for at der kommer nye firmaer ... Det er staten som overordnet skal vågne op og gøre det attraktivt for iværksættere at starte op i DK ...
aug 2007
jul 2007
Fordi Jeg ved at dine argumenter, eller mangel på samme er ikke eksisterende.
du for det til at lyde som om største delen af folk på kontanthjælp er på kontanthjælp så de kan dovne den, jeg har endnu ikke mødt en eneste kontanthjælps modtager der havde lyst til at fortsætte med at være på kontanthjælp, hvis du havde muligheden for at få arbejde...
maj 2005
Jojo, dem er der skam også, men det er vel de færreste der synes det er drømme jobbet at skulle bruge 3 timer på transport om dagen for at komme på arbejde og hjem igen. Men de folk som er på den måde får det hårdt, men det er så deres egen skyld.. Men det går, igen, udover dem som prøver men alligevel er intet at hente.
aug 2007
Men de der kan møde til tiden, tage noget initiativ og er selvstændigt tænkende... De mangler aldrig arbejde! 95% tager jobbet for givet!
aug 2009
Morten > pointen i det jeg skriver er, at folk er for kræsne når det gælder Jobs. Hvis de ikke kan arbejde som det de vil, jamen så gider de ikke engang søge. Det er dovenskab!! Vær dog forhelved glad for at der overhovedet er Jobs til rådighed, i stedet for at de skal opføre sig som en flok forkælede møgunger.. Nej, siger ikke at det vrimler med stillinger i Bilka. Jeg mener at hvis de ikke kan få job indenfor deres erhverv, så må de finde et alternativ og tage det sure arbejde, indtil et andet bliver ledigt - evt søge ny stilling imens.
aug 2007
Og så praler hun med det!
aug 2009
aug 2009
aug 2009
aug 2007
aug 2007
aug 2012
Følger: 1 Biler: 2 Svar: 94
Med henblik på selve spørgsmålet, er det okay at de skal yde for deres bistand.
Selvfølgelig er det, det. Når man er på kontanthjælp, skulle det jo meget gerne være midlertidigt. Jeg har aldrig selv været på kontanthjælp, men jeg kender da et par kammerater, som har været der.
Lad os tage en af dem som et eksempel. Han har været igang med en SU-berettiget uddannelse, inden han er færdig har han en underskrevet uddannelsesaftale. 2 dage inden afslutningen af grundforløbet, bliver han ringet op af sin kommende arbejdsgiver. Dårligt nyt, de har åbenbart ikke råd til at have ham alligevel. Min kammerat står derfor i den situation, at han netop færdig med sit grundforløb, dog uden en uddannelsesaftale. Han kan derfor ikke komme videre med sit uddannelsesforløb, før en ny er underskrevet. Han bliver derfor nødsaget til at ansøge om kontanthjælp, og han bliver derfor bedt om at møde på jobcentret.
Han kommer ned, snakker med en venlig kvinde fra jobcentret, og får godkendt sin kontanthjælp, med aktivering selvfølgelig. Han er på kontanthjælp i en måned cirka, før han endelig får underskrevet en ny aftale. Imellemtiden har han hjulpet til med rengøring, samt vedligeholdelse af et lokalt plejehjem (læs været i aktivering.) Hvergang han har haft en jobsamtale, eller andet job relatereret, har han bare ringet ned og snakket med hende fra jobcentret om at få fri.
Jeg kan personligt ikke se problemet i nyttejobs, uanset hvad det så måtte indebære. Summa summarum er jo bare at det ikke skal kunne betale sig, at ligge derhjemme på sofaen. Det skal kunne betale sig at arbejde. Der skal være en motiverende faktor, som der jo er, ved et "lorte" job, som det man bliver tildelt på kontanthjælp.
Det er måske ikke helt så meningsløst, som det virker. Hundelortene skal jo fjernes, og ligesom DSB til tider tæller passagererne, kan der også være mening i at tælle bilerne mhp. infrastrukturovervejelser.
Det skal bare ikke være attraktivt, at få kontanthjælp.
aug 2009
Hader at du prøver og retfærdiggøre det hele bare fordi du har en kone på bistand.
aug 2012
Hvis det var så ligetil, tror du så ikke det var blevet implementeret sådan? Kan du ikke, for en mindre begavet som mig selv. Uddybe hvordan man kan sætte folk i et rigtigt arbejde, for en kontanthjælps ydelse.
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 60 Svar: 642
Han hævder det kan ikk betale sig at finde sig et job han skylder jo alligevel i børne penge så de trækker jo hans løn alligevel
Sådan en sku bare ud og arb el få stoppet hans bistand 12 år på vores andres regning det bare for meget
aug 2012
Samle hundelort op gratis?! De samler hundelorte op, fordi at de er på offentlig forsørgelse. En forsørgelse der skal gøres mindre attraktivt. Når du siger at have en mand gratis i sin virksomhed, hvad indebærer det så. Snakker vi en 37 timers arbejdsuge, uden kost?
Imellem dine linjer lyder det som om at der er noget galt, i at samle hundelorte op. Jeg kan ikke se forskellen på at samle hundelorte op, tømme kommunale skraldespande, eller arbejde i dit firma. Min pointe var at det er vigtigt at de ikke går hjemme at driver den, på offentlig forsørgelse. Om de arbejder i dit firma, samler hundelorte, tømmer skraldespande, etc. Det er for mig fuldstændigt ligemeget.
Med hensyn til det med rejsetid. Så ja, det giver god mening man ikke kan aflevere børnene samtidig med at man skal arbejde kl 06. Men hvem har sagt at det SKAL være et arbejde kl 06? At der er en rum transport frem og tilbage, det kan jeg ærlig talt ikke se problemet i.
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.637
Mht. kontanthjælp, så er der altså en del der ser det som en levevej, og den der med at folk da ikke frivilligt vil leve på en kontanthjælp, den holder altså ikke. Folk er meget fleksible når det kommer til penge. Hvis de kan undgå at arbejde, så kan de godt undvære en ny iphone en gang om året.
Men der er rigtig mange syge der uheldigvis er havnet på kontanthjælp, og som nu bliver ramt af den nye reform. Personligt er jeg både for og imod. Jeg er for fordi jeg mener at vi ikke har råd til det i længden, og at det ikke kan passe at så mange i DK ikke kan arbejde. Hvad går de dog ovre i USA? På den anden side, så betaler vi så meget i skatter og afgifter, at jeg finder det direkte provokerende, at vi bliver ved med at blive flået af nye, eller forhøjede afgifter, samtidig med at service- og velfærdsniveauet i landet falder. De må se at bestemme sig, derinde på Christiansborg, for det de har gang i nu, holder ikke i længden. Vi er i princippet på vej mod amerikanske tilstande, hvor der ikke er meget hjælp at hente fra det offentlige, i hvert fald ikke hvis du tilhører den arbejdende klasse, har hus, bil osv. Og det er også fint, men så skal skatter og afgifter satme også fastsættes derefter.
aug 2012
Hvis der er nogen der læser, hvad de vil læse, er det dig.
Jeg siger jo netop at jeg er flintrende ligeglad, om en bistandsklient samler hundelort, tømmer skraldespande, eller har et "rigtigt" arbejde som i kategorisere det.
Jeg har stillet spørgsmålstegn ved hvordan jeres plan skal komme ud i livet. Hvis det var så ligetil, så var det jo nok blevet implementeret. Et udkast af en alternativ kontanthjælpreform, som i mener ville være bedre, vil jeg med glæde læse.
Jeg er fuldstændig enig med Jannik, i det han skriver. Afgift samt skatter er fint, men så skal service- samt velfærds niveauet være derefter.
mar 2007
Skal satme ikk samle hundelorte op
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
maj 2012
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 193
mener regnestykket lavet på mindste satsen for alle dem i eu på kontanthjælp blev til omkring 50 mill om året. så det kan være alt over det sammen med alt det ulands støtte !!!!!!! det surt at tænke på... vil gerne selv bestemme om jeg vil støtte det lort igemmen en indsamling der er 4129 af om året i forvejen, ikke en flok inkompetente politikere skal bestemme sådan noget, det tyveri... dybt moralsk forkert, og vi kan blive ved i en uendelighed
aug 2009
http://www.jobindex.dk/
16.300 ledige Jobs lige nu.. Gå i gang.
aug 2009
Sådan som du skriver kunne det nemt være derfor du ikke bliver ansat, men den holder vi ude af dette emne.
aug 2009
aug 2009
Er jeg ikke dansker lige pludselig? Nej okay, så ved du åbenbart mere end jeg gør
Og hvis jeg ikke havde været dansker, så ville det da bare være mere pinligt for dig at være arbejdsløs imens jeg har et job. Hvorfor mon du ikke kan få et Job, idiot.
aug 2009
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 489
aug 2009
Hvis du kan tjene dine penge på at køre pizza, så gør sgu da det i stedet for at sidde og have ondt af dig selv og lade os andre betale dig igennem vores skattepenge? Det handler om at tjene sine egne penge - pizzabud, vinduespudser eller rengøringsmand - alt sammen bedre end bistand.
aug 2009
dec 2006
Men når man har nejhatten på, som du tydeligvis har M-L, Ja så be'r man.da selv om det.
Vær nu lidt åben, det er jo næring efter tæring. Og mon ikke der nok skal komme bedre tider igen. Men det sker i hvert fald ikke hvis man har nejhatten på.
aug 2009
dec 2006
aug 2009
aug 2009
aug 2009
aug 2009
Nu vil jeg holde jul med min familie, foreslår du gør det samme ML..
dec 2006
Men hvis der ikke er råd til andet, så er det jo sådan det er. Man kan jo ikke trylle, hvor dejligt det nu end ville være. Men lad nu være.med at give andre skylden for det. Det er sku kun dig selv der kan re noget ved det. Og ja selvfølgelig er det ikke en dans på roser, det tror jeg det er for de færreste.
aug 2009
dec 2006
dec 2006
Men synes ikke at det politikernes job at sørge for jobs. Skal de også lave aftensmad til jer hver dag ? Selvfølgelig kan de da nok trykke på nogle knapper, så det fremmer beskæftigelsen. Men de kan jo ikke gøre det helt selv. Dig og mig skal jo ligesom være med på ideerne og gøre vores for det også. Ellers sker der jo aldrig en skid, vel ?
Så tag nu jahatten på og lad være med at brokke jer over at jeres liv er uretfærdigt. Det får i sku ikke særlig meget ud af.
aug 2009
Flov dig menneske, seriøst!
dec 2006
dec 2006
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 25 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 485
Jeg skal til at forsørge min kæreste pga hun ikke kan arbejde, og her i Danmark kan man kun være syg i 1 år. Så jeg har 2 valg. Betale for hende,hus,bil og min søn med en enkomst det er sku ikke let. Eller jeg skal flytte og sige farvel til min familie.
Så synes helt klart de har ramt plet for at ødelægge en masse familier.
Men når jeg nu skal forsørge hvorfor fanden kan jeg så ikke få noget af hendes fradrag.
Men synes helt klart der skal strammes op der er MANGE der sylter systemet. Og de tremmer desværre os som ikke selv har bestemt
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 25 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 485
Og det er en svær balance gang. Det er bare nemt for os som har job og sige de bare skal komme igang. Personligt hvis jeg var fyret, ville jeg ikke tage et job hvor det kostede mig penge vær dag. Men ville tage et job hvis det gav det samme som dagpenge. Kontanthjælp eller hvad man nu er på.
Og synes helt klart man skal søge alt hvad der er. Og ikke kun det man er udannet som
apr 2005
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 28 Svar: 2.331
Og ja, der er alt for mange der snylter på systemet, men de opstramninger de laver, rammer desværre mest alle andre... (syge osv...)
Og fortsat god jul....
mar 2007
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
Han har jo selv levet af staten hele sit liv
aug 2012
og hvornår har flødefjæs haft et job der ikke var betalt af staten???han er da selv en nasserøv
aug 2012
aug 2012
aug 2012
Du er åbenbart viiiiildt imponeret af ham,det korte af det lange,han aner ikke hvad han snakker om,men det er altid nemt at skyde på de svage i samfundet
aug 2012
ja okay,hvis ikke lige det var fordi at han nu står og bræger på tv,så kunne ingen huske ham
den forening du snakker om,tipsmidlerne er staten,når private skænker dem midler får de skattefradag,altså pengene kommer ikke i statskassen,men det er skattemidler der skænkes
Jbo skal da ikke bøde for noget,men det er altid nemmere at skyde på de svage i samfundet
Politikerne glemmer bare lige at det faktisk er dem som skal skaffe et tåleligt miljø for erhvervslivet og dermed arbejdspladser,mendet er meget nemmere at skrige efter de andre,så ser man nemlig ikke på dem
aug 2012
Måske,men har du tænkt på
hvad nu hvis mandens kone har et job,jeg vil give dig ret i at han burde søge noget andet arbejde og se omder dukkede noget op hen af vejen
aug 2012
skænker jeg 1 million til team danmark,så kan jeg trække 1million fra i skat,og de kommer dermed ikke i statskassen
Den eneste holding jbo har er at der er ingen der skal have noget,jeg ville hellere høre hvad han havde tænkt sig at gøre for at skaffe de arbejdspladser vi mangler
aug 2012
nyttejobs???kald nu en spade en spade,det er social dumping,skulle der gøres noget skal man betale en fornuftig løn for det,ellers kan alle jo snart erstattes af "nyttejobs"
masser af jobs,hmmmm er der ikke 160.000 mennesker somintet job har,det er op til politikerne af skaffe arbejdspladser,men det sgu da meget nemmere at stå og sige:ja du bor godt nok i Slagelse så du kan lige tage et rengøringsjob i århus 2 timer om dagen ellers er du doven,du glemmer at der spiller flere ting ind,det er bare nemmere at sige folk ikke vil lave noget
aug 2012
Nu kan man jo ikke kalde manden skidesmart og sandheden går nok op for ham en dag
aug 2012
nyttejobs er social dumping intet andet,feks bliver jeg ugenligt tilbudt medarbejdere på løntilskud mod at fyre fastansatte
det korte af det lange,det er politikerne arbejde at skaffe arbejdspladser,ikke at sende folk ud til social dumping
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 1.238
sep 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 86
Man kan uddanne sig til, ja nærmest alt, i dagens Danmark. Men det hjælper ikke at tage en uddannelse hvor der ikke er noget arbejde når man er færdig.
Jeg er fuldt ud enig i at ledige er for kræsne. Hvorfor er der så mange udenlandske arbejdere i Danmark?! Fordi folk ikke vil lave andet end at sidde på deres flade røv på et kontor!
Der er jobs til dem der vil have det. Det er bare et spørgsmål om at tilpasse sig lønnen. Nogle jobs kan godt være hårde, trættende osv. Men det er arbejde! Det er fandme da bedre end at ligge på sofaen og have ondt af sig selv.
Det kan godt være at lønnen i et andet arbejde, måske ikke er højere end det man kan få for at ligge hjemme, men hvis man er aktiv på arbejdsmarkedet, og gør en indsats, kunne det jo være det var nemmere at få noget andet senere, eller få sat lønnen lidt op i det man har.
aug 2012
man burde tage alle jobs,ikke bare direktørstillinger,men dem somskal hjælpe folk i arbejde har faktisk kun somjob at genere folk istedet for at hjælpe
aug 2012
Det er almen viden at man kan få løntilskud mod at fyre fastansatte,det har været almindeligt imange år og nyttejobs vil bare forværre det
hvilke arbejdspladser der skal skaffes,hmmm der er 160.000 arbejdsløse,det er regerings pligt at skaffe et sundt erhvervsliv så folk kan komme i arbejde
istedet har man travlt med at skrige omhvad der er råd til og ikke råd til,man kan give 50 mill til aidsramte bøsser i Afrika,men fru hansen kanikke få hjemmehjælp,mankan donere millioner til "kunst"men ikke give folk sygedagpenge
jul 2007
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.691
Mig: "what? Kan du ikke se at jeg står og skaber arbejdspladser? Hvad har du selv gjort for at blive krisen kvit?"...Muhahaha.....
Når det er sagt, så mener jeg bestemt at raske og rørige mennesker bare skal sendes ud og lave de praktiske opgaver man kan finde, når de får KH...det dør de sgu ikke af...det skal bare ikke være sådan, at det koster arbejdspladser andre kunne have fået....
okt 2005
JBO er muligvis lidt ekstrem i sine holdninger, og meget usympatisk, men det har vi altså også brug for, om vi vil det eller ej. Præcis som vi har brug for Enhedslisten.
aug 2012
2 det underminerer arbejdsmarkedet
3 det er regenrings arbejde at skabe et tålelig miljø for erhvervslivet
4 man må gøre op med sig selv hvad man vil bruge penge på
aug 2012
hvis jeg donerer en million til team danmark og får skattefradrag,så mangler de penge i statskassen og skal skaffes på anden vis,det kan ikke diskuteres
At man giver løntilskud er knapt så godt,så fyrer man en anden for at få tilskudet,altså som selvstændig,hvorfor skulle man ikke gøre det,skide da være med at medarbejderen har været ved en i 10 år,de kan jo bare sende hamud i løntilskud når det er hans tur,altså når han har solgt hus og bil,det holder ikke liiiige helt
maj 2004
aug 2012
alle udnytter de regler misbrug eller ej
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 146 Svar: 1.627
Så må man sgu tage det vikariat på lageret og holde øjnene åbne efter andet imens!
Så i skal droppe den klagesang med at det er synd for dem der meget meget gerne vil arbejde men ikke kan få noget. Der er altid arbejde!!!
Folk bliver fyret og skifter job hver dag. Overalt. Så selvfølgelig bliver der ledige stillinger?
Dem der siger det er umuligt at finde job har bare for høje standarder..
Så forhåbentlig kan de begynde at overveje at sænke dem lidt. Et butiksjob er måske bedre end at samle lort op..
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
Lidt hårdt sagt men så sandt. Kan godt ske man skal søge i nogle måneder eller et halvt år, men arbejde det er der altså.
jul 2007
okt 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 103
Jeg er en af dem der mener at kontanthjælp er helt hen i vejret og skaber ulykkelige familier og låser folk i stedet for at motivere dem.
Jeg mener i stedet at kontanthjælpen skal afskaffes og der i stedet skal laves en job garanti.
Vilkårene for garantijobsene skal være følgende:
- Der oprettes en masse nye jobfunktioner som ikke er der i dag.
- Lønnen skal være det samme som kontanthjælpen er i dag.
- Du møder op på et garantijob arbejdssted og får der udleveret arbejdstøj og får nogen jobmuligheder.
- Møder du op og udfører en dags arbejde får du løn - møder du ikke op får du ikke løn.
- Der skal max være 30km til et garantijob.
- Der er garantijob med forskellig arbejdstid.
- Der er garantijobs til forskellige arbejdsfunktioner - dvs. har du ondt i ryggen bliver du ikke sendt ud og grave huller osv.
Fordelen ved denne løsning vil være at der ikke er nogen der bliver tabt.
Økonomisk vil folk altid have et valg. Er man sulten kan man tjene penge - er man ikke kan man ligge på sofaen.
Der er i dag alt for mange der bliver psykisk dårlige og ikke kan overskue et arbejde fordi de har gået for længe hjemme - de ville have noget at stå op til og blive motiveret til at få et "rigtigt" arbejde.
Nogen vil søge et "rigtigt" arbejde og andre vil starte som selvstændige. Hvis du bliver motiveret nok er der altså mange muligheder. Forestil dig at der f.eks er en selvstændig der tilbyder at arbejde til 100,- + moms i timen (rengøring, vinduespudser, havemand, mekanikker, tømrer, murer osv.) tror du ikke vedkommende ville have nok arbejde til at have minimum 37 timers arbejde om ugen? Så ved jeg godt at der sagtens kan tages mere - men i stedet for et "garanti"job? så er det en fin løn.
Jeg tror der ville komme en del flere i "rigtige" jobs, folk ville få et bedre liv og Danmark ville blive et pænere sted at bo.
Ved godt der er mange af jeg der er meget uenige - men tænk lidt over det.
/Frank
maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 452
Håber du har forsikret dig i hoved og røv ang fagforening og alting. For ellers bliver du syg og kommer på kontanthjælp så det ud og samle hundelorte op selv om du syg vis du vil havde hjælp. Og vis din kæreste (vis du har en tjener mere end 24000 brutto så får du 0 kroner) medmindre du har fagforening så kan du være syg i 5 måneder inden du ryger på kontanthjælp sats. Så for guds skyld hold dig sund og rask i Danmark.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
På samme tid, vil jeg også sige, det er noget svineri at de der er syge, ikke kan få mere hjælp.
maj 2004
Når det er sagt, er jeg nu stadig enig i, at man ikke skal være kræsen hvis man ellers kan arbejde...det er svineri overfor dem der er syge, hvis man bare sætter sig med armene over kors og siger "næh"...
aug 2009
apr 2005
aug 2009
Personligt arbejder jeg selv til 320kr i timen, 6-10 timer dagligt, alt efter hvor travlt vi nu har. Jeg laver til gengæld også kvalitetsarbejde, i øjeblikket er jeg ved at brandsikre et plejehjem. Kvalitet og pris hænger sammen, men i dagens Danmark vil diverse arbejdsgivere hellere spare og tjene, end de vil levere et ordenligt stykke kvalitetsarbejde. Derfor har vi så mange østeuropæere på det danske arbejdsmarked. De er billige og arbejder mange flere timer end de fleste danskere gider.
maj 2007
Ja og derfor skal de ikke være her. Kan du leve for den løn, nej vel de er med til at presse timelønnen ned + de tager ens Dansker et job.
aug 2009
maj 2007
Du har fuldstændig ret. Men nu er det bare sådan at dem der er syge som er kommet på kontanthjælp bliver ramt hård af den nye kontanthjælps reform. Det jo at sparke til dem som allerede ligger ned.
maj 2007
apr 2005
Men, jeg kommer på en del gartnerier, der er lønnen ca 120kr, det er umuligt og finde danskere der gider det. Og der er det kæden hopper af for mig, de skal satme bare lette røven og komme afsted, hvad helvede sker der i det danske samfund.
okt 2005
Jeg søgte engang på en fabrik, hvor jeg skulle samle køkkenlåger, og der var beskeden at de ikke kunne bruge mekanikere. Og sådan er det også med stillinger i Netto og andre butikker. De skal bruge folk der rent faktisk gider den type arbejde, og som har tænkt sig at blive. De kan sgu da godt regne ud, at ansætter de en IT specialist, advokat eller håndværker, så er vedkommende skredet den dag der er arbejde i deres fag igen.
apr 2005
okt 2005
apr 2005
Nye regler for kontanthjælpsmodtagere!!