2.606 visninger
|
Oprettet:
Roadtrip USA.. For meget? {{forumTopicSubject}}
Hej
En kamerat og jeg vil til USA næste år 3 uger.. Planen er lidt at starte i new york hvorfra vi lejer en escalade og kører til Washington og derefter videre til Miami og så videre over til new orleans San Diego, Los Angeles, San Francisco og grand Canyon og til sidst til Las Vegas..
Spørgsmålet er bliver det alt for meget kørsel? Nogen evt har erfaring med det?
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 84 Svar: 677
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.884
Har selv været 14dage derovre, hvor jeg tog Florida turen.. Orlando, Miami og key West.. det var lækkert
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Vil også personligt anbefale vestkysten, det er så lækkert!
okt 2006
Hvor længe var de afsted og hva var ruten ca?
For som sådan er det vist muligt men ja meget kørsel... Men sys msn ser mere når man kører istedet for at flyve.. Og så ikke kun bevæger sig blandt turist områder
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 410
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
F.eks. tag florida, eller californien og så bare kør det tyndt.
Du skal ikke regne med at se mere end 1-2 ting pr. dag, så er i smadrede i skalden, læg så køretiden til og voilá. hvis man smider alt for meget kørsel i, så er det ret belastende. Det er ikke som i de gamle film, du vil hele tiden køre hvor der er færdselsbetjente osv. (pas GODT på dem, de er ikke helt så lette som i DK)
okt 2006
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
1. dag: Hjem->Las Vegas.
2. dag: Las Vegas->Hover Dam->Grand Canyon
3. dag: Grand Canyon
4. dag: Grand Canyon->Las Vegas
5. dag: Las Vegas->Death Valley
6. dag: Death Valley->Mammoth Lakes
7. dag: Mammoth Lakes->Bodie (National park/spøgelsesby)->Yosemite
8. dag: Yosemite
9. dag: Yosemite->San Francisco
10. dag: San Francisco
11. dag: San Francisco
12. dag: San Francisco->San Simeon
13. dag: San Simeon->Solvang->Los Angeles
14. dag: Los Angeles
15. dag: Los Angeles
16. dag: Los Angeles-> San Diego
17. dag: San Diego
18. dag: San Diego->Los Angeles
19. dag: Los Angeles->Hjem
Grundet vejret i San Francisco kunne vi nok godt have nøjes med en dag mindre, men hvis vejret havde været bedre, så havde vi brugt mere tid på tingene, og så ville det have været passende, eller måske endda for lidt.
San Diego har både SeaWorld, Zoologisk have og Legoland, vi nåede kun SeaWorld.
Los Angeles har meget, Hollywood, Beverly Hills, Universal Studios, Santa Monica Pier, Malibu og meget mere.
San Francisco har en del parker, og man skal også se Pier 39, Golden Gate, eventuelt Alcatraz, Lombard Street, og meget mere.
Der er god offentlig transport, men det er fedt i sig selv at gå rundt i byen, men man er garanteret træt bagefter.
Solvang kan man komme rundt i på nogle timer, så det er ikke en overnatning værd. Vi overnattede dog i San Simeon, da det tager tid at køre ned langs Highway 1, det er ikke ligefrem en motorvej
Når man er i Nevada/Californien/Arizona området, så må man ikke gå glip af Death Valley og Grand Canyon.
Yosemite er også fedt, man ser ikke det hele på en dag, og man skal gerne køre hele vejen igennem, for så oplever man lidt ekstra.
Mammoth Lakes var fedt, der var en del sne, selv sidst i Juni.
På motorvejen ser man ikke noget, og så holder ens tidsplaner overhovedet ikke. I byen er der trafik, og hvis man vil se noget, så skal man væk fra motorvejen.
Afstandene er MEGET større end vi er vant til herhjemme.
Den nævnte tur er lidt over 3.100 km, hvis man bare tager Google Maps, men vi kørte mindst 4.000 km i alt.
okt 2006
Men hælder sgu lidt til at tá hele turen bliver en del kørsel... Men tja kunne nu være fedt lige at se de vigtigste ting i flere byer:)
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 11 Svar: 109
sep 2004
Der er omkring 80 timer i ren køretid, hvis du tager motorvejen hvor det er muligt, og ikke laver stop.
Når du så vil se nogle seværdigheder, så lad os bare sige en ting hver sted, så skal du sætte en dag af til det.
På en måned tror jeg du vil kunne nå det, men så skal du køre 6-8 timer hver dag, med undtagelse af den ene dag du har sat af hver sted.
New York -> Washington 1 dag.
Washington -> Miami 2 dage.
Miami -> New Orleans 2 dage.
New Orleans -> San Diego 3 dage.
San Diego -> Los Angeles 1 dag (her kan du godt nå at se noget i Los Angeles)
Los Angeles -> San Francisco 1 dag (ikke Highway 1, for så tager det længere tid).
San Francisco -> Grand Canyon 2 dage.
Grand Canyon -> Las Vegas 1 dag.
http://goo.gl/maps/dUsHD
1. dag: Dagen du lander
2. dag: Oplev New York
3. dag: New York -> Washington 1 dag.
4. dag: Oplev Washington
5.-6. dag: Washington -> Miami 2 dage.
7. dag: Oplev Miami
8.-9. dag: Miami -> New Orleans 2 dage.
10. dag: Oplev New Orleans
11.-13. dag: New Orleans -> San Diego 3 dage.
14. dag: Oplev San Diego
15. dag: San Diego -> Los Angeles 1 dag (her kan du godt nå at se noget i Los Angeles)
16. dag: Oplev Los Angeles
17. dag: Los Angeles -> San Francisco 1 dag (ikke Highway 1, for så tager det længere tid).
18. dag: oplev San Francisco
19. dag: San Francisco -> Yosemite 1 dag.
20. dag: Oplev Yosemite
21. dag: Yosemite -> Death Valley 1 dag.
22. dag: Death Valley -> Grand Canyon 1 dag.
23. dag: Oplev Grand Canyon
24. dag: Grand Canyon -> Las Vegas 1 dag.
25. dag: Las Vegas
26. dag: Hjem
http://goo.gl/maps/dUsHD
Og så tillægger du lige en dag ekstra til New York, Miami, Los Angeles, San Francisco, Grand Canyon og Las Vegas, hvor du flyver hjem om aftenen den sidste dag, så har du brugt omkring 30-32 dage.
jun 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 185 Svar: 1.052
New york, cleveland, defiance( familie), chicago, milawaukee, yellowstone,salt lake city, San francisco, los angles, las vegas( 1 uge), hoover dam, grand canyon, flagstaff, amarillo( chevy cementery, oklohoma city, dallas, houston, new orleans, panama city( 1 uge), miami, key west, orlando, daytona beach, washington DC, new york( igen, afleverede bil og fløj til defiance, detroit.
okt 2006
Er godt nok svært for vil gerne se de byer... Men ja man må afsted flere gange...
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 74
okt 2006
Men kan godt nok ikke helt beslutte mig...
sep 2004
okt 2006
sep 2004
1. Øst mod vest - start i New York (måske ramme Route 66)
2. Øst mod vest - start i Florida (southern states)
3. Vestkysten
4. Østkysten
Personligt tror jeg det bliver for meget hvis i skal nå det hele på tre uger, ellers tag en uge eller to ekstra.
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
sep 2004
Problemet er ikke afstandene, det kan godt klares på den tid, det er nærmere det at man godt vil opleve noget på turen, for så går tiden...
okt 2006
sep 2004
Men det tager også lang tid at køre langs Route 66, hvis man skal holde ruten hele vejen, det bliver stadig hårdt at nå det hele...
okt 2006
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 295
Vi brugte 3 uger på en tur fra San Francisco ad Highway 1 til Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite og tilbage til San Francisco.
Jeg blev personligt ret overrasket over afstandende. Bare turen fra LA til Grand Canyon tog en hel dag, vi nåede lige ned og se solnedgangen over hullet.
Vi kørte 5000 kilometer på den tur og jeg kunne sagtens have brugt over en uge mere så der var tid til at se og opleve tingene.
Hvis du kun vil sidde i bilen og ikke opleve det store er det bare om at komme afsted men så kunne du lige så godt bruge 3 uger på det europæiske motorvejsnet.
Tag fat i eksempelvis FDM travel, de hjalp os og vi fik reduceret en, ligesom din, overambitiøs plan til en tur hvor vi rent faktisk også oplevede noget.
God tur
okt 2006
okt 2006
Men man kunne da godt tá måske 4 dage i NY og så flyve til LA og så kører rundt der?
sep 2004
Jeg kan dog anbefale Las Vegas, Grand Canyon og Death Valley, når nu man er i området
Vores tur blev tilpasset præcist efter vores ønsker af Rasmus fra DanExplore, det var dem der havde det bedste tilbud, den bedste service, og den bedste pakke, da vi skulle afsted: http://www.danexplore.dk/
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 11 Svar: 109
Lake Tahoe, San Francisco OG highway 1/101 mellem
San Francisco og Los Angeles!
jun 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 185 Svar: 1.052
sep 2004
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
I Nordcalifornien er der virkelig en fantastisk natur, jeg kan selv rigtig godt lide Lake Tahoe, Napa Valley, tag til Yosemite og andre naturparker, San Francisco er en fantastisk by, kør til Silicon Valley og se hvor Google, Facebook, eBay etc. har hjemme, videre sydpå at Highway 1 mod L.A., indenom strandbyen Santa Barbara, Solvang etc. og ned til L.A., Hollywood, Santa Monica, San Diego og så ellers ud til Las Vegas, Hoover Dam, Gran Canyon etc. Hvis der bare skal slappes af nogle dage undervejs, vil jeg anbefale et smut forbi Palm Springs (mest for par).
Jeg havde et vennepar på besøg for noget tid siden, og de ville også opleve New York, så de havde booket flybilletter så de havde 4 dages overlay i New York på vej hjem. Det er nok det jeg ville gøre, istedet for at køre tværs landet og forsøge at dække begge kyster.
Blogger
Det kommer meget an på hvilket niveau du vil rejse på. Før jeg flyttede hertil var jeg på en rejse, hvor jeg startede i San Francisco og kørte til L.A. og tilbage over 10 dage. Jeg brugte kanp 20.000 kr. og boede kun på 3-stjernede hoteller, lejede en Mustang, og spiste ude hver dag (rejste alene).
Hvis man har det fint nok med en billigere udlejningsbil, vil bo på moteller og selv handle ind og lave basal mad, kan det sagtens gøres billigere.
okt 2006
Vi regner med at bruge små 100000kr alt inklusiv mad, hotel, fly osv
sep 2004
Vi brugte en del penge på souvenirs og andet, så der kunne godt være sparet noget der. Men alt i alt brugte vi 54.000 kr for to, med entréer, mad, souvenirs, rejse osv.
Selve rejsen inklusive flybilletter, billeje og hoteller kostede cirka 27.500 kr.
Det er ikke dyrt at spise, det er mere entré og det du køber med hjem som koster.
sep 2004
Ps. Du kan nok ikke være garanteret en bilmodel...
okt 2006
Brugte i en af de der rejse planlæggere herhjemme? Eller er det spild af penge?
For har da selv en god ide om hvad vi skal se og er vel en god ide at have lagt en plan for hvornår man gør hva så dagene ikke smutter fra en..
sep 2004
Vi brugte DanExplore og Rasmus hjalp os med at planlægge det hele.
Vi bestemte selv hvor vi ville hen, og i hvilken rækkefølge, og så kom han med nogle gode råd, så vi fik en fantastisk tur.
Dertil kommer at de hoteller vi boede på var væsentlig dyrere hvis vi bare var kommet ind fra gaden. Samt vi fik gratis envejsleje på bilen, og en billig upgrade.
Jeg ville til hver en tid tage DanExplore igen.
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
km bliver dyrt i en bil der kun køre 6/kml max
Vil bestemt mene det er for meget at køre på kun 3 uge,hold jer til øst eller vest eller fly på tværs,spare også en masse tid.
Husk at tænke på entre alle de steder i vil ind og se,hvis i altså skal det.
sixflags og lign koster lidt at komme ind i og hvis i er der hele dagen ar det og halvdyrt at spise og drikke sådanne nogen steder
sep 2004
Henning P >> det er ferie, det er ikke brændstoføkonomien du skal tænke på derovre. Og prisen for en liter benzin ligger vel omkring 5 - 5½ kr, men det kan Carsten J sikkert svare mere præcist på?
Blogger
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
Naturligvis ikke,men det er ikke så billigt mere som det har været
og har været der masser af gange,og det er ikke sjovt at smide 100$ i tanken hver gang man har trillet 4-500km
Det jeg siger er blot at man skal huske at have det i budgettet
Roadtrip USA.. For meget?