{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Praktik - Gode og dårlige ting {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg står og er så heldig at jeg skal i praktik fra imorgen af til på fredag.
Jeg har været der ude 1 gang før i 3 dage og de ville gerne se mig igen smiley
Det skal lige siges at det gik fint sidste gang dog var jeg lidt uheldig med at skulle skifte olie. Det endte mere på gulvet end i olieopsamleren smiley Når men jeg er ihvertfald blevet meget klogere, og har mere erfaring end sidste gang.
Jeg vil selvfølgelig gerne gøre det så godt som overhovedet muligt, så sidder lige og tænker igennem og der er noget, jeg skal være opmærksom på. Såsom at der ingen venstrehånds skruetrækkere findes eller, de skal havde en moderkage til kaffen smiley Eller med at få olieopsamleren, godt op til hullet.
Ja I ved sku hvad jeg mener smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik - Gode og dårlige ting
  • #1   2. mar 2014 Ryd op hvis der ikke er noget at lave og ikke bare stå og kigge.

• #2   2. mar 2014 Tag fat i kosten og vis dem at du kan tænke selv og lave noget der måske ikke lige er det fedeste. Husk at spørg om der er noget du kan hjælpe med smiley

• #3   2. mar 2014 Lasse P - selvfølgelig. Kan huske sidste gang hvor ham jeg gik sammen med lige pludselig smuttede i en times tid. Der blev satme fejet over hele værkstedet smiley

• #4   2. mar 2014 Er selv lærling ved et værksted, vi får tit en praktikant ud, som jeg får lov at styre smiley

Det jeg ligger meget mærke til, er om du følger med i hvad der sker, selvom du bare kigger en over skulderen, det jeg fortæller og prøver at lære dem, tager de imod det.
    Spørg om de skal have hjælp, hvis du ikke ved hvad du skal lave, så stå ikke i et hjørne og glo, spørg om du kan hjælpe med noget smiley

Og har du mobil med, så lad den lille væk, der er flere praktikanter, jeg har set lige fundet mobilen frem, og lige skrevet en sms. Siger jeg så også til dem, at vi er i arbejdstid, og den høre ikke til her imens, lad den ligge i skabet smiley

Gå hen til mester og sig godmorgen og tak for i dag, vær dig selv. Åben, glad og søgende i viden smiley

• #5   2. mar 2014 Vær klar til at arbejde 5 min. før du rigtigt skal møde.
    Lad vær at spørg om du må gå til pause, vent på du bliver sendt til pause. også selvom de andre går ud og ryger 3 gange i timen, så vent på du blir 'inviteret'.
    Hvis der ligger noget og flyder, så saml det op, også selvom det ikke er dit rod.
    Lad vær at tro du ved alt om det hele, fordi din fars vens onkels kammerat har set en billede af en topfuel dragster..

Kan huske vi havde nogle praktikanter som stod mere udenfor med en smøg i kæften end de arbejdede, og straks skulle belære svendede omkring hvordan man tunede en bil, trods de aldrig havde skruet på andet end en knallert før de startede på grundforløbet...

Men du er sikkert ikke sådan, eftersom de godt vil have dig i praktik igen.. smiley

• #6   2. mar 2014 Vær opmærksom, tænk selv og spørg hellere en gang for meget, end en gang for lidt...

Er langt fra mekaniker(pædagogisk assistent), men jeg ved sgu ikke noget værre end at skulle gå og lege barnepige for en praktikant...når det er sagt, vil jeg hjertensgerne give dem et detaljeret indblik i det fag de er ude og prøve, hvis de viser de er der fordi de mener det, og ikke fordi tiden skal gå med et eller andet....

• #7   2. mar 2014 Lad være med at nævne mellemgasfordeleren smiley

• #8   2. mar 2014 Til MIkkel J og Doktor J - Min telefon kunne jeg aldrig drømme om at tage frem - ikke engang i pausen. Svenden spurgte mig om jeg ikke havde en smiley
    Den der smarte type der tror han ved alt er jeg ikke og vil satme heller ikke blive det. Inde på skolen kalder vi dem de legendariske knallert mekanikere smiley haha..

• #9   2. mar 2014 Brian O - Jeg viser interesse som var jeg et lille barn efter slik.
    Martin H - det skal jeg nok huske smiley

jeg vil også gerne pointere jeg ikke er bange for at snakke med andre - tror nogle gange jeg kan snakke et øre af smiley

• #10   2. mar 2014 En kage til kaffen gør ihvertfald underværker hos mange smiley
    Være frisk, møde til tiden, være positiv, opsøgende, lyt og spørge hvis man er i tvivl om noget.
    Held og lykke smiley

• #11   2. mar 2014 haha jo tak smiley

• #12   2. mar 2014 Har lige under skrevet min lære plads kontrakt eller hvad sårn noget hedder i sidste uge efter 14dages praktik
    tror det var kagen fredag morgen der gjorde det så det er nok det bedste råd jeg kan give dig og så selvfølgelig alt det de andre også har skrevet smiley

men ja når de gerne vil se dig igen så har du da en,rimlig chance så held og lykke smiley

og så må du ikke bytte om på højre og venstre blinklys pære.. Ej spøj til side smiley

• #13   2. mar 2014 Jeg vil så gerne havde en læreplads. Hold kæft hvor ville meget af min tid gå derude smiley

• #14   2. mar 2014 Hvis du bare viser interesse og spørg om ting så gå det nok.
    Jeg fik selv min læreplads ved at være arbejdsmand i 3 måneder (smed)

• #15   2. mar 2014 Vær positiv. Ikke blot ifbm med opgaver, men også på det personlige pla.

• #16   3. mar 2014 også kig på hvordan du møder op, ved os kom der en i en 106 med redbull mærker op af siderne, han fik bare at vide, at vi ikke kunne bruge ham.
    en time efter kom der en i en 106 også med hjulkaplser og det hele, ham blev der vist interesse for smiley

• #17   3. mar 2014 Mikkel..

hold kæft hvor latterligt..

Man skal jo ikke dømme en bog på dens forside, men det udtryk har de ikke hørt før.. vidste ikke at hjulkapsler var så vigtige for ens ansættelse smiley

Kommentér på:
Praktik - Gode og dårlige ting

Annonce