Hjælp til mobilt bredbånd, tak {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har brug for lidt rådgivning fra jer her på BG
Jeg skal med stor sandsynlighed snart bo et sted midlertidigt indtil jeg kan flytte i det hus jeg har købt.
Det drejer sig i givet fald om max. 2 måneder og i den periode skal jeg have fundet ud af noget internetforbindelse da jeg ikke kan klare mig uden.
For ikke at binde mig for meget har jeg kigget på mobilt bredbånd - f.eks. fra Telmore.
Jeg har absolut INGEN forstand på alt dette.
Jeg har dog set på TDC´s dækningskort, at der ser ud til at være 4G dækning i det område jeg skal bo midlertidigt. Iht. Telmore betyder det i teorien:
Download: 17 til 71 Mbit/s. Upload: 5 til 43 Mbit/s.
Mine spørgsmål er:
Jeg ved godt at det afhænger af stedet, men hvor god er dækningen generelt? Skal man nærmere regne med 17 eller 71 Mbit i gennemsnit eller ligger det i praksis midt imellem?
Kan man sætte et helt alm. trådløst hjemmenetværk op med sådan noget mobilt bredbånd, jeg mener med router osv?
Håber i kan give mig lidt inputs. Tak !
PS: og anbefal gerne andre udbydere end Telmore, såfremt i har gode erfaringer med udbyderens mobile bredbånd.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 1.102
(før dette bliver anfægtet af nogen, så er der bevis for det fra teknologisk institut)
Mht. hastigheden, så skal du ikke forvente 71 mbit de fleste steder, og hastigheden er også afhængig af antallet af brugere i området.
feb 2006
telenors dækningskort er lige her.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Det vil jeg lige prøve - tak.
Ser dog ud til, at de er ved at opdatere deres hjemmeside lige pt.
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 120 Svar: 407
det er da den værste omgang snydere jeg længe har oplevet.
hvad skal du bruge dit interent til?
aug 2011
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 956
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.967
Så går du bare ind i dine indstillinger og sætter flueben i bærbar hotspot... Og vupti så har du trådløst internet Så er det bare at logge ind fra din pc og surfe løs...
feb 2006
jeg har lige været inde og prøve dækningskortet selv, og fandt ingen problemer:)
aug 2008
Du har ret, der er nok "uheldige" kunder hos alle selskaber.
Telenor dækningskortet viser 40 Mbit i mit område, så hvis jeg sådan cirka kan regne med en hastighed i det niveau - også gerne lidt lavere - så er det helt fint.
@Myggen - hvad kræver det af ekstra udstyr, for at kunne køre det via Android telefonen?
Som nævnt skal jeg gerne have mulighed for at der er flere brugere, som kan bruge systemet samtidigt.
@Bundgas
Oister har jeg også haft kigget lidt på
@Mchael
Primært internet-surfing men også rent arbejdsmæssigt til at hente en del større filer med. Så der må gerne være lidt "smæk" på forbindelsen. Hader langsomt internet - men er også parat til at gå lidt på kompromis i en periode, da jeg ved der er forskel på alm. bredbånd og så mobilt bredbånd.
aug 2008
Ja det kan jeg godt se kan være et problem
Bruger ikke lige Netflix - så jeg vil tro, at jeg kan klare mig med 40 Gb forbrug månedligt.
@Lass G
Har en 7 år gammel stationær PC, som jeg gerne skal kunne gå online med. Den har vist desværre ikke noget WIFI
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.967
Sæt den til computeren, og gå ind i telefon indstillingerne og del din forbindelse...
Det koster ikke en krone hvis du allerede har internet på mobilen.
På min Samsung Galaxy s4 heder det: indstillinger/flere netværk/internetdeling og bærbar hotspot... og der slår man så til om det skal være med usb kabel eller trådløst.
Det er super enkelt og helt gratis. Og virker på helt samme måde som det ´mobile bredbånd du vil købe
aug 2008
Jeg må lige se, hvilken løsning jeg vælger
Hjælp til mobilt bredbånd, tak