{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.368 visninger | Oprettet:

Mærkelig sælger {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude..
Sagen er at jeg på dba købte en, alt ok, tjekket gæld osv.
Pris forhandlet, manden er privat med 3 biler til salg som heller ikke rager mig smiley

Men betaling var større problem, han vil kun tage imod kontant, jeg kan jo ikke hæve 120 000 rende med i en pose ned efter en bil smiley

Foreskog bank overførsel,vi har samme bank, så det vil sige han på 2 min kan se beløbet på kontoen.

Hvad gør en mand så slr i adfærd at man næsten hopper fra?

Banken siger man skal udfylde en erklæring på hævet beløb over 30000.
Dælme overvåget system nan har fået i landet??

Men Sælger er nu irriteret og en masse ævl truede adfærd om mange stod i kø hvor jeg ifølge ham er useriøs smiley

Jeg ville gerne hente bilen, havde bare ikke pengene kontant, men foreslog både check,mædes i banken eller bank overførsel.

Hvad gør jeg nu? Dropper bilen, eller er der noget mystisk ved denne sælger?
pengene er jo samme om han får dem i hånden eller på kontoen ville jeg mene?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig sælger
  • #1   26. maj 2014 Sælgeren er bare extra forsigtig, forstår ham nu godt hvor der er så mange klaphatte rundt omkring.
    Tag ned til banken begge to nu hvor i har samme bank!

• #2   26. maj 2014 per, den er nu foreslået..Men han vil have vi handler hvor pengene kommer kontant.

• #3   26. maj 2014 der kan være mange årsager til det, men der er nok ikke mange af dem der er reelle,,, men jeg havde nok droppet bilen hvis jeg var dig, syntes det er ham der virker useriøs med det du siger der

• #4   26. maj 2014 Ikke altid lige smart at få pengene ind over banken hvis han har kreditorer der vil have penge. Men det er op til dig om du vil handle på hans betingelser

• #5   26. maj 2014 så er det fordi han vil køre dem uden om et eventuelt regnskab eller også er bilen stjålet. det kunne også være han er på førtidpension eller arbejdsløs og ikke må tjene mere ved siden af hans nuværende faste indtægt, så i og med han får pengene sort kan banken eller kommunen ikke se hans lille ekstra indtækt og så tager de ikke hans kontanthjælp eller førtidspension... smiley

• #6   26. maj 2014 Jack
    Jeg har foreslået både overføre til anden konto osv, altså hvis han er på noget ydelse, men gør mig bare tilbageholdende han kun ønsker dem kontant som ikke er muligt for mig.

Ringede til banken ville have 120 000. så skal jeg udfylde en erklæring om hvad pengene skal bruges til, og en eller ande attest der siger at alt køb over 10 000 skal foregå digital.
    Det vil sige banken siger overfør ved bilhandel da man ikke må betale kontant.
    Sælger vil kun have kontant.
    Meget akavet, man har handlet, pengene er klar men kan ikke betale;)

• #7   26. maj 2014 Det havde været det samme hvis du havde handlet med mig... Kontanter på bordet.
    Har prøvet engang... (Godt nok kun en bil til 7000) at få betaling via bankoverførsel... Pengene gik osse ind på min konto... men to dage efter var de væk på grund af manglende dækning på mandens konto. Hvordan det kan lade sig gøre ved jeg ikke... Jeg hentede dog bilen hjem igen.

Har osse prøvet en banknoteret check, hvor der ikke var dækning på...

Eneste sikre vej = Kontanter på bordet... OG LIGESÅ VIGTIGT! omreg online med det samme, eller i synshal sammen og få det gjort inden han kører med bilen. Husk også en god slutseddel (Kan findes online ved fdm) OG se kørekort og få kørekortnummer på køber.

Idioterne splitter det ad for mange.

• #8   26. maj 2014 Tre biler til salg.
    Kun kontanter.
    Privatperson.

Han har gang i noget han bestemt ikke vil have Skat til at se. Drop bilen og ham.

• #9   26. maj 2014 Jeg kan sagtens hæve 120.000... De spørger bare hvad de skal bruges til... De er ligeglade hvad jeg nævner, de skal bare skrive en tekst ifølge loven. Om der står bordel eller bil er ligemeget.

• #10   26. maj 2014 Det med de 10000 er ikke fordi man ikke må, det er en sikkerhed der er kommet overfor skat,, reglen hedder at hvis sælger ikke betaler moms eller skat som der skal på forskellige produkter, så kan køber komme til at hænge på den regning hvis eksempelvis sælger går konkurs,, så det er bare for ens egen skyld...
    Men selvfølgelig er der noget galt når han er på den måde,, han må jo kunne fortælle hvad det er der gør han kun vil handle sådan, ellers er det ikke seriøst...

• #11   26. maj 2014 Altså det med at tage i banken sammen synes jeg er en god kompromis.

Medmindre det er århundredes handle og en billig pris på din drømmebil, så ville jeg ikke rende rundt med 120k i kontanter..

Jeg ville selv droppe det. smiley

• #13   26. maj 2014 Ham x
    Det er absolut IKKE muligt at tolbageføre overførte penge.
    Han kan j hæve dem samme dag altså hvis vi går i banken sammen jeg flytter dem på hans konto kan han bare hæve dem.

• #14   26. maj 2014 Skulle engang se på en gammel ford...sælger skrev gentagne gange: "husk at tage pengene med", og ville have vi skulle mødes i en eller anden skodby, som slet ikke var i nærheden af hvor han boede....syntes sgu det blev for skummelt at skulle mødes med ham ude midt i ingenting, med et større kontantbeløb, så jeg sprang fra..

• #15   26. maj 2014 Martin E>> Hvorfor det? Han kan da tjekke om bilen er meldt stjålet, samt tjekke at stelnummer passer til nummerplader og reg attest...
    At manden laver sorte penge, kommer ikke køber ved. Kan køber ikke levere kontanter, så kan han finde en anden bil... Hos mig, havde det været samme betingelser.

• #16   26. maj 2014 Kontanthævning er da ingen problem , banken skal bare have besked nogle dage forinden du skal bruge dem , ellers banknoteretcheck kan kun hæves Tel den den er udstedet til , siger han nej til en banknoteretcheck skal du nok finde et andet sted at købe bil , for som man siger , en tyv tror at én hver mand stjæler , kan godt give stof til eftertanke ikk , pas på !

• #17   26. maj 2014 Ham X - enig, banken skal ikke bestemme hvad man bruger penge på så længe man har dem... det er faktisk noget svineri at man skal redegøre for hvad man vil bruge sine egne penge på ligegyldig beløb størrelse,,, kan slet ikke se hvorfor de skal blande sig i det ved lov,,, det er en "klam" form for overvågning efter min mening smiley

• #18   26. maj 2014 Ikke for ham, men hvis banken overfører penge manden ikke har, kan de sagtens føre dem tilbage... Har da selv fået ført penge tilbage for en vare jeg havde købt online via overførsel (Nej det var ikke med dankort) det er ingen problem... skrev bare under på en tro og love erklæring nede i banken hvilket betyder at det er mig og ikke banken der bliver sagsøgt hvis snydere skulle finde på det.

• #19   26. maj 2014 En banknoteret check uden dækning, det lyder som bedrageri. Tvivler nu også på at det er noget du har oplevet.

• #20   26. maj 2014 Du kan godt få udstedt en banknoteret check og bagefter hæve penge på din konto... Det kan jeg i hvert fald på min smiley

• #21   26. maj 2014 Ham X >>

Selvfølgelig kan du hæve penge din bank har låst til en check de har skrevet ud til dig. For sådan arbejder banker nemlig. Det er noget af nogle røverhistorier du er ude i.

• #22   26. maj 2014 den med de 10.000 er kun firma til firma og ikke noget med privat til privat..

Hvis jeg har 45K på min konto skal jeg bare ringe inden, så kan jeg uden problemer hente dem. har også før fået 75K ud kontant, uden problemer, skulle bare køre til en anden afdeling.

Men har i samme bank og man kan se pengene med det samme så ville jeg nok hoppe fra hvis han ikke vil. har du spurgt manden til hvorfor kontant?

• #23   26. maj 2014 hæv de penge du ska bruge, læg dem hos en god kammarat . aftal manden kommer med bilen, og handler hos dig eller hos din ven. så får han pengene, kontant,
    bare et forslag.. ps, måske skylder manden banken, eller gamle børnepenge, mange muligheder, uden det behøver at være med skumle bagtanker.. mvh hc.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #24   26. maj 2014 Hold da kæft en masse ævl.
    Vil du have bilen smutter du i banken, hæver pengene og tager ud og køber den.
    Det da godt nok svært hva.

Vil du ikke betale sælger i kontanter som han kræver så find en anden bil.

Det er for helvede ikke rakatvidenskab som mange af svarene herinde nærmest hør det til og maler fanden på væggen.

• #25   26. maj 2014 H.C >>

Så at prøve at undgå at betale hvad man skylder til det offentlige er ikke skummelt?
    Selvfølgelig kan det være banken han skylder, men så kan de jo bare tvinge ham til at sælge sine biler. Gad vide om de biler overhovedet er registreret i mandens navn.

• #26   26. maj 2014 ja man kan da misforstå alt, hvis man vil. hc

• #27   26. maj 2014 Havde selv dropper bilen. Hvad mandens private situation er er mig uvedkommende med de beløber så det enten banknoteret check eller mødes i banken. Vil sælger ikke det så finder jeg en anden bil.

• #28   26. maj 2014 Hvis du er utryg så drop det kontant handel. Du ska sku nok finde en anden lignende bil. Tag den over banken.. Så er du sikker smiley

• #29   27. maj 2014 Det kan jo også ske at manden har solgt flere biler end han må om året som privatmand, så hvis det går via banken kan skat se han har solgt den og derved bliver han "forhandler" og skal betale skat af sine salg..

• #30   27. maj 2014 Hvad sælgers grund til kun kontanthandel er rager ikke andre.
    Det er betingelserne, og vil du ikke følge dem, så køb en anden bil.

Sværere er det faktisk ikke.
    Men hvorfor er det så vigtigt for folk, at skulle stikke deres snude i andre folks sager.
    Pas nu for helvede jeres eget, og er i nervøse, så undlad at købe.
    Ellers tjek det i skal og be om en kontrakt på handlen.

• #31   1. jun 2014 Med kontanter i hånden og en falsk slutseddel kan manden hvidvaske penge han har tjent på ulovligvis .
    Kan ikke se andre alibier i sådan en sag ?

Kommentér på:
Mærkelig sælger

Annonce