1.750 visninger
|
Oprettet:
opsigelse af lejlighed. {{forumTopicSubject}}
Hejsa BG.
Jeg har opsagt min lejlighed fordi jeg skal flytte et andet sted hen, også er det i øvrigt også noget lort at bo i, for at sige det som det er.
MEN.
i tidernes morgen betalte jeg alt i alt 16-17.000 Kroner i indskud og har kun været i lejligheden i et års tid uden at mishandle væggene mm.
Men det her boligselskab ( Uden at nævne navn ) er virkelige nogen amatører.
Jeg er bange for at de høster alle mine penge som jeg har betalt i indskud, hvilken jeg ikke synes er helt fair når jeg næsten ingen ting har i lejligheden.
Er der nogen steder man kan få hjælp til sådanne sager?
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.938
jun 2004
de skal bevise alt så de kommer bare med alle deres skyts..
har gjort det hver gang og vil fortsat gøre det..
Så dumt at sige det.. nej synes jeg ikke.
dec 2013
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 27
Hvis det var mig ville jeg forlange at være med under slut gennemgangen af lejligheden. Hvis du bare flytter ud vil repræsentantenen for boligselskabet finde en helt masse der skal 'laves'.
Hvis du er med under gennemgangen har de nok lidt sværere ved at finde fejl. Og du kan tage billeder af de 'fejl' de finder.
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
Den sidste udlejer, fik en regning på 3000 kroner for slibning af gulve der aldrig var blevet slibbet !
jun 2004
fis med dig..
gulvene skal der ikke gøres ved medmindre han har mishandlet dem går det som alm. slidtage.
væggene er dog som regel et krav de fleste steder at de leveres nymalede, så det slipper man nok ikke uden om.. men gulvene.. nix.
jun 2004
feb 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 169
Du har sikkert betalt forudbetalt husleje for 3 måneder, det kan du bruge til ikke at betale de sidste 3 måneder du bor der, alternativt kan du vælge at få dem udbetalt når du flytter.
Depositum er jo desværre noget andet, og som nævnt tidligere vil jeg tro at du kan få lavet en gennemgang af lejligheden så du ved hvad der skal laves.
Dog skal du regne med at lejligheden skal males, det skal den somregel hvergang at en flytter, desværre.
Udlejere er mennesker, så du kan bare ringe til dem og sige at du gerne vil have en gennemgang af lejligheden.
Hvis de ikke reagere, kan du sende en mail og et A Brev, så har du hverfald bevis for at de ikke reagere hvis du evt skal køre en sag mod dem.
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.691
I en periode på et år arbejdede og trænede jeg så meget, at jeg altid enten badede i centeret, på min arbejdsplads eller hos min mor der boede 5min. fra den ene af mine arbejdspladser. I løbet af et år brugte jeg måske opvaskemaskinen én gang og var i bad deroppe 3 gange.
Men jeg boede der betalte jeg 1000kr. i måneden i forbrug, og da jeg fraflyttede lejligheden påstod udlejer at forbruget for vand og varme gik lige op....ergo må jeg altså have brugt 12000kr. på 3 bade og en opvask...det synes jeg sgu er lidt vildt...haha...men dengang vidste jeg ikke der var noget der hed LLO, for så havde jeg prøvet den der.
mar 2004
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 9 Emner: 11 Svar: 641
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 60 Svar: 642
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Als Du er ikke automatisk medlem af llo når du bor til leje. Du skal betale 500 kr for at blive medlem og før de vil tage din sag. Har selv haft en sag med domea og jeg var ikke automatisk medlem,
Når man bor til leje i boligforening optjener man 1% pr måned man bor der, som de skal modregne i istandsættelse.
apr 2011
''Viceværten'' som skal lave tingene får polakkere til at lave hans arbejde.
Viceværten tager måske 2-300 kroner i timen for at ordne lejligheden.
Polakken får måske 50 kroner i timen for at lave viceværtens arbejde.
Ergo, Viceværten tjener 250 - 300 kroner i timen for at lave INGEN ting. det syntes jeg kræftedme er noget svineri på højeste plan.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.071
Er du flyttet ind i en splinterny lejlighed med nye gulve, vægge, køkken osv, så kan du godt forvente dit indskud går til istandsættelse igen, og det kan meget let koste det beløb, selvom du ikke synes det ser slidt ud.
Når udlejer skal udleje igen, vil han naturligvis have at han kan leje den ud som nymoderniseret igen. Og det koster kassen at opfylde krav til modernisering så man kan komme op i højere husleje.
apr 2013
Og så dyrt bliver det nok ikke, har en kammerat der er fraflyttet en lejlighed på 60 kvm efter 9 år det hele skulle males og slibes trægulv. ville koste 4500 kr i alt men da han havde optjent 100% blev det 0 kr
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
apr 2011
Det er noget gammel lort, hvor der er hul i rørerne o.s.v men de aldrig og laver det.
Henning P
Ja det ville jeg også rigtig gerne ! Men det må jeg bare ikke..
apr 2013
maj 2007
Er det en ældre lejlighed kan man ofte selv få lov at male osv, men det skal virkelig gøres grundigt. Mange regner med det er 'bare lige'.. Men hvordan vil man selv have det som næste lejer, hvis tidligere lejer er sluppet lidt let over det? Udlejer kommer til at hænge på yderligere istandsættelse hvis det i første omgang er godkendt. Defor ses det ofte at udlejer selv vil lave det i orden første gang. Det bør fremgå af lejekontrakt hvordan og hvorledes fraflytningsistandsættelsen skal foregå.
apr 2013
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
apr 2013
8
Under B-ordningen skal boligorganisationen i
boperioden sørge for den nødvendige vedligeholdelse af boligen med maling af lofter, tapetsering eller maling af vægge, træværk og radiatorer samt gulvbehandling, sådan at boligen ikke forringes ud over almindelig slid og ælde. Lejeren indbetaler hver måned via huslejen et fastlagt beløb til boligens vedligeholdelses konto. Lejeren kan i boperioden forlange, at der udføres nødvendig vedligeholdelse i boligen,
når udgifterne kan dækkes af denne vedligeholdelseskonto. Lejeren tilrettelægger ofte selv denne vedligeholdelse, og boligorganisationen
udbetaler et beløb fra vedligeholdelseskontoen
til dækning af faktiske materiale- og håndværkerudgifter. Der kan ikke udbetales til dækning af eget arbejde. Boligorganisationen kontrollerer og godkender arbejdet, når det er udført.Ved fraflytning skal boligen ikke istandsættes bortset fra eventuelt arbejde i forbindelse med misligholdelse. Hvis boligafdelingen i øvrigt ønsker at istand sætte dele af boligen, betaler afdelingen disse udgifter.
maj 2007
maj 2007
apr 2013
Allan B det er da den normale betingelse for B ordning http://www.aab.dk/~/media/Files/Beboer/Aendring%20i%20boligforhold/Fraflytning/Bilag%202%20til%20Fraflytning%20-%20IstandsattelseBL-pjece.ashx
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 139 Svar: 1.660
Det er set før at folk tror de har MINDST 3 mdr.
Men at fodgen så kommer efter 1 måned!
maj 2007
udbetaler et beløb fra vedligeholdelseskontoen'. Det var i dette tilfælde jeg mener, at det skal forstås sådan at der ikke udbetales løn til lejer for eget arbejde. Bor man i lejligheden flere år kan det godt være nødvendigt at male undervejs, og her tænker jeg ovenstående er tiltænkt.
Men det er korrekt det vil være dumt at gøre lige inden fraflytning når det er B-ordning.
Jeg tror i bund og grund vi er enige
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 156 Svar: 6.382
jeg mener det er A2 ordningen der kræver du bor i lejligheden i 5 år og 2 måneder for at slippe for normalistandsætningen af vægge og lofter - der dækkes IKKE på gulv og paneler/karme/døre, dette skal man selv sørge for mens man bor i lejligheden
maj 2007
Følger: 76 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 107 Svar: 1.357
opsigelse af lejlighed.