{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

computer hjælp: slå internet fra? {{forumTopicSubject}}

har ikke en disse forstand på computere.
nu er min computer begyndt at drille rigtig meget.
Det startede med at computeren var begyndt at køre meget langsomt, så begyndte at rydde ud og slette alt muligt bras jeg havde liggende af billeder, videoer, programmer og spil jeg ikke brugte og ændrede enkelte opsætninger i computeren, bla med internettet.
nu efterfølgende virker internettet ikke. Den skriver at der ikke er forbindelse til router. Troede så først det var routeren eller ledningen mellem den og computer. Men tilsluttede min gamle computer med samme kabler, og den kom fint på nettet med det samme.
Det virker som om at internet indgangen på computeren er lukket. Kan jeg på nogen måde ha trykket på et eller andet, så den har lukket den indgang af, og derfor skal bedes om at åbne den? (eller hvordan man nu lige skal beskrive det)
Eller skal jeg bare forvente at net indgangen er gået i stykker??
Er lidt træt af kun at være på nettet via mobilen, eller den gamle computer som larmer helt vildt, og dårlig grafikkort, så håber der er en der kan hjælpe ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  computer hjælp: slå internet fra?
  • #1   15. mar 2015 Lyder umiddelbart til du har deaktiveret netkortet, eller afinstalleret netkort driveren.

• #2   15. mar 2015 Hvis du højre klikker på netværks ikonet nede i højre hjørne og trykker troubleshoot problems, siger den så noget spændende?

• #3   15. mar 2015 Det kan være, at du har deaktiveret dit netkort.
    Prøv at gå ind i kontrolpanel -> Netværk og Internet -> Netværks- og delingscenter -> Rediger indstillinger for netværkskort (Står ude i højre side).
    Der kan du se alle dine netkort. Hvis nogle af dem er grå (deaktiverede) kan du højreklikke på dem og sige aktiver. Det skulle kunne gøre det smiley

Men det kan være mange ting der er galt. Det kan også være, at du bare mangler en driver.

• #4   15. mar 2015 prøv evt. hvis du går ind i oversigten over dine netkort, at deaktivere og derefter aktivere det netkort du er forbundet til internettet med, min bærbar hopper ofte af internettet og stopper med at virke, og det lille trick kan få det til at fungere igen nogle gange et par uger andre gange nogle minutter, i min opfattelse af mit problem, skal jeg have renset min bærbar for malware og virus og lign. men er for doven til at begynde at rense den computer, den skal afligevel snart skiftes... smiley

• #5   15. mar 2015 #4

Prøv at åbne en administrativ cmd og skriv "netsh winsock reset"

Kan eventuelt løse problemet med at netværket hoppe af.

• #6   15. mar 2015 #5

vil ikke beskrive det som at den hopper af netværket, vil mere beskrive det som at driveren fejler, eller noget andet lign. for når det går helt galt, kan jeg f. eks. trykke på deaktiver 10 gange uden at det gør en forskel, men når jeg så restarter pc'en og den er startet op igen, er netværks kortet sjovt nok deaktiveret, og når jeg så aktivere det igen virker det hele fint 5 min - par uger...

men har da lige prøvet din ide, så må jeg jo se hvor lang tid det holder denne gang smiley

• #7   15. mar 2015 og tak for rådet, det er altid rart at få et råd, især når det virker som om de har styr på hvad de snakker om smiley men burde da også selv have styr på det lort, er da trods alt uddannet IT-supporter smiley men den uddannelse tog interessen med sig, så det er ikke noget jeg roder meget med, ihvertfald ikke når det er mine egne maskiner der ikke virker, så ved jeg desværre hvordan man "fikser" problemet med en simpel lorte løsning smiley

• #8   15. mar 2015 #5

der hoppede den af igen, prøvede så bare at lave en "diagnose" på netværks forbindelsen, og den skrev windows wireless network service was not activated. Fixed og der efter virkede den igen, så den trænger nok til en go' reinstall, men har også lige fået en SSD så hdd'en skal skiftes ud når jeg for tiden til det, så det går sQ nok at det lort ikke virker helt som det skal smiley

• #9   15. mar 2015 Skal jeg prøve at kigge på det via teamviewer?

• #10   15. mar 2015 Ikke hvis det er mig du spørg smiley

• #11   15. mar 2015 Den person der nu har brug for hjælp... Du er ikke trådstarter, så går ikke ud fra, at du har brug for hjælp smiley

• #12   15. mar 2015 skrider igen....

• #13   15. mar 2015 hehe, well jamen tak for tilbudet da smiley

men nej jeg er ikke tråd starter, men det var bare fordi en Martin M gav mig et råd, og så spurgte du lige efter jeg havde svaret på hans råd/spørgsmål smiley

• #14   16. mar 2015 tyder på at der af en eller anden grund ikke er nogen netværks driver. Hvis jeg har slettet den, hvordan får jeg så en ny??

• #15   16. mar 2015 Den henter du på producent hjemmesiden.

Hvilken mærke og model har du?

• #16   16. mar 2015 men jeg kan jo ikke komme på internettet, så kan da ikke komme på deres hjemmeside. Det er en HP computer

• #17   16. mar 2015 Så må du jo gøre det fra en anden PC, og så overføre via en USB pen eller noget smiley

http://www8.hp.com/dk/da/drivers.html

Kommentér på:
computer hjælp: slå internet fra?

Annonce