{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cerwin vega
  • #1   25. maj 2015 Jeg har da set de røde ringe i div mobil kasser

• #2   25. maj 2015 De har været meget brugte af DJs i 80erne og 90erne, men mange andre mærker har været mere solide og muligvis billigere. En kollega engang havde sine CV stående på værelset til hverdag og de røg så bare med i traileren når han skulle spille op til bal, AR 316 tror jeg de hed, meget effektive, og NAD forstærker og Technichs pladespillere SL 1200 plejede det at være. Husker bassen på forstærkeren skulle stå helt i minus, ellers var det simpelthen for voldsomt.
    AR316 havde vidst en driftseffekt på 0.4 watt, ekstremt effektive, kun horn konstruktioner kom længere ned, men var megadyre, Clipsch lavede en der var under 0.1 watt.

• #3   25. maj 2015 De kan jo ikke holde til alverden.
    Har selv nogle DC1515 som hænger, DC1215 som hænger.
    Får man en rigtig diskodasko forstærker på, så strejker de jo blot.

• #4   25. maj 2015 Cerwin vega lavede en gang noget rigtig fornuftig diskoteks udstyr ( her snakker vi 70-80'erne) men der var en del andre gode konkurrenter som også kunne følge trop så har de været billigere ( cerwin vega var faktisk ret dyrt dengang) så har det bla andet været med til at de har valgt et billigere mærke hvis det stadig følger trop eller er bedre.

I dag har det ikke noget med det gamle cv at gøre desværre.

Allan, det er A316R som du tænker på. Generelt frem til slut 90'erne skal man ikke tage deres drifteffekt eller følsomhed særlig seriøst for de var lidt overrated på disse punkter. Ikke meget men stadig.

Yderligere så kan fra samme tidsalder nævnes S2, 316R ( nej det er ikke den samme som A316R), 15T og 15TR som alle kunne spille røv højt men Sr2 og Ne10 følger de stadig ikke trop.

S1, S2 og SR2 kom rent faktisk med en pose med Freongas indeni for at enheden skulle tro at kabinettet var større end det rent faktisk var.

Hanszafira, nu må du ikke helt sammenligne stue grej med pa grej, de er begge bygget til hver sit formål dog med de rette forstærkere så spiller cv stadig højt.

Dc1515 er udelukkende en spl højttalere til hjemmet, 1215se lyder i mine øre ikke særlig godt derimod 1215se mk2 lyder væsenligt bedre og med en god dybde.

Men hvis du har ødelagt begge sæt, så ser jeg det mere som selvforskyldt end noget andet. Evt måske et mix med en ringe forstærker?

• #5   25. maj 2015 Nix, for meget power ??

• #6   25. maj 2015 CV var kendt for deres bløde ophæng, det er jo meget strammere på proff grej.

• #7   25. maj 2015 HansZafira, så er det stadig selvforskyldt smiley

Allan, cv's pa enheder benyttede også lærreds ophæng og ikke de bløde skum kanter som er brugt på deres stuemodeller ( med få undtagelser som f.eks cd90).

F.eks 188eb,188em, 189es osv er enheder der originalt er født med lærreds ophæng og kommer fra deres pa afdeling.

Det samme gør sig gældende for deres gamle stroker enheder både de første udgaver som blev brugt til pa samt stue grej og så de senere modeller der kom til bilen. Forsøger imellemtiden lige at se om jeg kan finde billedet af den tyske stroker nørd som stod på enheden med fødderne på membranen uden at der sker noget som helst.

• #8   25. maj 2015 Kommer lige et bedre billede hvor man bedre kan se enheden.

profilbillede
  • #9   25. maj 2015 Helt bløde er de ophæng ikke smiley

profilbillede
  • #10   26. maj 2015 En Stroker er jo også "kun god til" mellemtoner smiley

• #11   26. maj 2015 Hanszafira, man kan tydeligvis hører at du ikke ved hvad du snakker om... Enten så har du ikke fulgt med i historie timerne og ellers spiller du bare uvidende.

• #12   26. maj 2015 Man bruger stadig stoker enhederne idag .. Findes ikke bedre til at stoppe i en kasse

• #13   26. maj 2015 Erik A, det er korrekt at de stadig bruges i dag men i dag findes der dog et hav af alternativer som er langt bedre. Teknologien har heldigvis udviklet sig til det positive.

I gamle dage var de dog noget af det bedste til spl brug og slog flere rekorder og i dag betragtes de som legendariske enheder fra den gang.

• #14   26. maj 2015 Rene K .. Rigtig der er kommet nogen der spiller bedre .. Men ikke lige så holdbare

DK´s største mobil disko bla. bruger dem stadig.. Og bygger nye kasser med dem i

• #15   27. maj 2015 Rene K:

Da du var en lille dreng, da brugte jeg CV Stroker både i bilen, og i stuen, så har også været de enheder igennem.

• #16   30. maj 2015 I midtfirserne hang der CW rundt omkring på diskotekerne bla. A316R som jeg havde, og stadig har. De er fra 80 og dem skiller jeg mig aldrig af med... De 15" basser der er i mine kunne man osse få med lærredskant, som var små rillet. Dem kaldte vi proff basser..

• #17   31. maj 2015 Hanszafira, så ved du også at de kan spille bas. De egner sig ikke til kælder dyb bas eller 18" klarer sig nogenlunde.

Men mellemtone egner de sig bestemt ikke til. Desuden er det spl enheder og derfor heller ikke designet til at gå kælder dybt.

Erling, Nu kan jeg ikke huske om A316R kommer med w154 15" enheden som 316R er gør eller om den kommer med w152 enheden men underordnet så kommer den ikke med lærreds ophæng.

Cd90 kom med lærreds ophæng og ja så var der en masse pa enheder med lærreds ophæng men ikke til A316R.

• #18   31. maj 2015 Det eneste jeg ved er, ingen cerwin Vega jeg har haft, har spillet så godt eller præcist som mine rcf.

• #19   31. maj 2015 Hvad er Rcf? smiley

• #20   31. maj 2015 Den kom vist bare med skumkanten. Boede i samme by som fabrikken der samlede CW og Dali, og der røg af og til noget ud af bagdøren, så nemt at få enheder til de 2 mærker. smiley

Kommentér på:
cerwin vega

Annonce