{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
27. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Skal starte til gokart {{forumTopicSubject}}

Jeg er en dreng på 14 (45kg) som gerne vil starte til gokart. Jeg har tænkt mig at købe en brugt gokart men kan ikke rigtig finde ud af klasse og motorens størrelse osv
Nogle som kan hjælpe lidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal starte til gokart
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   27. jul 2015 du skal da ringe til en gokart klub

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   27. jul 2015 tag ud i den klub du vil køre i og tag en snak med dem

  • #4   27. jul 2015 hva snakker du om Deutsche så det måske fordi du har opført dig som en idiot evt ?

    begyndere har et fint stort kryds bagpå så alle er obs på du er ny i sporten . og som tidligere kører i karting så kan jeg dog give Deutsche ret i det koster kassen at have bare nogenlunde ordentlig grej , samt dæk osv ...

    Rasmus har du overhovedet prøvet en rigtig kart før , ja eller for den sags skyld en leje kart F.eks Roskilde ? RIGTIG mange springer ud i karting efter en LAAAAAANG opsparing og eller hjælp fra forældre eller lignende , og når de så finder ud af der går ca 3-4 gange så meget skrue tid end egentlig køretid mister de hurtig interessen ...


  • #6   27. jul 2015 altså jeg har nok kørt i stortset alle klubber i Jylland da jeg boede der og kørte meget karting , og der har jeg på INGEN måde set eller hørt om nogle der skulle have "problemer" med nybegyndere , derimod har der altid været stor hjælp og rådgivning at hente hos de mere rutinerede ....

  • #8   27. jul 2015 jeg har kørt motocross i mange år, ikke helt det samme, men stadig derhen af, og ja du skruer i 2 timer og køre en ½ time, det kan du godt regne med, udover det er det uhyggelig dyrt at have sådan noget legetøj, jo hurtigere du bliver, jo dyrere bliver det, generelt er motorsport pisse dyrt. jeg har aldrig oplevet noget negativt om nybegyndere, alle starter jo på et tidspunkt smiley

  • #9   27. jul 2015 der skam regler overalt i klubberne hehe smiley men det kan da godt være de der kjøbenhavner snuder er nogle snobber ..

  • #10   27. jul 2015 men kommer du ind i det og bliver "god" til det, er det pisse sjovt, du skal bare være bevidst om at det bestemt ikke er gratis.

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   27. jul 2015 Jeg har selv kært cross i 5 år så ved godt det der med pris og skrue det er bare med motor størrelse og klasse

  • #12   27. jul 2015 sådan, og du er fra nordsjælland, det vil sige kejserdalen, hedeland og sådan, trænede du i slagelse, svebølle, næstved og vordingborg også ?

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   27. jul 2015 Christian jeg trænede i melby da jeg var lille og Slangerup indtil jeg stoppede

    Tak for hjælpen deutche


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #15   27. jul 2015 Ville den her bil være god? http://m.dba.dk/gokart-rotax-junior-kosm/id-1015468608/

    Eller ville den her være bedre?
    http://m.dba.dk/gokart-energy-125-ccm-aarg/id-1014154391/


  • #16   27. jul 2015 tjaaa det nok begge fine , men kender dog ikke umiddelbart noget til Energy kart...

  • #17   27. jul 2015 melby ja, jeg sku godt huske en tur fra hillerød til mors for at være med i dm, og retur igen kl. 18.00 i en gammel transit, hold nu kæft noget skrammel, nåh ja hagerup, det er en mindre bane, men god at øve sving-teknik på, så har du jo lidt forstand på det med motor osv, gokart-cross er ikke helt det samme, men det er ikke en dårlig start.

  • #18   27. jul 2015 Et lille side spørgsmål kan man stadig prøve og køre gokart med en vægt på 105kg?.
    Kan de klare det?. og hvor meget langsommere bliver man mod en der måske kun vejer 85kg smiley .


  • #19   27. jul 2015 Falcon. . det intet problem kender folk på 120kg som køre det skal nok gå

  • #20   28. jul 2015 nu kan jeg ikke direkte sammenligne med en cross maskine mx 1 eller 2, 1=450ccm 2=250ccm de trak rigelig fint, der var begrænsningen højre hånd, om du vejede 70 eller 130 det betød sku ikke noget, jeg tænker det er ens med gokart.

  • #21   28. jul 2015 Da jeg startede i din alder købte jeg mig en crg med en 125 cc junior motor... Var pisse glad for den. Solgte den for snart to år siden... Tabte stort set ingen penge på den og i den periode var det kun alm slidtage som jeg skiftede på den.
    Hvis du køber en Rotax motor så spørg hvornår den sidst er blevet renoveret, mener de må kører max 50. Inden renovation.
    På Sjælland har jeg gode erfaringer med js Racing de kan ihvertfald hjælpe dig med udstyr og dele til en kart smiley

    Mvh.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #22   28. jul 2015 Hvad mener du med max 50 timer eller Km???
    Ingen af dem jeg ser på har kørt siden renovation den ene har en x30 motor og den anden har en Rotax motor


  • #23   28. jul 2015 50 køretimer, kender kun til Rotax. Sørg for at køre den ordenligt til hvis den er nyrenoveret, kan dog ikke huske hvordan man gør.

Kommentér på:
Skal starte til gokart

Annonce