{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fragt fra USA
  • #1   13. okt 2015 http://www.shopusa.com/shopusa/denmark

er det her ikke en løsning. smiley

• #2   13. okt 2015 Rasmus det bliver ikke billigere af den grund, de gør det bare lettere.

• #3   13. okt 2015 Samt det bruges til de forhandler der ikke sender til udlandet. Så kan man få det sendt til shopusa og så sender de det til Danmark.

• #4   13. okt 2015 det kan der da være noget om men mon ikke afgiften falder lidt hvis de ordner det.. aner det sgu ikke :s

• #5   13. okt 2015 Det bliver nok snarere dyrere og i mange tilfælde kan det ikke svare sig

• #6   13. okt 2015 Det er næsten umuligt at snyde med momsen idag.. Det der med gaver osv. virker ikke mere idag. smiley Bare bide i det sure æble, som vi andre gør.

• #7   13. okt 2015 Afgiften falder da ikke. Da man skal vedlægge en faktura hvor købs prisen er på. Så er der jo stadig 25% moms og told. Det eneste der kan gøres billigere er jo det de tager i gebyr, og tror ikke det bliver mindre end de 160 kr, som postdanmark tager.

DD gaver er også kun op til 360 kr, over det beløb skal man betale told.

• #8   13. okt 2015 Nej, tænkte på den der med at pakke ind som en fødesheldagsgave-trickfidus. smiley Dengang måtte tolden ikke åben den op for at se, hvad er lavet om i dag dog....

• #9   13. okt 2015 Ja, selv gaver bliver åbnet. Men der skal jo også en deklaration på toldblanketten, som skal på kassen, så det er jo ingen hemmelighed hvad der er i kassen.

• #10   13. okt 2015 få en privat person i USA til at sende den så kommer der ikke moms og gebyr på

• #11   13. okt 2015 #8 ....... Du har hørt for mange smarte røverhistorier. ??

Der er ikke lige nogle gode fiduser der sådan rigtigt rykker noget på prisen. Nogle gange kan man få sælger til at skrive en lavere pris på fakturaen. Men bliver den FOR lav, så skal du dokumentere købet. Altså et kontoudskrift, eller udskrift fra Paypal.

Handler du på eBay, så får du ikke nogen til at gøre dette længere.

Det med gaver holder ikke en m.

.......... Men når det er sagt, så kan du være heldig, at pakken ryger igennem UDEN at blive stoppet. Vil tro det statistisk sker 1/20 gange. :):)

#10 ,,,,, Jo der gør.

• #12   13. okt 2015 Henrik, jo det virkede fint i 90´erne og starten af 2000 tallet. med Ebay US ... smiley

• #13   13. okt 2015 uhm... Henrik...

nu har jeg sku prøvet det en del gange efter hånden uden at der har været noget...

Privat til privat uden nogen form for faktura kommer i gennem uden problemer.

• #14   13. okt 2015 Hvis de fælge ikke fås i europa så må du jo bare punge ud. Et alternativ burde være muligt.. Jeg har købt 3 pakker fra USA det sidst års tid, har kun betalt told osv af 1 dem.

• #15   13. okt 2015 JimmiNez så har du bare været heldig

Når du modtager gaver fra lande uden for EU:
    Hvis du modtager en gave fra et land uden for EU, gælder andre regler og satser, end hvis du køber en vare.
    Værdi:
    - Hvis gave har en værdi under 340 DKK., bliver der ikke pålagt afgifter.
    - Hvis gaven har en værdi mellem 340 DKK. og 1.150 DKK., skal der betales 25% moms og et udlægsgebyr på 100 DKK. inkl. moms. - Hvis gaven har en værdi på over 1.150 DKK., skal der betales 2,5% i told, 25% i moms og et udlægsgebyr på 100 DKK. inkl. moms.
    Afsender og modtager:
    Både afsender og modtager af gaven skal være privatpersoner og der må ikke være penge involveret mellem parterne. Hvis afsender eller modtager er en virksomhed, kan forsendelsen ikke fortoldes efter gave-reglerne.

• #17   13. okt 2015 #12....... Jeps, netop det jeg skrev. ( ...... Ikke længere smiley

#13...... Du har bare været heldig nogle gange i træk. Jeg har selv betalt told&moms for nylig, også fra privat. Men tendensen over alle de år jeg har handlet er godt nok, at det primært har været privat, NÅR den er gledet udenom tolden.

• #18   13. okt 2015 Henrik, så syndes jeg du skulle læse det jeg skrev længere oppe så! smiley

• #19   13. okt 2015 #16...... Men det er ikke meget. Momsen er der fra 80 kr. , og det er den tunge del.

...... Told er ofte 3-8% , på den hardware vi typisk køber her på BG smiley

• #21   13. okt 2015 Få den sendt til noget familie eller et firma her i Europa du kender. Også få dem til at sende den videre til dig

• #22   13. okt 2015 Du skal bede sælger om at sende den som gave, derved slipper du for momsen og andre sjove ting.
    Jeg har modtaget alt fra mac tilbehør til reserve dele, både fra US og Kina
    Denne metode virker.

• #23   13. okt 2015 AM ja hvis prisen er under 340 kr alt over bliver pålagt det samme . Læs nu hvad reglerne er

Basisregler

Toldregler og paragrafferSom privat betaler man ikke told/moms af køb fra andre EU lande

Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr, skal du betale moms, told og importgebyr (fortoldningsgebyr) af varen.

Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
    Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
    80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
    Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr

Grænsen på 80 kr er excl. forsendelsesomkostninger.
    Dette er skriftligt bekræftet af Skat pr. 5. april 2011

Alt efter hvilken type vare der er tale om, er der forskellige toldsatser.
    Tolden udregnes ud fra varens værdi og fragtprisen / portoen.
    Du kan se mere om toldsatser her.

Udover told'en, skal der betales moms hvis værdien af forsendelsen er 80 kr eller derover.
    Momsen er på 25 %, og den udregnes ud fra varens værdi, portoen og tolden (Se eksempel nedenfor).

Sidst men ikke mindst opkræver Post Danmark et gebyr (importgebyr) på 160 kr. inkl. moms for hver forsendelse de fortolder - dvs. forsendelser hvor værdien er 80 kr eller derover.
    Gebyret på 160 kr dækker kun én varetype. Er der flere, koster det 36 kr ekstra pr. varelinje.
    Se mere om det her: postdanmark.dk/.../Importgebyr-fortoldningsgebyr.aspx

Der skelnes ikke mellem nye og brugte varer.

Gaver med værdi under 340 kr bliver ikke pålagt afgifter.
    Gaver med værdi mellem 340 og 1.150 kr moms og importgebyr.
    Gaver med værdi over 1.150 kr skal betale 2,5 % told plus moms og importgebyr.
    Kilde: postdanmark.dk/.../Gaver-uden-for-EU.aspx
    (Tak til Martin for denne oplysning.)

• #24   13. okt 2015 muligvis men har aldrig fået noget toldet…. Måske mig der er heldigt alle 87 gange ……..

• #25   13. okt 2015 AMCHRISTENSEN - hvad har beløbene været? Ja, det lyder til at du har været usandsynlig heldig smiley

Jeg har sendt utallige pakker fra USA til DK (fødselsdagsgaver, julegaver etc.) og hver gang der er kendte brands i pakken, ryger den med garanti i tolden. Hver gang jeg har sendt eks. Apple produkter, ryger de i tolden. Jeg har sgu engang sendt slik som røg i tolden.

Så det er ren og skær held hvis man ikke bliver taget. Op til jul kan der være pres på og så gider de kun kikke på dyre pakker, og pakker med dyre brands, og resten kan være heldige at slippe, men jeg oplever at det er mere og mere sjældent at pakker ryger udenom tolden hvis værdien overstiger nogle få hundrede kr.

Jeg gider ikke sende pakker mere, jeg køber alt til overpris i danske webshops og får det sendt direkte til familien. Det kan ikke betale sig at købe det her og sende det. Desværre.

• #26   13. okt 2015 Det dyreste har været et Go Pro med tilhørende udstyr, til en værdi af 3500 ish +-. Så jeg har vel været svine heldigt smiley

• #27   13. okt 2015 De pakker jeg har haft send til 600 kr + er ALTID røget igennem tolden, mens at det til omkring 2-300 "som regel" slipper.

Kommentér på:
Fragt fra USA

Annonce