{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Aries
Aries
Tilmeldt:
20. dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.237

SKAT {{forumTopicSubject}}

Så er der ikke længe til at vi finder ud af om vi skal sparkes i røven af skat eller have monitos tilbage.

Men for at "sikre" sig at man ikke kommer til at skulle betale rest skat, skal man så ikke bare fyre et par ekstra kroner ind på den forventet lønindkomst under forskudopgørelsen?
F.eks man tjener 1000kr i 2016, men oplyser at man tjener f. eks 1300kr?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SKAT
  • #1   27. feb 2016 Nej da du jo stadig kun kommer til at betale skat af det der står på din lønseddel og ikke af det du taster ind. Du skal sætte din træk procent op.

  • #2   27. feb 2016 Ja nemlig ja, hæv trækprocenten med 5% eller mere, og du skulle være sikret en røvfuld penge tilbage til næste år.

  • #3   27. feb 2016 Du skal skrive lavere indkomst på HVIS DU ER LØNMODTAGER da nogle af dine fradrag sættes efter hvad du tjener.
    Du kan også sætte dine renteudgifter ned da de automatisk bliver tilpasset når året er omme.

    Din trækprocent skal sættes op gennem din arbejdsgiver.


  • #4   27. feb 2016 du kan ikke nå at ændre noget da det er sidste års regnskab. Hvis du sætter din indkomst lavere i år vil dette kun have betydning ved næste års beregning af din årsopgørelse.


  • #5   27. feb 2016 #4 ???????
    Det er da netop for i år 2016 han spørger om at ændre sin forskudsopgørelse så det er da skat for i år det drejer sig om.....


  • #6   27. feb 2016 #5 det er ikke som jeg læste det ?
    en ærlig misforståelse. ?

    jeg læste som at han var nervøs for at betale restskat i år og derved at rette i sin trækprocent i år for at være sikker
    ??????


  • #7   27. feb 2016 Kan godt se hvad du mener smiley
    Kan læses for både rest 2015 og så ikke rest i 2016 smiley


  • #8   27. feb 2016 vi mener det samme smiley

  • #9   27. feb 2016 Min trækprocent er på 40%, så det er ikke det jeg er nervøs for.
    Ville bare finde ud af om det var muligt at lave en slags "opsparing" via skatten.


  • #10   27. feb 2016 Så skal man sætte sit fradrag for lavt eller sin indkomst for højt på forskudsopgørelsen. Men de penge som du betaler for meget får du jo ikke renter af.

  • #11   27. feb 2016 Jeg har sat et par tusind mere ind på forskudsopgørelsen end jeg tjener, men samtidigt stiger måneds fradraget hvilket nok ikke er godt?

  • #12   27. feb 2016 Du skal SÆNKE din forventede indkomst!!!!!!!

    Når du hæver den så for du for højt fradrag på bl.a. dit beskæftigelsesfradrag hvilket betyder du hver måned får for meget i fradrag hvilket igen betyder du betaler for lidt i skat og derved har risiko for restskat.

    Det samme sker hvis du sætter både renter for højt eller skriver for mange km på kørselsfradraget.


  • #13   27. feb 2016 #10 din indkomst skal sættes lavere end forventet.....

  • #14   27. feb 2016 som #12 siger

    dit beskæftigelsefradrag bliver målt ud fra din årlige indkomst, maximalt 26800 i år 16. det du skal tjene for at udnytte fuldt fradrag er 332.530 altså 8,5 %.

    lad os antage at du skriver at du tjener 200.000 så er beskæftigelsefradrag regnet ud til 17.000. altså 8,5 % af din årsindtægt.

    men i virkeligeheden i slutningen af året at du kun har tjent 100.000 så er fradraget regnet ud til 8.500. så du har fået et for højt fradrag. derved skylder du skat 8.500 istedet for de skylder dig


  • #15   27. feb 2016 hvis du sætter den forventede indkomst op vil skat selv lave en beregning senere på året, så det kan du ikke. gjorde de ihvertfal ved mig

  • #18   27. feb 2016 Tror jeg har ændret forskudsopgørelsen 10 gange idag, men endte med bare at sætte den til de forventet beløb som jeg tjener.
    Med en trækprocent på 40, så går jeg nok ikke gal i byen.


  • #19   27. feb 2016 Hvis man har lån, så kan man lade være med at skrive alle renter på forskudsopgørelsen.. F.eks hvis du har renter for 20000 kr om året, så kun skriv 9-10000 kr når du laver forskudsopgørelsen.. Så er der lidt at tage af, hvis du kommer op omkring topskat-grænsen..

Kommentér på:
SKAT

Annonce