Mænd og kvinder? Venner eller mere? {{forumTopicSubject}}
Nu tager jeg sikkert et gammelt emne op... men gad ikke lige kommentere på et forumemne der er 4 år gammelt... så starter bare et nyt her
Prøver bare at få tankerne på det rene... selvom det er meget svært...
Meeen ja hvad kan man stille op med en fyr man faktisk er faldet godt og grundigt for men det er desværre ikke helt gensidigt...
Altså jeg er forelsket i ham... det indrømmer jeg fuldt ud... men altså han er også rigtig glad for mig... men han ser mig kun som ven... og det accepterer jeg fuldt ud... og vi kan snakke om det hele uden nogen problemer overhovedet... vi er begge meget åbne og ærlige overfor hinanden...
Men føler bare det ender galt på et tidspunkt selvom jeg inderst inde håber jeg får hans fulde opmærksomhed så han også forelsker sig i mig... men det er jo ikke noget jeg bare lige kan gøre... det afhænger jo af ham...
Jeg prøver ihærdigt på at komme videre...men så lige så snart jeg snakker med en anden fyr... så får jeg det skidt... fordi jeg vil jo ikke videre inderst inde selvom jeg nok bliver nød til det... så jeg ikke smadrer venskabet som vi har bygget op...
Det hele er noget kludder mudder... og jeg aner ikke hvorfor jeg spørger jer herinde på BG... men vil gerne høre jeres erfaringer ang. sådan noget som mit...
Jeg føler faktisk jeg er belastende for ham selvom han ikke siger noget til mig... som han helt sikkert vil gøre hvis der var noget der gik ham på (håber jeg) Jeg er nærmest dybt afhængig af ham... et eller andet fucked sted...
Vi minder enormt meget om hinanden og derfor forstår han mig godt selvom det hele går udover ham...
Håber i fattede bare en meter af alt det ovenstående ellers så spørger i bare løs....
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
har det sådan venner, vildt gode venner har man for evigt, en kæreste kan man altså altid få.
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Rasmus H er du Christian?.
feb 2016
Følger: 58 Følgere: 2025 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 231
sep 2011
når der er følelser af en eller anden art, så kommer man bare ikke udenom at det gør ondt når vedkommende ikke har eller vil andet end venskab. Men skal så lige siges det kan også gå godt.
en meget god veninde og jeg startede ud som venner og blev kærester efter lidt tid, og nu er vi så venner igen, det har vi været igennem 11 år snart. Men er så ikke noget jeg gøre igen på den måde.
feb 2016
Og ja du har fuldstændig ret... det kan både gå den gode og dårlige vej...
Forstår godt det måske ikke lige er sagen at skifte i mellem venner - kærester - venner igen...
Befri Palæstina: Selvom jeg prøvede på det, så er det bare ikke nok desværre
Lubas:
Det er så træls at det kun går den ene vej
Kendet det alt for godt... Jeg fik også nok og kunne styre mig i 4 uger uden at have set ham... så efter de 4 uger gik det op for mig at jeg rent faktisk er forelsket... som jeg ikke troede jeg ville blive i ham...
Efter de 4 uger så jeg ham så igen og snakkede med ham om hvordan jeg havde det også hyggede vi os bare som venner og jeg var lige ved at tude...
Jeg svinger også i mellem at vi måske bare ikke er et godt match når det nu ikke er gensidigt... men på den anden side håber jeg bare at det pludselig sker en dau... Jeg vil ham til fulde... alt det gode og alt det dårlige... I don´t mind... I want him... but I can´t get him Ja jeg prøver ihærdigt at holde mig selv i nakken men er for ærlig og snakker med ham om mine følelser for ham som en bedste ven men det dumme er jo bare det omhandler ham... grrr jeg hader det...
feb 2016
Martin B: Jeg har da lavet afsnit... og hvis du ikke forstår det, så kan du læse de andres kommentarer og se hvad det går ud på i det mindste...
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 248
feb 2016
Lubas: Ja move on move on move on
feb 2016
Jeg er enig med jer begge i dette tilfælde... han er meget speciel person der godt kan lide sådan noget som Befri Palæstina foreslår... meeen han ser meget på det indre også.... og den eneste eller de eneste grunde han har givet mig er... at gnisten ikke er der og at han ikke er kommet over sin eks endnu...
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Nu står du så med en stakkel på den anden side (ham du prøvede at få et forhold til). Bliver han blot skrottet? Hvis han gør det, har du i realiteten ikke foretaget dig andet end at stå standby for den første fyr, og sådan en situation er ikke sund for dig, og ikke fair for en potentiel "erstatningsfyr".
Få en afklaring på situationen. Det der med bare at undertrykke det i dit hoved, er noget møg. Du vil blive ved med at tænke på, hvad det måske kunne være blevet til og det holder din interesse i live.
Jeg kan så også fortælle at det kan tage lang tid, for nogen, at forelske sig. Nu ved jeg ikke hvor længe i har været venner. En ting er helt sikker, at hvis du opfører dig overfor ham som om han er en af de andre gutter (altså bare en kammerrat), så fatter han nok nada af din interesse. Du bliver nød til at flirte med ham, hvis han skal få et andet billede af dig.
At gå direkte fra at være en god ven der ser nogle gode film sammen og hænger lidt ud, til pludselig at få smidt i hovedet: "jeg er vildt forelsket i dig", er en stor omvæltning, og han kan jo ikke bare tvinge de rigtige følelser frem i sig selv. Ser han dig som en rigtig god ven, og ikke mere, så skal der jo ske et skift af billedet af dig i hans hoved, og det kan jeg forestille mig kræver noget flirt over en periode.
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 1.238
feb 2016
Det er netop det jeg er bange for... ønsker ikke at såre hverken ham eller en ny fyr på nogen som helst måde....
Vi snakker om det og han ved nøjagtig hvordan og hvorledes og han tager lige så meget hensyn som jeg gør...
Min interesse for ham forsvinder ikke før om laaaang tid...
Vi har faktisk kun kendt hinanden siden Januar... og vi startede ud med at lære hinanden at kende fra alle mulige andre synsvinkler end blot hjemme hos mig eller ham... og jeg ved stortset alt om ham og han ved stortset alt om mig...
Og vi har haft sex....
Du har helt sikkert ret i at jeg forvirrer ham med at prøve at forblive hans ven... Er bare bange for at flirte med ham... fordi så kan det være han synes jeg er for klistrende... og vil bare af med mig....
Jeg tror også et eller andet sted at han bare skal have tid... han er jo som sagt ikke kommet sig over hans eks.... og det accepterer jeg fuldt ud... selvom jeg måske ikke burde... men det gør jeg nu bare en gang... Jeg håber og tror på han forelsker sig i mig når tiden er den rette ....
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Det er jo den ældste historie i verden..
Jeg tror ikke på i kan være venner når du har de følelser som du har..
Det er kun et spørgsmål om tid før han finder en anden, han vil ikke have dig.. Og hvis den nye finder ud af at du har eller har haft disse følelser, så er jeres venskab slut..
Og hvis ikke, så går du og er ulykkelig over at se ham så lykkelig.. Det ødelægger også jeres venskab..
Enten får du scoret ham, så han glemmer alt om sin X, og ikke vil leve uden dig, ellers så klipper du ham ud af dit liv..
Det er mit råd..
feb 2016
Jeg er en ret tilbageholdende person og meget forsigtig.... men hvis jeg vidste at han er sikker... så var jeg spontan for længe siden... men er så usikker pga. jeg ved et eller andet sted det ender galt enten på den ene eller anden måde...
feb 2016
apr 2006
Sig til ham at du vil ham, og at du kan se dig med ham resten af livet, at du synes han er pisse fantastisk.. spørg så hvad der skal til for at han vil vælge dig..
Jeg er klar over at du blotter dig selv fuldstændig, og du risikerer at blive såret og at det gør ondt.. men når du er kommet så langt ud at du søger hjælp på BG, så er den allerede over sidste salgsdato..
Så er det enten at æde den eller smide den ud.. Hvis du forstå hvad jeg mener..
Tag styringen i dit eget liv.. fandme nej om en anden skal bestemme om du skal være lykkelig..!!!
feb 2016
Ja jeg blotter mig selv og hvis han ser dette så er det jo MOJN MOJN...
Jeg styrer mit eget liv men kan ikke styre andres liv... Jeg ved jeg nok skal komme videre på den ene eller anden måde... det er ikke første eller sidste gang jeg skal igennem det her crapshit...
apr 2006
https://youtu.be/ZmMFIganRQY
Det skal bare overståes..
feb 2016
apr 2006
jul 2004
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Forestil dig lige en eller anden kvinde, som du kender og som du synes bare er PÆNT NEDEREN... Og så forestil dig, at hun gør følgende med dig:
Sætter dig ned på en stol og kigger dig i øjnene, slukker fjernsynet og putter mobilen i lommen, og så tager en god gammeldags snak med dig..
Siger til dig at hun vil dig, og at hun kan se dig med hende resten af livet, at hun synes du er pisse fantastisk.. spørger så hvad der skal til for at du vil vælge hende..
Jep, så har man sgu en god dag...
feb 2016
Ja forstår godt det virker voldsomt sådan ville jeg også selv reagere hvis jeg var i hans situation... men jeg ved at det ville fungere i mellem os bedre end med nogen som helst anden jeg har mødt i hele mit liv...
Men tja igen det skal jo være gengældt og det er det desværre ikke...
apr 2006
Skudda hellere det end at hun går og indirekte lægger an på mig konstant, det ville jeg da få pres over hver gang..
Ace - Ja, det kan godt være det virker voldsomt, det kan godt være det skal tones lidt ned, 'jeg vil dig rigtig gerne, synes du er fantastisk et-eller-andet'
Jeg kan jo heldigvis ikke diktere hvad pigebarnet skal sige..
jan 2006
Netop. Du giver hende bare en dumflad og går din vej. Men du tænker kun på dig selv... Så forestil dig, hvordan det kvindemenneske har det bagefter. Forestil dig, hvor høje broer har den forelskede kvinde lyst til at hoppe ud fra...
Så hellere holde kæft og forsøge få hans opmærksomhed på en anden måde, end at ydmyge sig selv totalt...
Til Tirador... Det bedste, du kan gøre for at få hans fulde opmærksomhed, er at få hans venner til at tale godt om dig... Og med godt, mener jeg god gammeldags "hun er sgu fræk hende der" og "jeg ku godt"... Så skal du se, hvor meget interesse der pludselig opstår. Og gør det ikke det, så er han VIRKELIG ligeglad...
apr 2006
Jeg står stadig inde for mit råd, istedet for at få vennerne til at manipulere ham, så selv være modig og sige hvad man mener..
Og siden hvornår har man ydmyget sig selv ved at være ærlig og stå ved det man mener..?? Tværtimod kræver det nosser..
Hvis hun bliver skrottet, så kan hun komme videre, istedet for at stå som en lille hundehvalp der venter på at få en godbid.. Det er jo ikke til at sige hvor længe fyren kan være om at beslutte sig..
jul 2004
Hvad er det for en gang teenage fis. Ingen, jeg gentager, ingen i min omgangskreds har oplevet noget i den stil. Som regel har folk faktisk, når de har fundet en pige de er rigtig interesserede i, trukket sig lidt væk fra "gruppen" og fokuseret på pigen. Dermed kan jeg konstatere at vennernes holdning og indput intet har at sige.
jan 2006
Hun åbner sit hjerte overfor dig (efter lang tids overvejelser, for sådan noget går man virkelig og tænker over længe) og du bare afviser hende blankt og siger, at det kommer aldrig til at ske. Det ER ydmygende. Tro mig eller ej, men sådan noget kan slå en kvinde RIGTIG hårdt... Nosser, eller ej - man taber totalt ansigt.
Og jeg kan love dig for, at hvis hun gør det, som du siger og bliver afvist - ja, så er der INGEN vej tilbage. Hans mulige interesse er tabt for evigt og deres venskab går fløjten og alt omkring de to bliver meget akavet.
Det, du foreslår, kan kun med fordel bruges, når man med sikkerhed ved, at deres følelser er gensidige.
jan 2006
Du snakker lort. Du snakker om fyre, som HAR fundet en pige, de er interesserede i. Det er bare ikke tilfældet her... Selvfølgelig, når fyren har fundet pigen, så går hans venner meget i baggrund det første stykke tid.
Så du springer et vigtigt trin over - fyren har ikke fundet pigen, som han er rigtig interesseret i endnu...
apr 2006
Hvis hun gør det og bliver afvist, så kan hun komme videre med sit liv, istedet for at gå og vente på noget der ikke er sikkert kommer til at ske..
Dit forslag betyder jo hun skal sætte sit liv på pause indtil HAN en dag beslutter sig.. og det kan være han beslutter sig for det ikke skal være hende alligevel.. Så har hun gået og spildt 2 mdr, måske 3 år på at vente, og gået og klamret sit til håbet..
Hvor smadret tror du så ikke hun bliver der, rent følelsesmæssigt..?
så skudda hellere få lortet overstået..
jan 2006
"hvis ikke han er interesseret nu, hvorfor i alverden skulle han så blive det senere.?"
Tror du kun på kærlighed ved første blik??
jul 2004
apr 2006
Personligt har jeg ikke haft nogle kærester som jeg har startet med at være venner med, eller, lad mig omformulere den: Jeg har ikke haft en kæreste som jeg ikke har været interesseret i skulle blive min kæreste på et tidspunkt, men hvor der har været omstændigheder som gjorde det ikke kunne lade sig gøre, geografi eller andet..
Jeg har dog haft veninder som var interesserede i mere end bare veninder, og jeg har da os bollet en enkelt eller 2, men det er aldrig blevet til en kæreste, og vores venskab er heller ikke mere.. (dem jeg har haft sex med)
jan 2006
Et par dage senere gjorde han det alligevel - han kom over til mig, var helt ovenpå, fordi han fik det ud og havde "nosser". Selvom under samtalen græd hun og beskyldte ham for at være egoistisk og sagde at han ikke var hendes "type". Jeg lavede facepalm og sagde, at det er sgu flot, at du er glad, men vent lige en dages tid...
Dagen efter kom han over igen og var HELT NEDE. Hun har ikke svaret på hans beskeder (to stk)...
Nu er der gået over en måned - han har ikke hørt fra hende og han er pisse ked af at han foldede sin hjerte ud for den "so"...
God stil...
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 614 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.638
jan 2006
Der er du 100% forkert på den. Der er ikke noget, der hedder "enten er den der, ellers er den der ikke"...
Min X, som jeg har et barn med, har jeg SLET IKKE bemærket i mange år. Hun var ikke "min type", selvom hun var model og jeg så hende i TV reklamer. Først, da jeg kunne se, at mine venner snakkede lidt for meget om hende, tænkte jeg "ok, er der noget, jeg overser?". SÅ blev jeg interesseret...
Så nej, den behøver slet ikke være der fra starten. Hende, jeg er sammen med nu, synes jeg også var pisse irriterende fra starten af...
apr 2006
Jeg gider ikke debattere med dig om en andens kærlighedsliv, vi bliver aldrig enige.. Det er også fint nok, vi skal ikke allesammen være ens..
Jeg er glad for at din ven fik det ud af systemet, istedet for at han gik og spildte sit liv på at gå og håbe på der kom til at ske en hel masse.. Ja, det gør ondt det første stykke tid, sådan er kærlighed, men jo længere man bliver i uvisheden, jo større luftkastel man får bygget, jo mere ondt gør det når lortet kollapser..
Hende din ven var vild med, hun ville ham jo ikke, så hvorfor dog gå og spilde sit liv på at vente.. Det forstår jeg ikke.. Men det må du også selv om.. Lev dit liv som du har lyst..
nov 2009
jan 2006
Det, du glemmer... Hun KUNNE blive hans. Han KUNNE vække hendes interesse, HVIS han bare spillede sine kort rigtigt. Der VAR signaler fra hende, men han kunne ikke håndtere dem... Han gad ikke vente... Men nu er bussen kørt.
jan 2006
De har spillet sine kort rigtigt
jul 2004
nov 2009
feb 2016
Om en times tid dukker han op... det bliver lidt spændende...
Btw. jeg prøver virkelig at finde en balance i at ikke at være for irriterende (spamme og skrive konstant) og være "væk" ikke for meget af det ene eller det andet... fordi han ligger mærke til begge dele alligevel... så jeg prøver at bruge mere tid med ham... jeg så ham sidst i lørdags efter ikke at have set ham i 4 uger... som er utrolig laaang tid efter min mening... men i de 4 uger var jeg fuldstændig ligeglad...og var kommet videre troede jeg...så bang så slog det mig at jeg rent faktisk er forelsket i ham!
Han har utrolig svært ved at komme videre efter hans eks... og han har fortalt mig alt omkring det og er fuldkommen ærlig med det...og jeg ved godt jeg ikke kan konkurrere med hans eks... men jeg kan være der for ham og lytte til ham... hvilket jeg altid gør... trods mine problemer... så har jeg altid plads til andres problemer...
Finn: Tak for de fine ord.... Jeg skal nok komme på rette spor igen... no worries there...
Jeg har den mening at gnisten ikke altid kommer med det samme... jeg tror den udvikler sig...men hans mening er at den plejer at komme hurtigt ved ham...men den er bare ikke kommet ved mig og derfor holder vi det hele på venneplan fordi han vil hverken smadre sig selv eller mig ved at kæmpe en "blind kamp", så vi har besluttet at vi ser det hele an og ser hvad der sker og hvis der sker noget så lader vi det ske og hvis ikke der sker noget jaaa så sker der ingenting...
Lever lidt efter dette citat " Take the risk and take the fall and if it´s meant to be it´s worth the all"
Men som sagt ser hvad der sker når han kommer om 1 times tid... Jeg skriver faktisk ikke så meget med ham og det har jeg aldrig gjort fordi jeg vil hellere være sammen med ham og snakke med ham... så hader faktisk at skrive med ham hahaha og det har jeg heller aldrig oplevet før... plejer at elske at skrive...
nov 2009
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Man bliver måske lidt små blind fordi man mener det er den eneste ene man har fået øje på. Så fokusere man kun på den person. Men der er jo mange fisk i havet. Så jeg syntes du skal prøve at la vær med at tænke på ham som en kommende kæreste. Så bare vær venner.
Der dukker nok en op. Måske en der er bedre.
Jeg har selv været lidt håbløs forelsket i en pige. Men det er sku svært når hun er optaget. Har overvejet om kidnapning er løsningen på mine problemer. Men har desværre ikke en kælder.
okt 2006
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 1.238
okt 2006
nov 2009
okt 2006
sep 2011
det du skriver om at mænd bestemmer sig hurtigt for hvad der videre skal ske, det gør kvinder godt nok også, eller dvs det er min erfaring
apr 2006
Og vi har haft sex....
Så jeg er sku bange for den er kørt, men jeg er da os spændt på hvordan det gik, jeg ka godt li Happy endings..
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
Det der med at være besat af nogen er bare ikke en sund sindstilstand..
Prøvede det i 2 år, med en der udsatte mig for en masse lort, så jeg er pænt mistroisk i dag.. (Ikke typen der tjekker kærestens mobil og alt det pis, men jeg bliver usikker på folks intentioner ind imellem.. )
Af skade bliver man klog...
jan 2006
feb 2016
Det gik ganske fint... jeg er bare enormt følsom og meget nervøst anlagt som han også godt ved... men det eneste der var "planen" i fredags... det var at han skulle køre mig op til en hjemmeværnsuddannelse (som jeg lige er kommet hjem fra nogle timer siden) Dog kørte vi meget rundt pga. vi havde masser af tid inden jeg skulle være der i fredags... og det var første gang han så mig i uniform... og det var nu super hyggeligt...men jeg gjorde mig selv dødtræt fordi jeg var så nervøs og anspændt... og don´t ask me why... nå men det hele foregik på venneplan... så gik lidt ned med flaget fredag aften på uddannelsen og pakkede mig bare væk under dynen og vågnede op meget mere i live...og jeg kom på andre tanker på uddannelsen og jeg har opdaget en ny fyr der lagde an på mig her hele weekenden... så jeg fik det pludselig straks bedre af at der er en der interesseret i mig... men tror ikke på det bliver til noget... men lad os sige det sådan... jeg kan også godt lide ham... Måske er jeg lidt hurtig... men så kommer jeg på andre tanker og fatter langsomt oppe i hjernen at fyren jeg var/er forelsket i aldrig bliver til mere end venner uanset hvor meget jeg prøver eller venter... men håber da lidt på han bliver jaloux et eller andet sted når jeg finder en ny fyr...men det er lidt lige meget... så vil jeg bare se ham som ven når jeg har fokus på en helt anden sjæl...
Igen tak for input og tak fordi i tager imod min meget personlige situation her... og håber lidt andre også kan benytte sig af dette evt.
PS: Jeg kan sagtens styre mig seksuelt... først sjælen og derefter kroppen... Det indre før det ydre er det jeg går efter...
apr 2006
Så prøv måske ham der hjemmeværnsfyren.? Om ikk andet som rebound-pik..
Nej, det skal du selv styre.. Det kan os være det gjorde alting værre.. måske..
God vind med det hele ihvertfald..
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
Man kan gøre sig selv den tjeneste at fjerne sig fra den person man er besat af, inden det går galt.
Mænd og kvinder? Venner eller mere?