{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

Handel mellem private {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Har et lille problem og et spørgsmål jeg håber i kan besvare.
Hvis man har solgt sin iphone, har modtaget pengene kontant, mødtes face to face, og ingen underskrift på salget har. Og man har lavet en aftale med køberen om at betale 3000kr , og så vente en måned med at betale de sidste 1000kr

Kan man så gøre noget når nu han ikke vil betale de sidste 1000kr hvor hans begrundelse er " den har en revne oppe i højre side af skærm, du ikke havde oplyst om, jeg betalte transporten ind til dig, og du sagde der var forsikring med til som der ikke er. "

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handel mellem private
  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #1   29. jun 2016 Teoretisk set er en mundtlig aftale bindende. I praksis ville jeg nok kalde dig en klaphat, hvis du har indgået sådan en aftale uden at have den på skrift.... smiley

• #2   29. jun 2016 Ja det er min bror og ikke mig. Men ja han er en klaphat smiley

• #3   29. jun 2016 Men han kan jo ikke bevise hvad der er betalt når det kontant? Og når der ikke er underskrift?

• Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #4   29. jun 2016 Præcis, og derfor er det også svært at gøre noget som helst ved! Det vil jo blive ord mod ord

• #5   29. jun 2016 Det er det man kalder dyre lærepenge. Stol aldrig på nogen ved private handler...

• #6   29. jun 2016 Hent din mobil og sig at han først får den når han har betalt sin gæld.

• #7   29. jun 2016 Ja ved det godt. Så jeres koklusion er at han ikke dksl regne med de sidste 1000kr? smiley

• #8   29. jun 2016 Og haha han kan jo ikke bar hente den, køber har kvittering osv på den. Ligenu snakker vi lovligt set

• #9   29. jun 2016 Det er vel DIT navn der står på fakturaen.

• #10   29. jun 2016 Vil du da hive ham i retten for 1000,- ?

Og hvad med den forsikring som ikke var som aftalt?

• #11   29. jun 2016 Når du ikke har noget på skrift så er selvtægt eneste løsning.

• #12   29. jun 2016 Han skal nok være mere glad for den overhovedet dukkede op. Hvis man lover forsikring på noget der sendes så holder man det. Gør man ikke det er man fandme en idiot og handlen bør gå tilbage alene af den grund

• #13   29. jun 2016 Hvis du har på SMS at han ikke gider betale de sidste 1000kr, så har du jo en sag. Men inden du snakket med advokaten så er de penge næsten brugt. Jeg ville bare lade det være en lektie og så komme videre smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #14   29. jun 2016 Er jo ligegyldigt om du har det paa skrift eller ej,hvis manden ikke vil betale kommer det til at koste en bunke penge at faa rettens ord for at han skylder dig dem.Derefter kan han saa stadig lade vaere med at betale...
    Vaer glad for at din naivitet kun har kostet dig 1000kr den fejl goer du nok ikke igen smiley

• #15   29. jun 2016 Der er vist 2 parter i den sag der...
    Han betaler ikke de sidste 1000kr som der skyldes,
    Men at du har lovet ham en forsikring på telefonen der ikke er der er lige så slemt da... Så er telefonen i teorien solgt under falsk reklame og dermed er du faktisk skyld i begrageri iogmed at du bedrager ham til at tro der der noget med der ikke er.

Så du skal nok bare være glad for de 3000 kr og så køb en 5SE i stedet for en 6er smiley

• #16   29. jun 2016 Læs kommentarene fokes, det min bror.
    - men min bror havde forsikring på den gennem hans mobilabbonement. Hvor han betaler 80kr om måneden, det ville han så blive ved med selvom mobilen var solgt men det ville den nye ejer ikke have, da han ikke gad at det skulle gå gennem min bror hvis den feks gik i stykker om et halvt år

• #17   29. jun 2016 Problemet er at når det også er kontant betalt kan han jo ikke bevise den er betalt?

• #18   29. jun 2016 Det er bare surt og sådan er det.

Derfor SKAL man have alle pengene, ved privat handel. For netop at undgå sådan noget fis der.

Vil mene det er sure lære penge og komme videre!.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#19   29. jun 2016 Fokes ?
    Undskyld,din bror smiley

• #21   29. jun 2016 Du kan ikke gøre en skid.

• #22   29. jun 2016 Ja men min bror sagde den ingen skramme havde og da de så mødtes i kbh var køber var taget til, tog de panserglas af og så manglede lidt af hjørnet og det vidste min bror ikke, og så har køber købt den lidt forhastet uden at få afslag af prisen

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#23   29. jun 2016 Saa er alle vel glade ?
    En ting jeg ikke kan forstaa er hvordan du ville have forsat med at betale forsikringen igennem dit abonnement naar telefonen er solgt ? Og hvor laenge ville du have forsat med at betale de 80kr om maaneden igennem det abonnement som du forhaabentligt ikke laengere har ?
    Der er godt nok nogen ting i denne historie der slet ikke haenger sammen.
    Uanset hvad maa det da siges at vaere billigt sluppet med kun 1000kr i afslag paa en mobil med revne i skaermen og uden den forsikring.

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

Emner: 16 Svar: 147
    #24   29. jun 2016 En ny skærm koster en 1000 kr ca at få skiftet, så har den haft en flænge er det vel meget fair, når en mobil er solgt videre ophøre forsikringen igennem din brors abb.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#25   29. jun 2016 Traadstarter blev godt nok tavs...

• #26   30. jun 2016 Har ikke vært hjemme rolig nu.. smiley Men ja det er mærkeligt han har bare fået lidt bøvl med ham

• #27   30. jun 2016 Og det jo ikke om det billigt sluppet når de lavede en aftale om at han skulle have de sidste 1000kr

• #28   30. jun 2016 Havde du nu bare fået alle pengene med det samme. Så havde der ikke været noget problem jo!!!!. Og det gælder sgu både dig og din bror. (som er en og samme person).

GLEM DE 1000kr!!!!!!!!!!!

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

#29   30. jun 2016 Er da billigt sluppet , din bror har solgt en tlf fejlfri og med forsikring , viser sig så den har revne i skærm og ingen forsikring , jeg havde helt sikkert heller ikke betalt de sidste 1000 kr og håber da heller ikke han gør nu din bror ikke har overholdt sin del af handlen

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#30   30. jun 2016 Selvfoelgelig goer han ikke det,han har ikke faaet hvad han skulle betale for,saa hvorfor skulle han dog betale.
    De 1000kr er laerepenge,hold op med at bedrage folk,naeste gang kunne det jo vaere du loeb ind i en der i stedet gav dig en ridse i skaermen.
    Du vil stadig ikke ud med hvorfor den er beskrevet som have en fejlfri skaerm,naar nu du ikke lige gad tjekke det foer du moedte koeber ?
    Eller hvordan forsikringen igennem dit abonnement skulle fortsaette efter den blev solgt ?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#31   30. jun 2016 Undskyld,din bror.

• #32   30. jun 2016 Mig og min bror er ikke samme person nej.. Fandeme utroligt man ikke bare kan få et ordentligt svar..

• #33   30. jun 2016 Casper hvilket svar forventer du? Han ser aldrig skyggen af de penge uanset hvad der er rigtigt og forkert. I kan ikke ringe til politiet eller hans mor, der kommer ikke nogen og tvinger ham til at aflevere smiley Lad det ligge og kom videre smiley (til din bror smiley )

• #34   30. jun 2016 #13, advokatregningen kan han jo bare ligge til gælden i princippet.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#35   30. jun 2016 Eftersom at det koster gratis at oprette en bruger her maa man jo saa undre sig lidt over at "din bror" ikke selv har skrevet dette emne ? smiley
    Men en anden gang,saa skriv hvad svar du vil have hvis du ikke vil have aerlige svar.
    Naar nu vi snakker om svar,du vil stadig ikke ud med hvordan du ville fortsaette med forsikringen paa den tlf efter du havde solgt den ?

• #36   30. jun 2016 Casper E ,.
    Svaret = glem de penge!.

Men det er ikke det svar du vil ha.

.
    Altså, skulle jeg sælge min bil og køber siger han gerne vil finde en afdragsløsning.. Så havde jeg også sagt glem det.

• #37   30. jun 2016 Har også sagt han er dum, men forfanden fat nu det min bror......
    - og han ville bare betale på den hver måned. Det kan han godt selvom den er solgt?

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

#38   30. jun 2016 Nej casper kan du ikke når tlf er solgt videre så gælder forsikringen ikke mere idet det er på din brors abb.
    forsinkring sammen med mobil abb. følger den som har købt tlf når den sælges videre ophører den , dvs at han snyder selvskabet , samt køber har jo ingen garanti for at han blir ved med at betale og gider da ikke at bøvle med at gi en anden person tlf for at indlevere den og så kan din bror smutte med den nye mobil i princippet

• #39   1. jul 2016 Er helt enig champ!

• #40   4. jul 2016 Jeg har ikke noget imod en afdragsordning. Men så bliver bilen også stående på min matrikel indtil at den er 100% betalt.

Kommentér på:
Handel mellem private

Annonce