{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.012 visninger | Oprettet:

Opsigelse af forsikring ved salg {{forumTopicSubject}}

Jeg solgte min bil 30.6-2016 og ringede dagen efter til min forsikring for at opsige. De siger så at det kan man ikke bare! Hvorfor kan man ikke bare det? Det har jeg da gjort for nogle år tilbage da jeg solgte min bil.

I dag skriver vi så 10.8 og idioten der købte min bil har ikke omregistreret.. Så jeg ringer igen til forsikring som sender mig videre til motorkontor som sender mig videre til skat som igen sender mig videre til forsikringen! Du gider jeg simpelthen ikke ringe i rundkreds mere. Så kan nogen forklare mig hvad jeg skal gøre og måske finde det på lov eller lign?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsigelse af forsikring ved salg
  • #1   10. aug 2016 Du skal oplyse den er solgt og så skal den dække 3 uger frem efter 3 uger bliver den afmeldt. Husk at snakke med skat da den skal afmeldes hos dem så får din forsikring besked at den er afmeldt.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817300

Køber har ikke omregistreret køretøjet

Den nye ejer skal omregistrere køretøjet inden tre uger. Hvis det ikke sker, kan du bede SKAT om at afmelde det.
    Bed SKAT om at afmelde køretøjet

Log på TastSelv Borger.
    Vælg Kontakt SKAT og herefter Skriv besked.
    Vælg Registrering og nummerplader og herefter Køretøj solgt - ønskes afmeldt.
    Vedhæft en slutseddel eller oplysninger om købers navn, evt. adresse og salgsdato.

Du kan også afmelde køretøjet i et af SKATs fire motorcentre. Medbring en slutseddel eller oplysning om købers navn og evt. adresse og salgsdato. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen, fra vi modtager din anmodning.

Find nummerpladeoperatør eller motorcenter

• #2   10. aug 2016 start med skat og derefter forsikring det er der intet problem i

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #3   10. aug 2016 Du kan bruge din slutseddel til at tvangsafmelde den smiley
    https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817300

• #5   10. aug 2016 Rolator joe ja og så kan køber anmelde dig for bedrageri. Du har kun retten til at afmelde pladerne ikke melde dem bortkommet da du har solgt bilen. Efter salg kan du være lige glad med om han omreg eller ej. Da du bare kan afmelde bilen den dag du sælger den. Så går der 3 uger så afmelder skat den. Men det har folk bare ikke forstået endnu, og lader køber ordne det.

• #7   10. aug 2016 Der hvor jeg er forsikret afmelder de den med det samme, dog er ny køber dækket med ansvar de 3 uger man har til at få den omregistreret.

• #9   10. aug 2016 Nu er det sådan politiet kan intet gøre før der forlægger en anmodning fra skat af, at de skal inddrive pladerne. Så tvangsafmelder man dem, går der 3 uger fra salgs dato, så sender skat en anmodning om at pladerne skal indrives. Det du laver er bedrageri da du har solgt en bil med de plader som ikke er stjålet. Så ringer køber og anmelder dig så hænger du på den.

• #12   10. aug 2016 Der er du igen forkert på den. Kan man dokumentere man er den nye køber. Kan man bestille en ny attest hos skat. Så igen du straffer kun dig selv hvis han anmelder dig for bedrageri. Da de ikke er bortkommet, men noget du har solgt videre. Og har han attesten kan han da sagtens indreg den i hans eget navn.

• #14   10. aug 2016 Altså det er da dig selv der dummer dig. Du skal da selv kontakte skat og dit forsikringsselskab og sige bilen er solgt. Så går der 3 uger og så kan du være fuldstændig ligeglad med hvad køber gør eller ikke gør.

• #16   10. aug 2016 Tja så er du jo selv en tyv. Det er strafbart at hente de plader når du har solgt bilen. Pladerne tilhøre staten. Så du kan slet ikke tillade dig at hente dem da det ikke er dine og ikke vedrøre dig mere efter salg

• #18   10. aug 2016 Tja kan du bevise det?
    JEg kan bevise de siger du ikke må og at det er strafbart

SJYL-Servicecenter@politi.dk

05/09/13

til mig

Hej

Du skal lave en anmeldelse på nettet ved Told- og Skat på manglende omregistering. Du må ikke selv hente pladerne, da dette vil være selvtægt.

Venlig hilsen

Servicecenteret

Lotte Dietz

Fra: SJYL FP Sikker
    Sendt: 5. september 2013 07:19
    Til: SJYL FP Servicecenter
    Emne: VS: køber ikke omregistrerer bil

Fra: llpedersen@sol.dk
    Sendt: 4. september 2013 23:38
    Til: SJYL FP Sikker
    Emne: køber ikke omregistrerer bil

Hej håber i kan besvare et spørgsmål for mig.

Når man sælger en bil med plader på, så har køber 3 uger til at omregistrerer den. Hvis han så ikke gør det må jeg så køre ud efter nr pladerne? eller er det strafbar

på forhånd tak for svar.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #19   10. aug 2016 Rollator Joe gider du smide et billede op af det. At du på skrift har fra Politiet at det er i orden du stjæler fra andre folk?

Eller det vel ikke lige til at finde og er blevet væk ikk ?

• #21   10. aug 2016 Rolator joe

endnu en mail

HGR006@politi.dk

11.35 (for 33 minutter siden)

til mig

Til Lasse Pedersen

I en mail vidersendt hertil fra den 4. oktober 2014 vedrørende spørgsmålet omregistrering af bil, kan Rigspolitiet oplyse følgende:

Registreringsbekendtgørelsens § 61 omhandler ændring af registrerede oplysninger og afmelding. Heri står der bl.a. at ny ejer senest 3 uger efter ejerskifte skal anmelde køretøjet til registrering.

Har køber ikke ejer-/brugerskiftet inden tre uger, kan du bede SKAT afmelde bilen i et af SKAT’s motorcentre eller ved at sende en mail.

Fremgangsmåden kan du finde på SKAT’s hjemmeside som du kan finde ved klik på følgende link: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0

Det er behæftet med strafansvar selv at hente nummerpladerne.

Med venlig hilsen

Rigspolitiet

Fra: KOS FP Rigspolitichefens forkontor
    Sendt: 6. oktober 2014 11:13
    Til: POL FP RFS Sikker
    Emne: VS: køber ikke omregistrerer bil

Så fremvis din mail eller er den væk???

De kan ikke give dig lov til at bryde loven længere er den ikke.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#23   10. aug 2016 Selvfølgelig har han det ikke på skrift.

Også sjovt han skriver han har gjort det mange gange. Burde man ikke have lært det efter første gang at omregistrere eller beholde pladerne ved salg så, når man er for uintelligent til at tvangsafmelde en bil. Som i øvrigt tager mindre tid og energi end at hente pladerne og er lovlig.

• #24   10. aug 2016 Er bilen solgt så er den ikke længere jeres. Sikke noget sludder at sige.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#26   10. aug 2016 Rollator det er ikke din bil når du har solgt den. Uanset hvad du forsøger at bilde os ind politiet har fortalt dig.

• #27   10. aug 2016 Når bilen er solgt, så er det ikke din bil mere. Uanset om den er omregistreret eller ej. Slut prut finale.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#29   10. aug 2016 Man skal ihvertfald ikke tro på folk som dig med dine røverhistorier

Har skam selv stået i det og der satte jeg mig ind i reglerne.

Det ufattelige er du har stået i det flere gange.

• #31   10. aug 2016 Rolator joe jeg har da solgt en del biler. Efter 3 uger er den afmeldt da jeg kontakter skat og siger den er solgt. Færdig ingen bøvl

Og ingen Ole B kommer og siger man ejer nr pladerne fordi de står i ens navn Sludder

§ 66. Et køretøj, der registreres i Køretøjsregisteret, skal føre en eller flere nummerplader med køretøjets registreringsnummer, jf. dog § 3, stk. 4.

Stk. 2. Der må kun bruges en nummerplade, der er udleveret af SKAT eller før den 1. januar 2008 af politiet, jf. dog § 3, stk. 4.

Stk. 3. Nummerpladen tilhører staten. Et køretøjs registrerede ejer har ansvaret for, at nummerpladen med køretøjets registreringsnummer afleveres til SKAT eller en autoriseret nummerpladeoperatør, når køretøjet afmeldes eller skal afmeldes, eksempelvis ved udløb af en tidsbegrænset registrering, ved omregistrering med et nyt registreringsnummer, eller hvis nummerpladen beskadiges, jf. § 71.

• #32   10. aug 2016 Kommer aldrig til at sælge en bil uden den er omregistreret på stedet hvis det er privat salg. Det er kun dumme personer der lader køber kører uden at omregistrerer.

• #34   10. aug 2016 Om jeg forstår at der flere gange om ugen kommer spørgsmål som dette, det her tager 10sek at søge på nettet hvad man skal gøre ved salg af bilen...
    Men der ud over til dit spørgsmål, du tager din slutseddel og afmelder den på skat så er det overstået, alle de der fantaster der henter pladerne, skyder køber hund olign er idioter der ikke fatter noget som helst.
    Har du ikke slutseddel går der 3 uger mere inden den er afmeldt.

Igen igen, sælger man en bil, skal der være en slutseddel, se købers id, om reg på stedet det tager 5 min og alle dine problemer er væk.

• #37   10. aug 2016 Rolator-joe er det så ikke dig selv der har dummet dig? da du jo har ladet dem køre med bilen uden at omreg på stedet. Eller har afmeldt den samme dag hos SKAT og forsikring. Hvis du havde gjort det så gik der kun 3 uger og så var den omreg eller afmeldt uden problemer.

• #39   10. aug 2016 Få nu bare omregistreres de biler ved salg det er sku så nemt idag med nemid så slipper man for den slags problemer.

Kommentér på:
Opsigelse af forsikring ved salg

Annonce