{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

Hvad F***K sker der for autoophuggerne??!?! {{forumTopicSubject}}

Hvad helvede sker der lige for autoophuggerne?

Forskærm til Opel Corsa A

Autogenbrug = 888.- kr + moms

Krogslunde = 726.- inkl moms.

Argumentet.... ? Jamenøøø den er jo original

Ja flot klaphat, for det første er der 99,99999% chance for den Corsa på sine godt 30 år på et eller andet tidspunkt har fået en anden forskærm som med stor sandsynlighed også er uoriginal, dernæst har den originale forskærm rust og en bule...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad F***K sker der for autoophuggerne??!?!
  • #1   4. sep 2016

profilbillede
  • #2   4. sep 2016 Hvad F**K sker der for man søger en brugt forskærm? smiley

• #3   4. sep 2016 Der sker det for det at knægten er på SU og jeg hjælper ham med at finde de billigst mulige stumper. Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre ?

• #4   4. sep 2016 Da jeg i sin tid spurgte en dansk autoophugger på en bagbro til en MR2 1990-1993 fik jeg at vide at det nok ville koste et stykke over 4000kr. Smuttede så ind på eBay og bestilte en fra England og endte med at give ca. 800kr. Normalt vil jeg helst handle dansk meeeen..

• #5   4. sep 2016 ACE. Har det på samme måde. Ville da også gerne støtte autoophuggerne og hele hippie-økologi-trippet ved at genbruge dele. Men når de skal have mere for deres stumper end nye koster (vel at mærke bare i DK) så er de jo nogle grådige kapitalistsvin i min bog.

Jeg kan købe helt nye glasfiberforskærme til den for 1500.- kr for et sæt.

• #6   4. sep 2016 Han bestemmer vel selv sine priser. Hvis han ikke kan sælge det, sætter han nok prisen ned, indtil da bliver den nok oppe.
    Du er samtidig i din fulde ret til at købe et andet sted. Jeg forstår ikke folk brokker sig over dyre priser, og samtidig linker til et billigere sted. Vær ligeglad med den dyre og køb den billige.

• #7   4. sep 2016 Allan B det er jeg også, men det giver jo ingen mening...

Apropos amatører... Find en fejl

profilbillede
  • #8   4. sep 2016 Jeg er også stoppet med at købe i Danmark.

Jeg leder efter en S-Line forkofanger, den kan jeg kun få fra ny, 8000 kr. uden noget som helst andet end blot kofangeren.

Kiggede så på en polsk side, ala DBA, komplet brugt S-Line kofanger med grill, tågelygter, indsatser, ja alt der skal være, 2500 danske spir. Det vanvittige er, at det kan betale sig selv at hente den, og stadig spare penge.

• #9   4. sep 2016 Thimofey .. Når du handler i Polen så er der god chance for at det er stjålne ting du køber ....

• #10   4. sep 2016 Hvad f*** sker der med at man så ikke bare køber en ny?

Nogle gange er huggeren ikke realistiske med deres priser derfor man altid doubelt tjekke priserne. Og lade være med at bære overrasket. Eller kontakte en fornuftigt huggeren. Min fortrukne er altid til at tale med

• #12   4. sep 2016 Reservedelspusher - det vil jeg give dig ret i. Men i dette tilfælde har forskærmen en lille bule ved blinklyset og overfladerust i kanterne. Uanset skal den omlakeres og det burde man tage med når man værdisætter sådan en del.

Bortset fra det er jeg enig med dig, en forskærm i bilens farve vil jeg også gerne give det samme (og måske lidt mere) for end en ny ulakeret.

Sådan en skærm koster nemt 1500.- kroner at få malet.

• #13   4. sep 2016 Det var sgu da et mærkeligt indlæg. Vi lever heldigvis i et frit samfund, hvor man kan købe hvorhenne og hos hvem man vil, og hvor den frie markedsøkonomi nok skal sørge for reguleringer.
    Sælgerne sætter vel priserne efter udbud og efterspørgsel, og hvis ikke der er nogen efterspørgsel - så sælger de heller ikke noget.
    Get a life ffs smiley

• #15   4. sep 2016 Tror problemet er at de gode gammeldags autoophuggere ikke længere eksisterer. Autogenbrug er store selskaber med mange arbejdspladser. Ham her i byen har ikke lavet andet de sidste 5-6 år end at udvidde siden han overtog det fra sin far. Kæmpe tilbygninger, brugtvognssalg osv.

Det er længe siden jeg har været ved autoophuggeren netop af den årsag. Og de er slet ikke til at tale med om prisen længere heller.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #16   4. sep 2016 mht fejlen i #7, så er de da helt i hegnet med årgangen. Jeg har desuden ikke mindre end to corsa a holdende... smiley

• #18   4. sep 2016 Reservedelspusher: 50 Euro på ebay koster de og der er masser til salg af dem. Har dog fundet nogle nye i England til 69 Euro som jeg lige skal undersøge om de vil sende.

Disco : Fejlen i #7 er at jeg har slået rep plader og lygterammer op men får oliefiltre frem på skærmen... smiley

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

Emner: 16 Svar: 147
    #19   4. sep 2016 Endnu være er når man lige har købt et sideskørt til sin bil og de selv finder det frem og det og nu jeg har fået det malet og sat på så er det et amg og ikke avantgarde, s er spændt på hvad de nu siger i morgen ang det er blevet malet og sat på af mekaniker

• #20   4. sep 2016 Audi-->

Normalt prøvemontere man delene inden lakering, så den må du desværre nok selv æde, selvom det er hugger eller hvor du nu har skørtet fra der har fejlet smiley

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

#21   4. sep 2016 Så jeg skal betale en mekaniker for at sætte det på og af for at se om det passer og så få det malet?
    Når jeg køber en vare og de selv har sagt den vare er dette og til min model og spurgte om jeg var sikker på min bil var en avantgarde og de selv så min bil da jeg kom så kan jeg godt nok ikke se jeg kan være skyld i det smiley
    Ja er en stor hugger jeg har købt det ved og de var meget OBS på min bil om det var en avantgarde for det sku passe på

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

#22   4. sep 2016 Men ja de vil nok sige at det er min skyld ku jeg forestille mig

• #23   4. sep 2016 Selvfølgelig vil de pege fingre af dig og de kan ikke huske noget som helst overhovedet..

• #24   4. sep 2016 De er blevet sindsyge med deres priser desværre. Igår fandt jeg en brugt eltandstang til min colt til 4400 + Moms. En ny hos Mitsubishi koster omkring 5700 m. moms

• #25   4. sep 2016 Præcis hvad sker der for det! ?

• #26   4. sep 2016 Sikkert skrevet før, men nu er en ophugger skærm også lakeret hvilket en helt ny ikke er, og prisen hos en hugger er altid en pris man kan snakke om når man har set på skærmen! Hentede en skærm til konens chevrolet, i samme farve, med en minimal lille lille bule, så han gik 100 kr ned i pris, mener jeg fik den for 600 kr, samme farve som bilen, og kan ikke ses i dag at den har været skiftet. Så på den måde ville jeg da langt hellere hente hos en hugger da det koster det dobbelte at få lakeret også! smiley

• #27   4. sep 2016 Er helt enig jf min post #12, men sgu ikke når den har rust i kanterne og tydeligvis skal lakeres!

• #28   4. sep 2016 Nej så gad jeg sgu heller ikke smide penge i lortet! smiley Men er det rustfrit og samme farve, så har jeg intet problem smiley

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

#29   4. sep 2016 Har heldigvis kvit på det samt den label de havde sat på skørtet og beviser med den bil de har taget det fra, så de kan hvertfald ikke lyve sig ud af hvor det kommer fra

• #30   4. sep 2016 Må man spørge hvilken hjemmeside du bruger til at se prisen fra huggeren ? Det er da noget nemmere end at skrive til dem hver gang smiley

• #34   9. sep 2016 Reservedelspusheren : det var jo netop derfor man i gamle dage havde en værktøjskasse med og så skulle man selv skrue det af.

Jeg kan huske ved autoophuggeren i Ørbæk at der kunne man betale en pris hvis man selv pillede det af, og en lidt dyrere hvis de skulle pille det af.

Det fungerede rigtig godt indtil visse typer begyndte at fylde lommerne mere end hvad godt er med ting de ikke betalte for, samt ødelagde de biler de pillede stumper ud af..

• #36   11. sep 2016 Reservedelspusheren
    Der er masser hugger hvor du stadig kan gå og pille det af selv, faktisk de fleste steder, i ihvertfald her på dansk fastland smiley
    Dog er bilerne drænet for væsker, men ellers sidder alt i dem når de bliver sat der.
    Jeg skal dog lade det stå usagt hvordan der forgår indenfor betalingsringen, da det ikke kan betalesig at køre derover, men til tyskland i stedet, hvor det er samme prencip nogle steder smiley

• #37   12. sep 2016 DisConFlubberated

Jeg kan da tage oliefilteret fra min 2001 astra og smide på din corsa a smiley

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #38   12. sep 2016 ?

Kommentér på:
Hvad F***K sker der for autoophuggerne??!?!

Annonce