Blev sku ramt af en skoda {{forumTopicSubject}}
Hej BG blev her den 10/10-16 ramt af en bil som kørte ud fra ubetinget vigepligt ind overden cykelsti jeg kom cyklende på. Min cykel og PC overlevede ikke styrtet og jeg slap med skrammer fik endda 50 % rabat fra kommunen til en cykelhjelm
Mit problem er at jeg ikke meldte noget til politiet da manden der ramte mig erkendte med det samme og endda kørte mig til skadestuen osv. Desværre var det ikke hans bil men en kammerats han havde lånt og som loven påskriver er det bilens forsikring der skaldække mine skader. Jeg har fået fat i nummerpladen og ejerens navn og ringet til hans forsikring for at melde skaden og stille mit erstatningskrav. Her får jeg så at vide at de intet kan gøre før han melder skaden i hans ende.
Nu en måned efter har han stadig ikke gjort det og er nu ved at blive ret utålmodig.
Mit spørgsmål er så kan jeg melde det til politiet eller ?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
har du nogle vidner ?
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
Den holder vidst ikke i retten....
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
Vi blev påkørt sidste år. Modparten ville ikke melde det, men vi havde taget billeder og sendt til hans forsikring. De sagde at man var nødt til at vente tre måneder fordi han skulle have lov til at have det. Efter tre måneder og ingen respons fra ham, trods de havde rykket ham, kørte de bare sagen. Han blev opkrævet din selvrisiko og er ikke længere kunde hos dem
Men ring og ryk hans forsikring hver eller hver anden dag. Til sidst bliver de trætte af dig - måske.
sep 2005
Følger: 34 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 430
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.577
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Men det kræver normalt også at der ved personskade er tilkaldt ambulance, hvorefter politiet også hurtigt ankommer og optager rapport - så jeg kan godt forstå han havde travlt med at få dig kørt på skadestuen.
Men prøv at true ham med at melde ham og se om han så ikke får fingeren ud og får ejeren til at melde det til forsikringen.
Ellers må du samle lidt beviser sammen og henvende dig til politiet og se om de vil snakke med manden
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 239 Svar: 1.845
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 14
Har ringet til ham der ramte mig, som i øvrigt har været super flink med det hele, han vil tage fat i vennen endnu engang og ellers må vi begynde at true med politi.
Men det er sku træls
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 14
Blev sku ramt af en skoda