{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.300 visninger | Oprettet:

Tilbud på Service af VW Polo {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag sendt mail til VW og Super dæk service angående en pris på service af min Polo fra 2008

Jeg sender billede af min servicebog så de kan se hvad der sidst er foretaget og hvad bilen har kørt osv. osv.
begge værksteder for altså fuldstændig den samme mail.

(skrev dog i den til Super dæk at det skulle være et service der fulgte bogen)

og så får jeg de her to tilbud tilbage som er vidt forskellige ?
kan det virkelig passe at de kun vil skifte olie + filter ved super dæk ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbud på Service af VW Polo
  • #1   19. dec 2016
    Du kan jo bare bede dem om du også gerne vil have skiftet det andet sammen med ? smiley


  • #2   19. dec 2016 Nej men det jeg synes der er mærkeligt er at de begge kan give et godkendt stempel i bogen for det service ? den ene skifter kun olie den anden skifter det halve af motoren ? smiley

  • #3   19. dec 2016 Prøv at ringe til dæk firmaet og spørg efter en værkfører og forklar din tvivl, sig havd du forestiller dig der skal laves.

  • #4   19. dec 2016 jamen jeg forstiller mig ikke noget der skal laves.
    jeg har intet forstand på det. smiley
    Jeg forstillede mig bare at begge værksteder skulle følge det samme ?
    for at give stempel til det samme


  • #5   19. dec 2016 og så troede jeg også at Bremser og sådan noget blev gået igennem ved et service ?
    dette er måske ikke normalt ?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   19. dec 2016 Jens
    Står det ikke ikke i service skemaet, så er der mange aut som ikke gider gøre det..
    Det skulle være redt udbredt.. Det eller de lige kigger igennem fælgen, og ser om skiven og klodserne sidder der
    (Kontrol af bremser) - Tjek, de sidder der.. Videre til næste punkt


  • #7   19. dec 2016 De går naturligvis det hele igennem.. Det ville være fjollet ikke at kigge på bremserne, det er jo penge ned i lommen hvis de skal skiftes.. men de bliver sikkert bare kontrolleret med øjnene, uden de splitter halvdelen af bilen ad..



  • #8   19. dec 2016 Det kommer lidt an på , hvilket km antal servicet falder på.
    Men kan se bilen ikke er helt ny, så umiddelbart skulle der nok laves lidt andet end olieskift.


  • #9   19. dec 2016 nej altså den er jo snart 9 år gammel.
    men altså den er jo blevet serviceret før.
    men som jeg forstår det så ved SDS skal jeg af med 1250,- for et olieskift ??


  • #10   19. dec 2016 Skal vi ikke bare lige blive enige om at kontrol af bremser, ud over det visuelle, ikke bliver lavet på et AUT uden at det koster ekstra, det er mere eller mindre som 6# skriver.
    Det vigtigste ved et service er Olie og skift af div filtre, ved nogen km skal der måske skiftes lidt andre stumper, men det meste er et visuel tjek som jeg også er ret sikker på Superdæk laver


  • #11   19. dec 2016 Når jeg ser dit tilbud fra VW, minder det mig om hvorfor jeg startede mit eget autorep.-/reservedelsfirma!

    Det er jo fuldstændig vanvittige priser der præsenteres hos VW... Knap 800 kroner (plus moms!?) for et bremsevæske-skift!? Vor herre bevares, bilen tager én liter bremsevæske, som koster dem under en 20'er i indkøb. Og det tager 5 minutter pr. hjul, med trykluftudstyr. Tyveri ved højlys dag.

    Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen - brug KUN autoriserede steder hvis du:

    1: Har en bil der er inden for garanti-perioden
    2: Har for mange penge

    Du er velkommen i privat besked hvis du har spørgsmål.


  • #12   19. dec 2016 Jesper J

    Det var egentlig også det jeg tænkte at det var sindsygt dyrt smiley


  • #13   19. dec 2016 Jamen jeg sidder nærmest og krummer tæer. Jeg kender udmærket indkøbspriserne på originale VW-reservedele, og jeg kan roligt afsløre at de laver KASSEN, hvis du takker ja til dét tilbud (og hvem gør ikke det - det er jo forretning).

    Jeg vil tro at SDS gennemgår et standard skema, ud over olieskiftet. Noget alá "30 kontrolpunkter"...

    Hvis du bruger 10 minutter på Google, så er der ikke noget på det kontrolskema du ikke kan kontrollere selv.


  • #14   19. dec 2016 på tilbudet fra SDS står der "Tillægspunkter vil typisk fremgå i bilens serviceskema"

    vil de så se i den og så alligevel skulle skifte alt det som VW egentlig har givet tilbud på for at kunne give mig et stempel ?


  • #15   19. dec 2016 Jeg ville bare tage tilbuddet på kr1250, og så lade dem gennemgå bilen, som jeg formoder de gør helt automatisk.

    Det er nok sandsynligt de finder nogle punkter, som skal skiftes. Bremsevæske er nok et af disse punkter, nu når det er med i VW's tilbud.

    Men vil tro du kan holde dig en del under de kr. 5100 ?


  • #16   19. dec 2016 Helt klart nej.

    Eksempel: én fra min familie har en spritny Golf. Han laver selv service på den, men kører til VW for at få lavet det allermindste olieservice de kan levere. Udelukkende for at få sit stempel i servicebogen.

    Du får et stempel uanset om de kun skifter olie eller de skifter det hele.

    Et lille service indeholder typisk kun olie og oliefilterskift. Og luftfilter. Resten er visuelt.

    Mellem service indeholder rens af forreste bremser, samt pollenfilter og tændrør, plus hvad der indgår i lille service.

    Stort service indeholder ovenstående, plus kølervæske, rens af bagbremser, osv.

    Men det kommer an på KM-tal, osv.

    Bremsevæske skiftes hver 2. år.

    Kølervæske hvert 4. år, som udgangspunkt.

    Tændrør for hver 60.000, og ligeledes med brændstoffilter.

    Ovenstående er kun vejledende, og skrevet i en snæver vending, så der er nok nogle der mener at jeg tager fejl smiley

    Du er velkommen til at sende mig et billede/billeder af servicebogen, så skal jeg fortælle dig hvad du præcist skal have lavet ved næste service, og hvad du skal sige til værkstedet for at de ikke tager røven på dig smiley


  • #17   19. dec 2016 Jesper du får lige et billede her smiley



    profilbillede
  • #18   19. dec 2016 Kan du sende et billede af det forrige service også?

  • #19   19. dec 2016 2 sekunder

  • #20   19. dec 2016

    profilbillede
  • #21   19. dec 2016 Jeg vil - ud fra dine billeder - mene at du skal have lavet følgende:

    Udskiftning af:
    - Motorolie
    - Oliefilter
    - Bremsevæske (da det som nævnt skal udskiftes hvert 2. år)
    - Tændrør (for hver 60.000, men i dette tilfælde pga. tændrørenes alder)
    - Luftfilter (jeg skifter altid luftfilter ved lille service / hvert år)
    - Pollenfilter (forhindrer forurening/lugtgener i kabinen)
    - Benzinfilter (hvert 2. år) - det er ikke sikkert at det kan skiftes, da det ind i mellem kan være monteret i tanken. I så fald er det ligegyldigt.

    Jeg er ikke sikker på hvad et "interval-service" indeholder, men rensning af for- og bagbremser skader aldrig, så det ville jeg også inkludere hvis jeg skulle give tilbud på din opgave.

    Kølervæske er lidt omsonst. Nogle mener at det aldrig skal skiftes, fordi man risikerer at der kommer luft i systemet (med indvendig korrosion til følge). Jeg mener at man bør skifte det for hvert 4. år. I det her tilfælde ville jeg nok skifte kølervæsken også, da det ikke er nævnt nogle steder. Hvis det er med i et "interval-service", så burde det være skiftet (men det er det nok ikke).

    Ud over ovenstående, skal de også gennemgå kontrol-listen. Det er de føromtalte punkter, såsom rustkontrol, bøsninger, lygteindstilling, osv.

    Håber du kan bruge ovenstående til noget smiley


  • #23   19. dec 2016 kølervæske er da unødvendigt, da det blev skiftet sammen med tandremmen? smiley

  • #24   19. dec 2016 Og det skal ikke koste meget mere end 3500-3700 alt inklusiv, i mit univers.

    Så VW har nogenlunde ret i deres tilbud, men de er alt for dyre.

    SDS laver en lokke-løsning, hvor du først finder ud af hvad det koster når din bil hænger på liften.


  • #25   19. dec 2016 kan jeg svare tilbage på deres tilbud og så spørge dem hvad prisen bliver hvis alt det der inkluderes ? smiley

  • #26   19. dec 2016 @Mads s: du har fuldstændig ret, det har jeg overset smiley

  • #27   19. dec 2016 Ja, det synes jeg du skal prøve.

    Husk at kølervæsken ikke er relevant - jeg havde overset det i forbindelse med tandremsskift.


  • #28   19. dec 2016 Så er den mail sendt så må vi se hvad de siger imorgen smiley

  • #29   19. dec 2016 Jesper

    Selvom det er mig der vælger hvad der skal laves så sætter de stempel alligevel ?


  • #30   19. dec 2016 Ja det gør de. Stemplet er blot værkstedets "underskrift", om du vil smiley

  • #31   19. dec 2016 Okay Super smiley

  • #32   19. dec 2016 Jeg har i sidste uge bedt det lokale Toyota værksted om et overslag på kun olieskift og filter... De kunne ikke gøre det for under 2000 på en Avensis selvom det kun var olie og filter
    Synes det halv dyrt når et oliefilter+bundprop koster ca 100,- og olien vel en 600 kr hvis jeg skal købe det privat, ingen tvivl om at i får det til en anden pris smiley
    Men der går ikke 2-2,5 time på skift af olie og filter... det tager det mig med en donkraft på jorden smiley


  • #33   19. dec 2016 Det er jo vanvittigt! Der mangler seriøst noget disruption i den autoriserede bilbranche.

    Der er ikke noget at sige til at autobranchen - ud over de øvrige håndværksfag - er hårdt ramt af sort arbejde!


  • #34   19. dec 2016 Nu drikker den også 7 liter olie og i bogen anbefaler de 0W-30 men hvis jeg slår den op på alle hjemmesider forslår de 5W-30 men det hælder de også på ved alle dens servicer den har fået indtil videre hos Toyota

  • #35   19. dec 2016 Ja okay, der er nok mekanikere der vil slå mig ihjel for at sige følgende: men viskositeten på olien (altså om det er 5w-30 eller 0w-30) har sgu' ikke det heeeelt store at sige. Jo lavere tal, jo tyndere olie.

    Og det er rigtig fint at performance-biler skal have noget rigtig god olie, men jeg har f.eks haft en Audi 2,4 V6'er som kørte fuldstændig upåklageligt på 5w-40 olie af det absolut billigste fabrikat jeg kunne opstøve!

    Jeg kan godt se at værkstederne ikke kan sælge "billigt olie" som en del af en service-pakke, og jeg benytter da også selv Castrol til samtlige kundebiler, medmindre kunden ønsker andet, men stadig.. 99% af de biler der kører på de danske veje, hygger sig fint med 5w-40 (eller 10w-40 hvis de er af lidt ældre dato).

    Dér hvor man kan få et problem, er, hvis man tapper 10w-40 af en bil, og efterfølgende hælder 0w-30 på. Så er der en øget risiko for at den bliver utæt for olie, ét eller andet sted.

    Motorolie = religion.


  • #36   19. dec 2016 Hvis bilen skal have 0w-30 hælder man ikke 10w-40 på, der er sku en grund til den skal være så tynd smiley

  • #37   19. dec 2016 Fik skiftet begge bagcaliper samt skiver og klodser her i sommers det kostede 6400 hvor af lidt over 2000 var arbejdsløn... Men ja kunne nok været lavet billigere uautoriseret smiley

  • #38   19. dec 2016 ved i egentlig med bundproppen når de laver olieskift ?
    skifter de den eller skal man bede dem om at den også skal skiftes ?
    har altid fået at vide at det er bedst at få den skiftet samtidig med olieskift


  • #39   19. dec 2016 Man plejer bare at skifte pakningen men det koster 10-15 kr for en ny smiley

  • #40   19. dec 2016 Jeg har haft de første 20 biler, og jeg har aldrig nogensinde i min mekaniker-tid hverken hørt om, kendt nogen som har oplevet, eller selv oplevet nogle former for problemer - på hverken mine egne eller kundernes biler, som følge af forkert olie.

    På en VW er det hele bundproppen der skiftes. De kan sagtens genbruges, men det er dumt at lade være med at skifte den (den koster, som Kasper siger, næsten ingenting). Den bør være inklusiv, i hvert fald ved VW. Hos andre, skal det muligvis tjekkes om den er med på regningen.


  • #41   19. dec 2016 nævner det bare for de hvis de nu kommer med et godt tilbud imorgen smiley

  • #42   20. dec 2016 5000kr for et servicce ? smiley hold da kæft!

  • #43   20. dec 2016 Gav 6745,63 for det sidste service (90.000) hos Toyota smiley

  • #44   20. dec 2016 Glad for at jeg selv kan lave mine biler, magtede ikke at skulle give de priser for at få lavet service, de fleste af de ting de tjekker kan enhver med bare en lille smule indsigt selv klare, og har man en donkraft og to bukke kommer man langt med olie/filter skift. Skulle til min Renault give 6500 for et service der var stumper for under 3000 resten var arbejdsløn, i min bog er det røveri

  • #45   20. dec 2016

    profilbillede
  • #46   20. dec 2016

    profilbillede
  • #47   20. dec 2016 Det er jo mest for at opretholde garantien/få kulance smiley

  • #48   20. dec 2016 Det her er jo en stor joke smiley

    inepktionsservice 866kr uden at foretage sig noget som helst, dvs de går bilen igennem for knap 1000kr.. men i forvejen SKAL de jo gå bremser igennem da disse bliver skiftet..

    og så skal de have 1321kr for et service som i bund og grund er olie og filter.. så 1321kr for olie og filter som de betaler højst 200kr for...

    Det er utroligt at de ikke tager 2000kr for skift af tændrør nu hvor de er i gang med at kneppe kunden


  • #49   20. dec 2016 Har en Peugeot 206. Brugte autobutler for at få tilbud på skift af styrkuglerne. 2 stumper til ca 130kr stykket og 20 minutters arbejde. Fik 3 tilbud fra 3000-3700kr. Ok det var så incl en sporing. Så endte med selv at bruge en halv time på at skifte dem og gav 700kr for en 4 hjuls sporing.

  • #50   20. dec 2016 Jesper J
    Ja der er langt mellem gode værksteder og endnu længere mellem dem der er realistiske

    Dog er nogle værksteder gode til at tage anslået tid og slå sammen samt reservedels priserne sammen og så læber det op i mange timer.
    Eks Luftfilter. Oliefelter og pollenfilter er ofte sat til 15min.pr.stk i praksis er det 15min. For alle 3
    Ting. Osv.

    Har en ven der skulle havde lavet toppakning og skift af tandrem. Tilbudene var på
    1.Rep af toppakning og skift af tandrem
    2. Rep a toppakning og dele til tandrem
    3. Rep a toppakning ( randrems kit var altid inkluderet hos denne mekaniker)
    2-3 lå meget ens prismæssigt
    Men værksted 1 havde raget tiden for begge reprationer og var derfor voldsomt dyrt.

    Mim egen mekaniker havde givet mig et tilbud om 4000kr for tandrem med diverse og olieskift
    Gav 3650. Da det var gået hurtigere end beregnet.

    Så det en jungle med de forskellige værksteder
    Har været ved et Peugeot værksted hvor de per automatik tog røven voldsomt på mig og andre af deres kunder.


  • #51   20. dec 2016 Ja, igen må jeg bare sige: der mangler nogle seriøse spillere på markedet, med nye idéer, som kan sætte de andre lidt på plads. Skorsteensgaard er et godt eksempel på en form for disruption i autobranchen. Men vist nok også det eneste.

    For selvfølgelig er det da dyrt at drive et værksted, med løn, husleje, og så videre, men det er stadig helt hen i vejret at man føler at det er nødvendigt at tage 800 kroner + moms i timen, for mekanisk arbejde nogle steder. Elektronisk fejlfinding er endnu dyrere.

    I mit eget firma (skjult reklame: www.restec.dk ), arbejder vi efter et princip hvor vi oftest reparerer kundernes biler hos dem - så man slipper for at køre på værksted. Herudover tager vi ikke en halv arm i timeløn, og der er generel gennemsigtighed i vores priser. Men det er bare min idé om, hvad god service skal, og bør være.

    God mandag smiley


  • #52   20. dec 2016 "Alle filtre + væsker udskiftes."

    Skifter i olie, bremsevæske, koblingsvæske, kølevæske, servoolie inkl bremserens, og skift af tændrør for 2699 ??


  • #53   20. dec 2016 @Mirza A:

    Jeg kan godt se at det er en smule vildledende, hvad vi oplyser på prislisten, og derfor er det naturligvis også tilrettet nu, så der står "Alm. filtre/væsker", samt "Fra 2699,-" smiley

    Vi skifter de gængse væsker, det vil blandt andet sige at koblingsvæske og servoolie ikke udskiftes. Motorolie, bremsevæske, og kølervæske udskiftes.

    Derudover er det et almindeligt stort service, hvor bilen gennemgås fra a-z, alle bremser renses, osv.

    Prisen stiger naturligvis, hvis der skal anvendes meget dyre tændrør, eksempelvis.

    Tak fordi du gjorde opmærksom på det smiley


  • #54   20. dec 2016 Synes også gængse væsker er forvirrende... ville skrive præcist hvilke væsker i skifter.. For egentlig synes jeg resten af info er rigtig fin.

    Måske skulle man også skrive hvad gebyret er for at køre ud og og få lavet service på pladsen. Er det gratis, eller koster det ekstra hvis man fx bor på bornholm.


  • #55   20. dec 2016 Det er som man opfatter det, tænker jeg, men du har ret i at den almindelige forbruger muligvis ikke opfatter det som hensigten tilsiger.

    Autoværksteder vurderes 9 ud af 10 gange aller først på pris. Dernæst på service-niveau, og til sidst på kvalitet (kvaliteten kan kunden ikke vurdere før opgaven er udført, medmindre han/hun har fået værkstedet anbefalet).

    Så hvis kunden finder prisen rigtig, og det fanger vedkommendes interesse, så skal de jo under alle omstændigheder kontakte os for at lave en aftale. Her vil de så få udspecificeret nøjagtig hvad opgaven koster, inden vi går videre. Ergo er der ingen der bliver snydt.

    Vi har ændret prislisten, så der er mere gennemsigtighed, og så kørselsgebyrer nu også fremgår - se under "standard priser". Derudover er "stort service"-tilbuddet også ændret, som godt som vi nu kan beskrive det.

    Tak for input smiley


  • #56   20. dec 2016 det er utroligt at mekaniker kan tage op til flere 100% i fortjeneste for reservedele, en lægte til 7,50kr/m hos den lokale byggemarked, koster jo heller ikke 30kr/m på Tømmerens regning, enten er prisen som tømmerhandlens eller typisk en anelse billiger.
    Så når mekanikeren tager 150- 200kr/l for motorolie som vi andre kan købe for ca.50kr/l så er der sku noget helt galt et sted.
    Og snakker vi biler i den lidt dyre ende så koster det bare ekstra, sidste vandvids pris jeg hørte var 240kr/L + moms (Audi A8) smiley
    Godt man kan selv smiley


  • #57   20. dec 2016 hold da kæft det er da nogle helt andre priser her
    prøv at se for bremsevæske SDS kontra VW ?
    bruger de ikke samme væske eller hvordan ?


    profilbillede
  • #58   20. dec 2016 Jens A, 1250kr for olie+filter til en polo 1,4 så er det vist også betalt vil tro de 950kr er arbejdsløn smiley

  • #59   20. dec 2016 Vil i Egentlig anbefale at man får skiftet Gearolie ?

    Bilen har som sagt kørt 124.000 og jeg kan ikke på noget tidspunkt se i servicebogen at der er skiftet gearolie


  • #60   20. dec 2016 Det ville jeg nok også få ordnet, ja smiley det er et undervurderet emne, og der er en del som "forsvarer" det med at olien befinder sig i et lukket system, og dermed ikke bliver så slidt som motorolien... Vi skifter det efter km-interval, hvilket kan være meget forskellig fra bil til bil.

  • #61   20. dec 2016 Men er det tidligt at få det gjort ?

    Har læst rundt på nettet nogle skriver de har kørt op til 150.000 - 180.000 før de har fået det skiftet ?


  • #62   20. dec 2016 Jeg ville skifte det nu.

    Du skal tænke på at olien er udsat for lige så meget friktion, som motorolien, dog uden at blive sodet på samme måde. Medmindre det er DSG eller en anden form for automatgearkasse, så er det meget simpelt og ikke ret tidskrævende at udskifte gearolie.


  • #63   20. dec 2016 købte en Fiesta fra 10 som har kørt 230tKm og da jeg skiftede gearolien var farven over i det sorte, så gearolie i en manuel ville jeg nok skifte pr. 100Tkm koster ikke meget hvis man selv kan, så ville ikke spare der.

  • #64   21. dec 2016 Bliver kileremmen skiftet sammen med tandremmen ?
    kan nemlig ikke se noget om den rem i servicehæftet ?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #65   21. dec 2016 Hvis den er slidt, så bliver den, ellers skal du ikke regne med at de siger du skal have en ny..
    Men kommer an på værkstedet.. Nogen ville nok sige at det var et krav, men det er ikke nødvendigt medmindre den er slidt


  • #66   21. dec 2016 det er bare fordi her efter at det er blevet fugtigt i vejret lyder det som om den hyler lidt det er ikke særlig højt men jeg kan lige ane det når jeg tænder bilen om morgenen.
    kan dette ikke være et tegn på at den er slidt ?


  • #67   22. dec 2016 mange værksteder vælger at skifte de ydre remme, da arbejdsgangen er den samme hvad enten du skifter dem eller ej, og så dyre er de heller ikke..

  • #69   22. dec 2016 Service eftersyn med over 40 kontrolpunkter
    Olie + filter + Ny bundprop
    Bremsevæske skiftet
    For + bagbremser skilt ad og renset + smurt og justeret
    en ny pære der var sprunget
    en ny bundplade (bad jeg dem om at bestille hjem da den anden var flækket)

    Alt i Alt 2400,- inklusiv Moms

    Det kan jeg vidst ikke andet end være tilfreds med smiley


  • #70   22. dec 2016 Det er fint nok hvis man ikke selv ønsker at skrue.. men det kunne du have udført selv for 400kr smiley

  • #71   22. dec 2016 er olien så billig ??

  • #72   22. dec 2016 Man kan få Castrol Longlife for 300kr for en 4 liters dunk.

    Ved ikk hvilken olie du bruger men tjek priserne på www.Landberg.dk


  • #73   22. dec 2016 2400 er fair nok.

    Man skal huske på at alene momsen udgør knap 500 kr. så er der 1900 tilbage.

    Reservedele udgør vel omkring 400 i indkøb (lidt usikker med bundpladen), hvilket efterlader værkstedet med omkring 1500 kr.

    Så har de måske en lønudgift til mekanikeren på 250 i timen (inkl. sociale omkostninger), hvilket vil tilsvare en timeløn på ca. 175, som vel ikke er helt ved siden af.

    Så er der vel lidt over 1000 kroner tilbage.

    Driften udgør måske 15% til lys, husleje, forsikring, osv., og så er der 850 kr. tilbage.

    Efter skat tjener ejeren af værkstedet således cirka 500 kr.

    Helt fair i min verden smiley


Kommentér på:
Tilbud på Service af VW Polo

Annonce