{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

at campe i minibus, pris osv. {{forumTopicSubject}}

Hej alle:) Jeg er pt igang med at spare penge til at kunne komme ud og se verden i en mini bus om 1-2 års tid. Min plan er at købe en minibus og derefter indrette den som en mini campingvogn og bare køre europa rundt. Men men men jeg er utroligt meget i tvivl om hvor mange penge jeg egentligt skal spare op. Når jeg har prøvet at kigge rundt omkring kan man købe minibusser fra 30k og optil flere hundrede tusinde. Derudover har jeg absolut ingen forstand på ting som vægtafgift og forsikring osv. Jeg skriver lige hvilke 'krav' jeg har for minibussen og generelt information om hvor mange ting jeg vil købe som tilbehør.
- jeg vil gerne have en minibus, hvor jeg kan stå oprejst
- den skal være til lille kørekort
-den skal være i orden ifht motor og andre ting der evt. skulle fikses
-den skal have solcelle system på taget
og derudover skal der selvfølelig isoleres, indrettes osv. og evt fjerne sæder der kunne være i bilen. Tusinde tak på forhånd for hjælpen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at campe i minibus, pris osv.
  • #1   26. feb 2018 Du skal også være opmærksom på reglerne med at bygge en varevogn/minibus om til en autocamper. Jeg mener ikke, at du må lave fastmonteret seng, skab eller lignende bag i bilen, medmindre at den er registreret som en autocamper.

• #3   26. feb 2018 Vægtafgiften på en minibus med 8 personer + fører er typisk meget høj, en gammel VW Caravelle koster vidst på den forkerte side af 10.000 om året i vægtafgift.

• #4   26. feb 2018 En Caravelle/transporter som camper koster 2-6000 om året i vægtafgift har lige siddet og kigget på dem dog modeller før 98

• #6   26. feb 2018 du kan evt kikke ind på t3netttet.dk der ved de meget om campere og især om vw transporter t3. de er dog dyre i vægtafgift men man kan jo hive pladerne af når man ikke skal bruge den.. og de er sådan set rimelig stabile i motoren (1.6d) man kan ogdå få dem i boxere benzin de er billigere i vægtafgift

• #8   26. feb 2018 Jeg har selv været lidt rundt i europa i min getz her til vinter. Hvor jeg sov i en thermo sovepose. Jeg tror godt du kan nøjes med en bil så som s-max eller touran eller lignene. Da det hurtigt bliver dyrt i brændstof og vejafgifter med større køretøj. Fx koster en liter diesel 1.54 euro i frankrig. Sørg for at kunne lave mad. Evt tage bad.
    Det lydder altsammen meget spændene inde i hovdet, men at overnatte på rastepladser med lastbiler i tomgang. Og hele tiden trafik. Bliver man hurtigt træt af. Vh Rasmus

• #9   26. feb 2018 Hvor længe regner du med at være afsted? Jeg tænker bare at det må kunne betale sig at køre til Tyskland og leje en autocamper der, og så køre rundt i Europa, medmindre du skal være afsted i månedsvis.

Kommentér på:
at campe i minibus, pris osv.

Annonce