Billige cykler {{forumTopicSubject}}
Mega off topic. Men vi skal på jagt efter en ny cykel til knægten. Jeg overvejer kraftigt en billig cykel fra Harald skrald, Thansen, BIlka Coop eller lign.
Vi købte for 3 år siden en halvdyr cykel fra cykel handleren. Og ærlig talt var jeg allerede året efter IKKE imponeret. Og i dag er der stort set intet der virker på den.
Alting ruster sammen på trods af konstant smøring og løsning.
Gearskifter virker ikke.
Skærmer er med det mest åndsvage bånd-spænde system.
Etc.
Alt plastik er næsten rådnet op.
Pedaler flækket uden vold.
Så hvis en cykel fra en cykelhandler alligevel ikke er af bedre kvalitet, hvorfor så ikke bare nøjes med en billig en? Hvad er jeres erfaring med de billige skramle cykler?
Feks:
https://www.wupti.com/produkter/fritid-og-sport/cykler/mountainbikes/puch-firestorm-24-mountainbike?cid=pc_911205000000
https://www.harald-nyborg.dk/p4556/busetto-26-mtb-21-gear
https://www.thansen.dk/cykel/cykler/juniorcykler-6-12-aar/mountainbike-24-24.21-21-gear-blaa-gron/n-1288219427/pn-241488886/
mar 2007
Følger: 46 Følgere: 53 Biler: 16 Emner: 38 Svar: 478
maj 2014
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 21
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.067
Jeg er selv rytter på racer og MBT. Mine to drenge kan ikke selv passe deres cykler. De bliver smidt ude i alt slags vejr og når nået ikke virker! Så kommer de ikke og siger det. De køre bare vider uden event forskrifter eller forbrænder der virker.
De er skide ligeglade og Så er det også det at de vokser så hurtigt ud af størrelsen.
Til og fra skole og en tur med drengene, det er den sidste nok den jeg ville vælge af de tre.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Og det er altså ikke WD40 olie der er brugt det er rigtig cykel olie fra cykelhandleren der er skabt til formålet
okt 2015
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 305
Vi køber heller ikke dyre cykler til vores børn, for de vokser hurtigt fra dem, og pris kontra kvalitet kan det ikke svare sig..
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
Du siger at du har smurt hans cykel, men har du også afrenset først? Det nytter ikke bare at hælde nyt olie oveni i det gamle snask. Tværtimod.
Og hvordan bliver hans cykel opbevaret? Det er de færreste cykler som kan holde til at stå ude i vind og vejr.
Og ikke mindst... Hvordan behandler han sin cykel? Ligesom Michael F skriver, så lever børnecykler et hårdt liv. De bliver smidt hvor det lige passer og børn siger sjældent, måske af frygt for en skideballe, hvis noget går i stykker.
Hvis du har en brug-og-smid-væk-mentalitet, så er de billige cykler vejen frem. Men forvent ikke at de holder mere end 1-2 år. Alle der skruer cykler, både rigtige cykelmekanikere og hobbymekanikere, HADER at skrue på billige cykler. Jeg vil næsten æde min hat på at uanset hvilken af de tre du vælger, så er bolte, gaffelben, kabler, eger/nipler, pedaler osv ræverøde af rust og sidder urokkeligt fast, inden der er gået et år.
Og husk... Hvis du har en reklamation på én af de her cykler, så vil du altid blive mødt af en person som aner INTET om cykler. Thansen kalder sig selv for DK's største cykelhandel. Men de har til gengæld intet ekspertise på området.
Nu ved jeg godt at knægten sikkert synes at det er ultra sejt med en mountainbike med mange gear og så meget affjedring som muligt. Men husk også at jo mere grej der er på cyklen, jo mere er der som kan gå i stykker. En singlespeed er måske ikke noget for en lille dreng, men måske du skulle overveje indvendige gear? Mindre vedligeholdelse og til hverdagsbrug har man bare ikke brug for 21 gear.
jun 2013
Han bruger den primært til og fra skole. Ikke noget vildt og voldsomt. Den står udenfor man har altid plejet den med olie.
Den næste cykel kommer til at stå i skuret.
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
feb 2015
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 3 Svar: 186
Er selv udlært cykelmekaniker og er det stadig efter 10 år.
Ja vi har ved forhandlere fået billigere mærker ind fordi kunderne selv efterspørg billigere mærker. Så må man osse forstå de jo osse er dårligere. Så ja vores billige cykler er på lige fod med thansen og sco, men man betaler lidt mere pga bedre vejledning, et sted hvor man får lettere ved og benytte sin reklamations ret, og syns bestemt ikke vi ser vores billige cykler dø indenfor 2-3 år. Så drejer det sig vist osse om hvordan man vedligeholder sine cykler og om de kommer til service.
Og vi vejer faktisk vores billige cykler som lettere end thansen’s så hvor har i fra de er lettere ??
Mvh Mike
feb 2015
jun 2013
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 3 Svar: 186
Den burde nu osse kunne klare mere, men nu det jo svært og vide hvordan den er passet, jeg har set carbon mtb til 30.000kr blive splittet max af på 1-2år fordi den ikke blir passet.
Der vil altid være ting på cykler de fx kan ruste uanset prisen på den, da nogen ting bare skal være lavet af stål for og være stærk nok.
Og snakker vi carbon cykler, ja så der bare alu dele der kan irre hvis man bare lader dem stå ude hele tiden uden de blir tørt af, vasket eller smurt igen.
Men du skriver du syns året efter var der noget galt ? Havde du overholdt service ? Og hvorfor ikke reklamere over det ?
Billige cykler