{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.926 visninger | Oprettet:

Arbejdsskade, erstatning? {{forumTopicSubject}}

Har i andre nogle erfaringer med arbejdsskader og erstatning, som jeg må hører om?

Personligt er jeg stilladsmontør.
Dog er jeg i tvivl om hvordan og hvorledes, plus hvor meget jeg kan "søge" i erstatning, eller hvordan det nu fungerer.

D. 21/8-17 slog jeg hovedet på arbejdet, da min kollega tabte en jernplade i hovedet på mig fra 3m højde,
Dette resulterede i hul i hovedet, som skulle syes med 5 sting. Efter slaget besvimede jeg og faldt ned i nogle varme rør, hvor jeg forbrændte min venstre arm.
Jeg var sygemeldt i 2 måneder, grundet kraftig hjernerystelse. Lægerne frygtede samtidig at jeg havde fået en hjerneblødning grundet mine symptomer og pladens vægt og form. (Pladen vejer ca. 5kg, og ramte mig med den skarpe kant først)
Uheldet er snart et år siden, og da jeg stadig lever med smerter og ubehag, vælger jeg hermed at søge erstatning.
Af men kan nævnes:
Dagligt hukommelsestab. (Sætninger, samtaler, handlinger og lignende.)
Hovedpine gentagende gange om ugen. Især grundet lys.
Døjer med daglige smerter i nakken siden ulykken. (Har været til kiropraktor og fysioterapeut ca. 8 gange siden)
Bliver ofte svimmel, og må derfor tage en pause fra jobbet eller igangværende aktivitet.

Nedenstående har jeg skrevet et udtag, i noget jeg sendte til AES.

"Jeg er uenig i min chefs udtalelse, om hvad der reelt skete den dag, jeg kom til skade.

Det var ikke planlagt, at jeg skulle have været på den omtalte opgave. Så da jeg mødte ind om morgenen, fik jeg af vide at jeg skulle meddele i porten på Novo, at mit navn var Mark(en anden kollega). Set tilbage på det, kan jeg godt se at det var forkert gjort af mig, men jeg frygtede for at miste mit job ved at sige imod.

Da min kollega og jeg ankom til sagen, spurgte jeg ham, om man skulle bære hjelm eller ej. Han svarede, at det behøvede jeg ikke, hvoraf jeg lod den blive i bilen.

Min chef har udtalt, at jeg bevidst valgte ikke at tage hjelmen på, og udemærket godt vidste at det var et krav at have hjelmen på under enhver opgave.
Problemet ligger bare i, at det vidste jeg ikke. Jeg vidste, at jeg skulle have hjelm på på værker såsom Hofor, (Avedøreværket) hvor jeg havde brugt det meste af min oplæringstid.
Desuden har jeg intet systemstillads kursus eller lignende, så jeg er aldrig blevet introduceret officelt for div. regler, andet end jeg har lært lidt om den undervejs.

Under min sygemelding blev jeg gentagende gange kontaktet af mine kollegaer, og udspurgt om hvornår jeg ville vende tilbage på jobbet, om jeg var i bedring, eller lignende."


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejdsskade, erstatning?
Kommentér på:
Arbejdsskade, erstatning?

Annonce