{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Privatleasing {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg overser ift. privatleasing.

Kigger på jeg leasingselskaber som Forza eller LeasingExperten lader deres biler til at være voldsomt meget billigere end så mange andre selskaber.

Tag f.eks denne VW Golf St:

https://leasingexperten.dk/cars/vw-golf-variant-2/

Udbetaling på godt 20.000 og derefter knap 1900 kr om måneden i afdrag.. Det virker næsten for godt til at være sandt i mine øjne, til sammenligning har jeg en Peugeout 208 fra 2015 som jeg smed 50.000 i udbetaling på og betaler 1800 kr af på om måneden.

Er der nogle udgifter jeg ikke lige har opfanget? Evt. restværdi? Så vidt jeg kan google mig frem til er det godt kun relevant ved flexleasing


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privatleasing
  • #1   8. sep 2018 Jeg kan ikke se priserne og restværdi via dit link

    Men 44.000 kr i runde tal for 12 mdr i en golf til en værdi på 150.000 kr virker på mig dyrt

    De fleste tager også et lille gebyr på 5000-10.000 kr for og oprette en aftale. Det er ikke med i første gangs ydelsen mange steder smiley

    Og jo restværdi står du inde for, så den skal passe for du ikke skal have endnu flere penge op af lommen

    Du betalte 50.000 kr og betaler nu 1800 kr om mdr i afdrag, så om 1-2 år er hele din Peugeot jo betalt ud. Til den tid kan du fint beholde den og så spare 1800 kr om mdr op som kan indgå i en fremtid byttehandel smiley

    Jeg er meget modstander af leasing, markedet er ugennemsigtigt og kontrakterne mangelfulde og uden mulighed for folk kan finde ud af hvad de skriver under på smiley

    Men 12 mdrs leje koster som regel det samme som 1/3 af en tilsvarende bils pris. Det synes jeg måske er lige friskt nok smiley


  • #3   8. sep 2018 Synes det er mere vildt at du giver 120.000 for en 208 i leasing over 3 år... Det er sikkert kun en active som koster 25.000 mere end hvad du giver for at "leje" din i 3 år smiley

  • #4   8. sep 2018 Begge selskab store indkomst er på flexleasing. Dog plejer de at tilbyde trods restværdi kan de evt købe bilen tilbage efter de 12,24,36 måneders leasing er slut. Dog skal restværdien Hænge sammen med bilens stand osv før de gider dette. På den anden side er de hellere ikke forpligtet til at købe den tilbage igen da det ingen steder står på kontrakten så oftest kommer de med et væsentligt lavere bud så du derefter skal betale differencen på restværdien der står på din kontrakt samt den pris de har givet for bilen. I bund og grund er den bil du kigger lig med penge ud af vinduet når vi snakker leasing. Du skal op i en Maserati eller noget vildt til en pris over 300.000 før det kan betale sig.
    Nu får du lige et eksempel.

    Maserati granturismo. 12 måneders leasing.
    Førstegangs ydelse: 100.000
    Månedligydelse: 4000 ( inkl forsikring)
    Restværdi: 200.000 ex moms og afgift.
    Total omkostninger på 12 måneder ex restværdi:
    148.000 kr koster det dig og køre rundt i den bil i et år. Til gengæld kan du købe den med dansk reg afgift til 800.000 kr. Og der skal du så smide 160.000 kr (20%) i udbetaling til finasering og det jo under hvad bilen ville ha kostet i leasing.
    Giver det mening?
    For beregner du den golf du vil lease samt med en brugt vil du kunne se du har allerede betalt næsten halvdelen af hvad du ku ha købt den til med afgift.

    Undskyld for min dårlig grammatik med mangel på punktum samt komma.


  • #5   9. sep 2018 For godt til at være sandt? Hvordan kan man synes, at det er billigt at køre i en 4 år gammel Golf et år for 44.000 kr.? Jeg synes, det lyder dyrt...

  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   6. nov 2018 Jeg er enig med bay smiley
    Hvis du alligevel ikke har tænkt dig at lease en ordenlig bil, kan du lige så godt lease en brugt til en endnu billigere pris.

    Ved at https://leasebil.nu har en del billige biler fordi de er en flok forhandlere der er gået sammen om en brugt leasing portal. Har selv en octavia fra 2016 der fra.


Kommentér på:
Privatleasing

Annonce