{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.371 visninger | Oprettet:

Service Skoda Fabia {{forumTopicSubject}}

Godaften BG
vi har købt os en Skoda Fabia Combi
den har fået service for hver 30.000 km. jeg går så ind og læser at det har noget med kørsels mønsteret at gøre.
jeg læser så i manualen eller hvad man kalder det det hæfte der høre til bilen.
at computeren i bilen nok skal fortælle hvornår bilen skal til service bilen rammer snart et ny 30.000 km punkt siden sidste service.
men jeg aner jo ikke hvilket kørsels mønster tidligere ejer har haft.
kan computeren i bilen selv mærke hvis bilen ændre kørsels mønster og kalde til service tidligere hvis nødvendigt eller hvordan foregår dette ?

Mvh Jens

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service Skoda Fabia
  • #1   2. jan 2019 Ja den kan, nu ved jeg ikke hvilken radio du har osv. , men nyerere VAG hsr en menu hvor man kan se dage/km til næste servive.

• #2   2. jan 2019 hvor mange km køre du om året? vis du er glad for din bil,så få skiftet olie/filter hver minimum 15.000km da 30.000km er langt på et olieskift. Har selv biler der må køre næsten så langt på et olieskift. Og vælger så at få det skiftet hver 10.000km. da det er rigtig sundt for motoren at få skiftet olie på de km i stedet der 25.000km til 30.000 km. Og vis det samtidig er en bil du vil beholde mange år. Så spar ikke på de olieskift og få lavet et olie/filter skift hver år minimum også selv om du ikke får kørt de km det må og så skift til 15000 km i stedet for 30.000 km. Men til det med dit spørgsmål nej tror ikke bilen selv kan se om man køre mange små turen eller lange turer mellem olieskift og hvordan bilen er bleven kørt. mener ikke de Fabia har sådan en sensor der måler olie for hvad kvalitet/smørevne det har tilbage. lige som noget andre mærker nye biler har hvor de sætter olieskift efter det. vis jeg husker rigtig.

• #3   2. jan 2019 jeg har prøvet at være inde i menuen og der tæller den Km ned og der kan jeg se den først kalder service når bilen rammer 90.000 om små 4000 Km.
    og det er lige meget hvordan vi køre vi har kørt mange korte ture på det sidste den tæller stadigvæk ned fra det samme. så den registrerer nok ingenting
    kan jeg godt få den serviceret selvom den ikke har ramt 30.000 interval ?

• #4   2. jan 2019 Ja det kan du det helt op til dig selv hvad når du vil have skiftet olie og filter. Så det bare at ringe og få en tid når du vil have det gjort de er ligeglad med om du får det gjort ved hver 15 eller 30.000km.

• #5   2. jan 2019 men hvis jeg så ringer og beder om et olieskift skal jeg så alligevel til service med den om 4000 km når den rammer 90.000 ??

• #6   2. jan 2019 Ja få det hele ordnet på en gang

• #7   2. jan 2019 og det kan jeg godt selvom der er 4000 km til ?

• #8   2. jan 2019 Ja så ville jeg også vente og få det hele med. Og så køre 15 der efter i stedet for de 30t km. Det også kun et råd jeg giver da jeg har set hvor godt motorer har af det. Og vil du beholde den i en hel del år/km så er det en rigtig god idé at gøre det der efter. Det jo kun olie/filter skift hvert 15.000km jeg mener du skal udskifte. du kan jo stadig godt holde alm service af bilen hvert 30.000km hvor de går hele bilen igennem for fejl.

• #9   2. jan 2019 så der sker ikke noget ved at jeg lige køre de sidste 4000 km i bilen ?

Sidst den fik service med longlife olie var for 1 år og 4 måneder siden smiley

• #14   3. jan 2019 Hvis man kender bilbranchen og måden biler efterhånden bliver produceret på, så vil man også vide at man sjældent skal stole på bilfabrikkerne.

Jeg anbefaler også 15.000 km interval hvis man vil passe godt på sin motor.

• #15   3. jan 2019 Siden 2003 har jeg kørt biler med variabel service interval, altså op til 30.000 km.
    Har ikke oplevet problemer på nogen måde.

• #17   3. jan 2019 Det er nok også fordi netop mekanikere har set og stiftet bekendtskab med motorer der har lidt af dårlig smørring. De har nok også set og aftappet olie der skulle have været skiftet for flere år tilbage.

• #23   5. jan 2019 Min fiat ducato fra 11-2014 kører med 2 tællere
    den ene tæller ned fra 48.000 km som er dens serviceinterval

og den anden tæller ned fra samme sted men med den forskel at den måler oliens kvalitet.
    så allerede før første rigtige service skulle den have skiftet olie - mener det var omkring 10.000 km før servicet - og sådan har det været lige siden.
    bilen bruger 800-1000 ml olie pr. 10.000 km (hvilket er helt normalt iflg. instruktionsbogen) så ind i mellem får den tilført lidt frisk olie mellem skift smiley

Kommentér på:
Service Skoda Fabia

Annonce