{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor service - skoda fabia
  • #1   10. feb 2009 Fik lavet mit store service på min passat fra 05. til 5400,- incl alt.. udentagen bremser. men tanrem / vandpumpe og det skidt samt olie skift..

    43 62 60 66 www.tjornelybilsalg.dk ( AUTOMESTER )

    men kan se du er fra jylland, det er dog på sjælland


  • #2   10. feb 2009 oki, det må jeg lige finde ud af... fordi bremser kan jeg godt selv skifte. det er mere tandrem og det jeg ikke er så meget for.

  • #3   10. feb 2009 Min kæreste har sådan en Fabia fra 05, en 1,4 TDi.
    Vi fandt ud af at servicepriserne er ca det halve, hvis man kører til flensborg.

    Vi fik lavet det store olieskift med ALT, dog ikke tandrem selvfølgelig.
    Men til en pris af 320 euro, som svarer til ca 2400 kr.
    Herhjemme havde det samme service kostet omkring 5000 hos et autoriseret skoda værksted.
    Jeg mener de sagde at tandremmen var ca samme pris.

    Og så er det jo med autoriseret skoda stempel, hvis man ser stort på det.
    De laver også service om lørdagen til samme pris.

    nummeret til dem er: +49 615 051 9150
    Det er på Liebichstrasse i Flensborg.


  • #4   10. feb 2009 Mange tak Bigfoot... jeg vil da prøve og høre an.. fordi det vil sku være dejligt, fordi det er da temmeligt dyrt herhjemme..

  • #5   10. feb 2009 det er nemlig rigtig dyrt.
    Min kæreste kører longlife service, altså med 50.000 km interval, så hun tør ikke rigtig løbe an på uautoriseret service. Og så også det at hun mener det er bedre at holde de originale stempler, af hensyn til gensalgsværdien, da det er en pendlerbil der kører omkring 55.000 om året.
    Oveni lægger jeg, som mekaniker, stor vægt på valg af ordentlig kvalitet af olie og sådan, og skoda frederecia, som hun brugte sidst, havde valgt en havoline olie, som jeg ikke personligt er stor fan af, og hun efterfyldte omkring 2 liter på 50.000 km.
    Skoda flensborg har så brugt castrol (hvis jeg ikke husker forkert), og det har vist sig en stor forskel der også, for her har vi kun efterfyldte 0,7L på den samme distance, og det samme kørsel.

    Så det er jo også ting man skal tage i betragtning.


  • #6   10. feb 2009 ja det må man nok sige... snakker de dansk dernede? det er mest for om jeg selv skal ringe eller om jeg skal have en der kan snakke tysk til og ringe.

  • #7   10. feb 2009 kører du 50.000 km på longlife olie?

  • #8   10. feb 2009 vi køre godt nok kun 30.000km på long life. eller det er det interval som vi køre...

  • #9   10. feb 2009 de første udgaver af skoda fabia 1.4 TDi, kører 50.000 imellem intervallerne, og det er også den programmering den har i bilens egen computer. Det er ganske korrekt, og bilen klarer det fint.
    Vi blev tilbudt at de satte den ned til 30.000, men ellers tak. Det er så heller ikke den samme olie, som hvis det havde været et 30.000 interval.

    men nej, de snakker ikke dansk, men engelsk gør de vist gerne, har jeg hørt.


  • #10   10. feb 2009 oki det må jeg ned og høre... kan se at i vores servicebog der står det til 30000km intervaller. så må nok hellere køre med det, vi køre hellere ikke mere end 30.000km om året så forsætter bare med det interval... Men mange tak for hjælpen, vil prøve og tage kontakt til dem, evt nogle andre i tyskland. fordi det lyder godt nok noget billigere.

  • #11   10. feb 2009 hvor i landet? kan godt lave det service til en fair pris, og med stempel i bogen også..

  • #12   10. feb 2009 skriv en pb hvis det har interesse..

Kommentér på:
Stor service - skoda fabia

Annonce