{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

Om reg efter 3 uger {{forumTopicSubject}}

Jeg har en der vil købe min scooter, jeg har papir osv på den. Han har dog ikke nemid, så jeg laver en slutseddel. Hvis han så ikke omreg den efter 3 uger, så kan jeg jo gøre det selv på skat. Dk. Men! Vil det kost mig penge og omreg det efter 3uger?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Om reg efter 3 uger
  • #1   31. okt 2019 ALLE har nemid , så det løgn smiley

• #2   31. okt 2019 Nej man kan godt blive fritaget fra det. Det har min mor ikke.

• #3   31. okt 2019 Ingen NEM id ingen salg. Så nemt er det

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #4   31. okt 2019 Du kan ikke selv omreg på skat, det kræver HANS nemid og ikke dit....Så drop salget og find en anden køber. Har man ikke nemid i dagens danmark, er man enten retarderet og skal da slet ikke køre scooter, eller over de 80 og skal heller ikke køre scooter.

• #5   31. okt 2019 Tag med ham i synshallen, eller tag pladerne af og afmeld den selv.
    Men ellers hvis du har slutseddel med hans navn og du ser noget dokumentation på at det er ham der køber og han skriver under på slutsedlen, så kan du når de tre uger tvangsafmelde den ved skat, og så er det ikke dit problem længere.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #6   31. okt 2019 Og den regel med 3 uger, er efterhånden forbeholdt forhandlere. Efter nemid burde loven laves om så at ved privat handel, så er det øjeblikkeligt på skat.dk

• #7   31. okt 2019 Hmm okay. Men er der nogle mder kan fortælle mig hvorfor det ikke er fint med en slutseddel? Da der er 3 ugers reglen

• #8   31. okt 2019 Reglen med de tre uger har altid været noget forhandlerne har nydt godt af før i tiden.
    Men ja oldnordisk, men kender dog flere der ikke har nem ide, fordi de ikke har pc eller smartphone eller tablet.
    Derfor kan man altid få det gjort i en synshal. ??

• #9   31. okt 2019 TS
    Har jeg jo skrevet. ??

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #10   31. okt 2019 Slutseddel kan være fin, og du er dækket ind, og der er forsikring dækker imellemtiden, så længe du har korrekte salgspapir.
    Og hvis den ikke omregistreres inden 3 uger, så kan du tvangsafmelde den, og politiet til efterlyse nr pladerne, og pille dem af, så snart de ser dem.. Det koster dig intet.
    Men det er ikke optimalt på en scooter.

Bedste råd er enten at du beholder pladen, og afmelder den så snart han er kørt, eller også tager i hen til nr plade operatør, og får det klaret der..

• #11   31. okt 2019 Okay tak for hjælpen

• #13   31. okt 2019 NemId ...OG HAN BETALER ... Eller plade af ...og han trækker hjem.
    Stol aldrig på køber.......

• #14   31. okt 2019 Du laver en slutseddel, han betaler og farvel til ham.

Derefter venter du præcist tre uger, hvorefter du kontakter Skat (100% gratis) og meddeler at dit køretøj er solgt, vedhæfter den underskrevne slutseddel hvoraf købers navn og adresse fremgår.

Herefter afmelder Skat køretøjet, som nu vil koste boksen for den som kører dette, idet der hverken er forsikring eller nummerplade på køretøjet.

Der sidder måske fysisk en nummerplade - men den er afmeldt fra den dag du kontaktede Skat.

Fremfor alle de private / hjemmestrikkede love så læs præcist hvordan tingene foregår hos Skat - det gør du HER: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234507

Du skal IKKE selv tage nummerpladen af og afmelde den, for hvis han 1-2 dage senere selv vil have en nummerplade på - BUM - så kan han ikke få det på grund af behandlingstiden hos Motorstyrelsen !

Hos dem vil køretøjet stå med nummerpladen registreret i helt op til 14 dage (yes, har prøvet det) og derfor vil du få en pissesur køber som føler sig røvrendt idet 'du jo ikke har afmeldt pladen som du lovede'.....

Så, hold dig til 3-ugers reglen som den står hos Skat - så har du nada problemer.

• #15   1. nov 2019 det bedste er og for omregistrere med det samme, så har man ingen bøvl eller balde omkring det.

og i dag kan man gøre det på flere måder.

så har man ro i sjælen.

skulle der ske noget i de 3 uger, så er det dig som registreret ejer der først bliver kontaktet.
    nu er det nok mere udbredt med bil, at folk laver sjove ting.
    men sker der noget skal man til at forklare sig, at man har solgt bilen
    og det eks ikke er en selv der har holdt ulovligt parkeret eller hvad de kan ske.

så når man har mulighed for i dag og omregistrere selv på nette eller i den nærmeste synshal,
    så hvorfor ikke gøre det og slippe for bekymring

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #16   1. nov 2019 du behøver ikke en syns hal der er masser af bilforhandlere der og har nr plade "kontor" og nemt kan omregisterer på stedet så tag ham med til en sådan ganske nemt og smerte frit
    stol aldrig på en du ikke kender
    nu betyder det ikke alverden med en scooter men bil er en hel anden sag mht bøder afgifter osv

• #17   1. nov 2019 Allan A

Det er ikke helt korrekt det du skriver Ang. forsikring.

Min kone var udsat for at en spritpåvirket på knallert kørte over for rødt og som kørte ind i hende.
    Og der måtte rekvrieres ambulance og politi
    Der kom skader på bilen som gjorde at taksator totalskadede den, og da vi kun havde ansvar på vores bil, skulle knallertens forsikring jo betale skaden.
    Men forsikring nægtede at betale da manden var spiritus påvirket, samt at knallerten var en føren havde lånt, og ham han havde lånt den af havde ikke omregistreret den og heller ikke forsikret den, og den relle ejer havde tvangsafmeldt den et halvt år tidligere.
    Og vi var så noget skuffet, men så prøvede jeg at ringe til den betjent der var tilstede ved ulykken
    Og her får du hans forklaring som var følgende.

At så længe at der er nummerplader på et køretøj som de hører til, så dækker forsikringen.
    Han ringede til forsikringen på vores vegne,, og vupti så fik vi vores erstatning.

Det er bla. også derfor at man ikke han afmelde sin forsikring alene på sit køretøj med nummerplader.
    Det kan først ske når politiet har indtaget pladerne eller man har afmeldt dem selv, eller omregistreret dem.

• #18   2. nov 2019 Alle har nem id.. nej ikke mig. smiley

• #19   3. nov 2019 Loven siger at man KAN give folk tre uger, men ikke at man SKAL!
    Det er der ganske vist nogen der påberåber sig, men det er sælger alene der bestemmer det.
    Straks-registrering eller ingen plader. Så kan folk hyle nok så meget, men så undgår man en masse bøvl efterfølgende.

• #20   3. nov 2019 #17 - Vrøvl....... hvis man kører rundt i en bil hvor nummerpladerne er administrativt inddraget, så får du bøde for at køre i et uforsikret og uindregistreret køretøj.

Når du afmelder nummerpladerne ved Skat pga manglende omregistrering så stopper ALT, og du hænger ikke på det mindste.....nada, nul, og niks.

Jeg havde solgt en Vito for 3-4 år siden til en gut som selvfølgelig ikke gjorde en skid, jeg afmeldte bilen og alt blev lukket ned.

Derefter forhørte jeg mig efter ca et halvt år om bilen, og der var den netop blevet snuppet tre uger tidligere og var strippet for plader.

Du kan med jævne mellemrum se en bil som står med nummerplader på, men som er afmeldt, og det er altså 100% det samme som at køre uden nummerplader - bla. kan du ikke omregistrere en sådan bil uden at aflevere de gamle plader og så betale for nogle nye.

Så, der er INGEN fare ved at lade køber havde sin lovmæssige tre uger.....

• #21   3. nov 2019 #19;

Vrøvl, loven siger netop at du SKAL give køber tre uger til omregistrering.

Læs hvad Skat helt præcist skriver:
    "Når du har solgt et køretøj, har køber tre uger til at omregistrere (ejer-/brugerskifte) eller afmelde køretøjet. Indtil køretøjet er omregistreret, er det dig som sælger, der betaler afgifter og ansvarsforsikringer på bilen.

Tjek, om køretøjet er blevet afmeldt:
    Log på TastSelv med NemID.
    Vælg Motor og Motorregistret.
    Vælg Administration og derefter Vis borger/virksomhedsoplysninger.
    Du kan se dine Aktuelle og Historiske køretøjer. Når et køretøj er afmeldt, eller du ikke længere står som ejer, står det under Historiske.
    Hvis køber ikke har omregistreret eller afmeldt køretøjet
    Har køber ikke omregistreret (ejer-/brugerskiftet) eller afmeldt køretøjet inden tre uger, kan du bede Motorstyrelsen om at afmelde det i en af motorekspeditionerne eller ved at skrive til os.

Skriv til os for at afmelde køretøjet:

Log på TastSelv.
    Vælg Kontakt og så Skriv til os.
    Vælg Bil og motor, så Registrering og nummerplader og derefter Afmeld køretøj.
    Skriv en besked i feltet.
    Vedhæft en slutseddel.
    Tryk Send.
    En slutseddel skal indeholde:

Salgsdato
    Sælgers navn
    Købers navn og adresse
    Købers fødselsdato (valgfri)
    Købers kørekortnummer (valgfri)
    Sælgers og købers underskrifter
    Køretøjets stelnummer og mærke eller registreringsnummer
    Afmeld køretøjet i en af vores motorekspeditioner:

Henvend dig i en af vores motorekspeditioner og medbring en slutseddel.

Afmeldelsen sker den dag, vi har modtaget din henvendelse, dog tidligst tre uger efter salgsdatoen. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen på tre uger, fra vi har modtaget din anmodning.

Det koster 60 kr. at afmelde et køretøj ved personlig betjening.

Min tekst herfra....

Når din forsikring dækker i de tre uger, så sker der INTET med din forsikring / bonustrin uanset hvad pokker der sker, fordi bilen er solgt og køber benytter sig af de tre ugers frist.

Det er ikke din forsikring som skal af med penge, det er Dansk Forening for International Motorkøretøjsforsikring (DFIM) som skal hoste op med pengene såfremt der sker et uheld i enten de tre uger eller efter bilen er blevet afmeldt.

• #22   3. nov 2019 den regl med 3 uger.
    er forældet, det var kun nødvendigt,dengang du skulle forbi skat og omregistrere.

i dag kan man gøre det på 10min med NemID, hvis folk har det

hvis/når jeg sælger noget med nummerplader på, så skal det omregistreres med det samme.

vil køber ikke det, så finder jeg en anden.
    for har før stået med en der havde købt en bil og ikke fik den omregistreret
    og det gider jeg ikke prøve igen

så kan folk påråbe sig 3 ugers ret alt det de vil.

• #23   3. nov 2019 Nej, det er ikke et lovkrav.
    Du KAN vælge at give køber den mulighed, men det gør jeg personligt ikke.
    Hverken du eller jeg ved om personen er den han/hun giver sig ud for. Ikke alle er vilige til at vise id / kørekort.
    Intet kørekort = Prøveturen bliver med MIG bag rattet.
    Ingen nem-id til omregistrering = Ingen plader. Dem beholder jeg.
    DU kan anskaffe dig nogen, når jeg har afmeldt.
    Slut. Finale.

Kommentér på:
Om reg efter 3 uger

Annonce