{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

bmw e36 koger over IGEN {{forumTopicSubject}}

Bmw problemer

Bmw e36 2.0 1995 køler koger over IGEN......

Koger over i køleren?
Termostaten er NY, køleren er NY så det er udelukket.
Temperatur i bilen er "normal" men der kommer ikke varme, det er som om der er forstoppelse i motoren er sted...
Den gamle motor gjorde præcis det samme, som den nye brugte jeg har lagt i.
Bilen køre fint men når så jeg stopper den så vokser vandet i køleren og vælter ud, det er som om der formere sig det vand.
Kan min vandpumpe være defekt? Det er en med metal og ser fin ud, sådan en kan vil ikke være i stykker??????
Jeg forstå det ikke, det er præcist samme problem som med gamle motor og troede det var en toppakningen...
Er der nogen der har erfaring med dette mærkelige problem??? Spørg hvis jeg ikke har forklaret mig ordentlig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw e36 koger over IGEN
  • #1   11. jun 2020 Har du kontrolleret køler og slanger for gennemgang?

Det samme gælder varmeapparatet.

Lufter du ordentligt ud ifølge værkstedsmanualen, før du kører i den?

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #2   11. jun 2020 Det er fordi fronten af bilen skal løftes op med en donkraft når man lufter kølesystemet ud. Så det er pga dårlig udluftning at der gemmer sig luftlommer.

• #3   11. jun 2020 prøv og løsne slanger ind til varmeappart nå du påfylder vand det kan være svært og lufte ud du kan holde slangen lige på kanten af studsen og se om der kommer luft eller vand ud

• #4   11. jun 2020 Der er luft i køle systemet

• #5   11. jun 2020 Op med snuden som #2 også siger, så finder du en 2 liters flaske, skærer bunden af, og fylder vand i den og sætter den ned i påfyldnings hullet, hvis din køler har ekspansions beholder på sig.
    Har du prøvet at bruge noget rens i kølesystemet, kan jo også være at dit varme apparat er tæt.

• #6   11. jun 2020 Har rodet en del med de bmwer, e34, e39, e36, e46 en ting de alle har til fælles er at de godt kan være nogle kællinger at få udluftet ordentligt, hvis ikke man har gjort det før!

• #7   24. jun 2020 Hvis du er sikker på termostaten virker, så er det mest åbenlyse at din fan clutch har mistet olien og derfor ikke rigtig får trukket ventilatoren og give tilstrækkelig køling.
    Denne ventilator-kobling er en sliddel som ikke holder evigt.

Kommentér på:
bmw e36 koger over IGEN

Annonce