BMW koger {{forumTopicSubject}}
Hey.
Min bror har en BMW E36 compact 1.9
Hans kølervæske beholder flækkede her forleden og motorvarmen kom op i det røde felt.
Han slukkede så for bilen, men ved ik lige hvor hurtigt.
Vi har nu givet den en ny beholder og hældt nyt væske i, og udluftet den ved at lade den stå i tomgang og have låget på beholderen af, og brugt den udluftnings skrue der sidder på beholderen.
Problemet er nu bare at den konstant bliver for varm. Den når kun lige at stå i tomgang i et par minutter og så er den i det røde felt igen og det pipler ud med dam fra udluftnings skruen.
Hans blæser køre ikke rigtigt men den burde efter min mening stadig ik blive så hurtigt varm.
Vi åbnede lige ned til olien og kunne se på låget at olien var sådan helt lysebrun som var der vand blandet i, sad os lidt på oliepinden.
Tænker at det er muligt at topparkningen er gået ved at motoren har været for varm, og dermed at varmen fra cylinderne kommer direkte ud i kølesystemet og at vandet bliver blandet med olien. Kan det være muligt og hvordan finder jeg ud af om det er topparkningen der er gået og er skyld i problemet ?
Håber i kan hjælpe.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
mar 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 245
mvh martin
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 5 Emner: 57 Svar: 148
Skal man måske have mekaniker til ?
Men det er fordi den har været for varm at det er sket ik ?
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Er der ikke en form for udluftning på den øverste slange til evt. varmeapparatet?
Noget tyder på at den ikke får det varme vand ledt igennem motorblokken / topstykket og ud i køleren og bliver derfor varm.
Prøv evt. at "pumpe" på slangerne mens motoren varmer op og ser om det hjælper.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 5 Emner: 57 Svar: 148
Er det dyrt at få planet topstykket ?
Hvordan kan det egentligt være at det kun er topstykket man skal have planet og ikke også selve blokken som ligger an mod topstykket ?
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 5 Emner: 57 Svar: 148
Kan godt prøve at "pumpe" lidt på slangen, men kan det måske ikke også skyldes en defekt termostat hvis nu vandet ikke kommer rigtigt rundt ?
jun 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 89 Svar: 142
PS. bmw skiftede dem uden beregning ved service i tidernes morgen.
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 9 Svar: 31
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 9 Svar: 31
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 9 Svar: 31
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 5 Emner: 57 Svar: 148
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 5 Emner: 57 Svar: 148
Vi har hældt vand i ekspantions beholderen og så startet bilen, der kommer ikke vand rundt i gummislangerne, og efter lidt tid begynder vandet fra køleren/ekspantions beholderen at koge.
Køleren er der i mod kold i den anden side. Så det virker som om at vandet slet ikke kommer fra beholderen igennem køleren og ud til motoren. (og tilbage igen).
Vi har taget termostaten ud for at sikre at der var fri gennemgang, men stadig intet vand kommer rundt.
Er der nogen der kan give et bud på hvorfor vandet slet ikke kommer rundt og hvorfor det begynder at koge når det ikke har været gennem motoren. ?
Vi har også haft blæseren kørende ved at sætte den direkte til batteriet men stadig ingen forskel.
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 9 Svar: 31
BMW koger