{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Varmepumpe luft luft {{forumTopicSubject}}

Har godt nok fjernvarme + brændeovn,men påtænker at skrotte min brændeovn da sådan en fætter sviner en del og istedet installere en varmepumpe luft/luft har kigget på Daikin den giver lynhurtigt varme og kan køle om sommeren, jeg har åbent køkken alrum,er ideen helt tosset når man har fjernvarme,tænker lidt på økonomien ?
anbefaling af varmepumper ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varmepumpe luft luft
  • #1   14. nov 2020 Daikin er toppen, ligeså Mitsubishi og Toshiba og Hitachi, SCOP værdien er det man kigger efter, samt støjniveau på både inde og ude del.
    Dem fra Bilka og diverse byggemarkeder er ikke i toppen.

• #2   14. nov 2020 Jeg har selv fjernvarme og har samtidig sådan en varmepumpe til at køle og varm med. Jeg har haft den i 7 år nu, og den er skøn at have jeg købte så en lidt dyre model i sin tid. da den er meget billiger og bruge ang strøm end de billige er. Og så kan den bruges ned til minus 5 grader som mange ikke kan vis man vil sådan var det i hvert fald dengang. Jeg gav så også lidt over 8000 kr for min selv om jeg også fik rabat. ang forbrug jeg bruger ca 2000 kr i strøm om året med den, men spare så det dobbelt i fjernvarme. Så den kan nemt spare en hel del penge vis man bruger den fornuftig. Har så sparet lidt mindre de år jeg har brug den meget som nedkøling også, da det jo også bruger strøm :-). men det har været det vær,det sådan et mærker her jeg har som på det link, kender ikke selv til det mærket anden end den jeg har altid har fungeret som den skal.

http://mrcool.dk/shop/44-innova/72-innova-aa-excl-montage-se-relatede-koeb/

• #3   15. nov 2020 # Freeway Kan du styre din Innova over internettet (med mobiltelefon)?

• #4   15. nov 2020 Har jeg faktisk aldrig undersøgt har kun brugt det via den betjening med den klap på der styre den når man er hjemme. da jeg aldrig har haft behov for at styre det på andre måder.

• #5   15. nov 2020 Nu ved jeg ikke hvilken fjernvarme du har, og ikke mindst prisen.
    Men på min egen fjernvarme koster en MWh 350 kr.
    Hvilket er 35 øre for en kWh.

En kWh strøm koster ca 2-2,25 kr.
    Med en COP på 5, vil en kWh koste ca det samme som fjernvarme.
    Oven i det skal så ligges indkøb af pumpen, samt service og rep.
    Og det er de færreste varmepumper der har en SCOP på mere end 3-4 stykker.
    Og da slet ikke på det tidspunkt hvor man har brug for varmen (om vinteren).

• #6   15. nov 2020 Jeg bruger ikke min om vinteren det mere om sommeren til at give lidt varme,vis det er nødvendig når fjernvarmen er lukket helt ned i den perioden. Jeg har jo begge dele fjernvarme via gul varme og så den varmepumpe, så har ikke behøv for at bruge den hele året. Så det er et anden regne stykke end vis den skulle køre konstant, for at holde huset varm. ang service har haft et tjek på den i år ang ac gas/væske var ok. rengøring og rensning gør jeg selv. da sådan en maskine ikke er speciel indviklet.

• #7   15. nov 2020 Selvom du bruger den om sommeren, hvor den Self har en høj COP.
    Panasonic har vel 6 ca idag.

Du skal stadig forrente de 8000 som du har givet for maskinen, samt et årligt service til en 1000-2000 kr.
    Jeg tvivler på at det er en god forretning.

• #8   15. nov 2020 Ved ikke hvor du får det årlige service fra jeg har fået lavet et tjek på 7 år. ellers er det kun rengøring/rens af divs køler filter som jeg gør selv hver år. men ellers gider man ikke det selv må folk jo som du siger da betale sig fra det. min var betal inden for de første 4 til 5 år. de sidste to har været ren fortjeneste ind til videre, og ja lige meget hvad varme anlæg man købe vil der altid være en tid hvor man betale det af. vis det er noget hvor man kan spare lidt i fremtiden som hjælpe varme.

• #9   15. nov 2020 Har så haft den i lidt over 8 år fandt lige kvittering på den. trode kun det var 7 år men skidt den har stadig kun fået et service, det var her i sommers da den ikke kølet så godt.da den manglet lidt r134a væske eller hvad nu det hedder det de kommer på den.

• #10   16. nov 2020 Jeg har en Samsung windfree som også primært er til at køle om sommeren, og det er mega lækkert at den kan køle uden at larme og uden at lave træk

Den har vi haft i 3 år og har aldrig fået service

https://www.samsung.com/dk/business/residential-air-conditioners-rac/wind-free-indoor/

• #11   16. nov 2020 Arg ja lovpligtigt eftersyn er kun ved fyldning over 1 kg.
    Hvilket en luft luft maskine næppe kommer over.

Jeg vil gerne se din beregning på afbetaling.
    Self hvis fjernvarmeprisen ligger over 4-500kr så spare du penge.
    Men med en besparelse på en 1 MWh eller 2, vil du stadig være 10 år eller mere om og tjene maskinen hjem.
    Og først derefter spare du penge.

• #12   16. nov 2020 Bare lige en lille bemærkning til pris fjernvarme/varmepumpe
    Fjernvarme kan IKKE køle smiley

• #13   16. nov 2020 Polobjørm

Nu var det heller ikke det spørgsmålet gik på.
    Køber man en varmepumpe for og erstatte fjernvarme fordi man tror det er billigere.
    Så skylder man sig selv, ihvertfald i min verden og regne lidt på det.

• #14   16. nov 2020 Skulle nok have udtrykt mig lidt bedre,den skal ikke erstatte fjernvarmen,det er kun et suplement til fjernvarmen,ligesom brændeovnen er.
    Brændeovnen sviner og på et tidspunkt skal ældre brændeovne uden svanemærke skiftes,derfor denne beslutning,har slet ikke tænkt økonomi ind i dette regnestykke,så skulle jeg heller aldrig have investeret i en brændeovn,skorstensfejning indkøb af briketter m.m. udskiftning af paksnor skamol plader m.m.

• #15   16. nov 2020 Igen så er min pointe, hvorfor erstatte din fjernvarme med suplement som kan være dyre?

Hvorfor ikke bare bruge fjernvarme?
    Som i eksemplet jeg har givet med min egen fjernvarme.
    Så vil det koste mig det samme eller mindre at bare tænde min fjernvarme.

Igen hvorfor investere i noget, når man lige så godt kunne bruge det man har.

• #17   17. nov 2020 Ja hvis solen står på gulvet er det helt sikkert en mulighed, hvis man Self har kælder.

En anden overset detalje er at de penge man smider efter en varmepumpe, sikkert var bedre givet ud til isolering.
    Hvis ikke huset har for meget af det.
    8-10.000 i isolering kommer man ret langt med. Og man får en noget bedre comfort, og helt sikkert en lavere varmeregning.

Og med en passiv ting som isolering kan man tillade sig en længere tilbage betalingstid.

Kommentér på:
Varmepumpe luft luft

Annonce