{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Rasmus Lind C
Rasmus Lind C
Tilmeldt:
1. maj 2023
Emner: 2 Svar: 2

Bil ryster i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg ved ikke om dette er det rigtig forum at skrive i, men nu forsøger jeg mig

Står og har en VW Polo 6R TDI fra 2010, som desværre er begyndt at drille lidt. Problemet har stået på i en måneds tid, og har haft bilen til mekaniker som mente han vidste hvad der skyldte det, men uden held.

Problemet er at når bilen holder i tomgang, så begynder den at kører op i omdrejninger i et par sekunder, derefter falder den hurtigt ned, men begynder så at ryste i et par sekunder hvorefter den kører op i omdrejninger igen. Og sådan kører det bare derudaf indtil jeg kører videre igen. Det sker dog først når bilen har kørt nogle kilometer, altså når jeg starter bilen om morgenen når jeg skal på arbejde, så er der intet. Jeg har prøvet at google mig lidt frem til hvad årsagen kan være, men det har ikke givet nogle resultater endnu desværre, derfor prøver jeg lykken herinde nu.

Forhåbentlig er der nogen som har en ide om hvad der forårsager problemet.

Mvh
Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil ryster i tomgang
  • #1   1. maj 2023 Har han lavet en mængde sammenligning af dyserne

    Vi oplever tit lidt samme symptomer
    Hvor en eller flere dyser ikke sprøjter rigtig

    Kan tit ses på mængde sammenlignen


  • Rasmus Lind C
    Rasmus Lind C Tilmeldt:
    maj 2023

    Emner: 2 Svar: 2
    #2   2. maj 2023 Desværre tror jeg ikke han har gjort det. Han har skiftet svinghjul og kobling, da de både trængte, men også kunne være årsagen, ifølge mekanikeren. Så det var en dyr omgang, uden noget resultat desværre. Men jeg må have fat i mekanikeren, og bede dem lave en sammenligning af dyserne, så må vi se. Tak for svar??

  • #3   2. maj 2023 Få udlæst fejlkoder.
    Og checket den for utætheder med røgtester.

    Det lyder som om den trækker falsk luft fordi en pakning eller slange er utæt i EFI.


Kommentér på:
Bil ryster i tomgang

Annonce