Bil ryster {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en Renault Megane 4 1,5 dci fra 2017.
Når jeg kører alene i bilen ryster den aldrig, men hvis vi er 4-5 mennesker i bilen og der kommer en stigning i vejen, så ryster det i sæderne. Kan ikke rigtig mærke noget i rattet. Rystelserne kommer når man ligger omkring 80 og lidt op. Og hvis jeg skal på motorvejen og accelerer på tilkørslen med speederen nede, så ryster den også fra ca 75 til 115 km.
Jeg prøvede forleden at tage min campingvogn bagpå for at se om det blev værre, men det gjorde det ikke mht op ad bakke. Men hvis det gik lidt ned ad bakke, så rystede bilen næsten konstant. Det giver selvfølgelig mening at hele CV'ens vægt presser på bilen når man kører nedad, men jeg fårståri kke at det rystede sådan, for bilen skulle jo ikke trække særligt meget da jeg kørte nedad.
Er der nogle som har en idé om hvad det kan være. Bilen har et stykke tid knirket lidt omme fra bagakslen når jeg kører rundt i en rundkørsel ø, drejer skarpt eller kører ind og ud ad min indkørsel og drejer, men ved ikke om det har noget med problemet at gøre.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Slidte knokkelled
Mvh kp
feb 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 2
Det kan selvfølgelig godt være trakaksler når den ryster ved belastning. Jeg kan bare ikke forstå at den ryster når jeg kører ned ad bakke med campingvogn. Jeg har måske flere slidte dele...
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
jun 2023
Emner: 1 Svar: 2
Jeg har også en Megane 4 (2018), hvor jeg oplever de samme rystelser.
Må jeg spørge om du fandt ud af, hvad der var galt?
Bil ryster