Min i30 diesel forurener for meget {{forumTopicSubject}}
Min i30 1,6 diesel forurener for meget ved syn
Inden syn har jeg skiftet
Turbo
Intercooler
Rense ege
Og haft indsugningen a bilen og renses den totalt men bilen forurener stadig for meget
Før hen hørte jeg nogle rygter om at man kunne hælde en masse karburator sprit i tanken og køre bilen med høje omdrejninger over 50-100km og så ville den brænde rent derefter
Er der nogle der har erfaring der?
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 937
du har nok et problem med katalysator som er stoppet til fordi den har kørt mange korte ture
har den partikkelfilter
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 42
Nej det er uden parktikkelfilter
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 42
Ååh gud ja det har jeg heller ikke tænkt på at det kunne være en mulighed
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.332
før i tiden, tilsatte man petrolium når den var på knap en kvart tank, men om man stadig gør det, ved sikkert andre bedre end mig.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 42
Okay tak for det, er lidt ligeglad om bilen skulle "tage skade" når det er i så kort en periode den skal køre med det, skal bare have den til at brænde rent i synshallen og så fylder jeg tanken op med rent diesel bagefter
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Men tjeck om den har en boks på railtryks sensoren. Kan være den er boks tunet
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.659
Og en kort søgning , så er HVO og GTL "kemisk det samme" Men ikke helt det samme .........
Har set flere skrive om en masse fordele ved GTL, Bl.A. mindre forurening.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.684
Kør den næsten tør med noget dyserens i tanken, Additivspecialisten, hæld så rapsolie på, det forurener ikke, det har jeg ofte gjort, evt kan du hælde noget petroleum oveni. det gør olien lidt tyndere og den starter nemmere.
Efter syn kan du så hælde diesel i som du plejer.
Den diesel de sælger i havne og marinaer forurener også mindre.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 42
Det vil jeg lige prøve at undersøge
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 42
ja luftfilter er nyt og filter kasse samt rør til turbo er rengjort
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.684
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 937
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Som andre nævner så ville jeg kører den NÆSTEN tom og så fylde GTL diesel på da det næsten ikke soder kører en 20-30km så det har været godt igennem systemet og så til syn.
HVO diesel og GTL er ikke det samme, hurtigt er det ene bio fra afgrøder og det andet er lavet af skiffergas men begge soder betydeligt mindre.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.280
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.280
Hvo og gtl er ingen lunde det samme. De er dog ret ens hvad angår cetantal, renhed og vægtfylde.
Min i30 diesel forurener for meget