{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.625 visninger | Oprettet:

billiger benzin vi kan gøre noget {{forumTopicSubject}}

fik lige en mail fra en kammerat i norge v godt det er på norsk men det kunne da også virke i dk



Hei,
Jag har hørt,
at bensinprisen
i løpet av kort tid kan bli
NOK 17,00

Vil du, at bensinprisen heller skal
senkes?
Det er mulig!
Men man må handle NÅ!
På riktig måte!

I Frankrike forsøkte noen å presse
oljeselskapene ved ikke å kjøpe bensin på
bestemte dager.
Direktørene lo, for de visste att bensinen,
som ikke ble kjøpt på mandager, ble kjøpt
på tirsdager...

Noen har kommet på en idé, som kan fungere.
Om vi virkelig vil.
Les videre og bli en av oss!

Bensinen koster i dag ca.
13,00
NOK/liter
Vi vet alle, att oljeselskapene gjør
kjempeprofitt.

Forsøk å huske, når prisen steg til 10,00 NOK.
Da påstod man, att oljen holdt på å ta slutt.
I dag forsøker man ikke en gang å påstå
at oljen er på vei til å ta slutt – det finnes mere olje i dag,
enn for 35 år siden
och da kostet bensinen 2 kr literen ...

Vi må bli mer agressive og vise,
at forbrukerne kan gjøre noe.
At kunden kan ha rett!
Den eneste måten er å slå der det gjør mest vondt:
Lommeboka!
Det kan vi gjøre!

Vi behøver alle våre biler og vi må kjøpe vår
bensin.
Men vi kan påvirke prisen:
Hvis vi står sammen
kan vi starte en
Priskrig!!!

Vi foreslår:
At vi ikke
Kjøper bensin
Av de 2 største selskapene:
Statoil
eller
Shell

Når de 2 største selskapene ikke lykkes
å selge bensin lenger, blir de tvunget til å
senke prisen, for å få kundene tilbake.
Dette fører til priskrig og alle andre
selskap vil bli tvunget til å følge med.
Men, for å kunne lykkes, må vi nå hundretusentalls
Statoil og Shellkunder.
Og alle må samarbeide

Vi gjør dette!
Også med
firmabiler

Jag sender dette til 30 personer. Dersom alle
sender dette videre til 10 personer, har vi
allerede nådd 300. Och når disse 300 sender
til sine 3000 bekjente…
Har vi nådd 3 000 000 o.s.v.…
Du forstår hva jeg mener?

Hvis alle sender dette videre i løpet av en
dag, har vi på en uke nådd
300 Millioner
mennesker,
I en priskrig mot oljeselskapene!

Ja,
vi kan vinne,
men...

Men det er
Viktig
At vi ikke kjøper vår bensin på
Statoil eller Shells stasjoner
For å komme videre med dette
ber vi deg:
Send dette videre
Kan vi regne med deg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billiger benzin vi kan gøre noget
  • #1   25. maj 2008 sygt... der er alligevel en genial tanke bag, tror bare ikke det kan blive stort nok til at fungere

  • #2   25. maj 2008 køber altid på uno x når man har gratis diesel kort der til

  • #3   25. maj 2008 Rigtig god teori..... Bruger aldrig nogle af de selvskaber alligevel, så jeg er også på. smiley

  • #4   25. maj 2008 rasmus bare send den som mail til alle på din msn og så gør de det også og wupti så er vi allerede flere end vi var før

  • #5   25. maj 2008 Crap :s Jeg bor 50 skridt fra en Statoil tank smiley

  • #6   25. maj 2008 Det lyder lirens hehe .. I'm in selvom lille mig ikke betyder noget smiley men jeg tanker nok kun på en a de to ca 1gang om måneden iforvejen såå .. Jeg støtter HAAR ! Han forstår at presse prisen smiley

  • #7   25. maj 2008 Nu er det jo ikke lige selve benzinselskaberne, som er de store syndere i det her spil. Olieprisen er skyhøj ! Så jo, benzin er ikke dyrt uden grund. Men dem der tjener på det her cirkus er som altid staten. Derfor kan det ikke nytte noget at presse benzinselskaberne, da det egentlig ikke er deres skyld. Jeg ved ikke, hvad man ellers skal gøre. Synes bare det vil være underligt at straffe nogen, som egentlig ikke er ret store syndere i det her spil

  • #8   25. maj 2008 ja så må vi holde os fra shell og statoil. kør ok benzin

  • #9   25. maj 2008 Brian ^^ - HØRT ! smiley

  • #10   25. maj 2008 Kunne være man lige skulle lave en hjemmeside til det her... Jeg er fanme med på det !

  • #11   25. maj 2008 ja oversæt det til dansk smid det på en hjemmeside og alle tar det i deres msn alias og jeg tror det kan hjælpe en del

  • #12   25. maj 2008 [ Rasmus ] jo hvis de mister nok kunder, skal det nok hjælpe

  • #13   25. maj 2008 fair nok.. den er jeg med på smiley

  • #14   25. maj 2008 vi kan prøve

  • #16   25. maj 2008 hold da helt op, det var da genialt udtænkt :`) det må da prøves af =? det burde da kunne lykkes...

  • #17   25. maj 2008 Suk, så får jeg det sku kedeligt på mit arbejde! smiley

  • #18   25. maj 2008 opret jer i den gruppe jeg lige har startet eneste formål er at få priserne ned http://www.bilgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2107

  • #19   25. maj 2008 nu siger i man ikke må støtte Shell & Statoil men hvilke andre småstationer ejer de så under andre navne?

  • #20   25. maj 2008 metax også kendt som shell express skal vi jo så også holde os fra..

    så tilbage har vi jo faktisk kun

    DK Benzin
    Uno X
    Hydro texaco
    Q8
    OK


  • #21   25. maj 2008 jep er med på ideen de er hermed banned fra min pegeout

  • #22   25. maj 2008 Kurt - Ejer Shell Jet ? Det viste jeg sku ikke :S


    Generelt - Hvis i har en HAAR tank omkring hvor i bor / arbejder så tank der! Han sætter penge til for at hjælpe os andre og får ikk rigtig selv det vilde ud a det .. Sidst blev han jo købt ud a Statoil og han ku godt bruge noget backup ! Jeg tanker ALTID hos HAAR i Struer smiley !

    Og mht. hjemmesiden = FED idé ! Jeg ska lige høre min far om han vil maile den der til hans vognmand .. Det alligevel meget diesel sån en vognpark bruger bare på en dag smiley


  • #23   25. maj 2008 ja og metax er også shell, hmm så må man vel til og tanke andre steder

  • #24   25. maj 2008 lav grupper på myspace facebook osv med titlen ned med prisen på benzin/disel nu spred buskabet alle steder hvor det er muligt lav streamer til din bil allle kneb gælder

  • #25   25. maj 2008 Jeg er med! .. Men kunne det ikke være en idé at starte en kæde sms med det? Så tror jeg vi kunne få flere med på den

  • #26   25. maj 2008 Jeg er os frisk

  • #27   25. maj 2008 joo hvorfor ikk =)

  • #28   25. maj 2008 Jeg arbejder på shell tankstation,
    men benzinpriserne er for dyre syntes jeg sku!


  • #29   25. maj 2008 JA FOR POKKER VI ER SGU MED smiley NED MED SHELL & STATOIL!!!

  • #30   25. maj 2008 Er med på ideen, bare et problem at min bil kun kan kører på vpower smiley

  • #31   25. maj 2008 Steffen C - Benyt Q8's Dynamic 95.. det er det samme som shell vpower..

  • #32   25. maj 2008 Steffen C
    så har du et problem


  • #33   25. maj 2008 Men vi må være standhaftige nok.. så kommer vi i nyhederne og så går det vildt for sig derefter.. Lad os starte en facebook gruppe der hedder noget med ikke at tanke ved de 2 selskaber og så er det helt sikkert noget der vil blive lagt mærke til fra de forskellige medier

  • #34   25. maj 2008 Ja,jeg tænkte også lige, hvor har de 98 henne udover statoil?

  • #35   25. maj 2008 man kan tanke Dynamic og 98 på nogle Q8 stationer.. for nærmere info klik ind på deres hjemmeside www.q8.dk

  • #36   25. maj 2008 Nogen der har oprettet en facebook gruppe? Så lig navnet herind

  • #37   25. maj 2008 Ikke i mit område,så jeg springer over med raceren, men hverdagsøsen kan jeg da godt smide ind på en anden tank end shell og statoil. smiley

  • #38   25. maj 2008 Dynamic 95 og Vpower har samme effekt, smøre og rense motoren med et højere oktan tal tilfølge.. har prøvet begge dele på min gamle mondeo... ingen forskel at mærke på de 2...

  • #39   25. maj 2008 hmm tror mere man skal lave aktioner mod staten da de fleste tanke kun tjener nogle af 70- 120 øre per liter

  • #40   25. maj 2008 Nicolai: Så må statoil og shell jo skære ned på avancen overalt.. især på deres kostpris på egenproducerede olie

  • #41   25. maj 2008 Det er jo ikke den enkelte tankstation men hele koncernen..

  • #42   25. maj 2008 Indtil videre et udkast. Håber på der kommer nogle der er lidt bedre til at lave hjemmesider..

    http://www.123hjemmeside.dk/billigbenzinogdiesel

    Vil gerne have forslag til hvad der skal på siden osv.


  • #43   25. maj 2008 Martin: tror sku det er bedre med en facebook gruppe hvor man inviterer alle venner.. Opret sådan en.. Kan se at nogen i norge og irland har gjort det samme

  • #44   25. maj 2008 altså tror ikke det virker... måske kort da de jo som nogle siger må skære ned for at overleve... men i sidste ende ville det være bedre med aktioner mod staten da de har den største del at penge kagen

  • #45   25. maj 2008 Nicolai: Dem kan vi ikke boykotte.. De er jo tydeligvis ikke modtagelig over for protester fra befolkningen... men det kan da være at de lægger mere mærke til os hvis de ser hvad vi gør mod shell og statoil

  • #46   25. maj 2008 Lisberg - De betaler også deres vægtafgift igennem benzin og diesel smiley

  • #47   25. maj 2008 nej ved jeg da, men handler jo mere om at få en del mere på vogen, hvis 30 % af den danske befolkning pluslig laver vrølv ville de reagere husk det vælgere smiley

  • #48   25. maj 2008 Ikk nogen der har oprettet en Facebook gruppe?

  • #49   25. maj 2008 tror ik du ska regne med hjælp fra en rød regering det eneste hjælp du for der er måsket et tilskud til en cykel og til øko kaninfoder

  • #50   25. maj 2008 mener nu heller ikke vi har en rød regerening pt

  • #51   25. maj 2008 jønson: enig.. griner :D..
    Mikkel: Lyder godt.. smid navnet op her..

    Jeg tror sku nok det ska virke det her hvis der er nok tilslutning og folk er engagerede


  • #52   25. maj 2008 Kan se der er flere små løse grupper der ingen mål har med deres brok.. Der er de første 100 medlemmer.. jeg har 100 venner der er så 200 medlemmer.. De har 100 venner hver. Det er 20.000.. Det kan hurtigt bliver stort.. Og så snart der sker noget fra mediernes side vil folk der ikke have facebook også tænke sig om en ekstra gang før de tanker på statoil og shell

  • #53   25. maj 2008 Hej, jeg har hørt at benzinpriserne i løbet af kort tid, vil stige til omkring 15.00 kr. pr. liter.

    Vil du hellere have, at benzinpriserne skal sænkes i stedet for? Det er der faktisk en mulighed for, men der skal handles NU og der skal arbejdes sammen over hele landet.

    I Frankrig forsøgte nogen bilister at presse benzinselskaberne ved ikke at købe benzin på bestemte dage. Det grinte selskaberne af, da de godt vidste at den benzin der ikke blev købt den ene dag, ville blive købt en anden dag.

    Nu er der kommet en ny og forbedret idé på banen…

    I dag ligger priserne stabilt over 11 kr. pr liter og det giver olieselskaberne et kæmpe overskud.

    Prøv at huske dengang priserne steg til 10 kr. pr. liter! Dengang var folk enige om at toppen var nået. Undskyldningen fra olieselskaberne var at der ikke snart ikke var mere olie tilbage rundt om i verden. Der findes mere olie i dag end der gjorde for 35 år siden og dengang kostede en liter benzin 2 kr.

    Vi som forbrugere må blive mere aggressive og vise at kunden altid har ret! Vi skal ramme de store olieselskaber på pengepungen!

    Vi har alle sammen behov for vores bil og vi har alle sammen behov for at købe benzin. Sammen kan vi dog påvirke prisen på benzinen. Sammen kan vi starte en priskrig! Her kommer den nye og forbedrede idé så:

    Vi boykotter de to største benzinselskaber!
    Vi køber ikke benzin fra hverken Statoil eller Shell.

    Når de to største selskaber ikke får solgt noget benzin, bliver de nød til at sænke prisen og de andre selskaber må derfor også følge med ned i pris. Men for at dette skal lykkes skal dette nå ud til de hundredetusinde vis af kunder Shell og Statoil har. Dette skal gøres med både privat og firmabilen!

    Og for guds skyld… SIG DET TIL DIN NABO FØR HAN GØR DET!!!!

    Følgende stationer kan benyttes hvis vi skal undgå alt med Shell og Statoil..
    Q8
    Hydro Texaco
    Uno-x
    DK-benzin
    OK Benzin
    F24
    Haar

    Følgende stationer skal ikke bruges..
    Statoil og Shell
    1 2 3 (ejes af Statoil)
    Metax - også kendt som Shell Express nogle steder, ejes naturligvis af Shell
    Jet – (ejes af Statoil)


    DER TAGES FORBEHOLD FOR STAVEFEJL OG DÅRLIG GRAMMATIK smiley det er jo sent på aftenen smiley


  • #54   25. maj 2008 Martin:
    Det ser sku en udmærket oversættelse:
    Mikkel: Brug martins oversættelse til facebooken


  • #55   26. maj 2008 Teksten er osse oversat på hjemmesiden bare så i ved det ----- http://www.123hjemmeside.dk/billigbenzinogdiesel/16973285

    Og jeg kender forresten en radiovært på Holstebro radio, det er meget muligt det kun dækker et "mindre" område men hvis jeg kan få ham og hans overhoveder til at nævne en stor og voksende facebook gruppe ala. den med folk som hader prettyboys (som fik STOR omtale) ? Så burde det da gå hen og skaffe lidt mere opbakning ? smiley

    Ved ikke om det går men jeg ska prøve og tale med ham imorgen, nogen må sku gøre noget smiley !


  • #56   26. maj 2008 Ved ikke om det er sagt før, da jeg ikke gider læse 239 indlæg,,
    Men søde folk, hvor tror i uno x og f24 metax, og alle de andre små selskaber får deres benzin fra??.. og ja.. ikke for at tale om at de rent faktisk ejes af de store selskaber..
    Det vil ikke ændre en disse..


  • #57   26. maj 2008 Hvad er det der sker med olieprisen?
    $67,10 pr. tønde olie er den seneste oliepris rekord fra 12. august i år. Det svarer til en stigning på over 46% det seneste år. Samtidig har benzinprisen ved tankstationen rundet de 10 kr. pr. liter. Lige nu foregår der en meget heftig og polariseret debat om hvorfor olieprisen stiger. Nogle mener at der blot er tale om et kortvarigt prishop, mens andre direkte mener, at verdens olie produktion er på vej til at toppe, og olien på sigt er ved at slippe op. Det store spørgsmål er hvem der har ret?
    Olie er en af verdens vigtigste fossile ressourcer da den indgår som ingrediens i en lang række produkter, hvor brændstof til transportformål er den vigtigste af dem. Oliens betydning for verdenssamfundet understreges også af forbrugets størrelse som er stødt stigende årligt.
    Hvert sekund året rundt forbruges der ca. 975 tønder olie. I 2004 steg olie forbruget med ca. 3% hvilket svarer til en stigning på 2 mio. tønder om dagen. En tredje del af denne stigning skyldes at Kina’s olieforbrug steg næsten 15,5% i 2004.
    Hvis hver Kineser på sigt skal opnå en levestandard på lige fod med USA, vil det kræve 81 millioner tønder olie dagligt, hvilket er tre gange større end forbruget i OPEC landende (de olie producerende lande) i dag.
    I 1999 var olieprisen nede og runde de $10 pr. tønde råolie og prisen lå indtil 2004 stabilt omkring $20-30.
    Men i 2004 begyndte prisen at tage fart. I efteråret 2004 blev først $40 prisloftet sprængt og siden hen 50$ og senest $60.
    Prisstigningerne er også fortsat ind i 2005 hvor rekorden blev sat i sidste uge med $67,10 pr. tønde. Mange olieanalytikere mener at $70 vil blive nået i løbet af efteråret.
    De fleste aktører indenfor oliebranchen kan i mere eller mindre grad godt enes om, at de primære årsager til prisstigningerne i første omgang skyldes en række sammenfaldende omstændigheder på oliemarkedet.
    For det først har det stigende olieforbrug, især i Kina, påvirket olieprisen. Det øgede olieforbrug har lagt pres på prisen og gjort at de olieproducerende lande kører noget nær på den maksimale produktionskapacitet som de ifølge dem selv kan præstere. Den seneste udvikling er dog, at det ikke længere er selve råolieproduktionen det kniber med, men i stedet raffinaderikapaciteten, hvor ca. 98% af kapaciteten er i brug i dag. En af grundende hertil er bl.a., at der f.eks. i USA ikke er blevet bygget nye raffinaderier i over 30 år.
    En anden årsag til prisstigningerne er, at spekulanter på det seneste har kastet sig over oliemarkedet som spekulationsobjekt. Olie bliver bl.a. handlet ud fra en fremtidig priskontrakt, kaldet futures. Spekulanter, f.eks. store kapitalfonde, er begyndt at opkøbe futures og ”holde” dem tilbage, hvorved udbuddet på oliemarkedet for en periode reduceres med det resultat at prisen stiger og kontrakterne kan sælges igen med et større afkast.
    En tredje årsag til prisstigningerne er en række politiske og produktionsmæssige sammenfald. I Saudi Arabien og Irak har der i de seneste måneder hersket en geopolitisk usikkerhed ovenpå et kongeskifte og regeringsskifte i de to lande. Samtidig har der været en række udfald i olieforsyningen bl.a. kan nævnes: tornadoer i USA hvor olieplatforme er evakueret, eksplosioner på raffinaderier i USA og terror handlinger på olie ledninger i Irak.
    De fleste er enige om disse ”simple” årsager til olieprisstigningerne, men når de dybere liggende årsager og mere langsigtede udviklingstendenser for olieprisen bliver debatteret er holdningerne noget mere polariserede.
    En del aktører indenfor oliebranchen mener, at priserne vil komme ned i $30-40 lejet igen, og at de nuværende høje priser blot vil kunne forekomme i kortere perioder hvor diverse omstændigheder begrunder en sådan prisstigning. Det Internationale Energi Agentur, IEA, som bl.a. Den Danske Energistyrelse følger, er en af fortalerne for dette prisscenarium. Andre derimod taler om, at de nuværende prisstigninger blot er begyndelsen på enden for olieproduktionen som vil toppe indenfor få år.
    Det er vanskeligt at tage stilling for og imod hvem der har ret, dog peger en del data og argumenter på at olieforsyningen kan ramme ind i forsyningsudfordringer indenfor en 20-40årig horisont, og måske tidligere for nogle landes vedkommende.
    Allerførst er der stigningen i olieforbruget der udgør en gigantisk produktionsmæssig udfordring.
    For at forsyne en konservativ 2% årlig stigning i verdens olieforbrug skal produktionskapaciteten stige med 66% fremad mod år 2030. I 2002 kom 29% af verdens olieproduktion fra områder hvor produktionen falder med 4% om året. De seneste tal viser at olieproduktionen falder i 33 af de 48 største olie producerende lande.
    I de senere år er debatten omkring oliens fremtid blomstret op igen, efter at have kørt på lavblus siden 70’ernes oliekriser. Et nyt ord, ”oil peak” er dukket op i debatten. Oil Peak bygger på princippet i den Amerikanske olieanalytiker Hubert’s berømte ”Bell curve” (klokke kurve) for olieproduktions prognoser. Hubert forudsagde i 1956 at den indenlandske Amerikanske olieproduktion ville toppe i 70’erne, når ca. halvdelen af olieressourcerne var blevet udvundet, og produktionen ville så efterfølgende aftage som en klokke formet kurve. Han fik ret i hans forudsigelser!
    Siden hen er man nu begyndt, at overføre klokke kurven til verdens olieproduktion. Det store spørgsmål i den forbindelse er derfor ikke hvornår olien slipper op, men derimod hvornår olieproduktionen topper. Når produktionen topper og begynder at aftage vil oliepriserne stige drastisk, da forbruget samtidig vil være stigende. Nogle mener at olieprisen allerede er toppet, mens andre siger den snart vil gøre det, og andre igen mener det er umuligt at forudsige oil peak punktet, da der hele tiden bliver fundet nye oliekilder, hvorfor de i øvrigt ikke finder det relevant at debattere emnet.
    Da betegnelsen oil peak for få år tilbage for alvor begyndte at blive debatteret var det kun få personer indenfor oliebranchen, som ville acceptere forudsætningen at olieproduktionen faktisk kan toppe. Siden hen har flere og flere anerkendt problemstillingen og det faktum at olieproduktion ikke er vedvarende med vil toppe. En lang række olieselskaber arbejder målrettet med at finde alternativer til olien. Bl.a. BP og Shell har længe arbejdet med alternative brændsler, og senest har det ellers så konservative olieselskab Cheveron åbnet en debat side omkring oliens fremtid, se www.willyoujoinus.com.
    Spørgsmålet i dag går derfor mere på hvornår olieproduktionen topper. Kombinerer man de mest pessimistiske og optimistiske bud fra olieeksperter vil olieproduktionen toppe et sted mellem 2010-2040. Ud over selve olieforsyningen er der også et geografisk aspekt i debatten. 2/3 af den sidste olie vil komme fra det politiske ustabile Mellemøsten, hvorfor det også især er lande som USA og Japan der fører an i udviklingen af hydrogen alternativet til olie, fordi deres indenlandske olieproduktion for længst har toppet. Det vil imidlertid tage adskillige årtier at udvikle hydrogen alternativet til olie, og i værste tilfælde når hydrogen ikke at være klar inden produktions toppunktet nås.
    For Danmarks vedkommende har vi siden 1997 være selvforsynende med olie og naturgas fra Nordsøen. Ifølge Energistyrelsen var den danske olie og gasproduktionen i år 2004 ca. 111% større end forbruget, hvilket rent økonomisk har resulteret i et handelsoverskud på handlen med olie på 19 mia. kr. i samme år.
    Ifølge Energistyrelsens beregninger kan Danmark med nye olieudvindingsteknikker forvente fortsat at være selvforsynende med olie indtil 2025 og måske længere frem. Olieproduktionen vil dog toppe allerede i 2008 og aftage i årene fremover, med et følgende provenu tab for staten.
    For Danmarks vedkommende er den kommende trussel fra olie ikke de nuværende prisstigninger men snarere, at vi fremover må forvente en faldende produktion og dermed faldende indtægter.
    En konstruktiv konklusion på de mange aspekter i debatten omkring olieprisen, er derfor: at olien ikke er vedvarende og at udviklingen nye alternativer bør igangsættes allerede i dag.
    Hydrogen produceret ud fra vedvarende energi er et godt bud på et sådant alternativ.
    Læs her på miniHYDROGEN hjemmesiden mere om hydrogen som alternativ til olien.
    Af:
    Mikael Sloth
    Business Development Manager
    H2 Logic ApS



  • #58   26. maj 2008 Få fat i ekstrabladet, bt osv. tror de vil hjælpe!

Kommentér på:
billiger benzin vi kan gøre noget

Annonce