{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Lidt forstærker sjov... {{forumTopicSubject}}

ved godt det måsk er lidt bil realavant, men det er det er bare en lille historie i forbindelse med min forstærkerr i bilen,

jeg købte en fin 1400W Viper forstærker i Thansen,
fik den smidt i bilen, var så godt nok løbet tør for kabel, fra min fordeler så jeg brugte 3X 1½ kvadrat kabel, til pluds og det samme til minus, som midlertidig kabling, og så et 1½ kvadrat kabel til remote direkte fra 12V

det går så fint i 3 uger, menen så en aften blev det pludseligt stille der omme fra, jeg prøver og starte den op igen men der sker intet,

nååå jammen så bytter jeg den bare, tager ind til thansen og aflevere den, de vælger så at gi mig en ny med det samme,

jeg montere den igen på samme måde som den gamle, og det spiller igen,

så går der 2 dage så sker det samme, denne gang siger det bare "puf" der omme fra, jeg går der om og kigger og begge sikringer i forstærkeren var brændt, jeg tagar så 2 nye og smider i og sætter strøm til men det siger bare "puf" igen....

Ind til Thansen igen...
jeg gir den til den samme ekspidient (ekspedi1) igen, og siger den nu springer sikringerne, så kigger ekspdienten vedsiden af (ekspedi2) og siger, det er fordi du bruger for tynde ledninger...
"ekspedi 1" vil så gerne se hvordan jeg har monteret det... og de går begge 2 med ud og kigger...
"ekspidei 2" siger med det samme at jeg har brugt for tykke ledninger fra BATT til fordeler, og fortynde ledninger fra fordeler til forstærker..
Jeg tænker så det lød meget ulogisk... og spurgte hvorfor han mente det...
"ekspidei 2" siger så det er fordi der kommer alt for meget strøm igemmen og så skal det pludseligt ind i det lille kabel og det kan det ikke finde ud af der for sikringerne springer,
og han mente så os at der ikke ku komme nok strøm igennem de 3X 1½ kvadrats kabel,

jeg fattede så stadig intet, for er trors alt udannet inden for EL faget... og var nu overbevist om det var fordi det ikke ku holde til de 12V direkte i remote men sagde intet...

jeg købte noget ordenligt kabel, og nogle flere sikringer.. og skiftede det gamle ud... statte forstærkeren til igen... OG til den helt store over raskelse sprang sikringerne..

når.. jeg fik en ny forstærker for ku jo være at forstærkeren var blevet ødelagt... men der gik dog 3 dage denne gang før den gik i stykker..

så kørte jeg ind og afleverede den igen og sagde jeg ville prøve en anden model.. det fik jeg så en Xsound QL2000.4 og det har nu spillet fint i lidt over 2 mdr..

og så vil jeg lige til sidst hør om det er rigtigt det med forskellige ledninger...

1 han sagde jeg havde for stor stel ledning...
....... det gir da ingen mening... hele bilen fungere vel som stel ledning når, til da tro der er mere metal i bilen end der er i den side ledning -.-

2 han sagde leninger er ikke ikke tykke nok der for brænder sikringer
........ leningerne ville da brænde over før sikringerne hvis de ikke var store nok?

mine kolegaer morede sig i hvertfaldt over det da jeg forlate hvad han havde sagt.. smiley

Ha en Go weekend smiley
mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt forstærker sjov...
Kommentér på:
Lidt forstærker sjov...

Annonce