366 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

kørsel i lyskurv? kørsel i lyskurv?

Hej, idag da jeg var på vej hjem fra arbejde kom jeg kørende mod en lyskurv, der holdt 4-5 biler i højrebanen så jeg trillede stille frem i venstrebanen mod stoplinjen, da jeg er lidt fra og kører 15-20km/t skifter den til grøn, så jeg sætter den i 2. og kører og kører ik vildt, der holder så 3 biler ude i krydset fra den anden vej af der ik er kommet med over der skal samme vej som jeg skal, de 2 første kører fint frem, så jeg følger eger den anden men så bestemmer den sidste sig for og kører selvom han holder lidt bagved bil nummer 2. han kigger kun til venstre hvor han skal hen og bare kører jeg er så nød til og bremse hurtigt for ik og kører ind i siden på ham, men hvis jeg ik havde nået det og var kørt ind i ham hvem havde så fået skylden? tossen kiggede slet ik til højre

Slå lyden til
00:00
/
00:23
LIVE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørsel i lyskurv?
  • #1   26. sep 2008 tja, de har rødt, du har grønt smiley
    der er sgu mange der lige tager den for rødt syntes jeg.
    hvis man lige selv når den for gul, så triller de næste 2-3 stort set altid efter ved et sving i et kryds. så de tager den alle for ren rød.

de skal jo holde en afstand til hinanden så de er nødt til, at blive holdende hvis de kan se den bliver svær at nå indenfor det grønne lys.

• #2   26. sep 2008 Der er jo den regel om at krydser skal tømmes før du må køre ud i det. så hvis den 3 bil (ham der kørte ud foran dig) var ude i krydset er det din fejl, men hvis han var bag den hvide stribe kørte han jo over for rødt

• #3   26. sep 2008 Ja, du må ikke køre frem før der er frit. Men jeg ærlig talt svært ved at forstå dit indlæg. Var han i krydset da der blev rødt skal du naturligvis vente med at køre, men kører han direkte frem for rødt er det ikke din skyld. Naturligvis skal du bremse, også selvom det er hans fejl smiley

• #4   26. sep 2008 kallesøe* ja færdslesloven siger også at man ska sikre sig at man kan komme ud af kryset igen inden der blir rødt, det kan gi et klip i kortet hvis man ik er ude inden den anden vej får grønt.

• #5   26. sep 2008 som Julian siger ,
    er der den mindste tvivl om man kan nå over for grønt så skal man blive holdende.. det står i færdselsloven
    der er alt for mange der laver den fejl at hvor der er kø skal de altid lige presse sig med over og ender med at holde midt i krydset og spærre for den tværgåene trafik..

latterlige fjolser.. er bare min mening smiley

• #6   26. sep 2008 men der er os en regel om de skal være sikre på at kan komme ud af krydset inden der er rødt for dem.

• #7   26. sep 2008 Ja, det er korrekt. Men som man siger. "two wrong don't make a right".

At han kører ind i krydset selvom det er tvivlsomt om han kan komme ud inden det bliver rødt, betyder ikke at du må køre ind før han er væk. Men ja, det er ulideligt belastende at folk ikke fatter at holde tilbage hvis de ved de måske ikke når igennem.

Kommentér på:
kørsel i lyskurv?

Annonce