{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Politi=Syn indkaldelse.,. {{forumTopicSubject}}

Hey Folkens..

Nu kom jeg igen ud for en ung betjent som skulle spille smart og indkalde min bil til syn..

Politiet står og måler, jeg kører forbi og hen til en kammerat 200 meter længere a vejen. 15 mins tid efter jokker der så en betjent ind i garagen og spøger hvem der ejer den grå golf, og det gør jeg så, om jeg gider pille film ud NU ellers bliver den indkaldt, og jeg siger det gider jeg ikk, og siger han ska gå ud da det er privat grund..
Siger at jeg har holdt her hele dagen, han mente jeg lige var kørt forbi, fint hvad er min nr plade så? Kunne havde ikk sige, men han vidste det var mig..

Det eneste han ku sige var den bliver indkaldt til syn..

Må han godt gå ind på privat grund og indkalde min bil til syn?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi=Syn indkaldelse.,.
  • #2   29. sep 2008 Sende en klage eller hive den i retten..

Det er fanme ikk rigtig at "misbruge" sin magt sådan..

• #3   29. sep 2008 tror det er ord mod ord - og hans forklare er mere troværdig end både din og dine kammareters desværre smiley

Der er mange af dem der er magtsyge... Hader det der .. sikkert en ung en der lille skulle spille stor hvis jeg ik ta fejl?

• #4   29. sep 2008 Pas på de små svin. de gør hvad de vil..

kort sagt " matg svin"

• #5   29. sep 2008 Jaa altså havde han stoppet mig fint nok jeg må ikk havde film i osv.. Men fanme ikk komme ind hvor man er ved at lave bil og ¨gøre sådan noget pis altså?

• #6   29. sep 2008 ikke smart at skrive at du har kørt i det hehe, men spøg til side.
    De panser kan sku alt jo, de skal nok finde en homo paragraf som giver dem ret hader at man ikke rigtigt kan gøre så meget andet end at sige ja tak for det lort.

• #7   29. sep 2008 hvor sidder din postkasse?

• Jacob
    Jacob Tilmeldt:
    okt 2004

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 100
    #8   29. sep 2008 Det er sku da pga af fjolser som dig at politiet er som de er

• #9   29. sep 2008 Dan C.. Brevs brække smiley

Jacob? Hvis ikk de unge betjente skulle være så fucking smarte så ku det være at vi gad "hælpe" dem en anden gang.. Jeg taler til dem som de taler til mig..

De ældere med lidt mere ro i sjælen er sq til at tale med osv, ikk så meget pis der..

• #10   29. sep 2008 Hvis han har set din bil køre forbi, og bagefter konstaterer at den er i ulovlig stand 5 min. efter kan han godt

• #11   29. sep 2008 Marcus, han ku ikk min nr plade eller noget? der kan sq da være kørt mange grå biler forbi smiley

• #12   29. sep 2008 Hva piver du over... din bil er ulovlig og det ved du... det er jo den chance man må tage, hvis der er film i hehe...

• #13   29. sep 2008 de gør deres pligt så drop jeres tuderi! hvorfor der er regler og de skal overholdes basta! og hvis der er nogen er blir sure ja =) så lad dem det

• #14   29. sep 2008 Hallo! Er godt klar over at det er ulovligt som os er beskrevet længre oppe, og var jeg blevet stoppet inde i byen yes så tar jeg da bøden..

Men fordi bin bil holder inde i garagen uden 2 forelygter har han ikk ret til at gå ind og give en bøde for ikk at havde lygter på vel?

• #15   29. sep 2008 martin j? du er så stor i munden. men tror du selv det hjælper? regler er til at blive overholdt. hvis man ikke kan klare det ja så sæt dig til at tude..

• #16   29. sep 2008 det kan du ikke sammenligne. din bil er ulovligt både i startet og slukket tilstand over alt i dk!

• #17   29. sep 2008 Magt svin, nej.

Men har han den ikke på pic, kan han ikke gøre så meget, du kan sige du lige har haft demo i hvordan man monterer solfilm, og det havde du bare ikke fået taget ud endnu... Jeg ville klage! smiley

• #18   29. sep 2008 Hehe, sjov læsning...
    Nå, men et eller andet sted fik du chancen for at blive kaldt til syn, og mon ikke det bliver en smule dyrere end at få sat nyt film i, hvis nu du absolut skal køre med det.
    Om ikke andet så har du dig da en nysynet bil om et par måneder, og så kan du jo vurdere om det var det værd at spille smart...

• #19   29. sep 2008 Martins mund er større end hans turbo og han VED det smiley Men hvad vil du gøre ved det, han sidder på privat grund

• #20   29. sep 2008 Fair nok man får en bøde for ruderne hvis man bliver taget med det når man køre.. det er jo chancen man tager..

men når han ligefrem kommer ind i privat garage og skaber sig synes jeg det virker lidt tosset.. Om han må eller ej

• #21   29. sep 2008 Julie H.. Aldrig! Gider da ik være til grin næste gang de ser mig uden film i ruderne, sidder der 2 unge betjente og griner, og siger det var godt den snot unge lærte noget.. Nej du.. Filmen ryger i igen, så når de ser mig igen siger de "det var satans med den idiot" smiley

• #22   29. sep 2008 Men derudover er det ikke privat grund medmindre du er indenfor i huset, hvis der er brevsprække. Det er placering af poststedet der afgør hvor meget privat grund der er.

• #23   29. sep 2008 Julie H > Hovhov, det er ikke helt korrekt det du er ude i. Politiet må ikke "dømme" en bil ud fra at den holder parkeret, den SKAL standses i trafikken, ellers kan man altid kalde det en prøvemontering, og snakke sig ud af det. Hvis betjenten alligevel giver bøden, så træk den i retten.

• #24   29. sep 2008 Hvis han har set dig køre er det hans vidnesudsagn der vægtes højst, da han er bemyndiget og derved betroet færdelsloven under ed pr. lov, hvilket bevirker du har bevisbyrden for at modbevise hans påstand.

• #25   29. sep 2008 "fik du chancen for at blive kaldt til syn" skulle ha været "fik du chancen for at slippe for at blive kaldt til syn"

• #26   29. sep 2008 Julie H kæft du er klog at høre på man...! Dvs du mener godt at politiet må komme hjem og under søge dit hjem uden en rentsags ankeldelse?

• #27   29. sep 2008 mads C -> det lyder da lige så dumt?

fuck da de regler, der er så mange regler at det er til at brække sig over. du kan jo snart ikke bygge en fed bil uden der er ulovlig.

syntes da også de skal fange ham på gaden og ikke hjemme i indkørslen.

• #28   29. sep 2008 han har ikke ret til det. jeg har været udsat for at polititet fulgte efter mig hjem og jeg parkerede oppe i indkørelsen. de kom hen til mig fordi mine baglygter var tonet alt for meget. men de sagde at efter de ikke havde det på film eller billede kunne de ikke gøre noget når den stod på privat grund. men de ville noter mig så de kunne holde øje med mig.

• #29   29. sep 2008 Julie kør dig en tur i forden men husk at sluk dine tågelygter det giver 500k os ikk..

• #30   29. sep 2008 nårh lille ven da... indse nu bare at betjenten bare gør sit arbejde, det er da ikke noget at tude over...
    Han må gerne gå ind på privat grund, hvis der er frit tilgængeligt og hvis ejeren af grunden ikke har nægtet ham adgang... og strengt taget fik du en chance, hvis du nu havde tænkt dig om og bare pillet det film ud med det samme så havde du sluppet for at sidde og tude på BG nu...

• #31   29. sep 2008 Nemlig.. Endelig nogen mennesker der forstår noget.. Og ikk alle dem som ska sidde og være så fucking hellige..

• #32   29. sep 2008 Hvis politiet har beviser på at bilen nogensinde har kørt på offentlig vej, kan de give dig en bøde.. de kan jo sige sig selv at man ikke kan sætte film i på de minutter det tog fra han så bilen til den holdt i din garage

• #33   29. sep 2008 Alllan A?

Jeg spøger de har ret til det? Jeg tuder ikk over en bøde på 500 og en fuckiing indkaldelse..

• #34   29. sep 2008 Self må han da det... Politiet kan jo ikke stille sig ude på fortovet og spørge om tilladelse til at komme hen til dig for at give dig en besked om et eller andet...
    Tror du skal være glad for at der ikke skete andet... Både DU og HAN ved jo at det er dig der står og lyver...
    Handler jo ikke om at du bliver stoppet med film i eller om bilen er stillestående i din garage...

• #35   29. sep 2008 Allan A -> en færdselsbetjent kan selvfølgelig stoppe en bil på gaden, altså på offentlig vej hvis han har lyst til det eller mener han kan give bøde for kørsel eller andet...???!!

Jeg har da aldrig hørt om at færdselsloven gælder i indkørsler og på privat grund? lige så snart bilen kører ind i indkørslen er den vel på privat grund? så kan du lave alle de brændere du vil og tone ruder osv...

der har politimanden da ikke noget at sige? så du må ikke bygge en showbiler op til træf og events i indkørslen? hvis der lige kommer en patrulje forbi og ser dit projekt til DFB næste år? haha!

• #36   29. sep 2008 Julie > Næhov, han skal have _bevis_ for at have set bilen køre, det er ikke nok bare at mene man har set den. Der kører så mange Golf 4'ere rundt i DK.

• #37   29. sep 2008 Dvs du mener ikk at det er at gå i små sko at komme hen og give en bøde og indkaldelse? Når deres job var at stå og fange belister som kommer med 100 i en 50 zone? smiley

• #38   29. sep 2008 Andy N
    Du ved jo tydeligvis at dit toning af ruderne er ulovlige. Så det er sgu da dig der piver som en syg. Og selvfølgelig må politiet gå ind på privat grund. Vil du have de står udenfor en grund og spørger en psykopat om de på komme ind på hans grund for at anholde ham?

Tænk dig for helvede om smiley

• #39   29. sep 2008 Men, Julie, du er helt ude på et sidespor.

Det kan godt ske du synes at dét er spild af tid at tage den i retten, og spild af politiets tid. Burde politiet så ikke have undladt at bruge 20 mand, på en razzia i Silkeborg, når nu folk nærmest dagligt er i skudopgør i KBH?

• #40   29. sep 2008 Peder B -> Færdelsloven gælder også på privat grund, såfremt udefrakommende har grund til at færdes der. Det kan f.eks. være postbudet, folk der skal aflæse el- eller varmemålere mv.

• #41   29. sep 2008 Peder B.. HAHA nej det alligevel go nederen at man gar bygget bilen op til dhb i garagen og lige ruller porten op så kommer politiet forbi smiley

• #42   29. sep 2008 polititet må faktisk heller ikke give en bøde på en tank station. for det er privat grund. min chef har bedt landbetjenten om at skride fra hans grund. og han skulle ikke give hans kunder bøder inde på hans grund og han har ikke gjort det siden.
    og de skal også have beviser på at han kom kørene, det er ikke nok at de er 2 betjente der så det. for ham og hans kammi har jo set den har holdt der hele dagen jo. så det er ord mod ord. og det er betjentem der har bevis byrden.

• #43   29. sep 2008 René -> så hvis jeg står i min indkørsel og monterer xenon. samtidig passerer en patrulje forbi sådan helt tilfældigt forbi. så kan de lige give mig en bøde for det? det tror jeg simpelthen ikke på!

men nu står min postkasse så også helt omme på den anden side og indkørslen er der ingen andre udefrakommende der har grund til at færdes i eller omkring

• #45   29. sep 2008 Andy A -> Sådan er loven nu sat sammen, og du kan være lige så ærgelig som du vil, sådan er det bare. Den udøvende magt HAR bemyndigelse til at give dig en bøde for ulovligheder, OGSÅ på privat grund. Betal bøden, kør bilen til syn og sæt film i igen bagefter hvis du vil det, for du vil HELT sikkert tabe denne sag, uden tvivl, hvor grotesk det end må lyde smiley

• #46   29. sep 2008 Du køre jo rundt med tunet ruder, så pil dog det lort af...

• #47   29. sep 2008 Men nu er din bil jo hverken dhb eller dfb... Det er ULOVLIG film vi snakker om, ikk...!!!

Sys snakken er gået fra hva politiet ikke MÅ til hva politiet BURDE...!!! Hold nu og tag bøden som en mand.

• #49   29. sep 2008 Peder B -> Der er altid udefrakommende som har grund til at færdes på din ejendom. Som sagt, er postbudet og varme- og elaflæsere kun eksempler. Det er meget muligt du ikke tror på det, men det gør det ikke mere usandt, for det er sådan det hænger sammen. At du ikke tror på det betyder ikke loven ikke findes. EOD

• #50   29. sep 2008 Jamen prøv lige at hør

Hvis du bygger en bil op i din garage og indkørsel som klart er ulovlig men kun skal bruges til træf og skal transporteres på trailer til DFB eller andet? og så strisserne kører forbi så kan de vel ikke bare stå og smide omkring sig med bøder? selvom den er ulovlig. altså hvis de ikke har set bilen køre på offentlig vej.

• #51   29. sep 2008 Julie > Ja, jeg har fat i noget smiley Har prøvet det før. Eneste gyldige bevis er video/billede, og det tvivler jeg på de har.

Det samme, hvor jeg blev stoppet inde i AA efter et træf. "Vi målte dig for 45 minutter siden til 99 km/t her, hvor man må køre 60!"... De fik ingen erkendelse af det, og måtte tage den i retten, og jeg vandt. Hvorfor stoppede man mig ikke hvis jeg nu, som påstået, havde kørt som en maniac?

• #52   29. sep 2008 Martin J -> Forstå nu at betjentens påstand vejer LANGT højere end tiltalte, såfremt det måtte komme til en retssag. Det er dødsdømt på forhånd.

• #53   29. sep 2008 Hvis du holder på privat grund må du gøre med din bil lige hvad du har lyst til... Men det ændrer ikke hans ret til at gå ind på privat grund indtil han bliver nægtet adgang... og har han + hans kollega set den bil køre forbi (han behøver ikke kunne huske nr. pladen) kan han godt kalde den til syn... problemet ligger jo også lidt i at bilen står på plader men ikke i lovlig stand og det er jeg ikke sikker på andet end han godt kan skride ind overfor også selvom den holder på privat grund...

• #54   29. sep 2008 Thomas --> ja og? vil han så sige i retten at bilen er fundet i ulovlig tilstand holdende i en garage og derfor sendt til syn hvor ingen mangler blev fundet? øh?

Har i billedbeviser? øh? nå nej...

• #55   29. sep 2008 Hvis motoren er varm og der er plader på - må du have held og lykke i synshallen.

Og hvis du bliver ved med at spille smart og specielt spiller smart overfor politiet, så håber jeg inderligt at de får Falck til at hente din bil og politiet så kører den til syn i morgen.

• #56   29. sep 2008 Smølfen - Man må da gerne have sin motor startet i op til 2 minutter uden at køre, så kan den da også blive varm... Men så vil jeg da håbe de tager din bil ind til syn også, da dine forlygter næppe er 50 cm over kørebanen, eller dine tågelygter 25 cm...

TÜV godkendelse? Fuck den, lygterne skal overholde reglerne smiley

• #57   29. sep 2008 At de er 2 betjente ER netop nok... Motorcykelbetjente skal have andre vidner/bilister i trafikken til at vidne MED betjenten... Og det er de alm patruljer ikke nød til eftersom de er 2... Patruljer med 1 betjent i kun har altid kamera installeret i fronten som bevis... Pga han er alene...!

• #58   29. sep 2008 Martin J -> Nu er det her jo heller ikke bare en fornemmelse. Betjenten har set bilen på offentlig vej, med ulovlig solfilm i

• #59   29. sep 2008 Allan A --> ok så han behøver ikke kunne nummerpladen eller have beviser overhovedet?

så hvis en betjent ser en bil blæse forbi ham med 200 i en 50 zone og han så kører forbi min indkørsel og vurderer at min bil ligner rimelig godt den bil fra før og min motor også er varm osv...

så kan han bare sige det var mig der kørte for stærkt før? uden at have beviser?

selvfølgelig skal de have beviser for at det lige netop er denne bil som har befundet sig i ulovlig tilstand på offentlig vej. om så det er fart, xenon eller tonet ruder

de kan da ikke bare gætte sig frem og snuppe en bil der ligner lidt den fra før

• #60   29. sep 2008 Han er vel bare sur over at du har råd til en R32 og han ikke engang har råd til en Lada.

• #61   29. sep 2008 HOLD NU OP DRENGE....

For fanden da, en betjent har set at han køre med tunet ruder og det for han en bøde for på hans addresse( eller hvor det nu er).

Det er jo ikke løgn at han har gjort det, og han erkender det jo selv, så ergo gør betjent bare sit arbejde.

Og det der pis i fyre af om at "hvis og hvis"...tag jer sammen...

Kunne se det urimelige i det, hvis bilen aldrig havde været ude og køre, så var jeg blivet tosset.... MEN DET HAR DEN JO....

• #62   29. sep 2008 Peder B -> Forskellen på en fartbøde og en bøde for konstruktive ændringer er, at fartbøden skal dokumenteres med en måling, hvorimod man har et fysisk bevis (Hvilket i dette tilfælde er ruderne) siddende på bilen når der er tale om konstruktive ændringer.

• #64   29. sep 2008 Peder B: Nej men grundet mistanke indkaldes han til syn... Kort proces... smiley

• #65   29. sep 2008 Julie --> jo netop, bilerne skal være på plader.

men som sagt! for at bygge en fed bil i DK er man nødt til at overtræde et par love

og det gør alle DFB bilerne også.
    det var også bare et eksempel på at en forbi passerende betjent ikke bare kan gå ind i en garage og skrive en bøde på en bil der holder stille og som han mener at have set på gaden for et stykke tid siden

• #66   29. sep 2008 Hvis og hvis......

• #67   29. sep 2008 Martin J - Ja det er sq lige det. Gad da ikke arbejde for sådan en slaveløn der. Man tjener sq mere som vagt også har man mindre ansvar.

• #68   29. sep 2008 Thomas -> ja eller også fandt han ham bare tilfældigt ved at køre igennem et villakvarter

hvem ved?

syntes bare stadig det er forkert at skrive en bøde i en indkørsel. og så for tonet ruder? kunne forstå hvis det så var fart igennem tæt bebygget område

• #69   29. sep 2008 Jeg tvivler på at Corolla/Puntoen stryger igennem syn smiley

• #70   29. sep 2008 Hold kæft et tude inlæg, gå ud og kig foran ogbagpå din bil , der sidder formodentlig et par nummerplader , når du har et sæt nummerplader monteret , er det et udtryk for at du bruger den på gaden, og at den dermed skal overholde de regler der giver dig ret til at køre med et sæt nummerplader.
    Og mener betjenten , at det gør din bil ikke, ja så må han kalde den til syn. pil det lort ud eller overhold loven hvis ikke du kan tåle at blive stoppet, og har råd til at betale bøderne.

Piv piv , må han godt kalde mig til syn når han lige har set mig køre ulovligt forbi ???? tænk dig om , tænk på hvor meget fornuftigt politiet kunne udrette , hvis ikke de skulle spilde deres tid på at få jer til at overholde loven, så kunne de opklare nogen forbrydelse og stoppe noget narko salg istedet for at skulle løfte pegefingeren for nogen som i ved er ulovligt....

• #71   29. sep 2008 Martin > Fordi der ikke ville være DHB / DFB længere så.

• #72   29. sep 2008 Julie -> nej de kan ikke synes, men der er plader på mange af dem alligevel. nogle bruger 1 måned inden syn på ombygning og andre bestikker deres synsmand.

sådan er virkeligheden nok nærmere

• #73   29. sep 2008 Torbjørn C

Præsis....

• #74   29. sep 2008 Torbjørn > Nu kommer provokatøren op i mig - dem der sælger narko ved jo også godt det er ulovligt smiley Hvorfor lader de så bare ikke være? smiley

- Ser frem til at handle bil med dig i morgen. smiley

• #75   29. sep 2008 Julie -> så må man hellere anskaffe sig vippebeslag! hehe...
    bare væk med pladerne så snart med kommer hjem?

så kan de ikke gøre noget mener du?

• #76   29. sep 2008 Martin - Det skal du sq ikke regne med. De vil jo hellere bruge hele weekenden på og gå efter dem som er på striben. Der kan de jo sagtens bruge en masse mande timer.
    Du arbejder stadig som alarm montør ikke?

• #77   29. sep 2008 Peder B -> Drop det der "hvem ved?", for det er totalt irrelevant for denne sag. Andy har en skriftlig tilståelse i form af denne tråd, hvori han indrømmer at have færdes på offentlig ved med ulovlig solfilm i. Fordi han når hjem på sin adresse inden betjenten for fat i ham, er ikke ensbetydende med han er fritaget fra sit ansvar. Det er lige så barnligt, som at lege fangeleg og råbe "HELLE", så snart man står på en stol.
    Andy kører med ulovlig solfilm, og det ved han godt. Hvorfor ikke tage det som en mand og erkende sig (mis)gerning, i stedet for at klynke som Jørgen Klöcker fra Robinson

• #79   29. sep 2008 en bil må vist heller ikke befinde sig på offentlig vej uden nummerplader?

så min bil må ikke stå i indkørslen uden nummerplader? min indkørsel er jo offentlig siger i? og ikke privat som jeg ellers troede

• #80   29. sep 2008 Peder B -> Nu stopper du altså. Din indkørsel er IKKE offentlig, men derfor gælder færdelsloven stadig. LÆS og forstå.

• #81   29. sep 2008 Thomas -> jamen det er også rigtigt nok, i det her tilfælde med Andy!!

nu mener jeg mere at folk herinde er forkert på den, når de siger at min indkørsel er offentlig grund og at politiet må komme og gå som de vil. det tror jeg ikke helt på før jeg ser det på skrift.

den konkrete sag er jeg forbi. selvfølgelig skriver han bøde når man spiller smart. har da selv prøvet det og tuder heller ikke en skid! hehe...
    jeg ved jo godt det er ulovligt at montere xenon bare for at give et eksempel. har så sent som i dag fået en lille hilsen fra Århus politi

• #82   29. sep 2008 Julie H -> Jeg er bare målløs over folks holdning og respekt til politiet. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde.

• #83   29. sep 2008 René > Politiet kunne altså stadig bare fange ham første gang, istedet for at komme anstigende senere. "Nå, pis, ikke flere fartbøder... Hmm, vi tager ud og kigger på Golfen!", som de mener de har set.

Og jo, hans indkørsel er offentlig, så længe han har brevsprække og ikke postkasse ved vejen. Er en indkørsel privat (dvs. postkasse ved vejen), må man f.eks. gerne køre bil uden kørekort i indkørslen = ingen færdselslov.

• #84   29. sep 2008 hvis vi ser tilbage på de dage hvor vi havde scootere, jeg fik taget min scooter i min indkørsel, og var rettens vej med lortet.. så længe der ER HEGN ELLER EN LÅGE han skal igennem for at komme ind må han ikke komme og gi mig bøde eller tage den men så længe at skraldemanden osv kan komme ind på ens grund er den offenligt, og de kan og MÅ gi bøde..

• #85   29. sep 2008 kan i blive enige??

er en indkørsel offentlig eller privat? altså min postkasse står helt omme på den anden side af huset!

er min indkørsel så ikke privat? så gælder færdselsloven vel heller ikke der?

• #86   29. sep 2008 Anders -> Ok, så har jeg da fred i min indkørsel med låge for! eller hvad?

• #87   29. sep 2008 peder, hvis du har en låge du skal åbne for at komme ind ja.. sådan har jeg fået det på papir..

• #88   29. sep 2008 . Plougmeister . -> NEJ. læs definitionen for offentlig grund. Den hedder OFFENTLIG fordi den "ejes" af det offentlige, hvilket en privat grund ikke gør, derfor kan den ikke være offentlig. Men hvis postbudet e.l. (BEMÆRK; ELLER LIGNENDE) har grund til at færdes der, gælder færdselsloven. Man må jo ikke køre postbudet ned, fordi han er på din grund. Og det, ikke at køre folk ned, er en del af færdselsloven.

Martin J -> Det må han teoretisk set også kun på en pløjemark, som skal være hegnet af, så udefrakommende ikke umiddelbart har mulighed for at komme på grunden, og såfremt postbudet (ELLER LIGNENDE FOLK MED EMBEDE) har grund til at færdes derude

• #89   29. sep 2008 Ok jamen så er der jo ingen grund til at diskutere folkens!

det afhænger åbenbart MEGET af grundes opbygning og indretning?
    nu kender vi jo ikke Andy's indkørsel udover at han har brevsprække.

• #90   29. sep 2008 Peder B -> Angående offentlig/ikke offentlig grund, så læs mit indlæg længere oppe

• #91   29. sep 2008 Peder B> Jeg siger dig, vi var os godt rundt på gulvet med de regler der indtil nu hvor jeg ved hvordan de er hjemme hos mig..

• #92   29. sep 2008 Martin J -> Måske fordi ingen af os gider- eller har flere timer til at finde den tekst.

• #93   29. sep 2008 René -> har læst det..? men som sagt så afhænger det jo åbenbart af hvordan grunden er bygget op.

der er ikke nogen der har grund til at gå ind i min indkørsel overhovedet. skraldespand, ringklokke og postkasse er alt sammen omme på den anden side.

så er min indkørsel også privat ejet og færselsloven gælder ikke? sådan forstår jeg det? når nu ikke der færdes andre?

• #94   29. sep 2008 Peder B -> Lige præcis. Og havde din elmåler og varmemåler også være placeret så ledes at ingen skulle ind på grunden for at aflæse dem, måtte du teoretisk set placere 12000 landminer på din grund, når bare støjen fra minerne ikke er i strid med lokalplanen smiley

• #95   29. sep 2008 Martin J > det er helt sikkert nemmere end at finde rundt i den præcise lov og regler omkring det her emne for det er satme godt nok umuligt!

• #96   29. sep 2008 Suk , dybt suk , og de skal sørge for min alderdom , suk , dybt suk

• #97   29. sep 2008 Martin J> helt sikkert jeg syns de bruger længere tid på at stoppe folk med lidt ulovligt på bilen istedet for at prøv at køre ned i byen og fange nogle af dem der stjæler med arme og ben.. jeg ville seriøst godt vide hvor langtid de bruge dengang de tog min scooter.

• #98   29. sep 2008 René > Det med at køre folk ned, er nærmere straffeloven.

• #99   30. sep 2008 Martin , jo men det er jeres alderes gruppe der kommer til at lave de lovforslag som sikker kommer til at hedde: at alle de penge vi har indbetalt til pensionsordninger osv , skal bruges til solfilm , større motorveje og mindre politikontrol. osv , du ved ca hvad jeg vil skrive

• #100   30. sep 2008 Der er rigeligt med stivnakker til at tage over for dem der sidder der nu. Tror ikke du behøver frygte en regering der faktisk synes godt om biler. smiley

• #101   30. sep 2008 hvornår er du klar til at handle bil i morgen og skal vi gøre det på privat grund eller offentlig vej ?

• #102   30. sep 2008 Tør vi gøre det på offentlig vej, hvad nu hvis politiet kommer og klipper plader? hehe...

Bilen skulle gerne være væk ved en 16-17 tiden i morgen, så alt derefter smiley

• #103   30. sep 2008 Så bestikker vi dem med en citron måne og en kande kaffe. du giver bare lyd når det er.

• #104   30. sep 2008 Uh, citronmåne. Nu må jeg jo ned på Shell.

Jeps, jeg giver lyd. smiley

• #105   30. sep 2008 . Plougmeister .

Prøvemontering er der ikke noget der hedder... En bil skal være i lovlig og forsvarlig stand når den henstår hvor færdselsloven gælder.

En betjent kan kalde en bil til syn, selvom den står parkeret.... bare han skønner at den ikke er i lovlig stand.

• #106   30. sep 2008 Mikkel > Nope, en af mine kammerater har lige fået hans plader tilbage og hans synsindkaldelse trukket tilbage, efter at en betjent rev pladerne på hans bil, da den stod hjemme hos ham selv, hvor han havde leget med at sætte tvilling-montering bagpå.

Jeg synes du skal tage den i retten.

• #107   30. sep 2008 Der er også helt andre krav til hvornår man må tage pladerne af en bil på stedet, end til hvornår man må indkalde den til syn... Måske er synsinkaldelsen annulleret fordi han har taget nummerpladerne uden at have hjemmel til det.

Men jeg er helt sikker på det jeg skriver er rigtigt.

• #108   30. sep 2008 Andy N - allerede da du skriver at du siger han skal "pille af - da det er privat grund" - mister du min sympati. Hvad er det for en latterlig kommentar at komme med? Så længe han ikke går ind i et aflåst rum - ind i dit hus - må han sku gå hvor det passer ham.

• #109   30. sep 2008 De kunne sagtens vedholde synsindkaldelsen, og bare levere skiverne tilbage, men begge blev annulleret.

• #110   30. sep 2008 Det i vil sige at hvis man bor på en gård som ligger inde af en lang vej og posten skal derind med post fordi ens postkasse sidder derinde... så kan politiet bare komme væltende ind og dele ud med bøder til højre og venstre over at man kører markræs eller noget for bilen er jo verken synet på plader eller man er måske ikke 18 og har kørekort... tror ikke på den holder... til ransagning af huse og private grunde skal de da have en dommerkendelse....

• #111   30. sep 2008 Nu er mark og indkørsel heller ikke det samme, mester.

• #112   30. sep 2008 Calle P - Dvs du må have en RPG stående foran din hoveddør og så mener du politiet skal have en ransagningskendelse for at anholde dig for ulovlig våbenbesiddelse?

no way

Ellers forstår jeg ikke meget af dit indlæg, er lidt forvirrende. Den med indkørslen giver ikke rigtig nogen mening for mig.

• #113   30. sep 2008 der er forskel på en RPG og tonede ruder... man kan jo ikke lige have sådan en RPG til at stå bare til demonstration vel... da det er ulovligt at være i besidelse af den slags... det er da ikke ulovligt at være i besidelse af tonede ruder.... nu skrev jeg også markræs eller noget (lignende)... jeg ved da at folk under 18 godt må køre bil på privat VEJ og GRUND....

• #114   30. sep 2008 Men det er jo fuldstændig irrelevant. Betjenten har spottet bilen på vejen med ulovlig toning, og så kan det da være ligemeget om han flygter ind på privat grund, han har stadig foretaget en lovovertrædelse ved at køre med bilen på offentlig vej.

DU kan jo heller ikke bare flygte fra politiet ind i din egen indkørsel, hoppe ud af bilen og give dig til at brokke dig over de "indvaderer din grund". Lovovertrædelsen er sket, og betjenten må gerne opsøge dig på din private adresse for at give dig bøde/synsindkaldelse/etc.

• #115   30. sep 2008 Han ransager jo heller hverken grund eller hus i dette tilfælde.

• #116   30. sep 2008 Nemlig Plough

• #117   30. sep 2008 giver Casper H ret der... men som manden selv skriver vidste betjenten jo ikke engang om det var hans bil da han jo ikke engang kunne nummerpladen...

. Plougmeister . jo grunden ransager han jo på en måde...

• #118   30. sep 2008 Nej, det gør han ikke. Han må da kigge på hvad han vil, enhver fodgænger havde også set bilen, så det er ikke en ransagning.

Kommentér på:
Politi=Syn indkaldelse.,.

Annonce