{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

hvorfor søge hvis man har... {{forumTopicSubject}}

HAr lige haft snakket med en fyr som var kontakt person på en stillingsannonce for at høre om de havde modtaget min ansøgning, da jeg ikke havde hørt noget fra det firma.

Så siger fyren guddødme til mig at de ikke har været inde og kigge hvem der har søgt endnu da stillingen allerede er besat.

Der er ansøgningsfrist den 2. Nov. 2008. annoncen var i den lokale avis 1. Okt. Og allerede nu d. 9 Okt. er den besat.

Jeg bliver bare så harm og irriteret over at man på den måde vælger at holde folk for nar.

Ja excuse me men skulle lige have luft..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor søge hvis man har...
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   9. okt 2008 Ja meget provo at de ik engang gider læse ens ansøgninger eller svare tilbage.!

• #2   9. okt 2008 Det er ikke go skik ikke at læse og svare tilbage......
    men det var squ hurtigt at den stilling bleve besat...

• Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 171
    #3   9. okt 2008 God stil, er vel at vente med overhovedet at kalde folk til samtale, og besætte stillingen før ansøgningsfristen er udløbet... alt andet er useriøst, og kun til at tage pis på dem der sidder og bruger deres tid på at skrive en ansøgning.

• #4   9. okt 2008 Det er en meget kendt teknik for firmaer, som skal rejse kapital i den ene form (e.g. som A/S) eller den anden, at de opretter falske jobannoncer, således at deres virksomhed fremstår som i vækst... Desværre går det ud over os andre...

• #5   9. okt 2008 At have besat stillingen allerede 3 uger før ansøgningsfrist, og i det hele taget indrømme det er meget uhørt. Nu skal de jo blot bruge adresserne på de personer der søger stillingen så de kan få et afslag når fristen udløber.

Jeg kan slet ikke have det, hverken fordi jeg selv mener at være 101% right for stillingen, men også generelt for når man søger en ansat er det da det mindste at lade alle få en fair chance.

Men ham jeg har talt med har vel en fætter eller en bror der lige har manglet et job. Man kunne da foranlediges til at tro det

• #6   9. okt 2008 Dino O

Du kan selvfølgelig ikke vide det men her er tale om en forretning som skal åbne en filial i den lokale by, så der er en stilling med sikkerhed der skal besættes

• #7   9. okt 2008 Det er MEGET benyttet at opslå stillingsannoncer også selv man ikke direkte har brug for nogle nye medarbejdere, Det signalerer overfor konkurrenterne og kundene at man har travlt og en støt voksende virksomhed, yderligere har det den fordel at man måske kan finde en bedre medarbejder end en af dem man har i forvejen.
    Har været afdelingsleder i en del år og kender til flere virksomheder som bevidst har benyttet ovenstående strategi (har ikke selv gjort det). Desværre har regeringen ikke fundet ud af hvor udbredt det i virkeligheden er, for så tror jeg man ville stoppe importen af udenlandsk arbejdskraft omgående, eller måske er det helt bevidst for at presse løningerne ned og skaffe industrien billig arbejdskraft, nøjagtig som man gjorde i tredserne, kan i huske hvordan det endte.............. vi er på samme vej nu, det er kun toppen af isbjerget, det der er kommet til syne i form af bankkrisen, bare vent og se....

• #8   9. okt 2008 Det meget normalt for firmaer at lave sådan nogle annoncer får at få opdateret deres ansøgningsbank.

Det gør firmaet tit.

• #9   9. okt 2008 det er sq meget normalt det der...

har jeg oplevet SÅ mange gange... enten hører man aldrig en skid eller også så får man svar et par måneder efter ansøgningsfristen..

mega useriøst...

• #10   9. okt 2008 har selv været med til at ansætte folk, og selvom stillingen bliver besat før tid, fortælles det først ifb. med aflslagbrevet der sendes efter udløbs datoen. Det andet er at holde folk for nar.

Kommentér på:
hvorfor søge hvis man har...

Annonce