{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu må de stoppe!!
  • #1   23. feb 2009 Hvis han har et problem - kan han holde sig i Afghanistan, det er jo åbenbart så herligt et land...

• #2   23. feb 2009 syntes vi betaler nok i skat. Vi andre har heller ikk råd til at rejse. man må sku yde før man kan nyde

• #3   23. feb 2009 De kan sgu' da bare finde sig et arbejde, eller spare sammen til en flybillet til Afganistan, hvis DK er så skrækkeligt :-\

• #4   23. feb 2009 Troede lige det var endnu et indlæg om BG's brugerbetaling! smiley

• #5   23. feb 2009 fix et arbejde smiley

• #6   23. feb 2009 Kasper P: JA! Dét gjorde jeg sg' også - hehe smiley

• #7   23. feb 2009 han har da råd til en advokat. hvorfor har han så ikke råd til at rejse til jylland

• #8   23. feb 2009 hmm, jeg har ikk været ude og rejse i 5 år fordi jeg har arbejde for penge, hmm måske jeg sku prøv at sagsøge staten og se om jeg kan score mig til bus billeter smiley

• #9   23. feb 2009 Flemmin H: Han har fri process, ergo er advokaten gratis...

• #10   23. feb 2009 hehe ^^ n1

• #11   23. feb 2009 Smplfen.... vil det sige jeg betaler for hans advokaten??

• #12   23. feb 2009 syntes sku vores skatter er høje nok.
    nu kender jeg ikke familien situation eller hvor mange børn de har ( Ture der skal tages ) men jeg har heller ikke råd til at rejse rundt som jeg godt kunne tænkte mig. men på lærlinge lønnen er der stadig råd til jeg har min lejlighed og bil og jeg får da noget at æde hver dag.
    så hvis de er 2 voksne som kan tage job, så skulle det vel ikke være det store problem. men det kan selvfølgelig være svært uden arbejds baggrund som er gældende i danmark.

fordi hvis man er uddannet læge i afganistan eller udlært pladesmed i tyrkiet bare for at tage nogle eksempler, så gælder disse jo ikke herhjemme :S så kan godt forstå hvis det er lidt svært. men altså der er altid skod job at tage, men som da i hvert fald giver lidt penge i baglommen.

mener stadig med alle de boligere der gives til folk som flytter hertil, og økonomisk støtte osv osv. så syntes jeg nu vi her i lille danmark gør det rimeligt.

• #13   23. feb 2009 Anders K: Jeg skal ikke kunne sige om det er staten/advokatkontoret/noget forsikring eller hvad der betaler for advokaten - men jeg kunne desværre godt forestille mig at det er staten som betaler, da sagen er klassificeret som værende "principiel"

• #14   23. feb 2009 Jeg synes vi skal lave en indsamlig til alle dem der ikke synes de får nok af den danske stat. Der skulle have en enkeltur rejse langt væk fra danmark!

• #15   23. feb 2009 det for latterligt så skal staten betale alle vores rejse

• #16   23. feb 2009 klaus Gejl, det lyder ikke så dumt...

• #17   23. feb 2009 Andreas K: Hvis man er uddannet til et givent job i udlandet, så kan man jo bare nøjes med at tage eksamen i det her i DK, for at få en dansk autorisation. Problemet med udenlandske uddannelser er jo sådan set, at folk der kommer fra øst og vest påstår, at de har en højere uddannelse, for at få et bedre arbejde + en bedre løn - selvom de ikke er berettiget til det.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 226
    #18   23. feb 2009 Jeg er godt nok træt af sådan nogen typer, de kan slet ikke få nok. Arbejd dog, som alle andre. Han kan vel få et avis job, vis han gerne vil besøge sin søn i Jylland. Jeg gider da ikke betalle for det. Bliver lidt gal over det, han kommer fra et land med krig og død, nu har vi givet ham mulighed for at bo her i Danmark, hvor han har fået betalt lejlighed eller hus, af os skatteydere.

• #19   23. feb 2009 Jeg ved sgu godt, at mange sidder hårdt. Men de sidder for vores surt tjente penge, som vi alligevel ikke selv får noget ud af. Jeg vil holde på, at så længe man har tag over hovedet og mad på bordet, betalt af vores skattepenge, så bør man ikke beklage sig. Så burde man istedet finde sig et job.

• #20   23. feb 2009 well det stikker lidt at det er mere end min su...

• #21   23. feb 2009 Phuck @lot ~ : nogle af dem jeg går på teknisk skole med. har jo en "uddannelse" i østlande, men de er jo bare lært op af onkel dernede eller what ever. så det tæller slet ikke, selvom de kunne leve af det der. så skal de 4 år i lære her. det må da være svært som 30 årig med børn at rykke 4 år på lærlinge løn. ved godt det er mere grundet alderen men alligevel.

det er ikke fordi jeg mener staten skal betale søndags udflugten.

Jeg mener 100% at hvis man får et sted at bo og har mad på bordet, så er det sku fint nok. hvis man ingne penge selv tjener kan man ikke regne med den nyeste mobil, ny vogn i garagen og de fine ferier, det er helt klart !

• #22   23. feb 2009 Andreas K. En uddannelse som evt mekaniker i danmark, er 20 gange mere grundig end alle andre lande. thats for sure.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #23   23. feb 2009 @ Phuck @lot ~:

Hvis det er så nemt at få sin uddannelse godkendt i Danmark kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor min mor nu, 21 år efter hun er flyttet til DK ikke kan få en almindelig ansættelse i folkeskolen, eller for den sags skyld undervise i engelsk, på trods af at hun har en hf supplering i dansk, og en irsk lærereksamen.

Og jeg vil da lige korigere jeres påstande lidt; Vedkommende vil jo ikke ud at rejse langt. Han vil for helvede bare besøge sin søn i jylland, men det har han ikke råd til. Og inden i begynder på alt det det "han får i forvejen så meget" lort, vil jeg minde om, at starthjælpen liger væsentligt under kontanthjælpen, og det er altså ikke mange penge at leve for

• #24   23. feb 2009 suk smiley
    jeg føler mig ensom. Jeg har en flirt som bor et eller andet sted hvor der er varmt og dejlige drinks. Men det er så svært for mig psykisk, når jeg ik kan være der for hende.

kan det ikke være muligt, at alle andre i dk skal betale min tur dertil?

• #25   23. feb 2009 René M : jeg ved det godt, det er det jeg siger. men hvis de nu pludselig er tvunget til at flytte, så kan det også godt være svært. men dem jeg kender tager da også bare uddannelsen uden brok.
    dem der gør noget, får en uddannelse og sådan, de skal have støtte efter min mening.

dem som sidder 2 voksne mennesker uden at gide at lære sproget eller få et job og som mener vi sutter til at hjælpe efter at give dem lejlighed / hus og penge til mad og børnepenge og det hele, gratis sygeforsikring og gratis skole. de skal bare fucke af !!

jeg ville godt se mig flytte til afghanistan og få lejlighed og økonomisk støtte dernede. så syntes vi gør det udemærket det er helt sikkert.

• #26   23. feb 2009 nej når man kommer til danmark fra et U land... så skal man starte forfra, men sådan er det, og lige meget hvad så er det nok et bedre liv, ellers var der vel ingen interrasse for at komme her op..?

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#27   23. feb 2009 Hvor har i fået den ide fra, at han har fået en lejlighed? Han betaler sgu da for den på samme måde som en hver anden med en indkomst i den størrelsesorden

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 226
    #28   23. feb 2009 Michael n. Jeg er meget uening, jeg er post vikar. og arbejder fra 7 morgen, til 15 eftermidag. der TJENER jeg selv lidt penge. Dem betaler jeg så skat af og derefter husleje. Efter det er der sku ikke noget tilbage til udflugter, hvor imod ham her han sider på sin flade røv derhjemme, får sendt nogen penge ind på hans konto, de penge jeg og andre har betalt i skat. Og derefter betaler han sin husleje. På den måde, synes jeg, at jeg arbejder for min lejlighed, mens han for den gratis. Hmm dette er selvfølgelig kun min mening. men håber du forstår mit synspunkt.

• #29   23. feb 2009 Andreas K: Min pointe er, at uddannelses-niveauet i "fjerne lande" er lavt i forhold til danske krav. Derfor må man tage en rigtig eksamen i DK. Hvis det vurderes, at en person er kvalificeret til en dansk eksamen, så behøver han/hun ikke at tage uddannelsen men blot eksamen.

Michael N: At man er uddannet lærer i Irland er ikke ensbetydende med, at man er kvalificeret til at undervise i engelsk i DK. Det ville jo svare til at sige, at bare man kommer fra Afganistan, så kan man undervise i afgansk i DK - men at man kan snakke afgansk er ikke ensbetydende med, at man kan grammatikken.

• #30   23. feb 2009 Michael N, jeg følger ikke såmeget med i det med det indvandre politik, men den start pakke, indebære den ikke man får en lejlig hed, folk på Kontant hjælp har sku da heller ikke råd til noget? enlige forsørgene har typisk heller ingen penge... men mad har de alle.. det har denne mand jo os? for han det er jo ikke det han klager over?

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#31   23. feb 2009 @ peter L:

Se det forstår jeg faktisk. Jeg har selv et pænt irriterende job, (telemarketing), hvor jeg arbejder for mine penge, og kan sådan set godt forstå at de der knokler er irriteret over at deres penge bruges på overførselsindkomster. Jeg synes bare man skal huske, at en indvandrer ikke får lige så meget som en dansk kontanthjælpsmodtager, og jeg synes derfor harmen over lige præcist denne mand, er lidt uberettiget

• #33   23. feb 2009 Starthjælpen i DK svarer ca. til 100 gange en normal løn i Afganistan. Og ja; jeg ved godt, at tingene er dyrere i DK end i Afganistan!

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#34   23. feb 2009 @ anders K

Folk med starthælp skal betale for lejlighed på lige fod med andre kontanthjælpsmodtagere. Forskellen er, at starthjælpen (som man får de første tre år) er en del lavere end kontanthjælpen

• #35   23. feb 2009 arha... okay.. det vil sige kontant hjælpen er for høj?? smiley sådan vælger jeg at se det smiley

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#36   23. feb 2009 @ Phuck @lot ~:

Og når man har bestået en hf-dansk så kan man heller ikke grammatikken eller hvad?
    Egentligt er min mors eksempel ligegyldigt, pointen er, at det altså ikke er så let at få konverteret sin uddannelse til en der gælder i Danmark, og det til trods for, at uddannelserne mange gange er af mindst samme kvalitet som her i DK

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#37   23. feb 2009 Kontanthjælpen for høj.. tjah det er du jo velkommen til at mene. Ifølge wikipedia er starthjælpen på mellem 2.324 og 5.638 kr (fra 2007) før skat, og det synes jeg jo ikke er mange penge, men det er jo som man ser på tingene

• #38   23. feb 2009 jammen hvis han kan leve for det så kan en dansker vel os?

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#39   23. feb 2009 Jeg kunne ikke smiley

• #40   23. feb 2009 Michael N: At man har dansk på HF-niveau er jo ikke at betydning, hvis man skal undervise i engelsk. Desuden lærer om indlæringsmetoder og pædagogik på seminariet, og det er jo nødvendigt, for at kunne undervise på rimelige vilkår.

Man kan ikke helt sammenligne starthjælp og kontanthjælp. Så vidt jeg ved, bliver faste udgifter til husleje etc. betalt af kommunen, og herefter får modtageren kun det, der skal bruges til mad etc. Hvis man ikke kan få det til at slå til, kan man bede om at komme på administration.

Nytilkommere biver ikke behandlet urimeligt. De får bare ikke mere, end højest nødvendigt. Hvis de fik til en stor lejlighed, og en daglig gallamiddag + overskud til verdensrejser, så ville hele verden sgu' komme til DK, og "patte på staten".

Kommentér på:
Nu må de stoppe!!

Annonce