{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Muslimer!!!! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg siddet og set en dokumentar på DR1 med muslimske kvinder som gerne ville have et liv ligesom alm andre unge piger/damer og tvangsægteskaber, jeg var ikke racist og havde tiltro til koranen byggede på alle skal have det godt ligesom krstendom men det kan sgu for fanden ikke passe at lige så snart pigen ville sige sin mening så skal hun have et par på kassen! det hører da ikke til i det normale samfund, forleden sad jeg og læste en artikel på nettet hvor en højt stående politker inden for den muslimske tro på det kraftigste understregede at muslimske kvinder lever under de bedste vilkår men hvad så når man ser den dokumentar og at kvinden bare skal lukke kæften, gå hjemme, sprede ben for manden og lave børn???? det er da for langt ude hvis jeg var muslim ville jeg sgu skamme mig efter at set den dokumentar! mit sure opstød

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muslimer!!!!
  • #1   30. maj 2009 Ikke alle muslimer er terrorister
    Derimod er alle terrorister muslimer

• #2   30. maj 2009 Hmmm, Jesper R nu har det der sker der ikke ret meget med selve den muslimske tro at gøre, som det har at gøre med folk der bruger deres tro som påskud for at gøre noget dumt - Det vil du finde inde for alle religioner.
    Jeg så selv dokumentaren og vil hellere sige at der er nogle stærke kulturelle problemer - Også fordi at man hører de her personer som er kommet til vores land, nyder godt af vores velstand og penge, men samtidig er deres egne børn for gode til vores - Så er det man spørger sig selv, hvis i er så gode og kloge, hvorfor er det så lige du sidder her i det kolde nord og får understøttelse mens mine forældre knokler??
    Min afsky for de mennesker der gør det her, er ligeså stor som din og min mening om religion som fænomen, er at den er helt igennem fordummende og jeg glæder mig over at vi lever i et land hvor vi kan tillade os at sige at religion er netop det - Men derudover skal vi huske på at de ting vi så i programemt er menneskeskabte, ligesom religion er det!

• #3   30. maj 2009 Davs.

Det med de piger der så jeg os. og det var helt uretfærdigt for dem, jeg synes det flot at mange muslimske piger er nogen rigtig gode piger, fornuftige osv. også er der (og jeg vil understrege NOGEN) af dem som har sådan et liv her i danmark, og fordi de i så 4 piger som levet det liv der, skal ikk tro at det alle der er sådan, der er godt og vel 300 tusind udlæningene i danmark, og at der 4, eller 100 der står frem skal i ikk tro at alle lever sådan ...

det sku, der i har misforstået det hele ! det har absolut intet at gøre med islam, men folk som har en anderledes kultur end vores egne, jeg skal ikke stå her og forsvar den ene frem for den anden, men vis i virkelige sat jer ind i den tro (ikke fordi jeg har, men ved en del om den) så vil i indse, at islam slet ikke er så slem som i tror.. grunden til at nogen folk vælger at misbruge islams navn er fordi de er ikk kloge nok til at tolke den rigtig, vis du gir 10 folk en koran, en bibel eller noget helt tredje vil de alle sammen tolke den på 10 forskellige måder! desvære er det sådan så dem som er her i landet er oftest ikke de kloge hoveder som kommer fra mellemøsten, tyrkiet osv. osv. men mere de lavere i deres samfund ! tag f.eks folkene i dubai de er jo alle sammen muslimer, hvis de sku være terrorister alle sammen ville de ikk nå det punkt de er i nu, men ergo det er jo os lidt klogere folk.

og til bjarke jensen v: der kan man virkelige se hvor klog du er, du sidder der i vest jylland og passer dine får og grise, og tror du ved alt, sådan hænger det slet ikk sammen, bare fordi du har læst avisen et par gange og set Pia kjærsgaard snakke, kan du ikk stå og skære alle folk over en kam, vi kan hurtige blive enige om der findes nogen fucked up typer både i danmark og resten af verden, men det er ikke kun muslimske terrorister, kig i irland, i spanien osv. der findes der osse mange terrorister, prøv slå ETA op så for du a se. vis du vidste så meget så tænk over Islam betyder FRED på arabisk og det er dybt strengt at slå et anden menneske ihjel eller skade dem, islam står inde for at tilgive andre, du må ikk vanære andre folk, osv. osv. prøv vide noget om et emne inden du udtaller dig så dumt !

(og jeg tag afstand fra jeg er araber, tyrker osv. ) jeg står ikke og holder med den ene gruppe frem for den anden, er bare ved at være træt a at folk skal træde så meget på uskyldige muslimer! der er nogen som er dumme, men vi dansker er fandme heller ikke noget at råbe hurra for nogen gange !

• #4   30. maj 2009 Kæft du keder dig.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #5   30. maj 2009 @ Bjarke Jensen:

Det er da den værste gang vrøvl. Som du burde vide blev et par danskere fornylig idømt en straf for at have støttet TERRORGRUPPEN FARC med økonomiske midler. FARC er columbiansk og absolut ikke muslimsk. Der findes en hel masse ikke-muslimske terrorgrupper

• #6   30. maj 2009 Tror folk skal prøv og lære nogen og kender som er muslimer i stedfor at forholde sig til hvad et TV- siger/skriver..

hvor mange gang har man set noget godt om muslimer på tv.. ?? eller om indvandre ?? det fleste gang er det sku det negative ting som bliver beskrevet og vist?

og mange af jer som skriver en emne op her, seriøst hvor mange muslimer kender i ?? (og kender det er nogen i kender og ik bare har set dem på gaden eller hørt om dem )

og ja, jeg kan godt forstår i undre jer nogen gang og tænker hvad sker der for det folk der, er det syge i hovdet, man når jeg ser sådan en program som du beskriver der tænker jeg det samme, man jeg ved at disse mennesker findes i alle regioner og kultur, fordi jeg kender en del dansker og arbejder samme med og ved det er normale mennesker ligesom mig selv osv.. og bare fordi jeg har set 4 personer på et dokumenter betyder det sku ik at jeg skal ændre mit syn på det 10000000000000000000000 andre..

• #7   30. maj 2009 Det dokumentar du har set, fortæller kun om få procent af de muslimske piger. Der er mange steder hvor muslimer ikke går efter religion, men kultur. Der er forskel på hvor man er fra og hvad man tror på. Jeg er en ganske almindelig muslim. Mine søstre bærer hverken tørklæde og de er ike tvunget til at blive gift med en eller anden.
    Dog er der muslimske piger der er tvunget, og ikke har ret til at ytre sig, og dem har jeg personligt selv ondt af. Jeg synes det er forkert, men det har noget med kultur at gøre, og hvordan man tolker islam.
    Islam er en meget simpelt religion, der er intet dårligt ved det, vi har de samme bud som I har. Dog er der bare folk der tolker det forkert, og lever under deres egne regler som de har "opfundet".
    Og den dokumentar du har set, er præcis de få piger, som desværre ikke kan ytre sig og lever under et pres. Og det er derfor de laver et dokumentar om det. Hvis du kigger rundt om i DK, er der MANGE muslimske piger som går med dansk tøj og er integreret. Der er slet ik noget at komme efter der.

• #8   30. maj 2009 Sonny er det ikke lidt tyndt at lægge det hele over på om folk er kloge nok til at tolke det rigtigt? det er sgu da noget fis at sige at folk har en højere IQ i dubai.... religion er hvad man selv ønsker det skal være, hvis man gerne vil have lov at slå sin kone, så syntes man sikkert at der et eller andet sted står i biblen at det må man godt.

• #9   30. maj 2009 Jamen michael siden du er så klog, så lad mig høre, er det akademiker vi får her i danmark fra udlandet af, eller er det oftest folk som er skubbet ud a samfundet som hverken skole, eller arbejdet har haft, har levet under krig halvdelen af deres liv.
    jamen vis de virkelig ikk havde den iq (nu var det bare et eksempel om dubai) tror du så selv at de havde opnået det de har i dag ? tror du bare de har været heldige og at det hele har landet hos dem ?

Og nej man tolker ikke en religion selv og gør hva man selv mener og siger det er sådan det er, man skal læse og forstå det rigtigt, og sige til sig selv sådan her er det bare og ikke begynde at blande sin meninger, kultur og levestil i sin religion og sige det min religion der siger det og ødelægger noget som millioner andre står for !!

• #10   30. maj 2009 Sonny, nej man tolker det ikke efter sin egen mening. Men det er der desværre nogen der gør.

• #11   30. maj 2009 kan vi lige få nogle andres mening? er religion ikke for hver mand hvad han føler han skal bruge det til?

• #12   30. maj 2009 og dubai er kun hvad det er fordi en eller anden skovl stak en spade i jorden og så kom der sort guld op af hullet...

• #13   30. maj 2009 ja det har helt sikkert været en hjælp at de har fundet olie, men de kan meget mere end hva du selv tror ..men det igen, du har hverken snakket med nogen fra dubai eller læst om det land, men aligevel tror du at du ved alt, hvordan hele deres land er skruet sammen..

• #14   30. maj 2009 og blandt de folk der kommer til danmark har jeg personligt mødt både læger og ingenører så den holder heller ikke...

• #15   30. maj 2009 ja fordi du har mødt en enkelt eller to er det ikke ensbetydne at alle er det ! og det er vis du lægger mærke til, så var det ikke dem de vidste i det program om de piger, den enes forældre var hjemmegående, den anden arbejdede 12 timer om dagen på et eller andet bund arbejde..
    Den tredje som blev fulgt a hendes bror havde lige kommet ud a spjældet..

hvor er det a de tre at der var ingeniør eller læge ?

• #16   30. maj 2009 hvad jeg ved om dubai er ligemeget, min pointe er bare at det er noget fis at sige det har noget at gøre med hvor klog man er. Det er vist en voldsom generalisering du laver hvis du siger at folk misforstår deres religion og at det er derfor at NOGLE muslimske kvinder ikke har ret mange rettigheder... der er sgu nok nogen der syntes det er fint at lillemor gør som der bliver sagt.

• #17   30. maj 2009 Ja Jesper R desværre er det godtroende mennesker som dig som hopper på alt og det er problemet nu om dage, det du beskriver har absolut INTET at gøre med koranen og det at være muslim at man skal have et par på kassen osv.

Dt er ren Kultur og det har intet med religion at gøre, men giver dig dog ret i at det er totalt langt ude smiley

• #18   30. maj 2009 HAHA det er da OVERHOVED intet at gøre med at generalisere, jeg står bare og forsvar en religion som er blevet generaliseret, og prøver at forklar at det ikke religionens skyld, og at det er den kultur de lever i, mens at folk her har misforstået og tror det religionen der siger sådan, og de mennesker som siger det er religionens skyld er fordi, det er OFTEST dem som har misforstået budskabet som de har fået a deres gud, og bare bruger det som grundlag.

og jo der er da sikkert mange kvinder som kan lide at blive domnineret, uden tvivl, men det er altså ikk dem vi snakker om nu . nu snakker vi om at kvinder blir undertryk og at de har ikke har deres rettigheder prøv læs f.eks "det er da for langt ude hvis jeg var muslim ville jeg sgu skamme mig efter at set den dokumentar! mit sure opstød" som jesper r har skrevet som nr. 1 besked. det er den der "muslimer" der er blevet misforstået i dette sammenhæng, og at det ikk er religionens skyld, men det er deres kultur!
    næste gang når du går ind i en debat prøv dog for helved at læs det grundigt inden du begynder at kommentere..

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #19   30. maj 2009 Jeg plejer som regel at udtrykke det således at det ikke er religionen men mennesket der er ondt. Mennesket har de indenfor de sidste 1000 år lavet mange uhyrlige ting i religioners navn. Og da jeg ikke selv er troende må jeg indrømme at jeg mistænker at religioner er skabt med det formål at undertrykke folk.

• #20   30. maj 2009 sonny for det første misforstår du mig nu jeg mener at der er nogle mænd der syntes at det er fint at lillemor gør hvad der bliver sagt.
    for det andet har du 100% ret at det er kulturen men intelligens har intet med kultur at gøre... og syntes selv at jeg læser alle indlæg meget grundigt inden jeg svarer.

• #21   30. maj 2009 vil give dig delvist ret michael N det er mennesket der er ondt... men religion er jo også for mange et godt element i deres liv.

• #22   30. maj 2009 Nej men lad os nu prøve at lave et lille resume af det, der er nogen kulture der er helt galt på den ,som f.eks dem som vi så på tv. og giv mig ret i, nogen a de ting de blevet sat op til, f.eks de ville blive slået ihjel og ikk fik lov til at gå i skole osv.
    vis de virkelig var lidt klogere ku de da for helved se at det er fuldstændigt forkert at reagere på sådan noget på den måde..

synes du selv at det lyder klogt at nogen a de piger havde fået a vide "det ikke vejen frem at gå i skole, og læse, og få sig en uddanelse, men at blive hjemme, føde børn og være husmor, det vejen frem"?

jeg har absolut INTET imod husmødre, jeg synes det fedt at der nogen kvinder der stadig vil være det, synes det fedt at nogen kvinder vil være kvinder, og en mand kan få lov til at være en mand, personligt kan jeg da ikke finde ud a at vaske tøj, lave mad, eller bare det at tænde for en opvaske maskine, men giv mig en hammer og skrue trækker så kan jeg love dig for der sker noget...og min kæreste er da lidt så en "kvinde" og jeg er da lidt a en "mand" men det skal være friviligt, og ikke tvang, ville du synes det fair at du blevet tvunget til at blive gift med en som dine forældre har udvalgt, og leve resten a dit liv med hende ? NEJ, og de kan de stakler heller ikke.. men til dem som selv vælger at blive gift og blive mødre inden de blir 20 har jeg da ikk andet end respekt for.. jeg har en arabisk ven, som fandt en anden arabisk pige som 18-19 årige, og de blev FRIVILIGT gift, dem tager jeg hatten a for, de har et barn nu og lever lykkeligt.. men til det andet er jeg meget imod..

• #23   30. maj 2009 jeg vil sige at det desværre ikke så meget med islam at gøre, men mere landets kultur og traditioner som er skyld i de piger har det sådan, deres forældre er præget af der hvor de kommer fra og det så ud til de praktiserede islam ud fra deres lands kultur og desværre er der lande som har kultur som er meget dobbelt moralsk.

men jeg synes også vi skal huske det er dukomentar og man skal ikke tage alt så seriøst der kan være mange ting som gør de piger flygter ikke pga af islam. og synes slet ikke man bør dømme islam som altid bliver stillet i dårligt lys, hvor fuck er alle de posetive ting som også er islam?

synes bestemt ikke man kan dømme alle muslimske familier efter den dukomentar.

smiley

• #24   30. maj 2009 KLARSEN

Den dokumentar der påstår ikke at det er islams skyld at kvinderne har det sådan men at det er kulturens skyld, så ja det er der intet problem i, dog er problemet når godtroende mennesker begynder at sætte lighedstegn imellem islam og disse handlinger det hører ingen steder hjemme, der står ingen steder i koranen at man har ret til at begå æresdrab true en på livet og gifte sin datter væk osv DERFOR er det irriterende for os når folk tænker sådan og forkert , da det er gammel kultur skik og tradition som er løbet af sporet og som folk stadigvæk går efter desværre smiley

• #25   30. maj 2009 jo jo det rigtig nok, men man må sku også bruge hovedet når man ser sådanne ting, siger ikke det løgn, men man skal bare ikke æde alt råt. man er nød til at bruge hovdet selv også. men det er da godt at det kan skabe debat om et problem.

• #26   30. maj 2009 Hader folk der generaliserer og på den måde forveksler kultur og religion.

Jeg går da ligeså meget i byen i Tyrkiet, som i Danmark. Ingen problemer overhovedet. Kultur kultur atter kultur..

Kommentér på:
Muslimer!!!!

Annonce