{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg at kamera
  • #1   30. okt 2009 Den, der ligger bedst i hånden, synes jeg. Bortset fra det, kan de stort set det samme.

Der er masser af brugt udstyr til begge to.

• #2   30. okt 2009 ... og så vil jeg tilføje, at jeg personligt foretrækker Canon. De er også lidt mere brugervenlige.

• #3   30. okt 2009 Kender ikke noget til Nikon's bruger selv Canon.
    Og jeg er super glad for mit 500D, men ja det er mere eller mindre to huse i samme klasse, så forskellene er små. Men ned i din lokale foto forhandler og prøv at stå med begge huse i hånden og mærk hvilket du bedst kan lide at holde ved og bruge smiley
    Har også lidt en føling af at brugt markedet er en smule større til Canon, så det er nemmere at få fat i nogle billig og brugte objektiver.
    Og som du måske ved så passer folk jo generelt rigtig godt på deres optik, da man eller får dårlige billeder, så ik noget at være nervøs for der smiley
    Har selv købt alle mine xtra objektiver brugt, og ingen problemer der..

• #4   30. okt 2009 Jeg har selv et Canon EOS 500D, men mit valg stod også mellem et Canon og et Nikon. Men der var ingen tvivl om, at det skulle være et Canon. Lækkert kamera!

• #5   30. okt 2009 Jeg har så en Sony, som jeg er utroligt glad for. Men det er jo smag og behag smiley

• #6   30. okt 2009 Som der allerede bliver nævnt et par gange, så smut ned i din lokale fotopusher og mærk forskellen i kameraernes ergonomi - hvordan de er at holde om, da de gerne skulle kunne bruges i mere end 5 min uden at få krampe; passer de til netop din hånd? Hvordan sidder knapperne og hvordan er de til at komme til?
    På samme tid kan du også tjekke de to mærkers menu-systemer ud, hvilken finder du mest brugervenlig og hvilken kan du bedst li?

De to du nævner er begge to af de store og gamle mærker på markedet; Canon og Nikon - og derfor findes der til begge et stort brugt-marked du evt vil komme til at gøre brug af. Der er på brugt udstyr mulighed for at spare mange penge, på noget næsten nyt udstyr. Hvilket mærke der har det største udvalg af brugt udstyr kender jeg dog ikke. Ligeledes er sortimentet til begge mærker stort og omfatter både amatør, semi- og professionelt udstyr.

Vær opmærksom på, at hvis der står 'kun hus' på det kamera du køber, får du kun kameraet med posten. Uden et objektiv er kameraet ubrugeligt - derfor kan det tit (specielt til nybegyndere) være godt at vælge en pakkeløsning med et kit-objektiv. Vær ligeledes opmærksom på at der også skal købes andet tilbehør til kameraet, som f.eks. hukommelseskort, evt taske, ekstra batteri, stativ, osv osv osv.

Held og lykke med det

• #7   30. okt 2009 Jeg takker for de mange svar.

• #8   30. okt 2009 Når man nu en gang køber et kamera. Vil det så være en god til at købe en ekstra forsikring??

Kommentér på:
Valg at kamera

Annonce