{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Bil som 18årig - første bil/forsikring {{forumTopicSubject}}

Ey.

Har en som skal have sin første bil snart og have tegnet en forsikring selvf.

Han kunne godt tænke sig biler som VW Golf 4, Audi A3 (første model fra 90'erne), Passat 5B og i den dur til at starte med da budgettet er ca. 40.000-60.000 kr.
Alle de nævnte biler har under 150 HK da jeg har hørt at det er svært og næsten umuligt at forsikre en bil med 150+HK til en 18-årig.

Så hvordan er det med forsikring og div afgifter når det er første år han er igang.
Og hvilken bil ville i vælge til en drengerøv med en viden indenfor biler, men som stadig skal være nogenlunde billig og til at få forsikret? smiley

Håber i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil som 18årig - første bil/forsikring
  • #1   21. mar 2010 jeg skal betale 13000 for en bil med 101 hk smiley så at forsikre en bil med lige under 150 hk. haha det bliver satme dyrt =)

• #2   21. mar 2010 Han skal også tage kurset "respekt for fart" da det skulle sænke afgiften lidt eller en anden fordel jeg ikke kan huske lige nu smiley

Men forsikringen kommer vel også an på bilmærket, motor, alder og hvilket forsikrings selskab man har?

• #3   21. mar 2010 Ring til Fair eller Gjensidige som de nu hedder, jeg skal betale 11.500 for min primera. Og det er min første bil.

• #4   21. mar 2010 hmm, giver 8800 for min punto ved gf. Men tror mere det er vægten der kigger på inde ved gf, hvis det kan passe?

• #5   21. mar 2010 Der er ikke noget der hedder billig forsikring for unge mennesker i dag =)..

Det billigste/nemmeste er at starte i en ældre billig bil, hvor ansvarsforsikring er nok.

Problemet er at når uheldet er ude ( og der er en ret stor sandsyntlighed for at det sker inden for de første par år ) så bliver man økonomisk voldtaget hvis man sidder i en kasko forsikring som ung.

Mit bedste råd til din ven eller hvad han er, er at finde en gammel bil til de første 3-4år. og derefter købe sig en fin bil.

Jeg gav 14.700 første år for celicaen, og inden du trækker på skuldrene og siger at det er da fordi det er en sporstvogn, så kan jeg informere om at den kun har 105 heste =)

• #6   21. mar 2010 Det er i forvejen sindsygt dyrt at have bil. Mange tænker kun Indkøb og forsikring.

Men der kommer mange ting oveni, som Fx forsikring, service, syn og yderligere vedligeholdelse og de løber MEGET hurtigt op desværre.

• #7   21. mar 2010 Kan kun anbefale ham at tage det kursus "respekt for fart" .. Det kan spare ham for mange penge, og der er en del kommuner som giver tilskud til det.

Men derudover kan jeg også anbefale ham at ringe rundt og spørge til priser. Jeg har skiftet forsikrings selvskab 4 gange siden jeg blev 18, Og har sparet penge hver gang. Jeg er nu ved IF... Som jeg er godt tilfreds med. Jeg er godt klar over at mange mener at pris og kvalitet hænger sammen. Men min kæreste har lige lavet en skade på min bil, Og der var på ingen måder bøvl med forsikringen der.

Jeg har selv givet 5600,- i fuld kasko, og selv risiko på 2000,- For en Mazda 626 med knap 170hk, Som 22 årig.

Nu giver jeg 4800,- i fuld kasko, og selv risiko på 2000,- For en Vectra B, 1.8 med 115hk Som 23 årig.

Det tror jeg ikke bliver meget billigere.

Derfor: Fat knoglen og ring rundt og spørg til priser og tilbud ved de forskellige selvskaber. De er LANGT fra ens.

• #8   21. mar 2010 Så en Passat 5B, Golf4 og lignede er en for dyr bil til at starte med mener i?

Forsikrings selskabet er "Tjenestemændes" hvis det ændre noget eller hvis de er billigere smiley

• #9   21. mar 2010 Jeg har ihvertfald bittert fortrudt at købe en bil med et sportsligt navn og to døre.

Hovedproblemet er at næsten ligemeget hvilken bil du køber, så starter prisen for en ung ansvar ved omkring 10.000

• #10   21. mar 2010 Kan sige at jeg er 23 år og skal have bilen jeg har købt forsikret hos gf forsikring der skal jeg give 6800,- for ansvar og hvis jeg skal have kasko på bliver det 17000,-... Så det er skam okay billigt gav nogenlunde det samme for min gamle golf 2 gti..

• #11   21. mar 2010 Mikkel P
    ENIG!

En enkelt bilkabule, hvor lakken er revnet, så skal man ud og punge den store tegnebog for at lave det igen på nyere biler der står en i meget.

Hvorimod man på en gammel Corolla bare kunne være lidt irriteret og køre videre.

Selvom man gerne vil, så har man som ung nybillist i danmark ingen chance for at sidde i biler til over 50.000 og smile hver dag.

• #12   21. mar 2010 Måske, Han er hvertfald under uddannelse som mekaniker så meget kan han lave selv jo.

Han overvejer faktisk også at starte med at lånde hans forældres bil de par gange han skal bruge den det første stykke tid. Men det ændre kun på at han har flere penge at gøre med, men skal stadig starte ved zero hos forsikrings selskabet da det jo er bedst at forsikre sin egen bil med det samme så man kan få en "historik" over skader og erfaringer.

Så p.t. mener i at en god ide er at købe en ældre bil som fx Polo, BMW E3X (evt E30) og andre i den klasse og så efter ca 3-4 år købe fx en Golf4 eller Passat, da han har 4års erfaring og muligvis ingen eller meget få skader? smiley

• #13   21. mar 2010 Syns det lyder voldsomt dyrt "Projekt Styling" ??

_BOSSI _ - Hvis din ven har pengene og for den sags skyld GIDER bruge pengene på det, så er det vel ikke dyrt ? Sådan en hobby koster sq lidt $$. Men der ER ingen nem vej til billig forsikring som ung..

Det eneste tilbud selvskaberne har, er netop kursus´et "respekt for fart" Og der kan altså være noget at spare, hvis man vil ud over de sædvanlige golf 2´er som start bil. Men det er 100 gange nemmere for jer at ringe rundt og spørge ind til forskellige tilbud fra selvskaberne..

Men når alt kommer til alt, så kan det på INGEN måder betale sig for ham at købe sådan en vogn så ung. For det BLIVER dyrt for ham.

• #14   21. mar 2010 øverste linje var til mikkel P.

• #15   21. mar 2010 BMW kan slet ikke betale sig som 18årig da de koster det dobbelte af hvad en anden bil i samme størrelse koster..

• #16   21. mar 2010 Morten L

Jeg mente også det var ansvarsforsikringen der var okay for som regl ligger den gerne på 10000+ hos andre selskaber..

Men ja det er voldsomt dyrt med kaskoen..

• #17   21. mar 2010 Jeg har lige købt en Mazda 3 1.6 Touring Plus fra 2006, og er lige blevet 18 år..
    Jeg skal give 12.800 kr om året med fuld kasko og 3500 kr i selvrisiko hos FDB forsikring.. smiley

• #18   21. mar 2010 Jeg har KUN haft kasko på mine biler. Den der var dyrest at forsikre for mig var min gamle Vectra B 2.0 i min profil.. Den gav jeg 12.000,- ved ALKA (Har ikke respekt for fart). Dette var netop grunden til at jeg skiftede selvskab dengang. Fordi jeg mente at det var en ALT for voldsom pris for så lille en bil..

Min første bil var en Golf III fra ´97. 1.8 8v med 90 døde heste. Den mener jeg bestemt at jeg startede omkring 9000,- med fuld kasko. Men dengang var jeg i min fars selvskab (stod i mit eget navn, det var bare i min fars selvskab).. Det var nok det der gjorde det billigere for mig. Men jeg har stadig ikke været over 12.000,- for nogen af mine biler. og det er ALLE, MED fuld kasko!

• #19   21. mar 2010 Ingen BMWer eller andre RWD biler. Ingen biler der har Aner i det sportslige, eller lyder sportslige Så ingen Celica, supra, MR2, Silvia, 200Sx, Ingen Eclipse, Corrado, G40, G60, og ALT med 3 døre og over 100 heste. GLEM dem.

Jeg havde fundet mig en Polo eller en Starlet.

Set i bakspejlet fortryder jeg bittert mit bilvalg, trods at jeg ingen skader har lavet på den selv, så har den kostet mig så mange penge at jeg har levet med den som primær udgift alt den tid jeg har haft den.
    og sammenlagt har jeg allerede betalt mere i forsikring end jeg gav for den for snart 2,5 år siden

• #20   21. mar 2010 Jeg fik at vide af gfforsikring at efter et år med fuld kasko gik den fra de 17000 ned på 9800,-..

• #21   21. mar 2010 Projekt Styling

Jeg gik fra 14.700 til 11,700 og næste gang skulle jeg falde til under 10, men det er ikke så realevant sådanset, for det er sq stadig mange penge =).

Og nu er jeg snart 20 hvor man gerne ville til at flytte hjemme fra og sådan, men det kan SLET ikke hænge sammen med sådan en bil ved siden af =). så tænk meget over fremtiden, og hvad der gavner mest i fremtid.

hvis man elsker at gå i byen og købe nyt smart tøj, så er det ikke en ny bil man skal gå efter ihvertfald

• #22   21. mar 2010 Polo eller golf 3 må være OK billige så.

Hvad vil i umiddelbart tro det koster at forsikre en af de to med en af de forskellige motore de er lavet med bortset fra fx VR6, G40, G60 og GTI.?

Morten L: Var det Golf 3 1,8 CL? Har haft kig på den. Og lyder til at være billigt for en Golf 1,8'er smiley

• #23   21. mar 2010 "Projekt Styling" har du nogen sinde prøvet at hente tilbud fra andre selvskaber ? smiley Der kan altså være en hel del at spare...

Jeg har fået en del af mine venner til at ringe rundt og indhente tilbud fra forskellige selvskaber. Og der er flere af det der har skiftet og sparet penge.

Tilbudene fra selvskaberne er LANGT fra ens.. men det er deres dækinger jo så heller ikke smiley Det er lige det med at finde en fornuftig middel hvad angår dækning. Og den syns jeg at jeg har fundet her ved IF... hvor jeg er nu.

Lars H. Ja det er sq dyrt at have bil.. Men hvis alternativet er at cykle 30km på arbejde. Så tror jeg nu at jeg har valgt rigtigt smiley

• #24   21. mar 2010 Ja, det var en helt almindelig kedelig Golf III 1.8 CL. jeg har faktisk lige været ude og kigge i de gamle papirer.. Og ganske rigtigt. jeg gav 9200,- med fuld kasko for den. Dog var der en temmelig høj selv risiko på 2x6000,- de første 2år i selvskabet. Men fik aldrig brug for min selv risiko smiley Det endte dog med at bilen blev total skadet, men det var nu fordi der var en ældre bonde mand der kørte ud foran mig i et T kryds. smiley Det var en nem og god måde at få solgt sin Golf på dengang smiley Fik samme pris som jeg gav for bilen. 1år efter jeg havde købt den. + at jeg fik er erstattet mit anlæg i bagage rummet, som ikke var spændt fast.

• #25   21. mar 2010 _BOSSI _
    En starlet og en Corolla 1,3 fra imellem 1992 og 1995 kan trække fra en Golf 1,8, så spørgsmålet er om det ikke var værd at kigge på dem så?

Du behøver ikke at være lykkelig over din første bil som sagt, bare den kan køre fra A til B.

Alternativt ville jeg vælge at ringe rundt og høre mig for, da det lyder til at i er kommet i den rigtige retning =)

• #26   21. mar 2010 Ja, eller en Corsa B 1.4 14v med 90hk... Det var min nr 2 bil.. Det var en fantastisk bil for mig. Den var jeg virkelig glad for.

Som Lars H siger, så er der satme ikke meget gang i en Golf 1.8 CL. Den er ret så kedelig smiley

• #27   21. mar 2010 Lars H: Han er 2 meter høj, så hvad er der af plads i en Corolla? smiley heh

Morten: han svinger lidt melle em Golf 3 1,8 Cl og en Corolla da de jo også er et OK vogntøj til prisen.

Forsikringen ringer vi rundt og høre om. Og hvordan er det nu med diverse andre udgifter bortset fra benzin, Syn og service?

• #28   21. mar 2010 Hvad med sådan en Citroen Saxo?

Husk at knægten er 2 meter så pladsen skal også lige være der smiley

• #29   21. mar 2010 Vægtafgift, syn og vedligeholdelse er det eneste som "SKAL" til..

Alt andet er stort set op til ham selv.. Altså hvor vidt den skal gøjles op osv..

Golf III 1.8 CL er nu heller ikke nogen ringe bil, overhovedet ikke. Man kan jo få alt til sådan en vogn.. _ALT_

• #30   21. mar 2010 Bilen er dyrer i indkøb, og dyrer i reservedele. Forsikrings mæssigt kan jeg ikke udtale mig om det. Kan kun sige: "ring rundt og spørg" smiley hehe..

• #31   21. mar 2010 Tror jeg vil høre en af mine venner hvad han giver i forsikring osv da han har en Golf 3 CL. Og ja, man kan jo få alt til den Golf 3'er. han vil dog ikke gejle den op til en brian bil da han ikke vil miste værdi eller han værdighed ( ;o) ha ha ), men blot gøre den istand.

Men indtil videre siger jeg hvertfald mange tak for input! smiley

• #32   21. mar 2010 hehe, så er han da i det mindste en af de få fornuftige 18 årige.. Jeg tror fanme NASA har været misundelige på nogen af de små raketter som kører rundt på lande vejene her i DK.

Det værste i min verden er at miste sin værdighed smiley Den er mere værd end en spasser potte fra Thansen... smiley

Men selv tak smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #33   21. mar 2010 Hvorfor ringe rundt til andre ... Så vidt jeg har hørt er tjenestemændenes forsikring det billigste der findes ,... kender nogen få der har været der engang og det var meget billigt men ved da ikk om det er lavet om på nu

• #34   21. mar 2010 hehe ja.

Du gav 9200 om måneden for din Golf ikk? smiley

• #35   21. mar 2010 Min kærestes far er Militær mand og har forsikring ved tjenestemænds forsikring. Jeg har fået tilbud derfra. Det kunne ikke betale sig for mig at skifte.

Men om det er billigere for en anden, det er svært at svare på.

Hvad kan det skade at hente tilbud fra forskellige selvskaber ? Hvis man ikke kan få det billigere ved andre, efter man har tjekket. Kan man da i det mindste være helt sikker på at man er det rigtige sted ? Og det er da at skyde sig selv i foden ikke at få forskellige tilbud inden man bare siger ja tak, til det første og det bedste selvskab..

Jeg lod mig hverve til ALKA da jeg gik på teknisk skole. Og det var det dyreste møde med en forsikring jeg nogensinde har haft.

Idag har jeg Hus og alt hvad det indebærer af forsikringer også. Der er mange selvskaber der kører med noget kalder 3i1 forsikring. Hvis du har 3 forsikrings typer (Typisk, livs, indbo & bil forsikring) laver de f.eks 10% på hele lortet. men det er ikke sikkert det er aktuelt som 18 årig, med mindre man er fløjet fra reden smiley

• #36   21. mar 2010 Jo, det gjorde jeg _BOSSI_

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #37   21. mar 2010 Enig jeg sparede 9000 kr om året ved at bruge små 2 timer i telefonen og på nettet få at tjekke dengang jeg havde min A3 turbo ...

• #38   21. mar 2010 Tja. 3/4 af ens lærlinge løn smiley

• #39   21. mar 2010 Det er dyrt det skidt smiley

• #40   21. mar 2010 Morten L

Ja jeg har ringet rundt..

Kommentér på:
Bil som 18årig - første bil/forsikring

Annonce