{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Udd. sted har kneppet min PC :( {{forumTopicSubject}}

Ja, den skole jeg går på er ved at indføre et nyt system hvor de kan logge hver enkelt elev af og på skolens internet i forbindelse med eksamener (lorte tidspunkt at gøre det på). I den forbindelse fungerer nettet ad h til, og vi skal installere et eller andet program, noget med proxy-servere eller sådan noget, har ingen forstand på det.. Det er fint og det virker 50/50, men så kommer jeg hjem og så kan min pc ikke logge på nettet herhjemme, og jeg er 100% sikker på det er IT-nørdernes klamme fingre der er skyld i det, fordi min mors mini-pc og vores stationære virker fint og med normalt kørende internet..

Hvad kan jeg gøre i denne situation, nu hvor de har 'ødelagt' min pc ? Jeg render selvfølgelig straks op og klager som det første i morgen, men systemet er ikke færdigt før efter sommerferien, og jeg har virkelig ikke tænkt mig at troppe op ved dem om morgenen så de kan indstille den til skolens net, og rende derop igen om eftermiddagen så de kan gøre indstillingerne om..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udd. sted har kneppet min PC :(
  • #1   19. apr 2010 Evt. nogen herinde der ved hvilke indstillinger de har pillet ved ? Vi får lektier tilsendt via nettet, og derfor ville det være rart at det fungerede herhjemme også smiley

• #2   19. apr 2010 klag til dem og hør hva de siger ? hvis de kan ordne det gør de de vel og hvis ikk må du leve med det til efter ferien

• #3   19. apr 2010 Du køber 3g og bruger dit eget net...

• #4   19. apr 2010 Peter L

Jeg er ikke typen der bare nøjes smiley Jeg bruger som sagt min pc til studier såvel som skole-ting herhjemme, og derfor er det ret vigtigt jeg har adgang til nettet, og med deres it-teknikere kan man ligeså godt gøre det selv så inkompetente de er...

Dan C

Det er jo dem der skal sørge for internet fordi vi bruger det i undervisningen, så kan det da ikke passe vi selv skal sørge for det..

• #5   19. apr 2010 lad mig gætte - VISTA ?

Prøv evt. at gå ind og slet alle trådløse netværk på din computer. på den måde glemmer den krypteringen på dem og vil derfor oprette forbindelsen til den "første gang"

er et typisk problem så det kan være det hjælper!

• #6   19. apr 2010 W7 har forresten det samme problem! smiley

• #7   19. apr 2010 Ja det er Vista - desværre.. Jeg prøver lige dit tip, på forhånd tak smiley

• #8   19. apr 2010 Længe leve Windows XP
    nok er det gammelt.. men det kører uden problemer stadigvæk..

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 37
    #9   19. apr 2010 du kan også prøve og se om de har sat din internet explorer til at bruge en proxy.
    i IE vælg: funktioner > internetindstillinger > forbindelser > lan-instillinger. her kan du se om der er et fluebind i proxyserver, hvis der er det, så fjern den og så vil jeg tro du kan komme på nettet igen.

• #10   19. apr 2010 helt sikkert:) er godt nok Apple dyrker men alligevel:)

ej med W7 har de virkelig "oppet" sig. lukket mange huller og gjort systemet mere effektivt. så kan stærkt anbefale dette hvis de ikke lige har mod på mac:)

• #11   19. apr 2010 Sjovt så forelskede folk stadig er i XP... da det kom frem og erstattede win2000/98 så gik folk helt i selvsving,, lortet virkede ikke der kom ugentlige opdateringer osv... Vista kører sgu' fint, men som alle andre produkter fra Hr. Gates, så skal man huske smøreolien til PC'en i form at de månedlige helt faste iøvrigt opdateringer som du kan hente ved at klikke på Windows Update knappen....

Mht. dit problem så følg EQ's vejl... det burde løse problemet.... Vista fanger selv nyt netværk trådløst som ikke trådløst, du skal blot slette alle eksisterende (genstarte) - og søge & tilføje nyt... = problem solved

• #12   19. apr 2010 Jeres råd har virket, jeg takker mange tusind gange ! Skønt med noget hurtig hjælp der også virker smiley

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 37
    #13   19. apr 2010 super.. men hvad løste dit problem?

• #14   20. apr 2010 Noget med den der proxy-server Peter, jeg fik hjælp af min kæreste som havde præcis samme problem. (vi går på samme skole)

Kommentér på:
Udd. sted har kneppet min PC :(

Annonce