{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED vs. LCD
  • #1   16. jun 2010 LED er rimelig nyt så derfor den høje pris

• #2   16. jun 2010 Jeg er spændt på hvordan det er i hvert fald. Har lige købt et LED på auktion. Var da virkelig det værd.

• #3   16. jun 2010 Ja det er der.

Har selv lige fået en Samsung 3D LED skærm, dog i 55" og jeg kan love dig at der er forskel på den og den almindelige LCD.

• #4   16. jun 2010 Der er en marginal forskel i billedkvaliteten (farve/lys) - og så er LED jo mindre end halvt så tykke.

Du betaler altså samlet set en enorm pris for den lille forbedring af kvaliteten - resten af beløbet betales til design og prestige.

• #5   16. jun 2010 Men hvad er det for en LCD skærm du har funder med 3D fra Samsung?

• #6   16. jun 2010 Det er denne her.. http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-storre-end-40/LE46C755XXE/samsung-46-lcd-tv

.. Og den anden med LED kan ses i tilbudsavisen fra Elgiganten smiley

• #7   16. jun 2010 Btw så synes jeg du skal kigge efter andet end samsung, man betaler for et fedt design, men i billedekvalitet er de langt fra de bedste, og ja jeg har selv samsung :s

• #8   16. jun 2010 Kim - jeg kan godt lide deres design imod sætning til Panasonic og Sony, derfor kigger jeg kun efter Samsung smiley ..

• #9   16. jun 2010 Overvej LG, hvis du går efter design. Jeg synes, deres design er endnu federe end nogen af dem, du nævner. Men det er jo en smagssag.

• #10   16. jun 2010 hehe fair nok, det da også det bedste at gå efter et tv der er pænest når det er slukket smiley

• #11   16. jun 2010 Ja Samsung laver klart de flotteste skærme og billedkvaliteten er også i top og forskellen på dem og andre er jo alligevel så lille at intet menneske kan se det.

• #12   16. jun 2010 kim P - Nøgagtigt smiley .. Men LG har jeg også overvejet, men der er ikke så stort sortiment inde for 3D hos dem endnu, så vidt jeg kan se .. Så jeg må lige overveje, om jeg vil bruge 5000 kr mere på et et bokstav, som er anderledes .. hehe

• #13   16. jun 2010 Martin: det er der vist en hel del forskellige meninger om, som sagt har jeg selv samsung, og når jeg skal have nyt bliver det ikke samsung igen selvom de laver nogle fede skærme, kender flere der har problemer med deres samsung, faktisk nærmest alle dem jeg kender der har et smiley men det nok bare os smiley

• #14   16. jun 2010 Når du nu går meget op i design, så er det jo måske værd at overveje LED. Det er da noget pænere at have et fjernsyn, der stikker 3 cm ud fra væggen end 8 cm, som en Samsung LCD typisk gør.

Men ja, det er primært dén forskel, du betaler for. Billedkvaliteten er som sagt ikke "5.000 kr. bedre".

• #15   16. jun 2010 kim P >> Det tror jeg også det er, for der er ikke flere problemer med Samsung end der er ved alle de andre. Men linker du ikke lige til noget brugbar info omkring billedkvaliteten?

• #16   16. jun 2010 Har kun haft samsung. har haft 3 skærme nu. Og har ingen problemer. De laver rigtig fede designs. Og synes os deres kvalitet er okay.

• #17   16. jun 2010 Plasma er klart det bedste valg til 3D pga. den hurtige responstid det kræver for at lave 3D.

Derfor valgte jeg uden tøven et Panasonic VT20E og er det 3D man går efter er det som regel FIlm man ser med dette og her er Plasma igen bare flottere.

Men det er den evige krig mellem hvad hver mand synes.

Jeg synes helelr ikke Panasonic er pæn i design, men det er sgu skærmen jeg skal glo på og ikke kasen omkring det, så 1 prioritet må logisk nok være skærmen dernæst kassen.

Men dertil skal siges at LG kommer med en ULTRA fed 3D skærm hos Elgiganten hvor du faktisk KUN sker skærmen der er næsten ingen kasse uden om skærmen, så på en væg ligner det et maleri uden ramme og det er rigtig lir og fedt :o)

Men gå ind på flatpanels.dk her får man rigtig mange gode svar på alt omhandlende 3D og fladskærme samt test osv. og det er ingen hemmelighed at Panasinics VT20E 3D skærm faktisk er deres afløser for deres forrige fortrukne skærm som var en Pioneer Kyro.

en anden vigtig ting er at huske på at med 3D skal man godt op i størelse for at få mere 3D dybte, så alt under 50" er faktisk lidt ringe at side og opleve 3D på i forhold til hvad man kan få ud af det med de langt større skærme.

• #18   16. jun 2010 Der er jo også enorm forskel på hvilken Samsung skærm det er mht. Billedkvallitet...
    Jeg har Samsung med ok billede.
    Mine forældre har Samsung med Sindsygt godt billede.

/Dennis

• #19   16. jun 2010 BRABUS >> Underligt at ejeren af Flatpanel så ikke selv har valgt en Pana skærm...hehe

• #20   16. jun 2010 et LED tv ER et LCD tv .....

• #21   16. jun 2010 Brabus.. Coool.. Så vil jeg læse lidt mere om det derinde..

• #22   16. jun 2010 Thomas H >> Ja en LED skærm har et LCD panel.

Nok nærmere sådan du skal skrive det.

• #23   16. jun 2010 Martin E
    Er det så også mere korrekt at sige at en "såkaldt" LCD-skærm kun har LCD-panel - og at det faktisk hedder en katode-skærm?

• #24   16. jun 2010 Martin E : jeg kan ikke lige se forskellen .... det er ren markedesførelse at kalde dem LED tv som om der er noget revolutionerende i billedekvaliteten ved at bruge LED.
    Og det er stadig et LCD tv om du bruger LED, lysstofsrør eller sterinlys til at oplyse panelet med.

• #25   16. jun 2010 Gider ikke diskutere med jer og selvfølgelig er det en ny revolutionerende teknologi om du vil det eller ej.

• #26   16. jun 2010 Der er vist heller ikke så meget at diskutere, så det forstår jeg godt smiley Hehe...

• #27   16. jun 2010 LED gør ikke meget for billedekvaliteten om du vil det eller ej.
    billedekvaliteten ligger i forskællen af LCD panelerne.

• #28   16. jun 2010 Thomas H >> Og det er jo ikke nye paneler i LED skærmene, det havde jeg lige glemt. Ved du overhovedet hvilke paneler der sidder i de forskellige skærme?

• #29   16. jun 2010 Martin E : jo der er nye paneler i LED skærme. Har jeg nogensiden sagt der ikke er?? det jeg siger er at det er DEM altså panelerne der er skyld i den bedre billedekvalitet .... ikke lysdioderne.

• #30   16. jun 2010 Ok, det er fint du har et problem med måden de lancere deres produkter på men kan ikke se hvad det har at gøre i denne tråd. Skriv til Samsung og alle de andre hvis du er utilfreds.

• #31   16. jun 2010 Martin, du har en forskruet måde at argumentere på. Du kører jo diskussionen over i noget helt andet. Manden siger bare, det er panelerne - og ikke baggrundsbelysningen - der giver billedkvalitet.

• #32   16. jun 2010 Bay >> Men hvad du vil, det ændre ikke på at sådan en forklaring ikke høre til her i tråden og kan slet ikke se hvorfor det skulle skrives, det er jo ligegyldig viden for den almindelige bruger.

• #33   16. jun 2010 Det er jeg såmænd <i>slet</i> ikke enig med dig i. Det er jo <i>netop</i> det altoverskyggende argument for, at man ikke får for 5.000 kr. bedre billede, hvis man vælger LED frem for LCD. Det er jo det, manden spørger om i sit oprindelige indlæg i tråden.

• #34   16. jun 2010 Bay >> Fint at du er af den overbevisning. Men prøv eventuelt at tage en snak med en Samsung Elite partner om det inden du danner din konklusion.

Der er godt nok mange herinde der kommer for meget hos inkompetente sælgere såsom Fona og Elgiganten.

• #35   16. jun 2010 Bay : præsis.

• #36   16. jun 2010 Det har ikke noget med min overbevisning frem for andres at gøre. Det bliver konkluderet af andre end mig, at det er panelet og ikke baggrundsbelysningen, der gør forskellen - derfor vil det, isoleret set og alt andet lige, være spild af penge at købe LED frem for LCD, hvis man <i>kun</i> går op i billedkvaliteten.

• #37   16. jun 2010 Martin hvad skal jeg linke til, tlf. numre til dem jeg kender der synes det er noget lort eller hvad?

• #38   16. jun 2010 Martin ja det er jo normalt at når man spørger en samsung sælger, om et af deres tver er 5000 kroner mere værd pga. et eller andet, så får man et ærligt svar smiley

• #39   16. jun 2010 Bay >> Har jeg påstået andet?

Men igen, ved I hvilke paneler der sidder i de forskellige skærme, kender I forskellen på det panel det sidder i en C755 og det der sidder i en C870?

Ja hvis udseendet er ligegyldigt så er skærmen nok ikke de 5.000 kr ekstra værd, men jeg kan love dig at der er forskel på billedet på de to skærme.

• #40   16. jun 2010 jeg vil gerne skrives på den liste, skal aldrig eje et samsung tv.

• #41   16. jun 2010 kim P >> Har jeg henvist til en Samsung sælger nogle steder?

• #42   16. jun 2010 Den diskussion vil jeg til gengæld slet ikke blande mig i. Men det er jo så til gengæld også en <i>helt</i> anden diskussion.

Og ja, det har sådan set ligget implicit i dine modargumenter, at du var uenig i påstandene. Hvis det har været imod din hensigt, så er det jo bare fint - så er vi enige...

• #43   16. jun 2010 Men som sagt så er vi alle forskellige, men kan tydeligt høre at det ikke er mange herinde der besøger div. messer rundt omkring i verden.

Der er også dårlige erfaringer med ALLE mærker og sådan er det jo bare, derfor skal man vælge den skærm man selv er mest tilfreds med.

• #44   16. jun 2010 Inde på www.flatpanels.dk kan man søge på panelet i den pågældene skærm.
    Dog er det meget lang tid siden at listen sidst har været opdateret.

Men det er rigtig nok at det er panelet som er afgørende for billede kvalitetten.

Grundlæggende kan man sige om LED:

Det giver en bedre farve gengivelse men baggrunds belysningen om det er LED eller CCFL på en LCD skærm gør intet for billede kvalitetten i sig selv når vi snakker opløsning osv.

Man skal huske på at LED er blot en ny måde at baggrunds belyse LCD skærmene på og ikke en helt ny panel teknologi i sig selv.

Men det bliver markedsført som værende noget helt igennem nytænkende og nærmest sin helt egen teknologi.

Derfor tror mange at LCD og LED skærme er 2 helt forksællige teknologier som vi kender det fra Plasma og LCD.

Men læs om det inde på www.flatpanels.dk det er altså en super profesionel side med rigtig meget information til både den alm. bruger og helt op til den kritiske teknikker på nørd nivaue :o)

Kommentér på:
LED vs. LCD

Annonce