{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Ang. fladskærm {{forumTopicSubject}}

Hey Bilgalleri.

Jeg vil ud og købe en ny fladskærm, men hvad fanden skal man købe.
Jeg spurgte de abekatter det står i bilka, men de ved jo bare bjælde. De står jo bare og læser op fra "kortet", og når man spørger dem om hvad det betyder siger de ingenting.

Jeg skal for det meste bare bruge den til at se alm. tv på, (har kabeltv) Men en enkelt film en gang i mellem skal der jo også være plads til smiley

Det skal være en lcd el. led og 42" og det kunne da være smart nok med internet på den.

Jeg ved ikke noget om hz, opløsning og kontrast og alt det andet der står de kan.

Så er der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe mig lidt på vej:-) Gerne nogle links. Og en begrundelse.

På forhånd tak

Kristian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. fladskærm
  • #1   1. jul 2010 Glemte lige og sige at jeg vil ofre ca. 8-9000kr.

• #2   1. jul 2010 samsung led tv det tynde s´det er for lækkert har det selv

• #3   1. jul 2010 også gå efter fuld HD og minimum 100hz

• #5   1. jul 2010 sune A: Hvad er det fede i, at det er halvt så tykt som en normal LCD skærm, når foden alligevel er 25cm?, eller vægophænget 10cm?

Eller kan du gøre det at du går ind i en ordenlig forretning og køber TV'et, et sted hvor de ved noget, eller bare nasser på deres ekspertise og køber skidtet på nettet hvis man er til den slags.

• #6   1. jul 2010 alt over 100hz er noget pjat. når et tv har 100hz betyder det at det "opdaterer" billedet 100 gange i sekundet, og eftersom menneskets øje har sine begrænsninger er 100 hz alt rigeligt. Derudover så kig efter full HD, det er den opløsning tv´et kan levere, skal du f.eks se en bluray film på en stor skærm ses forskellen på mindre skærme er det næsten umuligt. Kig efter hvor mange HDMI udgange der er (HDMI er nutidens scartstik). alt det med kontrasterne der er opgivet skal du ikke regne for meget med, det er målt efter div. prøve billeder alt efter producent. Men gå ned i en radio/tv butik og kig udvalget, se på de forskellige billeder, dog skal du huske på at de tv der er "udstillet" i disse forretninger som oftest ikke er instillet. Men kig nu alligevel efter billede design osv. det sku jo osse helst være til at holde ud at se på slukket :O). Som Sune skriver er samsungs LED tv´er super lækre kun 2.9 sm tykke/dybe, og de har et super lækkert og klart billede hvad enten du sidder tæt/langt fra ude til siden eller lige for.....

Håber det hjalp lidt ellers er du velkommen til at spørge...
    Daniel

• #7   1. jul 2010 anders det fede er man kan få væg ophæng der gør så tvet kun hænger 4cm fra væggen i stedet for a ha en kæmpe klods

• #8   1. jul 2010 Anders N >> der findes nu osse ophæng til dem der hænger næsten tæt til væggen, men giver dig ret mht. foden. dog har de stadig et nice billede + de har et lavt strøm forbrug i forhold til de fleste andre skærme...

• #9   1. jul 2010 Sony KDL-40NX700 er et lækkert tv, med rigtig gode billeder, og internetfunktioner over wifi.

Dog "kun" 40".

• #10   1. jul 2010 LG SL8000 - Superlækkert LCD, og er næsten så tynd som LED.
    LG SL9000 - Verdens tyndeste LED fladskærm.

Begge får gode ord med på vejen hos flatpanels.dk. og ser rigtig godt ud:)

Kommentér på:
Ang. fladskærm

Annonce