Det må F****** da være løgn!!!!!?? {{forumTopicSubject}}
Jeg havde (som skrevet i tidligere forumemne), haft min mobil til rep. som jeg afbrød, da jeg ville finde udaf en anden løsning.
Jeg ringer så til Nokia, hvor jeg så blver henvist til deres Customer Care, her er det så kvinden kommer med en melding, som jeg på intet tidpunkt har hørt om før.
Hun vil (Kraft*****), at jeg skal hive fat i vedkommende som jeg har købt den af, proklamere min reklamationsret, HAN skal så derefter videre til den butik HAN har købt den hos, før jeg egentlig kan få den mobill repareret.
Hendes belæg for dette var/er, at reklamationsretten er personlig, så selvom jeg har kvitteringen, så kan jeg ikke selv stille noget op, hvis ikke jeg kan få fat i vedkommende der har solgt den til mig i sin tid.
Hun mener det står i købsloven (selvom hun ikke henviste til en paragraf i denne).
Det kan for f***** da ikke være rigtigt ??
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.787
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 101 Svar: 471
ring til forbrugerstyrelsen, de kan hjælpe dig..
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 301
Fordi, du har ikke købt telefonen ved Nokia. Dvs. du har ingen købsforhold overfor Nokia. Havde der været produkt-garanti på, er det typisk producenten du kan kontakte direkte.
Men Nokia er en Business-2-Business forretning, de sælger kun til erhverv (så vidt jeg ved). Derfor kan de dårligt tage sig af alle reperationer direkte.
Teleselskaberne bruger også private virksomheder til at reperere telefonerne, de ryger vidst ikke tilbage til Nokia...
mar 2009
Men jeg er ikke 100% skrå sikker...
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.814
Dén ER jeg med på, men meldingen fra hende er, at jeg ikke selv kan henvende mig til stedet, hvor den er solgt, men rent faktisk skal henvende mig til vedkommende, der købte den først i sin tid, ergo ham der købte den hos forhandleren.
Dette postulat kan jeg ikke finde i købeloven.
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.841
Sådan er det jo når bilka laver de syge slavtilbud, der vil altid være nogen der hamstrer og sælger videre, men det jeg ville frem til er som sagt at reklamationen følger produktet
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.267
Det er jo naturligvis for at elgiganten ikke skal hænge på experts reklamationer (eksempel)
dec 2003
'Reklamationsretten følger varen
Hvis du af en privatperson køber en brugt vare, der er under to år gammel, er der stadig reklamationsret på den. Du skal derfor sørge for at få den oprindelige kvittering med, når du køber varen. Hvis der stadig er en gældende garanti, skal du også have garantibeviset, hvis du vil kunne udnytte garantien. Det samme gælder, hvis du fx bytter tøj med dine venner, eller får en brugt vare forærende.'
Men stadig er de trodsige hos Nokia, hun mener partout, at det er vedkommende der har købt hos forhandleren, ikke vedkommende der idag har varen/produktet der har reklamationsretten.
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 784
mar 2009
Jeg mener også den følger varen som du siger...
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 496
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 193
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 486
Men hvis den er vandskadet så drop det, du får _INTET_ ud af at sende den andet sted hen ud over en regning hvis du vil have telefonen igen.
Arbejder med det til dagligt.
D.
sep 2008
Følger: 44 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 71 Svar: 448
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 37 Svar: 682
dec 2003
Og havde der stået et navn, så har jeg stadig min ret til, selv at smide den ind kvinde.
Kan ikke fordrage de typer, der ikke kan sin købelov, når de sidder på en plads der nærmest kræver det.
sep 2008
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Men du afbrød en rep pga...hvad? den skulle repareres et andet sted? Oo
Garanti rep er vel garanti rep, så hvorfor filan afbryde... fatter minus...
dec 2003
Jeg afbrød reperationen, fordi jeg havde/har min tvivl hos det selskab, og fordi hans stemmeleje var for kæphøj i det, og han var ret hurtig til at konkludere (imens jeg sad med ham i røret), at det var en fugtskade.
Han fortæller så, at den skal igennem Nokia, så skal DE vurdere, om de skal lave den, eller hvad der skal/skulle ske.
Jeg tager så fat i Nokia, fortæller dem om problemet med den, hvilket jeg har svært ved at se, skulle være en fugtskade. Skal siges, at de hos det andet sted, mente at det også kunne være skyld i, at den måske kortsluttede, dog har jeg her i weekenden kunnet bruge den (har en svoger der har en magen til, så vi byttede batterier).
Nokia henviser mig så videre til ovennævnte (Customer Care). Hvor jeg får den melding.
okt 2004
dec 2003
Jeg ringer derind, for at snakke med en der har forstand på den mobil, når det så er sket, så ved jeg KONKRET hvad det drejer sig om, og vil derfor kunne give den melding videre til det sted, hvor den skal repareres.
Det nytter jo ikke en kæft, at en person et sted, mener det er dét X der er problemet, og istedet viser det sig at være Y.
Ergo, problemet skal være FULDSTÆNDIG tydeligt, så den ikke bliver fejet af med meldingen, fugtskade, hvis ikke det er dét der er skyld i problemet.
okt 2004
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Ved godt det ik hjælper at skrive en masse om hva du SKULLE ha gjort. Men jeg har ingen ide om hvordan du får rodet dig ud af sagen. Butikken burde stadig være den som håndtere det hele.
okt 2004
dec 2003
Jeg har ikke afleveret den hos Nokia, det blev gjort hos en Telenor (de går indunder Nokia Service). Vedkommende hos dette sted, agter ikke engang at finde udaf hvad problemet er, men siger kortfattet, det er en fugtskade.
Dette har jeg svært ved at tro på, og istedet beder jeg ham, ligge den, så jeg kan afhente den.
Jeg vil VIDE, hvad det konkrete problem er med min mobil, og fejer man den af med den gang mundl***, så finder jeg et andet sted.
Istedet vælger jeg at kontakte dem hos Nokia, hvor jeg tidligere fik at vide, at det nok var porten den var gal med. End ikke dét be-/afkræfter vedkommende på servicestedet.
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.036
dec 2003
Batteriet fejler intet, det oplader fint, når det er omkring ½ fyldt, men da den var på den røde streg (den sidste), ville den ikke oplade.
Det er en N900 (Nokia).
Jeg overvejer at smide den ind til Telecare, så får de at vide, uanset hvad, skal den laves, den skal end ikke vurderes, for det gider jeg ikke ventetiden omkring, de må lave den, om det så i sidste ende kommer til at koste mig lidt, så må jeg bide i det sure æble.
sep 2008
dec 2003
Dengang, hvor de ikke gik op i, at smide en fugtindikator i "lortet", men rent faktisk kiggede efter problemet, og sågar lavede det.
sep 2008
Det må F****** da være løgn!!!!!??