{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Det må F****** da være løgn!!!!!?? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde (som skrevet i tidligere forumemne), haft min mobil til rep. som jeg afbrød, da jeg ville finde udaf en anden løsning.

Jeg ringer så til Nokia, hvor jeg så blver henvist til deres Customer Care, her er det så kvinden kommer med en melding, som jeg på intet tidpunkt har hørt om før.

Hun vil (Kraft*****), at jeg skal hive fat i vedkommende som jeg har købt den af, proklamere min reklamationsret, HAN skal så derefter videre til den butik HAN har købt den hos, før jeg egentlig kan få den mobill repareret.

Hendes belæg for dette var/er, at reklamationsretten er personlig, så selvom jeg har kvitteringen, så kan jeg ikke selv stille noget op, hvis ikke jeg kan få fat i vedkommende der har solgt den til mig i sin tid.

Hun mener det står i købsloven (selvom hun ikke henviste til en paragraf i denne).

Det kan for f***** da ikke være rigtigt ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det må F****** da være løgn!!!!!??
  • #1   9. aug 2010 Har jeg aldrig hørt om, jeg har da før fået reppet en telefon på garantien, selvom det ikke var mig der havde købt den:-)

• #3   9. aug 2010 det lyder godt nok mærkeligt.. så vil hun påstå at lige meget hvad man sælger, og selvom der er garanti på, kan man ik få det rep, medmindre den originale køber sender den ind.. sku da være mærkeligt..

ring til forbrugerstyrelsen, de kan hjælpe dig..

• #4   9. aug 2010 Lyder der egentligt ikke rigtigt nok?

Fordi, du har ikke købt telefonen ved Nokia. Dvs. du har ingen købsforhold overfor Nokia. Havde der været produkt-garanti på, er det typisk producenten du kan kontakte direkte.

Men Nokia er en Business-2-Business forretning, de sælger kun til erhverv (så vidt jeg ved). Derfor kan de dårligt tage sig af alle reperationer direkte.
    Teleselskaberne bruger også private virksomheder til at reperere telefonerne, de ryger vidst ikke tilbage til Nokia...

• #5   9. aug 2010 Så jeg er bange for at du må til forhandleren igen.. Det er dem der skal overholde 2 års reklamationsret overfor dig...

Men jeg er ikke 100% skrå sikker...

• #6   9. aug 2010 Christian C
    Dén ER jeg med på, men meldingen fra hende er, at jeg ikke selv kan henvende mig til stedet, hvor den er solgt, men rent faktisk skal henvende mig til vedkommende, der købte den først i sin tid, ergo ham der købte den hos forhandleren.

Dette postulat kan jeg ikke finde i købeloven.

• #7   9. aug 2010 Ude i bilka hvor jeg ind i mellem arbejder ude i service afdelingen har vi i hvert fald fået strenge ordre om at reklamationen følger produktet og ikke kunden, der kommer nemlig jævnligt folk som lissom dig har købt tingene privat.
    Sådan er det jo når bilka laver de syge slavtilbud, der vil altid være nogen der hamstrer og sælger videre, men det jeg ville frem til er som sagt at reklamationen følger produktet

• #8   9. aug 2010 Det følger produktet. MEN du skal hen i den butik hvor den er blevet købt sammen med en kvittering, før du kan få den repareret gratis!

Det er jo naturligvis for at elgiganten ikke skal hænge på experts reklamationer (eksempel)

• #9   9. aug 2010 Dette er hvad jeg kan finde inde hos forbrug.dk.

'Reklamationsretten følger varen
    Hvis du af en privatperson køber en brugt vare, der er under to år gammel, er der stadig reklamationsret på den. Du skal derfor sørge for at få den oprindelige kvittering med, når du køber varen. Hvis der stadig er en gældende garanti, skal du også have garantibeviset, hvis du vil kunne udnytte garantien. Det samme gælder, hvis du fx bytter tøj med dine venner, eller får en brugt vare forærende.'

Men stadig er de trodsige hos Nokia, hun mener partout, at det er vedkommende der har købt hos forhandleren, ikke vedkommende der idag har varen/produktet der har reklamationsretten.

• #10   9. aug 2010 hvad f..... gør man så hvis man køber en ny vare (evt mobiltelefon) og forærer i fødselsdagsgave til sin søster der bor 300 km væk ?? Så kan hun ikke få den reppet i tilfælde af fejl i produktet medmindre at "køberen" indleverer den. Eiii hold nu op sømand, siger jeg bare. Den går sq ikke

• #11   9. aug 2010 - BluezCat-DK® *
    Jeg mener også den følger varen som du siger...

• #12   9. aug 2010 Så længe du har kvitt og garentibeviset kan de ikke nægte dig noget.. Ikke så længe den er købt i en dansk butik..

• #13   9. aug 2010 Nu er sagen jo at din telefon formentlig er vandskadet, så fatter ikke du gider bruge så meget tid på det.. Hvis de siger den er vandskadet så kan du roligt regne med den er det.. De vil heller reparere telefonen hvis de kan da de ikke får nogen penge for at sige de ikke vil..

• #14   9. aug 2010 Slet intet at diskutere, reklamationen følger varen.

Men hvis den er vandskadet så drop det, du får _INTET_ ud af at sende den andet sted hen ud over en regning hvis du vil have telefonen igen.

Arbejder med det til dagligt.

D.

• #15   9. aug 2010 Prøv da at ringe til dem igen, og be om at snakke med en anden end hende den syge kælling.. be om at snak med en som har lidt mere at sige

• #16   9. aug 2010 det er meget enkelt. garantien følger telefonen. (det er telefonen der er garanti på) held og lykke med sagen

• #17   9. aug 2010 Fik hende vendt, hun bad mig hente kvitteringen, så jeg lige kunne fortælle hvad der stod på den, om der stod et navn. Hvilket jeg fortalte, det gjorde der ikke, så mente hun, at jeg selv kunne gøre det (Flot, det er så dét jeg hele tiden har sagt).
    Og havde der stået et navn, så har jeg stadig min ret til, selv at smide den ind kvinde.

Kan ikke fordrage de typer, der ikke kan sin købelov, når de sidder på en plads der nærmest kræver det.

• #18   9. aug 2010 Ha ha je det er fandme da utroligt, men husk nu at lav en tråd om du så fik den repereret

• #19   9. aug 2010 jeg forstår ik hvorfor du ringer til nokia?? Det er altid butikken der sælger varen der skal sørge for den vare bliver sendt til reparation.

Men du afbrød en rep pga...hvad? den skulle repareres et andet sted? Oo
    Garanti rep er vel garanti rep, så hvorfor filan afbryde... fatter minus...

• #20   9. aug 2010 Bo P
    Jeg afbrød reperationen, fordi jeg havde/har min tvivl hos det selskab, og fordi hans stemmeleje var for kæphøj i det, og han var ret hurtig til at konkludere (imens jeg sad med ham i røret), at det var en fugtskade.

Han fortæller så, at den skal igennem Nokia, så skal DE vurdere, om de skal lave den, eller hvad der skal/skulle ske.

Jeg tager så fat i Nokia, fortæller dem om problemet med den, hvilket jeg har svært ved at se, skulle være en fugtskade. Skal siges, at de hos det andet sted, mente at det også kunne være skyld i, at den måske kortsluttede, dog har jeg her i weekenden kunnet bruge den (har en svoger der har en magen til, så vi byttede batterier).

Nokia henviser mig så videre til ovennævnte (Customer Care). Hvor jeg får den melding.

• #21   9. aug 2010 Det er jo så sådan at du kunne have sparret dig selv alt besværet, da det værksted som du snakkede med sender den til Nokia Customer care til vurdering.. DOHH!!

• #22   9. aug 2010 Tim P
    Jeg ringer derind, for at snakke med en der har forstand på den mobil, når det så er sket, så ved jeg KONKRET hvad det drejer sig om, og vil derfor kunne give den melding videre til det sted, hvor den skal repareres.

Det nytter jo ikke en kæft, at en person et sted, mener det er dét X der er problemet, og istedet viser det sig at være Y.

Ergo, problemet skal være FULDSTÆNDIG tydeligt, så den ikke bliver fejet af med meldingen, fugtskade, hvis ikke det er dét der er skyld i problemet.

• #23   9. aug 2010 Ja de skal da undersøge telefonen, men det formoder jeg da de har gjort hvis du har sendt den ind til dem, eller afleveret den i en forretning?

• #24   9. aug 2010 jammen som kunde ska du da ikke ha kontakt til producenten ? Det er jo derfor man har garanti. At de vudere om det er det ene eller det andet der har forudsaget skaden er totalt ligegyldigt. Du ska stadig ikke selv tage kontakt til nogen. Han og du ved jo godt man ikke kan vudere en skid over telefonen. Så du skulle nok aldrig ha afbrudt rep...

Ved godt det ik hjælper at skrive en masse om hva du SKULLE ha gjort. Men jeg har ingen ide om hvordan du får rodet dig ud af sagen. Butikken burde stadig være den som håndtere det hele.

• #25   9. aug 2010 Hvilken telefon er det? Er batteriet vokset størrer end normalt, da du siger at du har prøvet med et andet batteri hvor den virkede. Du skal i den ombæring også være opmærksom på at der ikke er mere end 3 måneders garanti på batteri celler..

• #26   9. aug 2010 Tim P
    Jeg har ikke afleveret den hos Nokia, det blev gjort hos en Telenor (de går indunder Nokia Service). Vedkommende hos dette sted, agter ikke engang at finde udaf hvad problemet er, men siger kortfattet, det er en fugtskade.

Dette har jeg svært ved at tro på, og istedet beder jeg ham, ligge den, så jeg kan afhente den.

Jeg vil VIDE, hvad det konkrete problem er med min mobil, og fejer man den af med den gang mundl***, så finder jeg et andet sted.

Istedet vælger jeg at kontakte dem hos Nokia, hvor jeg tidligere fik at vide, at det nok var porten den var gal med. End ikke dét be-/afkræfter vedkommende på servicestedet.

• #27   9. aug 2010 Da skærmen i min Nokia N95 8GB gik i stykker, ringede jeg til dem jeg havde købt den hos. De sagde så til mig at jeg skulle sende den ind til dem, for at de kunne se på den. Dagen efter jeg havde sendt den til dem, ringede de til mig og spurgte om det var min egen skyld at skærmen var gået i stykker, fordi jeg kunne have slået på den eller tabt den. Der forklarede jeg så hvad der var sket, at jeg bare havde siddet med den i hånden og skærmen gik ud, men de ville så sende den ind til Nokia, for at de kunne se på den. Efter at have ventet i 2 måneder på min mobil, ringer de til mig og siger der er en ny mobil af samme slags på vej til mig. Uden at jeg skal betale noget.

• #28   9. aug 2010 Tim P
    Batteriet fejler intet, det oplader fint, når det er omkring ½ fyldt, men da den var på den røde streg (den sidste), ville den ikke oplade.

Det er en N900 (Nokia).

Jeg overvejer at smide den ind til Telecare, så får de at vide, uanset hvad, skal den laves, den skal end ikke vurderes, for det gider jeg ikke ventetiden omkring, de må lave den, om det så i sidste ende kommer til at koste mig lidt, så må jeg bide i det sure æble.

• #29   9. aug 2010 Det var nu en bedre tid dengang der kun fandtes fastnet smiley

• #30   9. aug 2010 Henrik N
    Dengang, hvor de ikke gik op i, at smide en fugtindikator i "lortet", men rent faktisk kiggede efter problemet, og sågar lavede det.

• #31   9. aug 2010 Ja det var sgu tider

Kommentér på:
Det må F****** da være løgn!!!!!??

Annonce