{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Frem med muldvarpen, Irland er i knibe {{forumTopicSubject}}

Så nu ser det ud som om samme nummer som der blev lavet i Grækenland, og i Danmark i 2008 (Givetvis, endnu ikke fastlagt) er ved at ske i Irland - brandsalg på statsobligation­er - tab på 634mia kr - Halvdelen af Irlands BNP.

http://epn.dk/okonomi2/global/europa/article2242840.ece

Samtidig har vi eksperter der siger Euro samarbejdet er ved at dø, andre vil tilbage til EMSen, nogen helt tredje foreslår vi går tilbage til guldstandarden. Sådan en uro skal da helt sikkert nok få julesalget til at skyde i vejret hva.

Har det indflydelse på jeres tanker om køb af ny bil/hus over hvorvidt verden står overfor en valuta/økonomis­k krise på størrelse med depressionen i 30erne? smiley

Og endnu engang => "EU-landene har dog endnu ikke formået at nå til enighed." - Passer også meget godt på hvad der sikkert kommer ud af det nuværende G20 topmøde i Korea.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frem med muldvarpen, Irland er i knibe
  • #2   11. nov 2010 Heldigvis arbejder jeg i en brance hvor der ALDRIG blive krise, der kommer tvæt imod mere og mere arbejde

• #4   11. nov 2010 K-FINN,er du alfons ?

• #5   11. nov 2010 tja rør ikke mig, sidste krise der var skaffede mig en masse billige ting til bilen samt en masse andre ting, og mit arbejde blev ikke ramt af krisen vi havde masser og lave, så er ikke bekymret smiley

• #6   11. nov 2010 JT. Hahahaha desværre ikke...

Jeg laver vandværker

• #7   11. nov 2010 jeg troede også jeg arbejdede i et firma der ville blive ved. men elproduktion er åbenbart ikke det fede mere...

• #8   11. nov 2010 HARTMANN$ golf 1 sælges
    Og du er slet ikke bekymret over at andre evt. skulle have den opfattelse også? Hvad tror du der sker hvis alle bestemmer sig for at spare og stoppe al udvikling? smiley

K-FINN .
    I såfald bør du aftale et møde med vores økonomi og erhvervsminister og få etableret flere virksomheder af den slags i Danmark, evt. gøre det til et nyt dansk "vindmølle" eventyr, for det eventyr er nemlig efterhånden ved at være forbi.

Martin G
    Problemet er så blot at når det du har købt til "spotpris" går ned i værdi under den såkaldte spotpris der, så er du også på skideren smiley Spørgsmålet er bare hvornår det stabilisere sig, når det er ved at ske gælder det om at købe ind.

• #9   11. nov 2010 K-FINN .
    Ja vand vil mennesket jo altid have brug for smiley Det lidt ligesom Bedemand, Advokat og Revisor - De har altid noget at lave smiley

• #10   11. nov 2010 Vandværker eller alfons.. Det har jo begge noget at gøre med at pumpe smiley

• #11   11. nov 2010 Christian: Well der er vel ikke meget eventyr i det, vi kan ikke undvære vand, og der bliver stillet skrappere krav til kvalitet af vandet.
    Det finder på nyt hele tiden, og i skal forvente vandet vil stige de næste år...

Derfor bliver/er der masser af arbejde til firma'er der laver og servicere vandværker

Folk er ikke klar over hvor store krav der er til drikke vand, feks, hvis mit vandværk lukker vand ud i samme kvallitet, som det man køber på flaske, blev vandværket lukket...

• #12   11. nov 2010 Flemming: Muhhahahahha, btw, hvornår kommer du til jylland igen smiley

• #13   11. nov 2010 K-FINN .
    "hvis mit vandværk lukker vand ud i samme kvallitet, som det man køber på flaske, blev vandværket lukket..." - Interessant smiley

• #14   11. nov 2010 HEHEHE ja den kan godt misforståes....

Men faktum er, vandet der kommer ud af vandhane, er meget renere end de folk køber på flaske...

• #15   11. nov 2010 Haha opdagede først nu hvordan den kunne misforståes. Tænkte dog i helt andre baner med den tanke. Kunne være interessant hvis det faktum lige blev vendt i medierne i et døgn eller to.

• #16   11. nov 2010 krisen er det bedste der er sket for mig personligt. aldrig har jeg løbet så meget, og arbejdet så meget før. pengene vælter ind, og vi har haft overarbejde ude på arbejdet siden uge 33 og fortsætter frem til og med uge 50. så jeg klager ikk smiley

• #17   11. nov 2010 Det er især HELT galt med det store 10L dunke der står på nogle kontorer.
    Mejerist prøvede engang og sende prøve fra den ind til deres egenkontrol.
    Der blev vild panik, og han måtte berolige dem med det var fra "drikke" dunken....
    Det var så fyldt med kim, at det ville have slået osteproduktionen istykker...

Dagen efter var dunken fjernet på kontoret smiley

• #18   11. nov 2010 Har masser af lave i detailbranchen, Men aligevel spare røvhullerne fordi den nye direktør vil vise hvad han kan! Flere chefer stopper fordi de presset pga de hård budgetter og der skal der oplæres nye, Når man skal lære den nye op, skal han/hun gennem en intro på 4måneder. Kan ikke se hvad mening er med at spare, når der ansættes nye folk hele tiden så skal de også læres op, og i den sidste ende bliver der ikke sparet noget. Glæder mig til dette årsregnskab slutter, så skal se/læse hvad de fik sparet!

• #19   11. nov 2010 Ja altså krisen er Island, men nogle lande er selv skyld i at, de havnet i den situation, eller poltiker har spist alle pengene og lod landet gå ned af.

Kommentér på:
Frem med muldvarpen, Irland er i knibe

Annonce