{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finansering på brugt bil ?
  • #1   17. nov 2010 alt efter alder og stand smiley
    ang lån så tager de jo nok pant i bilen så den med laveste rente osv smiley


  • #3   17. nov 2010 Hvis bilen er miljørigtig burde du tage et kig på www.bankmedhjerte.dk hvis ikke den er det så spørg din bank og eventuelt den forhandler du vil købe af smiley

  • #4   17. nov 2010 Martin g: det er da noget ævl at sige..

  • #5   17. nov 2010 Mener billånet skal være betalt når bilen er 10år, hvis der skal lånes når bilen er over 10år er det vist bare forbrugs lån.
    Sådan mener jeg det hænger sammen.


  • #6   17. nov 2010 Med et billån kan du finansiere køb af bil, campingvogne og motorcykler. Du får en individuel aftale om lånets løbetid - løbetiden afhænger bl.a. af bilens alder og af din økonomi. Køber du ny bil, kan løbetiden være helt op til 10 år. Køber du en brugt bil, er løbetiden 10 år minus den brugte bils alder på lånetidspunktet.


  • #7   17. nov 2010 Nu sidder I altså og gætter. Der er ingen, der siger, et billån kun må løbe 10 år. Og hvis man køber en 5 år gammel bil, kan den også sagtens afvikles over 10 år, dvs. indtil bilen er 15 år gammel.

    Det er alene banken, der bestemmer.


  • #8   17. nov 2010 Jep.. det er ene og alene banken der bestemmer og det kan være meget individuelt, de fleste banker har en rettesnor men i sidste ende er det rådgiveren der siger ok eller ej.

  • #9   17. nov 2010 Bay
    Har helt ret!


  • #11   17. nov 2010 Danske Bank har nogle meget firkantede betingelser.

    Ifølge dem skulle jeg så ikke kunne få et lån til min Supra, fx. Det kan jeg nu sagtens i min egen bank, hvis jeg vil - selv om den godt nok er betalt kontant smiley

    Der er ingen generelle og/eller lovmæssige bestemmelser, der siger, man ikke kan få et 30-årigt billån.


  • #12   17. nov 2010 De fleste banker har en rettesnor der ligner den fra Danske bank, hvilket også er forståeligt nok.

    Men hvis bilen er ældre vil de typisk have pant i enten bilen eller i et hus eller lignende værdi, så de har en form for sikkerhed.

    Hvis man køber en helt ny bil og har økonomien i orden, så kan man sagtens låne hele beløbet til en ny bil, uden udbetaling, over fx. 8 år, uden pant.

    Men generelt set er der ingen grænser, men en rettesnor er som regel at bilen skal være betalt når den er 10 år gammel, ellers vil de ofte have en højere rente.


  • #13   17. nov 2010 Men som svar på resten af spørgsmålet, så få regnet ud hvad det vil koste totalt med finansieringen og hvad det vil koste totalt i banken.

    Hvis du låner i banken og pludselig får lidt ekstra penge kan du stort set altid for at afdrage ekstra. Det er sjældent muligt ved finansieringsselskaberne, da deres priser er regnet udfra renten mv.
    Der er ofte større krav til udbetaling og oprettelsesomkostninger ved finansieringsselskaberne, trods en lav rente kan det derfor tit være en dyrere løsning.


  • #14   17. nov 2010 Da jeg talte med min bank i sin tid, omkring min BMW 540, så fik jeg at vide i sin tid, at det de primært kiggede på, var bilens værdi.

    De fleste biler, som hørte indunder et normalt billån, og gerne skulle være betalt ude om 10 år, er dem som er en gennemsnitlig bil, og for deres vedkommende, drejede det sig om biler, lige omkring de 200.000.- i nypris, men da denne, som havde en nypris af godt 900.000.-, så kiggede de primært på brugtværdien, ergo, hvad den ville stå til hos en forhandler, i tilfælde jeg ikke ville kunne betale mine afdrag.

    Trods dens alder, ville de stadig lave et pantebrev i den, og stadig yde lån til den, dog er det renten der vil være anderledes, pga den ikke var yngre end de 10 år, de havde en rentesats til nye biler <10 år, derefter var det en anden rente.


Kommentér på:
Finansering på brugt bil ?

Annonce