{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.375 visninger | Oprettet:

Er du en klog mand - varmeflytning. {{forumTopicSubject}}

Hey
Vi har et varmeflytningsanlæg i stuen ved brændeovnen. Den suger luft derfra og ind til 4 rum i huset, gennem rør på loftet. Ved 2 af udgangene i værelserne dannes der rigtig meget vand, som så drypper ned på gulvet. Det er altid de samme 2 udgange det drypper fra. Det fjerneste, og 3. fjerneste. Jeg har været oppe på loftet, og alle rør er rigtig godt isoleret. En dag som idag er det helt vildt med alt det vand der dryooer deroppefra. Vi bruger ikke anlægget ret meget.
Nogle der ved hvad jeg gør!?

Mvh Onkelen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er du en klog mand - varmeflytning.
  • #1   21. dec 2010 det er fordi du ikke bruger det ret meget.
    når du så bruger det, skal rørene varmes op - indtil de er varme, kondenserer der en masse vand på de kolde rør..

• #2   21. dec 2010 isoler det noget mere og lav evt en lille hældning på røret, så du kan montere en studs der leder vandet ned i et afløb

• #3   21. dec 2010 Vi købte huset for 4 måneder siden. Dem der har sat varmeflytningen op, er er proffesionelt firma, så man går da udfra at det er isoleret godt nok - eller hva!? Jeg kan sagtens følge din teori, at det ikke bliver brugt ofte nok. Måske man bare skulle lade den kører et par timer hver aften, eller det er måske heller ikke nok!?

• #4   21. dec 2010 Eller endnu bedre. Hvis jeg nu vender ventilatoren deroppe, således at den suger kold luft fra væreslerne, og ind i stuen. Så er bliver rørene vel ikke så varme at der dannes kondens!?

Men jeg har ikke brugt det i en uge måske, og alligevel drypper det helt vildt fra de 2 steder idag. Måske det har noget med kulden at gøre så!?

Jeg prøvede nemlig at lukke for indgangen i stuen, og alle udgangene, sådan at der ikke sivede varm luft op i kanalerne, men det hjalp så åbenbart intet.

• #5   21. dec 2010 om de er professionelle eller ej, kan de ikke vide hvor meget du skal køre det - ej heller er de herrer over hvor koldt det er på dit loft.

Du skal køre det længe nok til at rørene er så varme at der ikke kondenserer vand i dem. også kaldet dugpunkt!

du bør lade det køre så længe der er varmt i rummet den suger fra. Selvom det ikke er brændeovn tændt, så skaber det noget cirkulation og du holder derfor temperaturen i rørene oppe. Du får så noget kuldenedfald i de rum der er indblæsning, hvis den når at blive kølet for meget..

• #6   21. dec 2010 hvis du "vender" den, så vil rørene stadig varmes op. Du skal have det temmelig koldt i de rum den suger fra, før der ikke dannes kondens.

Du bør få rørene efterisoleret - især med de her temperaturer..

• #7   21. dec 2010 lad det kører 24/7 det gør mit.. det er styret af en thermostat ved brændeovnen så det starter selv.. har ikke oplevet det du skriver.. men som der skrives ovenfor.. det bliver ikke brugt længe nok af gangen

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #8   21. dec 2010 Hvor langt oppe over loft isoleringen ligger rørene?

Har i meget fugt i huset generelt, dug på ruder evt?

• #9   21. dec 2010 der skal min være 100mm isolering omkring . gerne med noget vindpap omkring også.

• #10   21. dec 2010 jeg skal selv have isoleret mit genvex noget mere og jeg regner med at få blæst noget papiruld omkring, da det kommer ind helt tæt på rørene..og så bare et godt lag på..

• #11   21. dec 2010 Hmm konklusionen må være jeg skal få det efterisoleret selvom der er flere lag isoleringsmåtter og vindpap der er bundet med ståltråd og slutter HELT tæt i overlapningerne. Rørene hænger ligeovenover isoleringen, hvor der iøvrigt er 250mm

• #12   21. dec 2010 Hvordan kan man blæde papiruld omkring? Mener - hvordan hænger det ved, der er ved noget der skal holde det!?

• #13   21. dec 2010 nej, du får efterisoleret heleloftet så rørene ligger inde i isoleringen

• #14   21. dec 2010 papiruld er sku det værste lort, og der er også mange farlige stoffer i. men få det lavet med rockwool eller glasuld det er meget bedre,

Kommentér på:
Er du en klog mand - varmeflytning.

Annonce