{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

canal digital - ingen hd ?? {{forumTopicSubject}}

Dav..

Vi har for ca en uge siden fået canal digital, med deres helt store pakke med 71 kanaler... Montøren sat det hele op, og alting virkede perfekt da han gik..
Men dagen efter, kunne vi ikke se en eneste HD kanal.. Den siger at signalstyrken ikke er god nok.. Men både styrken og kvaliteten er helt i top når man går ind og vi tjekke det i menu'en på boksen.. Så det er da lidt underligt..
Andre der har samme problem??

Fik så at vide af en kammerat, at de paraboler har svært ved at fange signalet med det vejr vi har.. Men det modsiger jo ligesom at det virkede fint da det blev sat til, og at styrken på signalet er som det skal være..

Søgte så lidt på google og fandt ud af at man evt kunne sætte DTT antenne til og så se det der igennem.. Det virker fint, men så mangler lyden, og der kan vi kun tage de alm 8 kanaler som man nu kan med stueantenne.. Men ingen lyd på nogen af dem..

Vi kan ikke engang se DR HD!!! Men sætte vi den alm stueantenne(som sidder på taget) direkte i tv'et, så er det ingen problem.. men så er der stadig kun de 8kanaler...

Er der andre der har oplevet det samme og hvad har i gjort for at få det til at fungere??

tv'et er 1mdr gammelt og understøtter mpeg4 og er med fullhd, og alt er som det skal være omkring tv'et!!

puha, håber at få noget klygtigt svar efter min roman smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  canal digital - ingen hd ??
  • #1   24. feb 2011 Har du et ordentligt HDMI kable på?
    Har du slukket for alt og tændt igen?
    Jeg har haft problemer med min Hd Boks mange før, hvor de skiftede den.. Er på min 5 Boks, og den kører endnu...

• #2   24. feb 2011 det er det HDMI kabel montøren kom med... og testede det på hvor det virkede fint.. ja selvfølgelig har vi det, alle de der "huslige fejl 40" bliver ikke sådan begået når man har haft de erfaringer man skal have med dem smiley

• #3   24. feb 2011 det er denne boks vi har http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/tv-boxe/HDTV-box/

• #4   24. feb 2011 Kunne godt tyde på en defekt Boks, altså HD udgangen på den...
    Vores 5 bokse havde problemer at få signal, indtil vi fik den sidste, og nu har den kørt i 2 måneder nu uden problemer... Men mener stadig at de har mange HD bokse problemer..

• #5   24. feb 2011 samme boks som vi har også...

• #6   24. feb 2011 Har du lavet det der hedder en 'kickstart'?

Henrik

• #7   24. feb 2011 Lyder meget ens..
    Det undre mig bare at når man går ind for at tjekke signal styrken i menu'en på boksen, så er både signal kvalitet og signalstyrke helt i top.. kvaliteten er "god" og styrken er oppe på 225-235.. og det er helt i top.. forstår det ikke helt... og når man vil se en hd-kanal, så går den automatisk ind i menu'en og skriver at signalet ikke er godt nok... men det er det jo åbanbart alligevel når den måler det til næsten max... forvirret?? - Jeg er!!

• #8   24. feb 2011 scholes - undskyld, men så vidt jeg ved er det kun noget at mc'er og andre 2hjulede køretøjer har ? smiley

• #9   24. feb 2011 Jeg er ikke sikker på jeg kan hjælpe, men jeg arbejde hos CD for nogle år siden.

Men prøv at følge denne guide:

Sort skærm med fejlmeddelesen "ingen adgang"
    Fejlmeddelelsen "Ingen adgang" (kan også være "no access", "kodet kanal" eller lignende), betyder som regel, at programkortet ikke er opdateret med de nyeste koder.

Normalt opdateres programkortet automatisk ved at tv-boxen står tændt på en af vores kanaler. Vejledningen herunder hjælper til at opdatere kortet, hvis de nyeste koder ikke automatisk er kommet med.

1. Vælg programmet BBC World og/eller The Poker Channel - er der billede på, er der signal fra Canal Digitals satellit (1 grad vest).

2. Sluk for strømmen til tv-boxen i ca. 10 sekunder og fjern alle programkort og eventuelle CA-moduler.

3. Tænd tv-boxen efter ca. 10 sekunder og skift til kanalplads for TV2 Zulu .

4. Sæt Canal Digital kort og eventuelt CA-modul tilbage i tv-boxen og tryk på MENU.

5. Du skal nu sikre, at din tv-box læser på programkortet/CA-modulet. Punktet, du skal vælge i hovedmenuen, vil typisk indeholde ordene "Conax", "Adgang (access)", "CI (common interface)" eller "CA (conditional access)" - se eventuelt din brugermanual.

6. Der skal nu dukke en angivelse for kort-indgang op på skærmen og ud fra en af disse skal det være angivet, at Canal Digital kort og evt. CA-modul sidder i. Vælg den rigtige (Conax) og tryk OK. Nu fremkommer oversigtsbilledet med Abonnements status etc.

7. Tryk på Exit, Stop eller Back knappen for at komme ud af menuen, så den igen er indstillet på TV2 Zulu. Afvent nu at der kommer billede på. Der kan gå fra 5 minutter og helt op til 2 timer.

Ellers smid en besked igen.

• #10   24. feb 2011 det vil jeg lige prøve smiley hvis nu det ikke virker, hvad kan det så være ? defekt boks eller parabol eller antennestikket i en af kabelenderne?

• #11   24. feb 2011 skal det absolut være tv2 zulu?? for sidder lige og ser noget spændende på kanal5 smiley

• #12   24. feb 2011 forresten, så skriver den godtnok det der vises på kanalen, men bagefter går den på menu og siger det at der ikke er godt nok signal..

• #13   24. feb 2011 der er en kanal der hedder "test s1".. der opdatere den godtnok... har så kun noget der hedder bbc world news.. ikke den alm world... kan også være mig der er ved at være godt træt af det, så jeg bare overser den... hehe..

• #14   24. feb 2011 Jeg synes du skal ringe til dem, så må de klare den. Jeg er blevet lidt rusten kan jeg mærke.

Held og lykke smiley

• #15   24. feb 2011 gjorde jeg tidligere, med de sagde jeg skulle ringe til expert(som havde monteret det), og der var dres tekniker først i næste uge... og så skal jeg måske ti lat vente flere uger på at de kommer... og så er de 14 dages fortrydelsesret gået... det jo noget pis... så vil jeg hellere bare leve med de alm 8 kanaler, end at bøvle i tide og utide med canal digital.. Hvis du kan se det fra mit synspunkt... det er ikke fordi ejg er utilfreds, syntes bare det er møg irriterende, og jeg er jo åbenbart ikke den eneste der har problemer, og hvis det så ikke kan blive bedre?? gider hvertfald ikke betale for noget jeg ikke kan se smiley

• #16   25. feb 2011 Så har der været besøg af expert som monterede parabol og det... Og nu virker det.. Parabolen var åbenbart indstillet forkert... Det var sku dejligt!! smiley

Kommentér på:
canal digital - ingen hd ??

Annonce