{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.687 visninger | Oprettet:

flexleasing på dyre biler {{forumTopicSubject}}

Ja, sad lige og drømte da jeg kiggede på bilbasen.
Faldt så over denne tekst

<b>Hvid FLEXLEASINGTILBUD: Sikkerhedsstillelse Kr. 196.000,00+moms, Leasingydelse Kr. 16.141,00 inkl forsikring og moms - Periode: 8 mdr med fri kilometer og ejer/køber står selv for tilbagekøb. Bilen kan købes uden afgift til Kr. 560.000,00 + moms. Ved yderligere info, kontakt Direktør Christian Nielsen på 43261949. Udstyr: "Alu-optik pakke ,Lyspakke,Læderindtræk " Feinnappa.,Navigationsystem plus med dvd,El- indstillelige forsæder,Let metal fælge 8,5JX19 For & 11JX19 Bag i 5-eget design, Hold assist,"MAGNETIC RIDE" Sidelister Carbon sigma,Taghimmel Alcantara ,Fartpilot. og meget mere udstyr...... P.S.: Forbehold for positiv kreditgodkendelse</b>



Hvad er det lige helt korrekt der bliver skrevet?

At man smider 196.000 kroner i sikkerhed, og man så i løbet af 8 måneder betaler 16.141,00 inkl forsikring og moms.

Og hvad så?

Står man så efter 8 måneden og frit kan aflevere bilen tilbage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flexleasing på dyre biler
  • #2   11. aug 2011 Er det 196.000 ved afhentning af bilen som sikkerhed, og så bare 16 tkr i måneden. Og så efter 8 måneden så aflevere man bilen tilbage og får sin ''sikkerhed'' tilbage?

  • #4   11. aug 2011 Bilen er en Audi R8 som står på bilbasen.
    Du må selv lige gå derind smiley
    Det er den med den ''laveste pris'' som er et 5-cifret beløb (det man ender med at betale hver måned)


  • #7   11. aug 2011 TB.

    Hehe, det var nu bare af nysgerrighed jeg spurgte ind til det :o)
    Vidste godt der sku regnes 25% af de ca 200.000 oveni til moms.


  • #8   11. aug 2011 Du stiller de 250K som sikkerhed for at du behandler bilen ordentligt.
    Det er ca.25% af bilens pris u/afg du stiller som sikkerhed. De regner en kostpris på 560K+moms.

    Så betaler du de 16k hver måned, og når din kontrakt udløber, så sælges bilen igen, eller du kan anvise en køber.

    Forskellen mellem købspris og salgspris, dvs afskrivningen. Den bliver selvf. trukket fra dit depositum.

    Så ialt vil det koste dig de måneders kørsel af 16.000 plus den afskrivning der nu måtte være.. Men stadig billigt for at køre i en 2mill kr. bil..


  • #9   11. aug 2011 Morten

    250.000 = 25% af prisen uden afgift? Argh, mon dog? smiley
    Det må så være nyprisen :o)
    Ellers ville de ikke sætte den til knap og nap en halv mill. smiley


  • #10   11. aug 2011 billigt ja.
    Men for 16,599 om måneden kan man sidde i et hus ved Roskilde fjord gå ned i sin have og tage speedbåden en tur. Jeg kan godt se fidusen og kender flere der lige lever drømmen en gang for alle.
    Men for satan det er mange penge når man er løn slave som mange af os er her inde.


  • #11   11. aug 2011 Michael

    Med hvilken udbetaling kan man sidde i hus ved Roskilde fjord?


  • #12   11. aug 2011 Altså jeg er ikke finas rådgiver. Men ifølge Nordea kan man med en udbetaling på 300,000 og en indkomst for et par efter skat på 47,000 låne 8,500,000 til en bolig. Det er vidst rigeligt til et lille hus. Men lad emnet tage en drejning. sorry for OT

  • #13   11. aug 2011 (Lad IKKE emnet tage en drejning)

  • #14   11. aug 2011 Er de 47.000 efter skat eller før skat? :o)


  • #15   11. aug 2011 Undskyld, var for hutig smiley

  • #16   11. aug 2011 Det vil jeg gerne meget hurtigt udelukke... Du kan IKKE låne 8,5 mill. kroner hvis du har en husstandsindtægt på 1,2 mill. kr... De 300.000 kr. i udbetaling er ret ligegyldige... Hvis du havde skrevet 3 mill. udbetaling kunne der være en mulighed...

    Jeg ved godt hvor du har regnet henne på nordeas hjemmeside, men du skal selvfølgelig også lige skrive alle dine udgifter ind hvilket kraftigt reducerer lånemuligheden - ihvertfald hvis man er realistisk.


  • #17   11. aug 2011 det satme billigt alligevel. Kører man den over firmaet ser det rigtigt fedt ud. Så bare hav et gammelt lig af en bil i de 4 vintermåneder, også en R8 alle de andre smiley

  • #18   11. aug 2011 T K

    Ja, og for at holde udgifterne nede så kan man jo have bilen med andre i familien :o)


  • #19   11. aug 2011 Der er regler for flex-leasing, det er ikke alle der må køre bilen, brugerne skal være registreret, så man kan ikke bare "dele" den.

    De 196.000 kr er 35% af den nuværende pris ((196/560)*100) = 35%

    Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dette: "...ejer/køber står selv for tilbagekøb.", men som jeg forstår det, så skal man selv sørge for at bilen bliver solgt efter endt leasing-periode. Det vil sige at hvis man ikke kan sælge den, så skal man selv købe bilen for dens resterende værdi, og står så med en bil uden afgift.

    Men det er godt nok mange penge for en bil, i så kort en periode, det er jo lige over 160.000 kr.


  • #20   11. aug 2011 ..............:

    Efter de nye regler, må depositum maks udgøre 30%. Til gengæld er det momspligtigt (det er afgiften pludseligt også, da det takseres som en ydelse fra leasingselskabet)

    Bilen står til 560 + moms = 700K.... 700/196=3,57 = 28%.. plus moms.

    TK:

    Ja det er dyrt, men de henvender sig heller ikke til fattigrøve som os.. De henvender sig til dem der ellers ville købe den kontant, eller finansiere den.

    Og der er dette en meget mere omkostnings effektiv måde at have sommer køretøj på.


  • #21   11. aug 2011 Brian:

    Det er op til det enkelte selskab, om hvor mange der må køre i bilen.

    Ja, leasingtager (=kunden) er forpligtiget til at anvise en køber, ellers bliver bilen solgt på auktion, og den afskrivning der så viser sig, trækkes fra depositum.

    160K for at køre 12md i en bil til 2mill er sku da billigt..


  • #22   11. aug 2011 Men så prøv at tage et mere jordnært eksempel.

    En audi a4 cabriolet. 3,0 fra 2004.

    Du vil køre i den 8md om sommeren, og så stilstand om vinteren.
    Pris. u/afg. Kr.100000

    Depositum: 37500kr.
    Førstegangs ydelse: 28000kr.

    Månedlig ydelse: 2100kr/md.

    Så er du kørende i en sommer. Vælger du at stoppe efter den sæson, så anviser du en køber til bilen. Køber han den for de 100K, får du hele dit depositum tilbage. Køber han den for 80K, ja så bliver de 20K trukket fra depositum.


Kommentér på:
flexleasing på dyre biler

Annonce