{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Elsker du dit job? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig efter at hører hvad folk laver, hvis de virkelig elsker deres job, og ligefrem glæder sig til at komme på arbejde.

Jeg har et bijob som selvstændig fotograf som jeg holder meget af, desværre kan jeg ikke leve af det og er kommet i en "krise" med hvad jeg ellers skal lave - for faktisk kan jeg ikke alverden. Jeg har HG1 og ellers har jeg arbejdet hos TDC lige siden. Nu kan jeg bare mærke at jeg snart skal til at lave noget andet. Måske sælge alt hvad jeg ejer og har, også tage jorden rundt i et år og "finde" mig selv?
Jeg har også overvejet at lave kalendre som man kan sælge, men det giver ikke alverden.
Har også overvejet om man kunne være rejsefotograf for f.eks SAS eller andre selvskaber, men mon ikke det er svært at komme igennem nåle øjet?

Derfor vil jeg hører, jer her fra bilgallerii, hvad der gør at I elsker jeres job og evt har nogle forslag til hvad jeg kan gå igang med :O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elsker du dit job?
  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #1   21. aug 2011 er blevet smidt på pension grundet skader osv, så mit arbejde består i at hygge i haven, og med bilen og alle vores dyr smiley

    det kan jeg ikke påstå jeg hader at stå op til smiley

    ellers var jeg utroligt glad for at lege tømrer i sin tid smiley


  • #2   21. aug 2011 Har aldrig elsket at være elektriker, men det var det jeg valgte for 14 år siden og har ikke fortrudt valget men jeg elsker det bare ikke.

    Nu er det almindelige el arbejde dog blevet skiftet ud med el montering i vindmøller og det er da sjovt at prøve lidt noget andet i samme genre.

    Dog kan jeg godt lide at skrue i biler i fritiden og har også tit tænkt på om man skulle have en mekaniker uddannelse, men økonomien taler bare imod.


  • #3   21. aug 2011 Meld dig ind i et vikarbureau, de kan sikkert finde noget til dig.

  • #4   21. aug 2011 Nu ved jeg ik hvor gammel du er, men hvis du har muligheden for at sælge alt og rejse ud i verden og opleve denne sammen med dit kamera før du gældsætter dig med kæreste og børn SÅ GØR DET!! Har et job som jeg elsker og glæder mig til at møde ind på men hvis jeg havde muligheden så skulle verden opleves..

  • #5   21. aug 2011 autolakering... trættende i længden ville gerne vidre

  • #6   21. aug 2011 Jeg er skam selvstændig nu som fotograf og fuldtidsansat ved TDC med en oookay løn, ikke det vilde men mere hvis man stod i butik. Jeg kan virkelig bare mærke at jeg skal noget andet og videre snart - jeg nedbryder mig selv her. Så har overvejet at fremleje min bolig ud, og bare pakke en bette taske og komme væk fra det hele. Så jeg både kan opleve verden, finde mig selv og ja nyde livet... Men Henrik O hvad har du af forslag til hvad man evt kunne gøre?

  • #7   21. aug 2011 Reklame kan jeg også forstille mig må være røvfedt
    Jeg fylder 28 om lidt og kan virkelig bare mærke at der skal ske noget NU....


  • #9   21. aug 2011 Elsker det ikke. Tager på arbejde af nød og for at få mig den uddannelse vi som små får banket ind, er så vigtig! Når jeg os færdig skal der ske noget. Skal ikke ende med at arbejde det samme sted i 20år og bliver en sur gammel mand.

  • #10   21. aug 2011 Elsker det ikke. Tager på arbejde af nød og for at få mig den uddannelse vi som små får banket ind, er så vigtig! Når jeg os færdig skal der ske noget. Skal ikke ende med at arbejde det samme sted i 20år og bliver en sur gammel mand.

  • #11   21. aug 2011 Er elektrikker... Og ved ikke ligefrem om jeg elsker det... Engang imellem hænger det mig ihvertfald langt ud af halsen...

    Kunne jeg vælge om blev det nok autoleknolog.. Kunne også godt tænke mig at være rejsemontør men det er ikke nemt med 2 små børn...

    Men har du muligheden for det ville jeg tage ud i den store verden... Har selv arbejdet lidt i frankrig... Mega fed oplevelse...


  • #12   21. aug 2011 Jeg har det bedste job i et af DK´s mest vellidte firmaer smiley

  • #13   21. aug 2011 Jeg arbejder til dagligt som mekaniker... Ikke noget drømmejob, men giver mig penge at leve for...

    - Har så mit DRØMMEJOB i weekenderne, som jeg dog desværre ikke kan leve af, men håber på det lykkedes en dag... Jeg er DJ og producere, så jeg producere musik og udgiver så det der er okay, indtilvidere har jeg udgivet 3 numre, som jeg så håber sælger godt.. smiley - Også står jeg jo som DJ på diverse klubber rundt i DK fredag lørdag... Det pisse hårdt liv for tiden... for arbejder mandag til fredag fra 8-17... derefter hjem og producere musik, arbejde igen... Weekend, nattejobs som fucker en døgncyklus op... Mandag morgen på den igen.... Ikke meget fritid... Men som sagt ELSKER jeg mit bi-job... Og er nød til at kæmpe for det, så det er desværre på bekostning af en del ting...

    - Men håber det lønner sig en dag jeg har kæmpet for det...

    - Hvis i ville være nogle rare mennesker, så hoppede i ind på min fanside og trykkede "LIKE" smiley Kræver ikke så meget af jer.... Og betyder MEGET for mig....

    www.facebook.com/greendahl & www.facebook.com/greendahlrasmussen

    På forhånd tak smiley


  • #14   21. aug 2011 Det er dog svært uden en krone på lommen, så jeg skal nok lige arbejde igennem og finde nogle penge et sted, det er også træls at sætte sig i gæld.
    Hvis bare jeg kan fremleje, sælge lidt ting og sager og så egentlig bare have det med jeg kan bærer, mon så ikke man kan tjene lidt penge på vejen? Gad vide om man kan have sin hund med sig... det kan man sgu nok ikke, så skal hun sælges eller passes et sted... Det er da ikke nemt at tage så stor en beslutning lige pludselig, men noget skal der ske


  • #15   21. aug 2011 ..::Polo doktoren::.. - hvad laver du?

  • #16   21. aug 2011 Har været gruppeleder for en mindre afdeling i en stor virksomhed i 6 år nu og elsker mit job. Kommer rundt i samtlige afdelinger i virksomheden og har gode muligheder for at rejse rundt i verden til møder og med reservedele.

  • #17   21. aug 2011 Jonas det lyder da til at du har fat i noget af det rigtige :O)
    Men billederne du har på er noget røv, det kan du godt gøre bedre hvis det skal sælge :O)


  • #18   21. aug 2011 Jeg synes du skulle prøve at fre leje din bolig, spørg om du kan søge orlov fra arbejdet og ellers be om en fyeseddel. Før dette, find nogen prof. Fotografer på nettet og spørg om du må komme og arbejde hos dem gratis i en periode. På den måde kan du komme rundt i verden. Jeg kører med blå blink til dgligt og som skrevet elsker jeg mit job. Men hvis jeg kunne lave noget om så var og er det at komme ud og rejse. Tænk på at en fremtidig arbejdsgiver formentlig vil se positivt på at du har brudt dine faste rammer op og gjort noget ved det istedet fot bare at snakke om det. Det vidner om mod og gøre noget ved problemet..

  • #19   21. aug 2011 Camilla - det lyder da også pis´fedt!!! - gad godt have et job hvor man kunne komme ud og rejse, det ville satme ikke være skidt. Jeg har dog en kollega som rejser rigtig meget og han er træt af at skulle ud hele tiden og nyder slet kke hans ophold mere... stakkel

  • #20   21. aug 2011 Hader også mit job desværre, tømrerlærling :S Dog forhåbentigt færdig om 5 uger! Og så skal jeg videre med noget andet. Når man er træt af sit job hver evig eneste dag skal man finde noget anden.

  • #21   21. aug 2011 Henrik, det kunne da faktisk være en mulighed :O) Dog skal det siges at jeg ikke vil leve af at være fotograf, det er også meget svært hvis man skal det, hvis ikke man bor i kbh og kender en masse kendte mennesker som kan pryde ens portfolie - men ideen om at komme ud i verden og arbejde som fotograf tiltaler mig faktisk en del, så kan jeg også få øvet mit engelsk

  • #22   21. aug 2011 Ang billede Stine A..

    Nej ved det er nogle lorte billeder men er os i snak med en rigtig Fotograf i Odense som skal ordne nogle PR billeder til mig smiley

    Så medmindre du kan gi et godt tilbud... Så skal du da være velkommen til at skyde nogen! smiley


  • #23   21. aug 2011 Øv Jeppe, så skal du da bare videre, det lyder på ingen måde sundt for dig smiley Det er trods alt 5 dage om ugen resten af livet du skal lave det

  • #24   21. aug 2011 Er Mekaniker lærling, har været igang i 2½ år og jeg kan sq godt lide og gå på arbejde..det der jeg finder mig til rette..laver det jeg vil, omgåes nogen mennesker jeg godt kan lide og har det sjovt med + jeg for penge for det..


  • #25   21. aug 2011 Jeg tager billeder af alt, undtagen af mænd jeg ikke kender. Jeg er bryllupsfotograf, modelfotograf, dyrefotograf og børnefotograf - mænd tager jeg ikke billeder af alene. Men jeg kender flere som godt kan hjælpe dig til en god pris eller gratis. Det er dog her i århus eller silkeborg

  • #26   21. aug 2011 Stine A... Det måske lige langt nok væk... smiley - Men ellers tak da.... Held og lykke med din fremtid! smiley Håber du finder hvad du søger i livet... smiley

  • #27   21. aug 2011 Jeg i trainee som økononom med speciale i biler. Så sidder på min flade hver dag i salgsafdelingen hos en bilforhandler. Der er mange sjove ting, men selvfølgelig er der også ting man ikke gider.

    Tror ikke at det er det jeg skal resten af mit liv. Men hvad det ellers skulle være ved jeg ikke. Må tiden vise.

    Men tag for pokker da ud og oplev verden hvis du har råd til det. Har hørt at der sker meget derude...


  • #28   21. aug 2011 ja jeg er glad for mit arbejde Jeg arbejder som flyttemand
    og tager til Frankrig d.2/9 Fed tur håber jeg smiley


  • #29   21. aug 2011 Futte L, det er faktisk sjovt du nævner autoteknolog, synes ik der er ret mange der kender til den uddannelse smiley Går stadig og overvejer om jeg skal tage den smiley

  • * - *
    * - * Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #30   21. aug 2011 Jeg elsker mit job som sømand!

  • #31   21. aug 2011 Nu går jeg godt nok stadig kun i skole og har kun et fritidsjob, men har nu lavet det samme i 3-4 år og jeg har hadet det de sidste 2, mindst.

    Jeg leder efter noget nyt - men uden held indtil videre...

    Har dog et feriejob som jeg holder forholdsvis meget af - ikke noget jeg kunne forestille mig at lave i fremtiden overhovedet - men det er et dejligt arbejde imens man er under uddannelse.

    Desværre er det arbejde et 8-16, hvilket jo ikke hænger sammen med at man går i skole smiley


  • #32   21. aug 2011 Jeg er nu ingeniør studerende på DTU og so far, loving it.

    Dog var jeg før klejnsmed, og hold da op hvor de sidste 2 år var lange.. Jeg blev overhovedet ikke udfordret nok, i form af hovedet, så jeg gik rundt i min egen lille verden på jobbet, og havde nær autistisk hukommelse med tegninger osv, bare for at gi mig selv lidt udfordringer. Fortrød slet ikke at jeg søgte mig ind på adgangskurset. Når jeg er færdig på DTU vil jeg prøve lykken hos nogle af de store bil fabrikanter i Tyskland, og forhåbentlig score et fedt job, som ingeniør på en udviklings afdeling.


  • #33   21. aug 2011 Jeg var skibsmontør før i tiden, der hadede jeg virkelig mit job, for hvis der er et utaknemligt folkefærd, så er det altså fiskere! Lige meget hvad man lavede så fik man bare hug, enten fra arbejdsgiveren eller kunden.. Det pis gad jeg ikke lave resten af mit liv, så jeg læste videre til maskinmester, og arbejder lige nu på et af danmarks største fiskeskibe i maskinen. Og jeg må sige at jeg elsker mit arbejde lige nu.
    Man er sin egen herre herude, og bestemmer selv hvordan tingene skal hænge sammen. Og så er en udemærket løn jo heller så ringe smiley


  • #34   21. aug 2011 Jeg er elektrikerlærling, og kan egentligt godt li mit job, er et kanon sted med nogle gode kollegaer. Jeg elsker det ikke ligefrem, men jeg er heller ikke ked af at tage på arbejde. Kunne godt tænke mig noget senere hen, hvor man kører rundt som tekniker eller montør eller noget i den stil, rundt i hele landet, men for lige nu er jeg godt tilfreds:)

  • #35   21. aug 2011 Fotograf Stine A
    Det var dog nogle makabre billeder du har på din hjemmeside smiley
    En gravid kvinde, der har hængt sig ???!!!??

    Selv arbejder jeg som analytiker i den finansielle sektor - og det er jeg udmærket tilfreds med. At sige at jeg elsker jobbet er nok for meget sagt - men med gode kolleger og et interessant fagområde har jeg ikke planer om jobskifte foreløbig. Og da især ikke i disse usikre tider.


  • #36   22. aug 2011 Jeg er for lækker: Den billedeserie er lavet for nogle år siden og der er en længere historie og mening med billederne. Men ja, enten hader man dem eller også elsker man dem.

    Hvad går dit job ud på? Syntes ikke jeg kender det?


  • #37   22. aug 2011 Er selv butikschef i en butik der sælger VVS og EL, det ganske fint og god løn samt adgang til billige ting.

    Hvad med at søge job hos en Foto butik, så arbejder du jo med din hobby, mens du blander den med det du har lavet hidtil.


  • #38   22. aug 2011 Et fif til at få lidt mere gang i forretningen, kunne være at lære sig selv et program til at lave plantegninger af huse, så kan du sælge en samlet pakke til ejendomsmæglere og private bolig sælgere, hvor du både tager billeder, måler op og leverer en plantegning...

  • #40   22. aug 2011 Hvad er en god løn?

  • #41   22. aug 2011 PT arbejdsløs men håber på at komme ud og sætte nogle vindmøller op!!!



  • #43   22. aug 2011 ja det afhænger nemlig hvem personen er men undre mig over når folk siger god løn, er det 35k, 40k eller 50k?

  • #44   22. aug 2011 Var i gang som mekaniker, men måtte desværre stoppe da armene ikke kunne holde til det - var rigtigt glad for det indtil det var slut. Er kommet ind på lageret samme sted, og er færdig der om et år - det er ikke noget jeg er specielt glad for, det skal vidst bare overståes. Pt. siger fremtidsplanerne derefter, at jeg vil satse på at få lagerarbejde i IKEA herhjemme et år eller to, før jeg så vil søge en stilling i IKEA i Australien - hvilket jeg så håber kan give mig et godt input på hvad jeg skal lave indtil jeg skal på pension engang om 50 år. Om jeg så bliver boende i Australien, det vil tiden jo vise smiley

  • #47   22. aug 2011 Morten - Jeg tror nu godt jeg kunne finde mig tilpas på sådan en platform, hvordan og hvorledes forgår det? Lyder lidt spændene :O)

  • #48   22. aug 2011 PT. får jeg selv små 22-24.000 alt efter hvordan jeg lige klare mig, det er for mig okay, jeg har da penge til den sidste dag i måneden...sådan da, men ville gerne tjene lidt mere et sted mellem 26-30k ville jeg gerne op og ligge på... men så skal jeg vidst til at slikke noget mere røv og have kortere kjoler på

Kommentér på:
Elsker du dit job?

Annonce