{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Lalandia tur MEN.... {{forumTopicSubject}}

Hej Bg. Min lillebror og lillesøster fylder 8 år om præcis en måned, og har derfor tænkt mig at tage dem med i Lalandia sammen med min kæreste og lillebror (17 år). Jeg har derfor booket 4 dage næste uge hvor vi så skulle der ned alle 5 MEN mine forældre vil selv gerne give dem den tur til Lalandia og derfor har de sagt at jeg ikke må tage mine søskende der ned smiley men de har ingen penge til hverdagen stortset. Mine forældre har lovet dem sådan en tur længe og synes det er synd at mine forældre lover dem noget som de ikke kan holde og jeg har sagt til mine små søskende at de ingen anden gave kan få fordi jeg har betalt for det hus, da turen var deres fødselsdags gave. Jeg gjorde det for at vi kunne få noget ''søskende tid'' og give dem en god oplevelse, nu hvor de har snakket om det i flere år.

Alt dette har jeg gjordt i en god gerning og fordi jeg har mulighed for at give dem nogen gode oplevelser da ingen andre i familien har og syntes de fortjener at få de oplevelser som andre børn.

De har det heller ikke nemt i skolen bl.a med mobning og drillerier fordi de netop ikke har de samme ting og tøj.

Hvad ville i gøre hvis i stod i min situation?

Jeg beder ALLE til at respektere dette indlæg og ikke skrive negative ting og dette indlæg og er nok mest til personer her ind som har børn.

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lalandia tur MEN....
  • #1   1. maj 2012 Hvis dine forældre kan betale for sig selv, kan I jo tage afsted allesammen. Med lidt hjerte kan du jo så fortælle dine søskende at turen er en gave fra din kæreste, jeres forældre og dig smiley

• #2   1. maj 2012 jeg havde nok taget en snak med mine forældre og jeg havde forklaret dem sagen og argumenteret for at jeg har jo betalt osv

• #5   1. maj 2012 Dan C

Vi har forslået dem at de skulle betale for sig selv, men de har engang penge til det >.< og det for de nok ikke i den nærmeste fremtid -.-'

• #6   1. maj 2012 hvis det er dine forældre gerne vil give dem den tur, og vel og mærke Gør det, så syntes jeg da bare de skulle gøre det. og så kunne du tage dem med et andet sted hen bonbon land eller hvad der ellers er smiley

• #7   1. maj 2012 Jeg syntes du skulle sige til de gamle at de kan rende og hoppe, og tage ungerne med alligevel. Hvem de får turen af betyder ikke så meget, så længe de kommer afsted og får nogle gode dage. Så snak med de gamle om det igen, og få det til at forstå det er for ungernes skyld, og at det alligevel er betalt. Ellers må de gamle tage afsted med dem, og slippe slanterne til en anden gave fra jer af.

• #8   1. maj 2012 MR Revsbech Kjeldsen (

Det er bare svært at tage dem med uden deres accept smiley

Digweed !

Kæreste og jeg er der til at passe på dem samt min ældre lillerbror til at passe på dem. Men det handler ikke om at de ikke kan stole på os men at de selv ville have æren af at give dem turen derned...

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #10   1. maj 2012 det er vel fuldt lovligt for en søskende 18+ at tage sine mindre søskende med på tur ? forudsat de ikke skal hoppe bungeejump, og de ikke er så små at man-boobies skal ud og flavre ^^

men er du på god fod med dine forældre, så hjælp dem med at finde pengene og kom afsted allesammen.

i kan evt hoppe i banken, de låner jer sgu gerne f.eks 2500kr i 3mdr, for sådan en sag smiley (ellers ska du satme skifte bank)

• #11   1. maj 2012 Snoopy & Szkobel D

Jeg har allerede hjulpet dem så mange gange økønomisk og bliver nød til at sige stop for kan ikke låne dem flere penge jeg har lånt dem penge siden jeg begyndte at arbejde som 16 årig og de skylder mig på den anden side af 20 K og hvis jeg hjælper dem mere kommer jeg selv til at side i en kæmpe lort desværre ;S

• #12   1. maj 2012 Du burde nok have snakket med dine forældre inden du bookede, når du nu vidste at de meget gerne ville give dem den tur. Overfor ungerne er det selvfølgelig rigtig fint at de kommer afsted, men overfor dine forældre er det knap så fin en gestus, når de tilsyneladende selv så rigtig meget frem til at give turen.

Men ja, hvis de via banken kan få lidt frirum til selv at tage med, så ville det jo være fint...

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #13   1. maj 2012 Kan du ikke helt alene tage en fornuftig snak med dine forældre ( vær tålmodig de er gamle smiley
    Det er dem der bestemmer over deres børn, og man kan selvfølgelig ikke tage dem med uden samtykke.det ville også være uretfærdigt for de små da de sikkert også ville få ballade når i kommer hjem.

Du virker som verdens bedste bror. men hvis Lalandia er blevet til noget "helligt" for dine forældre. så hør om du ikke kan tage dem med til noget lignende ( evt sea-west)

Ellers så spænd buen og inviter de gamle med ( nej gu er det ikke rimeligt, men kan jo være sidste udvej)

• #14   1. maj 2012 jep snak lige med dine forældre igen, fordi fint nok de selv vil invitere ungerne derned. men hvis de ikke har cash kommer de jo ikke afsted.også står i alle med en lang næse fordi det koster vel osse dig noget og aflyse.

• #15   1. maj 2012 Jeg ville nok have bedt mine egne forældre om at skide i havet. Hvis de går og lover ting de ikke kan holde, må de jo tage konsekvenserne deraf. Jeg kan godt se at det er skideærgerligt at en anden kommer dem i forkøbet med den tur, men sådan er livet. Specielt hvis de ikke selv har råd til at betale det. Så må de ønske det bedste for de små, og være glade for at der er sådan en fantastisk god storebror, der har overskudet til at tage turen.
    Jeg håber du finder en løsning på dit problem, og hils dine forældre og fortæl dem at de er nogle spassere, hvis de ikke kan unde deres børn den tur.

• ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #17   2. maj 2012 På den anden side, du er 18, jeg kan sagtens forstå hvis dine forældre ikke vil give dig fuldt ansvar for dine tre søskende i fire dag, siger ikke du er uansvarlig eller noget, men man er altså ikke voksen når man er 18 smiley Hvis jeg stod sådan som forældre ville jeg synes det ville være uansvarligt at sende jer selv afsted.

Kommentér på:
Lalandia tur MEN....

Annonce